Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Parametry motoru 1.8
Spirit_: No, moc to neodpovídá, ale už jsem vysledoval, co tomu je. Pokud má dobrou náladu a je dobré počasí, tak v pohodě nastartuje, dobře se vytáčí, je relativně pružný a je schopný jet i 190km/h. Během dne a nebo při dlouhé jízdě začne ztrácet dech, přestane zrychlovat, jakoby se dusí, požaduje hodně stisknutý pedál plynu a ani při vyšších otáčkách nezrychluje. Pokud je k tomu dusno a vedro, tak už nejede vůbec. Teplý nechce nastartovat, točí jen asi 400ot. (něco mezi životem a smrtí). Musí se vypnout a nastartovat s plynem. O víkendu jsem byl v Krkonoších a při rychlosti 140km/h na dálnici a 100km/h na silnici spotřeba 8,2. Vypadá to, že blbne nějaké čidlo teploty nebo senzor množství nasávaného vzduchu (myslím, že se jmenuje MUF nebo MAF). To pak způsobuje špatný poměr směsi a zvyšuje spotřebu. Dle techniků z ÚVMV by motor mohl mít s dobrou elektronikou parametry minimálně o 10% lepší. Bohužel na Mondeo 1.8 nikdo tuning nedělá. -
« Re: To CORWIN: co to prohození gum, k tomu bych se vrátil
Ja jsem prehodil jen predni gumy do zadu a ty zadni dopredu. Tim vse ustalo. (zadne experimenty s typem gum).U predesleho mondea jsem mel take vibrace volantu a trosku to tahlo do prava. Nechal jsem tam dat nova ramena, protoze ty puvodni byla ohla. Po te vse take ustalo. -
"-- skrytý --" 30.09.02 20:38
« Re: To CORWIN: co to prohození gum, k tomu bych se vrátil
No , ja jsem prohazoval gumy, kupoval alu, kupoval nove gumy a vybrace jsou tu stale ... , ted dokonce zacalo u praveho kola cosi klepat, je to citit i na volantu , mam podezreni na cep nebo silentblock -
« To CORWIN: co to prohození gum, k tomu bych se vrátil
Procházel jsem příspěvky nazpět a psal ji o prohození gum kvůli vibracím. Můžeš uvést více informací? Já mám/měl jsem stejný problém u Sierry: okolo 120, 140 a výš dostávám vibrace auta, dříve i do volantu. Mám nová ramena a vibrace do volantu ustaly - no spíš jsou potlačený. Ale pořád cítím někde zdroj vibrací. A myslím že to je v gumách, zkouším experimentovat s prohozením kol a rozhodně to má vliv. Jen jsem ještě nenašel tu správnou dvojici kol dopředu. Jaký pneu používáš ty, já mám asi pěkný šmejdy. -
« Mondeo Festival 1999 Turnier
Ahoj, prave jsem nekolik hodin cerstvym majitelem ojetiny - Ford Mondeo Festival 1999 Kombi 2.0. Festival byl akcni model v Nemecku, ma 4 airbagy, protiprokluz, klima, ABS, vyhrivany celni sklo, sportovni sedacky a pod. Prvni kilometry=dobrej pocit> Hodlam na nem pracovat, tedy shanim CD changer Ford /nebo CD prehravac Ford/, spojlery /nejradeji celou RS sadu ve vinovy metalize/. Tez budu chtit palubni pocitac, ALU kola /ty si puvodni majitel asi nechal, ted jsou tam 15 zimaky/,el. klima, dily z verze ST 200 / napr. tlumice, pruziny, kola, ozvuceni, brzdy, kola a pod /. To by se vlastne hodila cela ST200 a prestavet to. Kdybyste nekdo o necem vedel, napiste mi prosim na adresu info@epoxy.cz, kazdou dobrou radu ocenim flaskou. Taky budu chtit zvysit vykon.
Do ted jsem byl orientovanej na VW, ale nekupte vyse zminene r.v. 1999, najeto 70 000, dolozeno serviskou, za 230 000Kc. Mejte se fajn, jsem v ocekavani, zda jsem udelal dobre nebo slapnul do... -
« Re: Parametry motoru 1.8
Asi se vloudila chybička v grafu. Zřejmě technik na Jarově špatně ocejchoval brzdu a zobrazené otáčky jsou oproti skutečnosti vyšší o cca 7%. To znamená, že maximální výkon není v 6100, ale v 5700. A moment je v tom případě o cca 8% větší. Jedu tam na přeměření. Tak dám pak vědět. -
« Žiadna reakcia na plyn.
Asi som to svoje TDčko(94) minule veľmi prechválil a teraz mi chce dokázať, čo všetko vie. Včera som sa vracal domov z Brnenského výstaviska a 30 km pred Košicami niečo po polnoci mi pri 90 tke prestalo auto z ničoho nič reagovať na plyn, žiadna rana, žiadny čudný zvuk. Prešiel som ešte zotrvačnosťou asi 200 m na neutrále, voľnobeh sa dusil a kýchal na nejakých 400 ot. až zdochol po minúte celkom. Nepomohli nadávky ani vľúdne slovo. Niet toho boha naštartovať. 2 hodiny mi trvalo kým som zohnal odťah. Ak niekto vie čo s tým, skúste poradiť. Vďaka. -
« divnej smrádek z motoru......
Ma někdo zkušenosti s tím, že po výměně oleje (a rozvodů - asi není podstatné) se razantně změní "vůně"(???) výfukových plynů ? Nechal jsem vyměnit olej /plná syntetika Valvoline, před tím Castrol/ a z výfuku to smrdí jako když se pálí guma, nebo olej... Nafta zůstala stejná, auto jezdí v pohodě, z výfuku se nekouří. Stejnej smrad cítím z motoru, když sundám olejové víčko. Poradí mě někdo čím to je ? Děkuji za každou radu... -
« Re: Parametry motoru 1.8
To je dobrý, měl jsem možnost s ním jezdit, ale cena je dost vysoká a ovládání spojky nic moc. Mám ale zprávy, že se začínají sypat převodovky a jsou potíže i s plasty a aerodynamikou. A hlavně, do Forda se mi už moc nechce. Nějak už nemám důvěru :-)) Nejde o to, jaký je auto z výroby, ale jde o přístup servisu a ten mě teda moc nepřesvědčil. Netvrdím, že jinde je to lepší. Možná v tý bídě je ještě Charouz špička, ale co mne zklamalo je přístup Ford Motor Company. Ti se tedy heslem "náš zákazník náš pán" neřídí. Ono to vůbec na mne působí že dokud člověka lanaří, tak slibují hory doly a sotva auto koupí, tak ho odkopnou. Teda znám i případy, že ho odkopnou, ještě než koupí. Např. dealer Škoda - Tukas. -
« Re: Parametry motoru 1.8
Je to Mondeo model 2000 (staré), koupené 3/2001. Není moc z čeho vybírat. Všechno se sype podobně, snaha ušetřit na výrobě je znát jak u Forda, tak u VW,Citroen,Opel,Renault,Volvo apod. Nevím co doporučit. Snad Subaru nebo Toyotu. Možná ještě Mazda, ale i ta má problémy (propojení s Fordem). -
« Re: Parametry motoru 1.8
Zdar pánové, to se bavíte o starém nebo novém Mondeu??? (omlouvám se ale nechce se mi to číst tak daleko zpátky). Jestli o starém tak nevím nevím jestli ho ještě vůbec chci. Problémy s přední nápravou jak u Sierry a navíc ještě vadný motory (to 2.0 DOHC u Sierry jede snad 200 (tacho) a dá se jezdit pod 7l/100km a to má najeto moc set tisíc.....Chtěl sem Sirku vyměnit za něco modernějšího (Mondeo rok 98-99) a teď nevím nevím (Passaty jsou moc drahý.....tak co jiného?? -
« Re: Parametry motoru 1.8
kutil: problem s motorem neni takova hruza (fakt asi nejake cidlo, mozna nekolik), ale ty mas k tomu taky problem se servisem :-(. V praze ti bohuzel neporadim, ale zkus najit nejaky mensi servis na fordy (neni nutne podminkou), kde pokud mozno sam majitel jeste dela rukama - usetris a pravdepodobne se konecne poradne svezes.
S Td od forda by sis fakt tezko polepsil, rekl bych, ze ty motory jsou dost citlive na zachazeni a pokud se nesejdou se "svym" clovekem, tak dlouho nevydrzi. Ja jsem zase po dlouhych letech utekl od VW, ta auta nebyla spatna, ale ani nicim nevynikala a prislo mi, ze u nas jsou dost predrazena - nova i ojeta, servis to same. I kdyz kamos ma noveho passata TDI (96kw) a mel jsem co delat, aby mi neujel (asi by ujel, kdyby chtel). Mozna priste pujdu do japonce (nejake subaru kombi), ale dokud dela kamos u forda, zustanu verny znacce :-)).
Jestli 140 Nm, nebo 157Nm, neni nijak vyrazny rozdil. Spotreba hodne zalezi na stylu jizdy, ale prumerny ridic s mondeem (kombi je vetsi a tezsi nez sedan) za 6,5 jezdit nebude. Ja mam dlouhodobe pres 9, je fakt, ze to po dlanicich vetsinou dost prohanim, ale pod 8 se pri normalni jizde (s rodinou, ale svizne) nedostanu.
-
"-- skrytý --" 18.09.02 09:36
« Re: Parametry motoru 1.8
Pro porovnani uvadim data odectena z grafu Mk(ot/min) pro motor Zetec 1.8 ve focusu kombi zmereneho na Jarove: (ot/min,Nm): 1500/143.2, 1800/145.7, 2300/155, 2550/159.6, 2800/161 (1.maximum), 3300/155.4 (minimum], 3700/161.8, 4370/168 (2. maximum), 5550/155, 5590/153.7 (max. vykon 90 kW), 6150/128.1 (82.5 kW).
Mimo jine z toho plyne, ze mezi 2300 a 5550 ot/min dosahuje Mk minimalne 92% (155 Nm] sve maximalni hodnoty (168 Nm). Take je videt, ze motor v nizsich otackach ma na seatnactiventil docela slusny zatah.
Vzhledem k tomu, ze oba motory jsou identicke, myslim si, ze rozdily mezi namerenymi chrakteristikami maji na svedomi ridici jednotky. -
« Re: Parametry motoru 1.8
to Spirit_: Taky jsem si to myslel, ale kamarád má taky Mondeo 1.8 (ale v sedanu) a tam se motor chová mnohem líp. Zabírá už na 2000 a s chutí se roztáčí. Je to ale starší ročník. Já mám někdy problém přesvědčit auto, aby jelo víc jak 130km/h. Na 5ku to vůbec nejde a na 4ku se mu taky nechce. Pokud to roztočím na 3ku na 6000ot a přeřadím, tak 4ka chvíli drží a pak to klesne. Dělá to jen někdy, hlavně když je dusno, nebo když jedu dlouho. Jako by se motor unavil nebo mu bylo horko. Mám podezření na čidla. Pokud je ráno a chladno a vlhko, tak se rozbíhá i od 1500ot. velmi svižně a je schopný točit až do 6000ot. Mimo to bojuju se spotřebou, která se stále pohybuje mezi 9-9,5litry a to i mimo město. Mám ještě jedno auto, VW Polo 1.3, to je 8mi ventil a to see chová úplně jinak. Zabírá od volnoběhu a vydrží až do 6500ot. Již od 1500ot. drastický zátah a ve 4000, jak když připojíš druhý motor. Není problém s ním jet 180km/h. Mondeo nejsem schopen rozjet ani na 190km/h, což je max rychlost uváděná výrobcem. Měl jsem Escort 1.6, tam byla maximálka 177km/h a jezdil bez problémů 190km/h. S tím, že mi 16V motory nesedí máš pravdu. Šel jsem koupit Mondeo 1.8TD a dealer mě přesvědčil na 1.8 benzín, že prý se ty TD strašně sypou, jsou hlučný, žerou a nestartujou. Příště si určitě koupím diesel, jen nevím jaký. Chtěl jsem Passata, ale včera jsem mluvil s klukem, co si ho koupil a je stále po servisech. Tak snad HDI. Jinak rozdíl v momentu 17Nm je už znát. -
« Re: Jak se vam v mondeu sedi?
Sedí sa mi super, veď to bol jeden z hlavných dôvodov prečo som ho kupoval. Ináč sedím, teda takmer ležím, noha pri stlačenej spojke takmer úplne natiahnutá, výška sedadla na minime, bedrové koliesko na minime, operadlo tak, že vzadu je tak 10 cm od zadného sedadla. Cesta k moru cca 14 hodín (3x20 min. pauza) bez problémov.
výměna ramen (logicky včetně silnetbloků) a opět výrazné zlepšení. Mám na chlup stejné zkušenosti, podotýkám, že já mluvím o Sierra 2.0 EFI DOHC kombi 90. rok.
To MIB: samozřejmě, předpokládám, že čepy, silentbloky, tlumiče a kotouče jsou OK. Tím je vlastně vytvořený seznam (+pneu) věcí, který dle mého názoru mají vliv na vibrace. Pokud je něco z tohoto v průseru, tak asi nemá smysl experimntovat dál. U pneumatik předpokládám správné vyvážení.
Teď jsem zkusil prohodit pouze pravé přední a pravé zadní (1 za 1), zase se to o kus zhoršilo.
Panové, nevymluvíte mi, že to je v pneu! Musím to honem vrátit. Konkrétně u mně z toho vyplývá: levá přední OK, pravá přední nic moc, obě zadní - katastrofa. To jsou barumky před 2 lety nové, několikrát převažované, ojetí desénu minimální.