Automechanici a doporučení.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
DOCU, diky...
s tim motorarem je problem....zatim auto videli 2 mechanici....o jednom mam uz dost spatne mineni, ten druhy je machr, ale ma moc prace a nezvlada ten napor...nedovede odmitnout.
Takze ja, uplny amater jsem po obou opravoval skolacke chyby a zjistoval, co vsechno mi nerekli ci na co se vykaslali.
Problem dve je momentalni nedostatek financi....tedy pro auto.
Takze to beru jako vyzvu a ucim se.
Zatim se mi s radami tvymi a jeste dalsimi povedlo sestelovat ventily, opravit starter a zeme na elektrice, sundat poloosy...no na to ze jsem jeste pred rokem nemel ridicak a co jezdilo po zemi mne nezajimalo.
Cau Ondra -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Kouř nemusí být od oleje, může se jednat o poškozený vstřik, špatně nastavené zapalování, chyba v ovládání podtlakama a mnoho dalšího. Chtít znát závadu po internetu je poněkud nemožné, lze se jen dohadovat a střílet od boku. ¨Já bych navštívil dobrýho motoráře a ještě ušetřil na telefonních poplatcích, Považuji tento postup za nejrozumnější. Doc. -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Diky....ted jsem nasel papir s tlakama v motoru a ty jsou uvadeny 9.5-13.0 Takze kudy mi ta mrcha zere olej a kouri?
Zkusim ted s vymenou oleje povolit krouzky petrolejem a jeste jednou zmerit tlaky.
Jeste jedna vec....pokud by byla netesna voditka ventilu....a chtel bych je menit, muzu to udelat tak, ze nastavim pist do HU, sundam pruziny a necham ventily sednout na pist. Pak bych mohl gumove krouzky celkem bez problemu sundat a vymenit?
Diky Ondra. -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Moje babička vrtala sklo za použití Ricínového oleje nevím jestli jsem to napsal správně. Vrtala obyčejným vrtákem na dřevo, který před tím namočila do oleje. U autoskla musíš vrtat vnitřní sklo zvlášť a vnější taky zvlášť. Vnitřní folii pak musíš vyříznout. Pokud by jsi vrtal z jedné strany, mohla by se ti folie namotat a okno prasknout. Bohužel ale neznám profesionály, kteří by se tímto zabývali. Čaj Doc. -
« Re: Jak to je? To AUTODOCTOR
Diky za natuknuti.......motor kouri temer trvale, a po akceleraci. Tlaky jsem zmeril, patrne na oleji a je zajimave, ze jsou 9,5 - 10 - 10,5 - 11 ;o)
Takze asi opravdu krouzky + olej po bloku motoru z pod hlavy.
Za sucha nevim jak se dela. Jsem opravar samouk z donuceni.
Jeste jeden napad...co kdyz s nynejsi vymenou oleje proplachnu motor takovym uzasnym ;) sajrajtem. Mel jsem v nem ted na 15000km polosyntetiku a pred tim nevim co v nem bylo.
Nevaril jsem, ale teplotu jsem mel parkrat na horni hranici, takze si myslim, jestli treba krouzky nejsou zapecene a nepomohlo by to.
Diky za radu Ondrej. -
« Re: záhada otáček
Problém se, bohužel, vyskytuje pravidelně. Brzdu při tom nesešlapuji. Dotazoval jsem se na toto i přímo ve Škodovce. Dle jistého jejich konstruktéra byl od určité doby přidán na spojkový pedál snímač polohy. Ten má sdělit řídicí jednotce, že dojde k přeřazení a ne k brždění motorem. Vlastní uvolnění plynového pedálu prý řídicí jednotka chápe jako brždění motorem a proto přidá krapet otáčky, aby bylo brždění plynulé. Dostane-li zároveň info o sešlápnuté spojce, otáčky nezvýší.
V případě, že je tomu skutečně tak, bych asi měl nějak (ale jak) zjistit, jestli i ten můj bobánek má toto čidlo a je-li funkční. Ale nevím, nevím... -
« Re: Jak to je?
Já bych postupoval následovně: změřil bych tlaky na sucho a poté na olej. Pokud se tlaky zvýší po zalití válců olejem cca 1/4 deci motorového oleje, tak se jedná o kroužky. Nezměníli si tlaky nebo změní, ale nevýrazně, tak se jedná o ventily.
Pokud propouštějí olej těsnítka ventilů, lze to odhalit při startování. Po lehce razantnější jízdě odstavým vozidlo a nechám stát do druhého dne. Pokud při startu jde z výfuku modro šedý dým ale krádce, tak se jedná o proteklý olej kolem ventilů do spalovacího prostoru. Kdyby se jednolo o kroužky, tak bude motor kouřit trvale nebo při akceleraci. Těsnící kroužky ventilů, lze u mnoha typů motorů měnit bez sundání hlavy. Doctor. -
« Re: záhada otáček
Zaptal bych se ještě na jednu věc? Projevuje se tato závada trvale, nebo se jedná o závadu nepravidelnou. Pokud je nepravidelná, zkuste vypozorovat, zda při projevení závady, nemáte sešlápnutý brzdový pedál. Mohlo by se jednat o poškozený posilovač brzd, který může zavinit falešné přisávání vzduchu a to jen při sešlápnutém pedálu brzdy. Doctor. -
« Re: Jak to je?
Takovej podpálenej nebo upálenej ventil dělá pěkněj kravál - cvak, cvak, cvak - a to docela dost hlasitě. Jen to vypadá, že máš horší ňáký těsnění, když ti z toho hrčí olej. Jesltiže se ti za provozu nadměrně zaolejovává některá svíčka, která ještě posléze přestane pálit, tak to vypadá na netěsnost na pístních kroužcích nebo na vodítkách a gumových těsněních na ventilech....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Čaj Doc.