Automechanici a doporučení.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: setrvák
Protože všichni točí 3500... 5500 to vydrží, ale s dobrým olejem, včas vyměňovaným. Každopádně rozvody začnou po 30-40tkm chrastit a je dobré je vyměnit, tak stejně rozdělovač řekne dříve sbohem. Jestli chceš, aby to ochotněji chodilo do otáček, sundej na setrvačníku trochu hmoty. -
« Re: setrvák
Já točím motor trošku více než je obvyklé,ale ne zas moc-tj-řekněme do 5 500 ot(4000-5000 běžně).Asi to risknu a kdyby se to při malých nebo velkých otáčkách klepalo,tak si pro velký úspěch zopakuju rozborku motoru:-)
PS:Koliky by asi stálo u Vás vyvážení(ro informaci)?
Díky moc za odpověď profíka:-)
-
« Re: setrvák
Odpověď je ani i ne. Jde o to, jakou přesnot vyvážení kdo potřebuje. Jak klika, tak setrvák má určitou toleranci vyvážení a někdy se může stát, že se sejdou díly k sobě tak, že ve výsledku vytvoří nevývažek. Z hlediska normálního uživatele postačí smontovat vyváženou kliku s vyváženým setrvákem. Kdo chce víc, nechť vyváží točivý komplet jako celek. -
« Re: setrvák
Podle toho,co jsem slyšel(a píšou to i v knížce údržba a opravy š100-110r),tak demontáž a montáž ozubenýho věnce nemá podstatnej vliv na vyváženost setrvačníku.Ptal jsem se odborníků(jenže na závodní motory) a ti tvrdí,že se jinej setrvačník má vyvažovat s původní klikou.Ale mně to moc logický nepřijde.Vždyť už je vyváženej,klika je taky vyvážená a když to dám dohromady-jinej setrvačník a původní klika,tak to přeci MUSÍ bejt taky vyvážený.Jinak to má bejt vyvážený s tolerancí 10g/cm.
TAK VÁM NEVÍM.Může se vyjádřit nějakej profík? -
« Re: setrvák
No, z výroby setrvák, lamela atd. vyvážené jsou, stejně tak kdysi byla i klika ( když to auto bylo nové ), problém je hlavně v tom, že nikdo neví, jaké tolerance ten který výrobce pro aftermarket dodržuje a co s tím motorem už někdo někdy vyváděl....jinými slovy každý rotující díl sice solo vyvážený je, ale za jiných předpisů a hledisek, nebo se pletu? V praxi se na to ovšem nehledí, pokud můžu podle dosavadních zkušeností soudit. Na druhou stranu si nedovedu představit, jakým způsobem je možné na kusu železa ( setrvačník) docílit znatelné nevyváženosti nebo házivosti. Jedině snad při de/montáži ozubení za tepla, nebo tak něco..... -
« setrvák
Prosím,prosím:-).Mám v pytli spojku(přítlačák,setrvačník-rozpraskaný,… sjetá) a potřebuju vědět,jestli
a)když dávám NOVÝ setrvačník a starý přítlačák,musím to nechávat vyvažovat?A když tak jak(s klikou,bez kliky)
b)použiju setrvačník i přítlačák z nějakýho vraku,musím ho taktéž nechat dovyvážit s klikou?
Díky Pajk(PS.Je to motor ze s110r)
-
« Re: IBIZA 1.5 89
1.6 z novějších SEATů určitě není příbuzná s 1.5 z generace Porsche systém, protože ty nové jsou už VW Group.2Corwin: není to nějak moc? Já jsem teďka kupoval turbo celé a vyšlo na 25.000 Kč komplet se vším. Bylo to na Escorta TD s mezichladičem, tedy v podstatě stejný motor.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!