vzduchovy filtr
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
- Jaký?K motoru nebo do interiéru? 04.01.2001 14:33
- Vzduchovy filtr KN nebo JR ? 09.01.2001 19:32
- Bez nadpisu 09.01.2001 23:26
- filtr 10.01.2001 14:56
- Dotaz 15.01.2001 14:17
- Páni filtr vzduchu do interiéru.... 17.05.2001 08:24
- Vzduchové filte 24.03.2002 23:32
- P(r)achový filtr do ventilace do Škodovek 08.04.2002 03:26
- Jaky pachovy filtr? 19.04.2002 15:29
- prodam KN filtr 27.04.2002 15:14
- Pylový filtr - uhlíkový proti smogu. 11.05.2002 20:02
- KN a křemičitý prach 14.05.2002 09:10
- KN kit.... 24.05.2002 19:54
- SPORTOVNÍ FILTRY 25.06.2002 15:41
- Sportovní filtry 05.07.2002 09:12
- Textilní filty ano 08.07.2002 01:33
- Jaká látka je nejlepší 08.07.2002 19:31
- Filtry KN a podobné 09.07.2002 19:36
- Vzduchové filtry 10.07.2002 15:42
- Bez nadpisu 10.07.2002 19:22
- K&N 24.07.2007 18:11 OS
- K&N filtr 28.05.2009 16:13
- Green filter 28.05.2009 21:47
-
Vzduchovy filtr KN nebo JR ?
Zajimalo by mne, zda ma nekdo zkusenosti se vzduchovymi filtry od firem KN a JR. Rad bych si koupil na normalni osobni renault 19(tedy bez tunningovych uprav) vzduchovy filtr, ktery by vydrzel dele a eventualne pridal nakyho kone. Nevim ale ktery z nich koupit, podle prodejce mezi nimi neni rozdil, pouze v cene. Diky Vasek-
-
« Re: Vzduchovy filtr KN nebo JR ?
Hm me to nechce najit ani adresu
www.tuning.cz
Strasne dlouho to ceka a pak prd z toho
Je to spravna adresa ? -
« Re: Vzduchovy filtr KN nebo JR ?
na mojí Vectře B 2.5 V6 jsem vyzkoušel oba tyto kůželovité filtry ....... subjektivně ve výkonu lepší tah od nižších otáček a parádní zvuk .... osobně bych nepoznal jestli je tam KN nebo JR .... jo a cena v Polsku .... JR 260 zlotych a KN kupodivu 254 zlote ..... tj. cca 2400 Kč ....
-
-
-
-
« Re: filtr
Pracovať na rovnakom princípe neznamená pracovať identicky...
Nemôžem porovnávať, lebo jazdím iba s KN, ale nárast výkonu len výmenou filtra je tak malý, že Ti to môže byť z tohto hľadiska jedno, ktorý z nich si vyberieš. Ja som pocítil výmenou filtra najmä zníženie hluku motora, jeho väčšiu plynulosť a mierne zníženie spotreby.
-
-
Dotaz
Máte někdo zkušenosti s filtrem interiéru do Felicie? Ctěl bych koupit na adrese www.martinek-auto.cz, mají ho tam pro Favorita a je prý i pro Felicii ale zdá se mi moc levný 69,9 Kč originál stojí většinou kolem 300 Kč. Cenově je to dost rozdíl. Jsou ještě jiné varianty? Máte někdo zkušenosti z praxe s něčím podobným? Dík.-
« Re: Dotaz
Koupil jsem si filtr v Autopotrebach , filtr presne pasuje pod mrizku sani vzduchu do vetraku. Ja osobne jsem zadny rozdil nepocitil, ale po dvou dnech a potom po tydnu a mesici jsem se podival jak ten filtr vypada a je uplne cerny (tedy jeho bila cast( filtr je dvou dilny, bily a cerny)).Takze urcite neco zachyti a za ty penize to podle mne stoji. -
« Re: Dotaz
jde o to, ze ten levny filtr je pouze tkanina, takze se ti tam napr v zime drzi vlhkost a hrozne se ti mlzi okna, ten drazsi obsahuje zivocisne uhli, a pusobi to jako plynova maska - necuchas smrady od avii a studenejch benzinaku bez katalizatoru.-
« Re: Dotaz
To mi připomělo. Vždycky jsem si myslel, že čmelákem pod oko člověk v autě dostat nemůže. První Favorit mne převědčil, že to není pravda. Dokonce zapadat listím nebo být v zimě zasněžen nebyl problém. A tak jsem byl k používání nejprve sítěk a posléze filtrů donucen.
Mám takovéhle zkušenosti. Síťka chytí jenom velký bordel dá se použít i punčocha, dobře vypadal takový vatovaný filtr ale jen do doby než zapršelo nebo navlhnul s tím se mlžilo to okno. Vyzkošel jsem jich několik a vždy tento problém. Dobrý byl takový tlustý vypadal jak pěna byl docela drahý dal se prát, ale kdo to bude dělat vypadá a smrdí to nevábě. Nakonec používám slabší černé někdy je u toho i bílá tkanina to podle výrobce a vždy od 50 do 100 Kč. Jednoduše ho vyhodím. Vodu to nedrží smradíky a další věci to chytá taky, je v tom uhlík. Ta bílá tkanina chytá snad ještě něco navíc.
-
-
-
Páni filtr vzduchu do interiéru....
Jé lidi, to jste mi pěkně pomohli, mne nenapadlo, že to existuje (o: A přitom denně umírám z toho smradu škodovek (bez urážky), Avií a podobnejch (nevím teda co říkaj Ti za mnou). Kam se ten filtr dá narvat v Golfu III? A co nějakej protialergickej filtr? Já se totiž, hlavně po ránu, asi ukejchám. Nějakej odkaz, kde takový věci jsou vysvětlený? Nějaký nástrahy při výběru filtru?-
"-- skrytý --" 17.05.2001 08:33
« Re: Páni filtr vzduchu do interiéru....
Golf - posledny model. Kamosovi ho menili a je tam tak sproste vymyslene, dava sa tam nieco od motor. priestoru a rado sa to lame. Vysledok bol, ze stal v kopci a prsalo, takze mu natieklo cez spominanu chybicku 5cm vody do interieru. Bezny filter cisti ciastocne prach a ine blbosti, na zapach potrebujes filter s uhlikom, ktory ma castejsi interval vymeny.
-
-
P(r)achový filtr do ventilace do Škodovek
Tak u Felicie bylo jasné, kam se ten uhlíkový filtr instaluje, u Fabie nevím a v Autopotřebách mi donesli filtr do sání a jiný neznali a kam se to dává do Octavie? Kde se to dá koupit? Ty smrady po městě se nedají dýchat a záklopka ventilace u Octavie je nějaká pomalá (elektrická), než se zaklopí, tak je v autě smrad... -
prodam KN filtr
prodám sportovní filtr K&N v kitu! pro Š. Octavia, VW Golf IV.... - motor 1.8T - nevhodnej dárek - koupeno 23.4.2002 v Praze - nyní cena 3000Kč , kdo má zájem ať se prosím ozve na tel.č. 0732/848417 nebo na mejl 43.21@seznam.cz - určitě se dohodneme, třeba formou dobírky !! -
Pylový filtr - uhlíkový proti smogu.
už to tu bylo, ale nevím kde, jak narvat do OKTÁVKY uhlíkový filtr ventilace? Ve feld jsem ml uhlíkový asi za 200 K
, do Fabie už prý je, ale do Octávky nejde napasovat a chgtli za nj asi 1100 K
a technik ho tam rval jak mohl ale nenarval, byl vyšší o asi 3mm. To to fakt nikdo za 7 let Octavie na trhu neudlal? Jsou njaké nezna
kové? -
"-- skrytý --" 14.05.2002 09:10
KN a křemičitý prach
V některém z témat (nepamatuji si přesně, ve kterém, a zpětně se mi to nechce hledat) někdo položil dotaz na specifickou účinnost vzduchového filtru KN, resp. na jeho údajně omezenou schopnost zachycovat jemný křemičitý prach. Vzhledem k následnému vývoji diskuse však tento dotaz nějak "zapadl" a nikdo na něj nereagoval. Navštívil jsem sice internetovou stránku výrobce, ale kromě celkového hodnocení účinnosti KN filtrů jsem se ohledně křemičitého prachu nic nedozvěděl. Jde mi o to, že při pohledu skrz filtr proti světlu jsou v bavlněné vrstvě doslova díry (samozřejmě, že velmi jemné), u nichž si nejsem jist, zda nepropouští právě onen křemičitý prach. Filtr mám téměř nový, proto nevylučuji, že používáním se tyto díry "zanesou" a nebezpečí průchodu extrémně malých pevných částic tak pomine. Víte o tom někdo něco bližšího?-
« Re: KN a křemičitý prach
To jsem položil (i) já tento dotaz, ale nikdo neodpovdl, navíc se vyskytují histerické odezvy na mé prý šeouravé a tedy nepohodlné dotazy. Dealer (který by mohl provést mYení) Vám to neYekne (škodí to obchodu) a uživatel nemá možnosti to promYovat. V originálním ŠKODA originální filtry letáku je varování (ale spíše o netsnostech dosedacích ploch, hlu
nosti apod).
1,6MPI motor se používá ve Felicii, i v Octavii? Pak pro
podle tohoto letáku v Octávii není pYedepsána výmna paliv. filtru a ve Felicii ano?-
« Re: KN a křemičitý prach
Co je to za blbost s křemičitým prachem? Všechny KN do orig. filtračního boxu mají schválení pro provoz v nových autech jako orig. ND. (podívej se na www.knfilters.com). Jinak já najel na svých autech s KN cca 350tkm. Několikrát jsem kontroloval sací trakt a jeden motor dokonce celý, a žádné stopy po propuštění prachu či opotřebení motoru jsem nenašel.-
« Re: KN a křemičitý prach
Mají schválení od VW? Takže do boxu ano, a ATXi ty nemáš filtr-kit pro vyšší výkon (který doporu
uješ zákazníkom)? Na knfilters.com bude napsáno, že jsou nejlepší, ano, na propustnost vzduchu bavlnné filtry jsou, ale o prachopropustnosti nic a kYemík už vobec ne.-
« Re: KN a křemičitý prach
1. Však si to tam někde dohledej, že KN do boxu mají schválení jako orig. ND. Tak stejně u každého filtru je to psáno. Z toho plyne, že těžko by toto splňoval filtr, který by nesplňoval základní funkci filtru, a to filtrovatelnost. Předpokládějme, že ty výrobky musí projít nějakou zkouškou či homologací.
2. Já mám filtr do boxu. Kitový se na moje auto nedělá a ani bych jej u auta s velkým km průběhem nechtěl kvůli kratším intervalům čištění.-
« Re: KN a křemičitý prach
KN kit je teda bez rizika? Když tomu rozumíte, jak se projeví implantace KN kitu do 1.8T, hluk (a v jakých ot.), výkon (+kolik PS a měřitelných na brzdě?) apod? Alespoň některá rizika napište (mimo nutností praní po 1OTKM).
Jde někde vidět, jak toto vypadá v Oktávce? Našel jsem jen Fabii www.geocities.com/smarty_cz/auto/kn/ - uvítal bych foto Oktávky. Pokud to umíte (dělá se do tohoto auta), napište prosím cenu a celkový čas. Odkud prosím bere ta hadice vzduch, teplý za chladičem nebo před?
Ještě mě napadá,má tato Oktávka proměnné sání nebo stabilní průřez?-
« Re: KN a křemičitý prach
primej kit (rozumej ten hribek co tam uvidis) je hooodne poznat hlavne ve vysokych otackach... v nizkych aspon u me to hodne rezonovalo takze hluk byl docela vysoky...
U me fabky je original filtr v tom plastovym boxu na motoru, takze ten hribek byl danej hned nad skrtici klapku... jinak oktavka ma box kterej se odstrani a bude to vypadat nejak takhle [odkaz]
ovsem doporucoval bych najit nekoho kdo to v tom 1.8T uz ma a na zkusenosti , instalaci atd...
ja mam ted normalni filtr v tom plastovym boxu a neni to takovej val jako primy sani....-
« Re: KN a křemičitý prach
Díky za odezvu, někoho s 1,8 + tenhle K&N výmysl, o kterém prodejci prohlašují jak je to neškodné jsem dosud nenašel. Čekám, že pan Naď odpoví, chtěl jsem to u něj pořídit.
Fotky 1.8T s "hřibem" bych uvítal, stejně jako zkušenosti majitele stejného motoru (protože to je v záruce a moc vrtat do toho nechci a ten motor na volnoběch a v nízkých ot. není vůbec slyšet a nerad bych, aby se to zhoršilo).
U té Fabie 1.4 74kW to jezdí bez krytu motoru nebo se tam po vyfocení kryt opět namotroval?
"... ja mam ted normalni filtr v tom plastovym boxu" - to jako že si to raději vrátil zpět do původního stavu?
-
-
« to ambit
1. KN kit má umět až +8% výkonu, KN do boxu +4% výkonu.
2. V Oktávii to vypadá tak jako u Hufa (http:// mujweb.cz/www/hufnagl /motorraum/motorraum.html ) Bez mezer.
3. Riziko? No, asi když jej po vyčištění někdo přeolejuje, může zničit snímač hmoty vzduchu. To je asi zásadní a jedinné riziko.
4. Ano, dělá se to do Octávie. Však to co má Huf, je z Octávie.
5. Do 1.8T 3.936,-s DPH, montáž cca 1/2hod.
6. Hadice, vzduch? Zepředu před chladičem, náporem.
7. Nová 1.8T má proměnné sání (2 přednastavené délky).
8. Kit je vždy hlučnější, ovšem vymyslel jsem zlepšovák při montáži, eleiminující pazvuky na 30%.
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 24.05.2002 19:54
KN kit....
uz jsem se ptal jinde, ale zatim zadna odpoved.. u 1.8T sem si filtr /kit/ poridil taky a musim rict ze rezonance co se po instalaci objevila /kdyz uberu plyn/ je celkem vyrazna, jinak receno HNUSNA... prozatim je kit out dokud mi nekdo neporadi jak rezonanci opdstranit...jinak hlucnost nijak vyraznejs nevzrostla..!!co presne to s vykonem dela zatim nemuzu posoudit, protoze po instalaci sem mel problemy s cidlem teploty /hustoty?/ vzduchu coz potvrdilo i VAG...az ho tam vratim uvidim jestli byl problem ve filtru... tu ATX: neda se stou rezonanci neco udelat?? dikes a cuzz -
SPORTOVNÍ FILTRY
Tak jsem zjišťoval ceny sportovních K&N filtrů pro Oktávie u dovozce (Riegger) a ceny (koncové, maloobchodní, s DPH) se mají takto a údajně již dlouho beze změn:
kód: 57-0244 1.8 TURBO,KIT .. 2797,-
kód: 33-2128 1.8 TURBO,VLOŽKA 2161,-
kód: 33-2128 1.9 TDI,VLOŽKA . 2161,-
kód: 57-0222 1.9 TDI,KIT .... 4508,-
Za kolik jste nakoupili sportovní filtr K&N u svého tunera? Podle toho, že tu někdo nabízel 1.8 TURBO KIT za vyšší cenu než obvyklou prodejní soudím, že se někde prodávají ty filtry se 100% marží :-))
A co si myslíte, záleží na tom, zda jde o K&D (King Dragon), K&N nebo J&R filtr, nebo je to všechno naprosto stejné? Nejdražší jsou asi bez diskuse K&N filtry. -
-
« Re: Sportovní filtry
Marží se rozumí obvykle hrubý zisk posledního článku, tedy prodávajícího, dealera, když to nakoupí od distributora, dovozce za 2000, a prodá to za 3000, jeho marže je 1000 Kč. 30% je u většiny věcí obvyklá marže (hudební nosiče, oblečení apod...)-
« Re: Sportovní filtry
A kdo se tedy nejvíce pakuje výrobce? U něho jsou výrobní náklady cca 100 Kč prodá se ziskem 100% tj! za 200 Kč velkoobchod přirazí 100% tj 400 Kč maloobcho zase 100% a to jsme na 800 kč! Do 3200 Kč nam zbývjí ječtě dva články po 100% to je nenormální. Spíše bych řekl že se někdo pakuje a bývá to většinou jak už jsme si zvikli neseriozní zahraniční partner!
Jen tak mimochodem z čeho se ty filtry skládají a jaké asi budou ceny surovin?
-
-
-
Textilní filty ano
Ale do interiéru, je jich spousy sruhů za různé ceny vždy jen třeba zkoušet na klasické /Skodovky jsou nejlevnejší a zároveň asi i nejoptimálnější.
Umi odchytat prachové částice ale i část s uhlíkovým filttren odvede své s zachyrí pacha a jedy, světlá část zachytí mastné čásricevýfuových plynů ktré znečušťuji předn sklo namodralým¨povlakem!
zkuste www.martinek-auto.cz tam mají vše za hubičku!
-
Filtry KN a podobné
Měl jsem možnost na svém voze něco přes týden zdarma testovat vzduchový filtr KN do boxu a musím říci, že jsem nepoznal jakýkoliv rozdíl, a to jsem tomu dával celkem dost.Závěrem chci říci že kvůli výkonu si ho určitě nepořídím a zůstanu u svých 204 koní, možná když bych ho zakoupil za cca 2500 Kč tak bych rozdíl pocítil jako většina lidí kteří si je zakoupili.-
« Re: Filtry KN a podobné
možná by bylo dobré uvést, co je to za vozidlo a tak... Případně i fotku motoru. Ono kdyz se prida 10 koni k 204 konum (urcite zmerenym na brzde, ze?), tak si myslim, ze se to subjektivne neda poznat. Ten filtr byl urcite novy, ze?
Kdzbz to bzlo placebo, tak to bz snad davno nekdo odhalil, ne?
-
-
Vzduchové filtry
Proč jsou ty filtry tak příšeně drahé?
Zůstal jsem čumět když jste tu někdo psal že to stojí 2500 vždyť to je kus hadru!
podkud si chcete ověřit jestli to vašemu motoru pomůže a neutrácet zbytečně je tu jednoduché řešení stčí když se kousek svezete bez vzduchového fitru strašpytlové mohou natáhnout přes vstup punčochu, a to by mělo být v každém případě lepší než ten hadrovej!
Věřím, že nikdo ten rozdíl nepoznáte, možná v hluku! -
Bez nadpisu
Výkon je jen ten co uvádí výrobce u nového vozu, samozřejmě vzhledem ke stáří vozu již nějaký ty koni vymřeli.Filtr byl samozřejmě novej v orig. krabici přímo od automoto rieger.Pokud bych poznal i menší rozdíl v akceleraci nebo zmenšení Turbo efektu určitě bych do toho šel, ale bohužel nic takového jsem nezjistil.Není důvod si výmýšlet, kdyby to skutečně bylo znát tak za to těch 2500 dám, vzhledem k tomu že filtr je pratelný tak investice není až tak vysoká a časem se jistě vrátí. Samozřejmě největší nárůst výkonu pocíti majitelé vozu s motorem tak do 1,7 L, a to přímo v desítkách koní :-))) -
"-- skrytý --" 28.05.2009 16:13
K&N filtr
Zdravím Vás, ja jsem poridil pouze otevrený K&N válec a mám ho nainstalovaný prímo na klapce motoru, musim rict,že to co ted motor vyluzuje za zvuk je pro me krasna vec. Vyhoda oproti vyfuku je ta,mže pokud chcete tak ostatni ani nevi,že tam neco mate, pokud vsak date nohu na podlahu ozve se dunivý zvuk :))))
Ted zvazuju koupi bud kitu opet od K&N nebo jsem nasel kit od Green nejaky Dynatwist a píšou u toho,že to ma vetsi napor vzduchu (samozrejme ze kit nestoji uz jen 4000 ale asi 6000)
Pokud s tímto Greenem mate nekdo zkusenost napiste sem ji prosim.
Jinak se pokusim ziskat o Green vice infa a samozrejme sem rad pripisu :-)
Mejte se fajn
P.S. zapomel jsem pripsat ze mam Fabii 1,4 16V 55Kw -
"-- skrytý --" 28.05.2009 21:47
Green filter
Mam škodu felicii 1,3MPI 50Kw a kit sani od Greenu a udělany přivod vzduchu na mřižce vedle chladiče a iridiove švíčky.Mohu jen doporučit . Mnohem lepe jede z nizkych otaček a ma okamžitou reakci na sešlapnuti plynu a celkově ma vic sily.Zvuk velmi pěkny Daval jsem za něho 3500kč a svíčky 1900 a jsem spokojeny.