Automechanici a doporučení.
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: rámus
A ještě,bych udělal tohle-vyměnil silentbloky převodovky i motoru,vycpal všechno co jde takovým tím protihlukovým prevítem,do přepážky motor. prostoru po antikorozní úpravě bych nastříkal montážní pěnu,pružně uložil výfuk( taky přes silentbloky)-ale to ty asi už všechno máš,že?Nio,nic pokus to byl:-).Jinak se opravdu mrkni ta ten Techweb,je tam toho docela dost -
« rámus
Zdravím všechny.Poslyšte pánové potřebuju radu.Mám šade 120,která my slouží v podstatě k plné spokojenosti až na nepřiměřený hluk.Vím ,120 jsou řvouni všichni ale ta moje víc.Při 3200(+ - 200) točkách celej vnitřek prostoupí dunění a vibrace .Od 4000 se to nějak vzájemně vyruší.Auto je po technický stránce naprosto v pohodě ale tohle mi vadí.Už sem vyzkoušel kde co a pořád stejně.Pokud má někdo tip čím to (někde velká vůle,nějaký ložiska,nevyváženost motoru apod.) tak prosím sem s tím. -
« Re: setrvák
Protože všichni točí 3500... 5500 to vydrží, ale s dobrým olejem, včas vyměňovaným. Každopádně rozvody začnou po 30-40tkm chrastit a je dobré je vyměnit, tak stejně rozdělovač řekne dříve sbohem. Jestli chceš, aby to ochotněji chodilo do otáček, sundej na setrvačníku trochu hmoty. -
« Re: setrvák
Já točím motor trošku více než je obvyklé,ale ne zas moc-tj-řekněme do 5 500 ot(4000-5000 běžně).Asi to risknu a kdyby se to při malých nebo velkých otáčkách klepalo,tak si pro velký úspěch zopakuju rozborku motoru:-)
PS:Koliky by asi stálo u Vás vyvážení(ro informaci)?
Díky moc za odpověď profíka:-)
-
« Re: setrvák
Odpověď je ani i ne. Jde o to, jakou přesnot vyvážení kdo potřebuje. Jak klika, tak setrvák má určitou toleranci vyvážení a někdy se může stát, že se sejdou díly k sobě tak, že ve výsledku vytvoří nevývažek. Z hlediska normálního uživatele postačí smontovat vyváženou kliku s vyváženým setrvákem. Kdo chce víc, nechť vyváží točivý komplet jako celek. -
« Re: setrvák
Podle toho,co jsem slyšel(a píšou to i v knížce údržba a opravy š100-110r),tak demontáž a montáž ozubenýho věnce nemá podstatnej vliv na vyváženost setrvačníku.Ptal jsem se odborníků(jenže na závodní motory) a ti tvrdí,že se jinej setrvačník má vyvažovat s původní klikou.Ale mně to moc logický nepřijde.Vždyť už je vyváženej,klika je taky vyvážená a když to dám dohromady-jinej setrvačník a původní klika,tak to přeci MUSÍ bejt taky vyvážený.Jinak to má bejt vyvážený s tolerancí 10g/cm.
TAK VÁM NEVÍM.Může se vyjádřit nějakej profík? -
« Re: setrvák
No, z výroby setrvák, lamela atd. vyvážené jsou, stejně tak kdysi byla i klika ( když to auto bylo nové ), problém je hlavně v tom, že nikdo neví, jaké tolerance ten který výrobce pro aftermarket dodržuje a co s tím motorem už někdo někdy vyváděl....jinými slovy každý rotující díl sice solo vyvážený je, ale za jiných předpisů a hledisek, nebo se pletu? V praxi se na to ovšem nehledí, pokud můžu podle dosavadních zkušeností soudit. Na druhou stranu si nedovedu představit, jakým způsobem je možné na kusu železa ( setrvačník) docílit znatelné nevyváženosti nebo házivosti. Jedině snad při de/montáži ozubení za tepla, nebo tak něco.....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!