Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.02  15:15

    « 4000 otáčok a dosť

    Je to normálne že TD (94) mi akceleruje normálne do 4.000 otáčok a ďalej nevládze? Ešte tak z mierneho kopca dokáže tak 4.250 max. Nie je to často, ale občas pri predbiehaní by sa to zišlo. Hľadať príčinu alebo sa na to vy...?
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.02  14:43

    « Jak se vam v mondeu sedi?

    Zajimalo by me, jak vam vyhovuje sedadlo ridice (popr i ta ostatni) v mondeu. Ja celkem dost jezdim, nikdy jsem nemel problemy s dlouhymi jizdami, ale ted jsem s mondeem dvakrat objel republiku behem tri dnu (cca 1200) km a boli me z toho zada. Pritom s feliciemi a passaty jsem celkem casto delal i vetsi davky a tohle jsem nezazil. At delam, co delam, nedari se mi seridit sedadlo (vyskove, podelne, berni + hlavova operka) a volant na nejakou dlouhodobe pouzitelnou pozici. Uz jsem uvazoval o i vymene sedadla za recaro, ale ford ma na sedaku i spodni uchyty bezpecnostnich pasu :-((.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.02  14:31

    « Re: Parametry motoru 1.8

    kutil: po tom mereni bych rekl, ze ti proste nesedi 16V motory. Protoze u 16v je uplne normalni, ze v nizkych tockach netahne, zato tahne az do maxima. Pro tebe by byl idelani svou charakteristikou diesel, nebo nejaky 8mi ventil - VW ma jeste par historickych kousku v nabidce (nebo cokoliv s objemem 2,5 a vice :-)). To co ti namerili je uplne v pohode, kroutak ti od 2500 neklesa pod 88% maxima az do tech 5000, tusim ze vyrobce pripousti 10% toleranci (u maximalnich hodnot, co se prubehu tyka, tak nevim). Jezdit s 16ti ventilem od 1700 otacek je, promin, surovost, ten motor na to neni staveny, navic pod 2000 je v nejakem prechodovem rezimu mezi volnobehem a beznym provozem a ten stoji za prd - rozjezdy a popojizdeni v kolonach taky podle toho vypadaji. Otacky pod 2500 by mely klesat jenom vyjmecne pri minimalnim zatizeni, pro beznou jizdu 3000 a vys. To auto ma celkem kratke zprevodovani, takze ho nemusis nijak drasticky vytacet, da se jezdit v rozmezi 2500 - 4000 (kde mas bohuzel trochu propad kroutaku, ale nic strasneho). Na druhou stranu, pri svizne jizde je ten motor ve svem zivlu, predjizdeni je bezproblemove, ochotne tahne az do maximalnich otacek, narozdil od 8mi ventilu a dieselu, ktere ve vyssich otackach vadnou. Zetec nepredelas, bud se mu prizpusobis, nebo to fakt prodej a porid si neco, co ti bude vic vyhovovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.09.02  12:22

    « Parametry motoru 1.8

    Tak jsem nechal změřit motor Mondeo 1.8 kombi a zde jsou výsledky: 91kW/6140 (výrobce 85kW/5750) a moment 155Nm/4870 (výrobce 158Nm/3750). Bohužel v otáčkách, kde výrobce uvádí maximální moment dosahuje můj vůz jen 150Mn, mezi 3000 - 3700ot. doasahuje momentu jen 140Mn (!) a 2500 - 3000ot. dosahuje 145Nm. Pod 2000ot. to prudce klesá až na 120Mn při 1500ot. Takže mám vlastně výhodu, že výkon je vyšší, ale bohužel až při 6100ot. Díky tomu je motor použitelný až v rozsahu 3700 - 6000ot. Většinou ale jezdím mezi 1700 - 3500ot. kde je moment nedostatečný. Kdo má zájem o graf, napište na email kutil@quick.cz a já vám ho pošlu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.09.02  09:58

    « Re: Spotreba

    To BoB: Ano, nebyl jsem (zcela) úspěšný a nakonec jsem rezignoval (musím také dělat i něco jiného, než jen bojovat s prodejcem, dovozcem, fabrikou...). Sice to žere a strašně smrdí (tedy těm, co jedou za mnou), ale aspoň to teď jakž takž jede. Ale snahu jim rozhodně nemohu upřít, to spíš nedostatek kompetentnosti a ochoty přiznat, že "to byla cesta do slepé uličky". Na druhou stranu jsme byli pouze dva, komu to vadilo (co všichni ostatní, že by měli "povedenější kusy"? - cha, cha!). Ale hlupák asi nejsem jenom já (že jsem to vůbec kupoval): já jsem totiž koupil jenom jeden jejich výrobek, kdežto jeden nejmenovaný (ale dostatečně známý) výrobce dokonce licenci (když výrobce originálu to již úspěšně "zabalil"...)!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.09.02  09:21

    « Re: Spotreba

    Hm, uprimnou soustrast. Obcas se proste nezadari.
    U nekterych znacek je to sice casteji, ale
    presto ti preji uspesne vyreseni problemu
    (coz ti asi prilis nepomuze). Ale vez, ze nejsi sam.
    Neco podobneho prodelal i Mitsi (mel tu o tom i auditko).
    Sice to byla jina znacka (a asi nebyl uspesny a rezignoval),
    ale to nic, vydrz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.02  19:11

    « Re: Spotreba

    Fabii nechci!!! Kdo ji má, tomu se sype. Sousedovi v 10000km odešla převodovka. A hlavně vozím počítače a materiál a do Fábie se vejde leda jedna taška. A na to mám druhé auto - Polo kupé, které je sice 9 let staré, ale určitě lepší jak Fábie.
    Byl jsem o víkendu u Domažlic, v autě 2děti a já, na střeše 3kola. Auto jelo tak maximálně 130km/hod a víc ani nic. A to jsem točil 3-ku a 4-ku do 5500ot. aby to vůbec jelo. Před pár roky jsem to jel s Formanem (kola na střeše) a taky to jelo 130. Už mám zcela konrétní podezření na řídící jednotku nebo čidla - musí být vadná!!! Jen nevím, jak to Fordovi dokázat. Tento týden jdu na měření výkonu na Jarov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.02  01:20

    « Re: Spotreba

    tak si kup fabii, jeste ti zbyde
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.02  23:49

    « Re: Spotreba

    Tak dneska se objevila další chuťovka: Motor odmítal táhnout - ani pod plným plynem nereagoval, jako by se dusil a na dalnici asi při 150km/h to najednou bylo jak v tiráku - chvíli brzdil, chvíli táhnul a ještě s proměným tahem - a to jsem mel nohu na plynu pořád stejně, ani jsem s ní nehnul. A když jsem to držel pod plným plynem, nohu na podlaze, tak se asi po 10km rozjel na 180km/h a víc ani ťuk. A to má v papírech uvedenou maximálku 195km/h. Dokonce mě předjela Fabie kombi 1.4 16V. A taky jsemdnes koukal, že vnitřní polstrování je z tak skvělýho materíalu, že po 35000km vypadá hůř, jak u Mondea z roku 1998 po 200000km. Opravdu ten Ford dělá sračky. Kašle na zákazníka, jen aby ušetřil. Na sedačkách mám od začátku potahy, protože na těch originál se nedá sedět, jak štípou a jsou nepřijemný.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  18:25

    « Re: Spotreba

    To je fakt nejaky divny. mam 1.8 combi a kdyz to honim, tak jsem na 9litrech ale vic jsem se zatim nedostal. Bezne jezdim 7.8 az 8.2, kdyz to tocim do 3500 - cca 150 km/hod
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  17:06

    « Re: Spotreba

    Tak jsem ujel dalších 500km a spotřeba je opět na 9,5litru. Je to šmejd a nic na to nepomůže. Tak zase budu pokračovat v reklamaci u Forda. Pomalej už se s tím opravdu nedá jet. Už teď si okolojedoucí řidiči ťukaj na čelo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  10:14

    « nepravidelny beh motoru

    Prosim o radu, kde hledat zavadu. V poslednich dnech mi kolisaji volnobezne otacky cca mezi 600 at 1100 ot/min. Jakmile zastavim na volnobeh porad si ridici jednotka hraje s otackami v tomto rozmezi. Taktez se mi stava po startovani tepleho motoru, ze otacky padaji az na 500 a az po nekolika sekundach se to srovna. Predpokladam, ze by to mohlo byt nejake cidlo nebo lambda sonda. Pokud vsak jiz nekdo mate s tim zkusenosti, poradte na co se zamerit. Pripada mi, ze i motor je hlucnejsi (hlavne v nizkych a vysokych otackach) a v otackach okolo 2200 mi to pekne rezonuje - myslim ze zepredu - predpokladam, ze to bude nacatej katalyzator. Mohlo by to zpusobovat i toto? Pokud bude katalyzator v haji nebo vyfukove potrubi od motoru, lze katalyzator zcela vyndat? Emise me netrapi. Diky. Predpokladam, ze posledni moznost hledani zavady je to pripojit na pocitac u Fordu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  10:05

    « nepravidelny beh motoru

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  15:39

    « Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin

    Když slyším o AutoMotol Beni, tak mám chuť vraždit. Ti pitomci mi při výměně posilovače řízení nejdříve objednali špatný typ a týden po výměně jsem málem skončil na sřeše, protože spojku mezi posilovačem a volantem špatně sesadily a já měl najednou vůli přes 45°. Tak jsem to svépomocí opravil a odvezl to k nim na kontrolu. Prý je vše v pořádku a ještě si nechali zaplatit. Když jsem nechtěl, hned se oháněli právníkem. Za týden jsem tam byl zpatky, protože se povolila levá tyč řízení a za další týden pravá. A všechno si ti hajzlíci nechali zaplatit. Tak jsem za záruční opravu zaplatil 3x880,-Kč. Teď chodím k Charouzovi a je to o něco lepší. Kamarád jezdil k Horákovi a tam prý měnily nové dobré díly za staré. Myslím, že speciálně Ford se servisem dost bojuje. Mám ještě Polo a s tím jezdím k jednomu klukovi (má dílnu ve stodole), ten si řekne za hodinu 220,-Kč a udělá to perfektně. Ještě se mi nestalo, že bych se tam vracel s reklamací.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  15:22

    « Re: Spotreba

    To Spirit_: Tu spotřebu jsem našel v návodu k obsluze v technických datech. Je tam uvedena spotřeba pro kombi 1.8 pro pneu 195/R15 5,6-5,9 a pro pneu 205/16 6,1-6,4. Já mám 205/16 a i když jedu jen 90km/h do Poděbrad a zpátky, tak spotřeby 6,4 nedosáhnu. Dle tech.spec. je u Forda jízda mimo město definována takto. 3,5km jízda konstantní rychlostí (není uvedeno jakou) a 3,5km proměnná rychlost s maximálkou 120km/h. Kombinovaná spotřeba pro můj vůz je uváděna 8,0-8,4. To co s Fordem řeším, je ale spotřeba mimo město, která je stále o litr vyšší, jak tabulky. Mám kamaráda se sedanem 1.8 a ten na 14" kolech jezdí za 6litrů a to má najeto přes 280tis.km. Vzhledem k chování motoru mám podezření, že řídící jednotka nebo některé čidlo není v pořádku. Ford ale o výměně nechce ani slyšet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  13:28

    « Re: Chci ojeté Mondeo

    Facelift je od 97 (nebo konce 96). Podle me zalezi na tom, od koho to budes kupovat. Idealni je prvni majitel - podnikatel, majitel/sef vetsi firmy, ktery to koupil v CR, nalital svych 100 az 200 tisic km a kupuje zase novy model, ten s tim jezdil do znackoveho servisu a bez mrknuti platil jejich faktury. Ted se toho chce rychle zbavit a 30000 ho nerozhazi. Ale takve auto se blbe shani, protoze si ho koupi znami majitele, popr. prodejce. Ale zkus se zeptat u nejakeho mensiho prodejce fordu, obcas to berou protiuctem. Pak mas druhou moznost, obejdi si bazary, v AAA sezenes pod 200.000,- a usetrene penize investujes do oprav zjevnych/skrytych zavad, protoze auto jde do prodeje obvykle pred nejakou opravou - ale s tim se smir, to je normalni a vsude, nejenom v ackach. Priprav se v nejhorsim na ojete gumy, olej pred vymenou, mozna taky rozvodak, tlumice, nejake cidlo v motoru, vyfuk, a neco navic. V tom nejhorsim pripade 30 - 40.000,- (u Forda) a mas auto v perfektnim stavu (na ojetinu), navic nemusis obvykle opravovat vsechno a okamzite. Osobne bych ti poradil bud 2.0 nebo 2.5 (ale nedej boze, aby se ti ten 2.5 rozsypal), tam byla maximalni vybava samozrejmosti (ABS, protiprokluz, klima, airbagy, okna v elektrice) pri trose stesi i vyhrivani predniho skla (bylo za priplatek :-(). Cenove bych to videl spis kolem tech 200 - 230 podle stavu a nutnosti investic v dohledne dobe (ale vybavu chtej plnou, to na cenu prakticky nema vliv). Projdi si par bazaru a mas o cene realnou predstavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  12:24

    « Re: Chci ojeté Mondeo

    Koukám žádná odezva. To tu není žádný odborník?
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  10:51

    « Spotreba

    Tak jsem se vratil z dovolene a spotreba za tu dobu 8,1 (2.0 kombi) - jezdil jsem se zenou a ditetem :-). Ale pred dovolenou jsem trochu honil terminy (jinak bych nikam nejel) a bylo to celkem za 10,2 - Praha + nocni D1 (tak 160-180 km/h, porad jsem si rikal, jestli mi to stoji za to). Dlouhodoby prumer mam cca 9. Ted jsem po dlouhe dobe jel 500 km s feldou, a pokud jsem chtel delat stejne casy, jako s mondeem (coz samozrejme neslo :-(), tak to nejelo a zralo taky tech 9. Podle majitele te feldy, kdyz to zene po dalnici, tak tech 10 vezme taky (a to ta felda vazi necelou tunu). Ono asi nejde jeztit rychle a za malo, zvlast s autem, ktere vazi skoro tunu a pul. Ja jsem vlastne jezdil za 9 i s passatem 1.9td :-(.
    To kutil: takze k tem 7,5 ti gratuluju, kdes vzal tech 6, za ktere by to melo jezdit? Jinak, bavil jsem se u fordu o ridici jednotce a v mondeu by melo jit znovu nahrat puvodni program.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.02  09:27

    « Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin

    take mi vybroval cumak pri 120 km a vice. Ted jsem prehodil gumy ze predu do zadu a cele to ustalo.
    J.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.02  18:34

    « Re: Úprava motoru Mondeo 1.8 benzin

    Karta : Takze, zlepseni temer zadne, zavazi mam na kolech tolik, ze bych mohl delat patrony pro NATO. Ozývým se :-))) Jen aby jste vedeli , kam s vibracemi nechodit : Automotol Beni, P5.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…