Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 27.08.02 18:00
« Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin
Jezdim taky s Focusem 1.8 16V. Zadnou diru mezi volnobehem a 1500 ot. jsem nezaznamenal. Stve me ale jina vec: kdyz jedu v kolone setrvacnosti bez plynu a pak ten plyn pridam, tak se to neobejde bez znatelneho zaskubani. -
« Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin
Jezdil jsem s Focusem 1.8. Je to stejný motor, ale jiná ŘJ. Jakmile jsem sešláp trochu plyn a vypnul se režim volnoběhu, motor vylít na 1500ot. Mezi volnoběhem a 1500ot. neuměl běžet. Může to být lambda. Novější motory mají problémy s tzvn. přechodem, což je rozsah otáček od volnoběhu do režimu okolo 1500ot. ŘJ si pamatuje optimální nastavení pro tuto oblast a občas si pamatuje i blbosti. Mondeo má zastaralou ŘJ a tak by tito problémy mít nemělo. -
« Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin
Neni to primo o RJ,ale muze to klidne byt i tim. Jde o cukani a poskakovani pri rozjezdu,mezi volnobehem a 1500ot je proste dira jako vrata,bud se to da rozjet bez plynu,ale to si tezko muzu v provozu dovolit,nebo to chce tocit nad tech 1500.Volnobeh i vyssi otacky v pohode. Zajimavy je,ze po odpojeni lambdy to zmizelo. V cem to muze byt,vadna lambda,nebo bordel v RJ. Jo,falesnej vzduch to nema nikde. Uz jste neco podobnyho zazili? Je to ZETEC 1,8 16V. -
« Re: Spotreba oleja 1,8 TD, r.94
Kutil: pokud mohu porovnat bezin s naftakem, tak mam daleko mene problemu s benzinem. U naftaku mi odeselo turbo, na odchodu bylo cerpadlo a pak jsem menil zavici svicky, to vse po cca 120 000 ujetejch kilometrech. Ted mam benzin a zadny takovy problem neni. Spotrebu mam po meste do 8 litru. Tocim max do 3000 a auto je fakt v pohode. jen kdyz zapnu klimku, tak je to linejsi, hlavne do kopce. Kdyz jsem terstoval na dalnici a drzel to auto furt kolem 190/200 km tak jsem mel spotrebu kolem 9 litru, ale jinak mam prumer po praze 7,72 coz je u kombiku s 1.8 benzinem celkem slusny. Je to model 98 Ghia. Na druhou stranu je pravda, ze do kopce ta masina v dieslu mela podstatne vetsi tah nez ten benzinak. -
« Re: Spotreba oleja 1,8 TD, r.94
corvin: Píšeš, že máš 1.8 benzín. Jak ti vyhovuje výkon a jakou máš spotřebu. Je výkon tvého vozu závislý na počasí? Mohl jsem si vybrat mezi 1.8 benzín a 1.8TD. Nechal jsem se ukecat na Mondeo 1.8 v benzínu, že prý je lepší a že diesly 1.8 jsou pěkný sračky. Tak mám teď benzín, který nejede, žere - spotřeba mimo město 9litrů a když je dusno motor ztratí výkon. A pokud chci aby jelo, tak musím točit mezi 4000 - 6000ot. A pokud na měm chci aby jel 195km/h (maximálka uváděná v dokumentaci), tak ho musím hodně přemlouvat. Už nikdy nechci benzín. Alespoň ne od Forda. -
« Re: Spotreba oleja 1,8 TD, r.94
Nestava se ti taky, ze po ubrani plynu auto jeste chilku tahne? Chyba muze byt fakt v turbu.
Konecna faze pak je, ze auto zacne jet bez plynu jako blazen - pres turbo se nasava olej a nejde tu vubec chcipnout (je to holt naftlak). Bud vyhrajou brzdy, nebo se zadre motor bez oleje, nejspis na klice...
Kontroluj si furt olej! -
« Re: Spotreba oleja 1,8 TD, r.94
U meho stareho Mondea se stalo neco podobneho. Zavada byla v turbu a oprava me tenkrat prisla na 37 000. Me doporuceni, zbav se toho auta dokud to jde. osobne uz bych do fordu s dieslovym motorem nesel. Koupil jsem si Mondeo r.v. 98 v benzinu, 1.8 a nemam nejmensi problem. Alespon zatim. Najeto cca 12 000 km od doby kdy jsem to koupil tj. 6 mesicu.
-
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
Hned po koupi jsem chtěl odstoupit od smlouvy a vůz vrátit. To Ford odmítl se slovy, že se dá vše opravit. Jednal jsem i s právníkem, ale problém je v tom, že se musí vůz do doby konání soudu odstavit a soud může být třeba za 3roky. Jednal jsem nejdřív se servisem, ale protože nebyly schopni situaci řešit, obrátil jsem se na zákaznickou podporu u FMC. Zde uvádím seznam závad:
- netěsné LP dveře, při rychlosti přes 120km/hod dveře pískají - výměna těsnění
- zatékání do levé části vozu, podmáčena izolace pod podlahou vody ( na podlaze se při stisku vytvářela jezírka vody, cca 30litrů vody) - utěsnění otvoru v přední části
- zdeformovaná těsnící guma na levé části vozu - výměna gumy, ale opět se deformuje
- špatně slícované LP a LZ dveře - LP dveře stále v nepořádku (zřejmě vadný díl)
- barevné mapy na plastu LP dveří - plast vyměněn
- zdeformovaný plast LP dveří - plast vyměněn
- uvolněný plast PP dveří (za jízdy vrže) - utaženo nebo vyměněno
- vypadlá lišta na předním skle - opravil jsem si sám
- nefunkční ventilace - vypadlá hadička podtlakového ovládání-opraveno, na nohy stále fouká-netěsní klapka pro spodní výduchy
- vypadlé a chybějící plastové krytky - doplněny
- občas nelze nastartovat (na 5-6 pokusů) - nezjištěno, stále přetrvává
- náhlá ztráta výkonu a nepravidelný běh motoru - nezjištěno, stále přetrvává a kolísá i tah motoru
- odpadávající polstrování zadních sedadel - stále odpadává
- velmi nestabilní jízda po nerovnostech (vůz odskakuje) - údajně způsobeno pneumatikami 205/50 16" ??
- ve vyšších rychlostech se klepe řízení, svislý rozkmit volantu a palubní desky cca 1,5cm
- zatékání do zadních dveří
- vrzání obou předních oken - vyměněno
- opět nefunkční ventilace - rozebrána celá palubka a od té doby v ní vrže a drnčí
- nefunkční ostřikovač př. skla, občas po stisku nestříká voda ale motorek vrčí
- problémy s řazením II. a IV.stupně - neřešeno
Toto jsou hlavní závady. Pak byly ještě další na ně navazující. -
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
Kutil: Tak to teda uprimnou soustrast. Sice nemam tuseni, co vsechno uz sis s fordem uzil a jak to probihalo, ale pripada mi to nejaky komplikovany. Tobe prece muze byt uplne fuk, co si mysli FMC, tys koupil auto u Charouze a to je tvuj partner pro reseni problemu. Bylo novy, v zaruce, vyskytly se vady, mas narok na jejich bezplatne odstraneni, nebo primerenou slevu z kupni ceny, pripadne za uricitych podminek muzes odstoupit od smlouvy (pokud nejsi mekky a nenechas se ukecat). Samozrejme vsechno musis mit pisemne, jak reklamovane zavady, tak vyjadreni Charouze. Pokud s nimi neni rozumna rec, tak holt asi nezbyva, nez je navstivit s pravnikem (nebo obcanske judo :-)), nebo to pustit z hlavy - i kdyz mozna k tomu se te snazi dohnat. Pristup servisu je dost divny, protože pokud je na aute zavada, tak od toho je to servis, aby nasli pricinu a odstranili ji, v dobe zaruky bezplatne, pokud ti neprokazou, zes to zpusobil sam - a tobe je uplne jedno, co si o tom mysli FMC - to je mezi servisem a FMC, takze ta jejich "snaha" je mi nejaka divna. Pokud umi jenom menit dily (celou predni napravu?!), a zakaznik je jim ukradeny, tak to není dobry servis a poohledni se po jinem. Nejlepe autorizovany Ford, protoze jeho opravy a zavery musí Charouz potazmo FMC uznat. Jakmile to jednou strcis nejakemu ladici, tak uz jim ale nic nemuzes. Prece v Praze musi byt nejaky slusny servis na fordy, ale asi bych se tam hned nechlubil celou tou story, ono Charouz je dost zvucne jmeno. Je to jenom o trose snahy resit problemy a vyjit zakaznikovi vstric - vzdyt za to taky uctuji slusny prachy. Bohuzel je u nas uplne normalni, ze se prodejci snazi zakazniky obirat, jak to jenom jde, proste se nesmis nechat. -
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
Spirit_: Já to neřeším se servisem! Já už to skoro rok řeším s Ford Motor Company - přímým zastoupením Fordu. A to jsou mnohem větší mizerové jak servis. Servis dělá Charouz a snaží se s tím něco dělat. Ale diagnostika ukazuje vše v pořádku a výměnu počítače, na které jsme se dohodli, stále oddalují - nevím proč! Kmitající přední nápravu mi chtěli vyměnit, ale FMC jim to nechtěl uznat na garanci a tak to neudělali. Už od koupě se snažím o výměnu vozu za jiný, ale to by je člověk honit po soudech, aby to s nimi alespoň trochu hnulo. Dělají vše možné, ale ne pro své zákazníky. Na ty z vysoka kašlou. Chci nechat motor změřit na brzdě, abych věděl, jaké má skutečné parametry. Teď mi konečně FMC nabídl odkup vozu, ale za cenu, které je horší jak v bazaru. Jsou to *! Zkusím najít nějakého ladiče, který by s motorem něco udělal. A všchny, co si chtějí koupit Ford, tak je varuju!!! Pozor na mizerné dieselové motory (to platí i o TDDi, který je technicky už starý) a na benzínové motory, které vůbec netáhnou v nízkých otáčkách a jezdit stále nad 3500ot. znamená vysokou spotřebu. Měl jsem půjčený Focus 1.8 a ten motor byl velice citlivý na plyn (byl problém lehce držet plyn), při sešlápnutí motor okamžite zabral, ale při dalším stisku se už nic nedělo. Jediný motor, co se mi líbil je u Mondea 2.0TDCi. Se spotřebou větsinou Ford u všech motorů LŽE! Je výrazně vyšší. Jěště taková perlička - Mondeo jsem kupoval jako nové v 3/2001 a hned po koupi jsem objevil 21 závad!!! Přesto mi Ford odmítl vzít vůz zpět (i když jsem na to měl podle zákona právo)!
-
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
kutil: To co pises je dost silny kafe, musel jsi padnout na vylozene nepovedeny kus a k tomu neschopny servis (mozna to zvladl ten servis sam), jinak to neni mozny. Vysoka spotreba a uduseny motor, tohle by mohla delat i lambda, akorat je divna ta zavislost na pocasi. Ale vypada to, ze pocitac jede aspon obcas v nejakem divnem rezimu (je tam cidel jak nasr....) a to by meli najit na diagnostice - pokud ji ovsem maji. Ale zaklad je slusny servis (nekdy je lepsi schopny garazista, co si budeme povidat), jinak vyhazujes prachy oknem. Nadrz na LPG se da namontovat misto rezervy, takze o misto neprijdes, ale do motoru v tomhle stavu bych plyn radsi nedaval. -
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
to Spirit_: Měl jsem také na výběr mezi 1.8TD a 1.8EFi. Cena byla stejná, ale TD byl 10měs. starý a benzín nový. Od TD mě nakonec odradily servisáci od Forda, prý motory odchází po cca 120tis. km a jsou značně poruchový. Taky jsem měl strach z malého výkonu. Teď mám benzín 17měsíců a je to pěkná sračka! Stále jsem po servisech a auto trpí několika vadama. Jednak má třasavku (nad 140km/h se rozklepe a nikdo neví co s tím), mimoto když je dusno a horko nechce jet víc jak 130km/h a motr se jakoby dusí (Ford se vymlouvá na dodržování emisí) - chtěl bych tam dát jinou jednotku, ale nemohu nic sehnat, taky má neskutečně vysokou spotřebu 9,5 - 10litrů a to i když se jede 90km/h s lehkou nohou (k tomu se Ford nevyjádřil, respektive plkají něco o tom, že spotřeba v dokumentaci je podle tabulek a neodpovídá skutečnosti). Ke všemu auto všude vrže a skřípe. Kamarád má Mondeo 1.8 benzín jako taxi a jezdí v Praze za 9 a mimo za 6litrů. Chtěl jsem aby mi auto přeměřili u Forda, ale vymluvily se, že neumějí připojit průtokoměr. Také uvažuju o LPG, ale vozím v autě zboží a místo by mi chybělo. Pro normální jizdu je skutečně třeba točit mezi 4000 - 5500ot a to taky není žádná sláva. Jednou se mi podařilo jet i 200km/h a le vetšinou nejsem schopen dosáhnout ani 180km/h i když má maximálku 195km/h. Myslím, že jsem měl jít do dieslu a nemusel bych motor tak točit a zaplatil bych míň za km. Jo, a taky začal být motor hodně hlučný. Po této zkušenosti bych dnes šel do TDi nebo HDI. Kdo je má, tak si libuje. -
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
kutil + alig: U forda je velmi vyrazny rozdil v charakteristice benzin a dieselu (narozdil treba od VW, kde to skoro nepoznate). Ten diesel je idelani na "normalni" jezdeni, jako delnik pro klidnou (to neznamena pomalou) jizdu - plochy koutak odspodu, slusny vykon v nizkych otackach. Ale pokud clovek chce casto predjizdet na beznych silnicich, tak ty cca 2000 otacek navic u benzinu s vyraznym narustem vykonu pozna - s dieslem je takovy styl jizdy dost o nervy, nebo i o zivot. Kdo casteji toci pres 4000, asi da prednost benzinu. Me kamarad od Forda tenhle jejich diesel rozmluvil, ze se dost sypou. Takze spis zvazuju, jestli usetrene penize nevrazim do LPG.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!