Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  10:49

    « Re: Vysoká spotřeba

    Tak nevim, jestli ti to stoji za to. Jak pises, spotreba je +- stejna, at uz to auto honis, nebo jezdis jako kloboucnik. Me jezdi 2.0/1996 zhruba za 10 (a v posledni dobe vyjedu plnou nadrz tak za 2 dny), kdyz hodne pospicham po dalnicich, tak to jde k 11, ale to u auta s pohotovostni hmotnosti skoro 1400Kg beru vzhledem k dynamice jizdy jako normalni (kamos ma fabii kombi 55kw a kdyz to honi po dalnici 190, jezdi za 10 taky, dlouhodobe pres :-! - pod 8 jsem se nedostal ani s rodinou na dovolene (a jak pises, ze tvuj kamarad jezdi s 2.0 za 6, tak tomu se mi v normalnim provozu ani nechce verit). Zatah motoru je poznat skutecne az nad 3000 (a nad 4000 uz trochu chytaji saze), 1000-2000 jsou prechodove otacky do kterych motor poustim jenom pri rozjezdu, kolem 2000 jezdim jenom s lehkou nohou bez snahy o akceleraci (nebo kdyz dobrzduju pred vesnici), v beznem provozu to drzim mezi 2500-4500 (s vyjimkou dalnice, protoze petka je moc kratka), pri predjizdeni 4000-6500 :-). Je mi jasne, ze kdyz uz jsi do toho investoval tolik casu a asi i penez, tak se na to ted nevykasles, ale obavam se, ze vysledek nebude vubec umerny vynalozenemu usili. IMHO je jednodussi, pokud ti to auto nesedi, tak ho prodat a koupit si jine, se kterym budes spokojenejsi a usetris si nervy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.02  10:42

    « Re: Vysoká spotřeba

    To futura: K te modernizaci motoru Zetec E doslo v roce 1998 a bylo to asi i kvuli nasazeni motoru 1.8 a 2.0 do Focusu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.02  10:36

    « Re: Vysoká spotřeba

    To kutil: V manualu pro motor 1.8 ve Focusu je tabulka rozmezi pouzitelnych rychlosti pro jednotlive rychlostni stupne. Kdyz jsem to prepocital na otacky tak ta dolni mez byla vzdy priblizne tech 1500 ot/min.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  10:30

    « Re: Vysoká spotřeba

    Ted je otazka,jestli to Tvoje ma individualni vadu,nebo diky technickemu pokroku a vyvoji se chova tak,jak se chova.Nevim ted konkretne,ale nekde jsem zahledl,ze snad v r 98 doslo mimo prubeznych konstrukcnich zmen k nejake vetsi modernizaci,vcetne upravy motormanagementu.Uplne jisty si nejsem,ale dochazi k tomu u vsech vyrobcu,jen se obcas dobre myslena vec nepodari tak,jak bylo predpokladano.Nevis o nekom z okoli,kdo by mel stejny auto,jestli je na tom taky tak?Skoro mam pocit,ze cim novejsi a hig.tech. auto,tim vetsi a slozitejsi problemy i pri banalni zavade.Jinak ta myslenka svicek marna neni,ve 40 tis. by uz vymena mohla prospet,i kdyz nutna neni.A mozna by stalo za to,vyzkouset pripadne RJ z toho 97 na tvym.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  10:18

    « Re: Vysoká spotřeba

    Oktávka s TDI to snese velice dobře. Tam skutečně zrychluje od volnoběhu. Tam můžeš jezdit mezi 1000-2000ot. U té 1.8 jsem to dnes zkoušel znovu a od 1500ot. to už táhne dobře. Jinak to byl jen test. Totéž udělal technik od Forda, který auto zkoušel! Jinak jezdím mezi 2000-4000, při malém zatížení od 1500ot. Při předjíždění to točím do 6000ot. Dnes se mi ale auto začalo chovat jinak. Když uberu plyn, tak se auto začne cukat - ubere, přidá, ubere, přidá...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  10:10

    « Re: Vysoká spotřeba

    to futura: Měl jsem možnost se svézt v Mondeu 1.8 z roku 1997 a to se chová mnohem lépe.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.02  10:00

    « Re: Vysoká spotřeba

    To kutil: ...Tak jsem to zkoušel, rozjel jsem to, aby točil cca 1000ot. na 4.stupeň. Potom jsem na rovině naplno sešlápl plyn. Skutečně do 2000ot motor jen duní a nezrychluje...
    Co to prosim Te s tim autem vyvadis a co od takoveho "testu" ocekavas? Nevim, nevim, jestli by si tohle nechal libit i bezny turbodiesel. Co kdybys do svych uvah zahrnul i kroutak na kole?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  09:14

    « Re: Vysoká spotřeba

    Mitsi,ty Iridia jsi mel z E-shopu,nebo odjinud? Na kolik vysly?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.02  09:12

    « Re: Vysoká spotřeba

    Doporučuji zkusit vyměnit svíčky - třeba si je s někým jen na čas prohodit. Moderní elektronika dnešních motorů dokáže docela úspěšně "maskovat" špatnou funkci třeba jen jedné ze svíček. Tím neříkám, že nepálí vůbec - chod motoru na tři válce nazamaskuje žádná elektronika! Za zkoušku to přece stojí? PS: Mám podobnou zkušenost - po neúspěšném hledání a výměně všeho možného (včetně hlavy motoru!!!) se jednalo o špatnou svíčku... Pro Forda Mondeo rozhodně mohu doporučit DENSO Iridium Power, typ ITV16 (s úspěchem ověřeno, že fungují na starých i zcela nových motorech mnohem lépe, než Motorcrafty).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.02  07:49

    « Re: Vysoká spotřeba

    Da se rict,ze to,co popisujes by asi odpovidalo tomuhle motoru,ale nejsem si jisty,jestli by jiny auto slo od 1000ot za plynem razantneji,zvlast,kdyz nepridavas pozvolna,ale nalozis tomu.Pokud jsem to zazil,tak se to nelibilo zadnemu z mych motoru.Naprosto odpovida zretelne zacinajici tah pri 2000 a od 3000 se to motoru zacina moc libit a dava to najevo.Chut ke spolupraci fakt pokracuje az k tem 6000,ale kdyz se kouknu na graf kroutaku,tak ten od 5500 dost strme klesa,takze pri beznem jezdeni asi nema moc cenu vyuzivat dlouhodobe max ot.povolene vyrobcem.Chovat se po kazdym nastartovani jinak nesvedci o dobrem vychovani,stava se to,ale nemelo by. Jen jsem hrozne zvedav,jestli najdes nekoho,kdo tomu prijde na kloub,ja si zatim pripadam jak vecny hledac,ale mozna hledam blbe. Dej vedet,jak dopadnes,podobny problemy trapi spoustu fordaku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  22:29

    « Re: Vysoká spotřeba

    Tak jsem to zkoušel, rozjel jsem to, aby točil cca 1000ot. na 4.stupeň. Potom jsem na rovině naplno sešlápl plyn. Skutečně do 2000ot motor jen duní a nezrychluje. Po překonání 2000 začíná motor táhnout. Pořádný zátah ale začíná až na 4000. Zátah trvá až do 6500. Podle mě je skutečně problém buď v ŘJ nebo ve snímačích. Dělá mi to i to, že po každém nastartování se chová ŘJ jinak. Pokaždé se motor chová jinak. Potřebuju nějakého ladiče Fordů, aby se na to podíval.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  15:54

    « Re: Vysoká spotřeba

    No jo,prevodovku mas fakt dost dlouhou. Ale ber v uvahu,ze jizda pod 3000 je usporna,jen kdyz je male zatizeni,mluvim o tomhle konkretnim motoru,kdyz tzv. "tahas" na maly otacky a hodne plynu,tak to moc usporne neni.Ale kdyz tak sleduju tve utrapy,tak vazne nevim,jestli to opravdu neni vadnosti kusu.Ja mam ted taky dlouhou prevodovku a zrychluje to celkem bez uzardeni plynule od 1500,vlastne od 1000,ale tak ho zase netrapim. Pochopitelne nemuzes v takovem rezimu ocekavat raketovou akceleraci,spis pozvolny,plynuly tah. Jestli tohle nedela,tak je tam nejaka zrada.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  15:10

    « Re: Vysoká spotřeba

    to futura: Ve stovce to točí 2500ot. Zkou šel jsem i jet tak, že otáčky po celou dobu nešly nad 3000ot. Spotřeba byla stejná. Vypadá to skutečně na to, že počítač, při malé zátězi motoru, špatně dávkuje palivo nebo špatně měří.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  08:01

    « Re: Vysoká spotřeba

    No je fakt,ze takhle zanovni auto,by se asi melo chovat lip,aspon pri usporny jizde venku.Jinak kolem 9 pri mestske jizde snad opravdu neni na vetsi auto s takovym obsahem takova hruza. Podle stare metodiky ma treba motor 1,6 16V spotrebu pri 90 6,2, pri 120 7,8 a mesto 9,3.I kdyz ma auto s timhle motorem kratsi prevodovku,nez mas ty,pocitam,ze diky vetsimu obsahu a vetsi vaze tezko docilis spotreby nizsi.Navic podle novych norem,ktere jsou vice realne,leze spotreba v jednotlivych rezimech nahoru.Fakticky je ale moc tezky rict,jestli v tomhle konkretnim pripade je nekde nejaka zrada,nebo jde jen o subjektivni pocit.Kolik ti to toci na 5 pri 100km/hod?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  17:20

    « Re: Vysoká spotřeba

    to futura: Mám najeto 42tis. km. Ve městě jsem schopen jezdit za 9,5litru, ale mimo město i při velmi ekonomické jízdě s vyřazováním a bez vytáčení motoru se pod 9litrů nedostanu. Mám vyměněnou lambdu, MAF senzor (měření teploty a množství vzduchu.) a tento týden má dojít na řídící jednoutku. Něco je v tom autě v háji! Pokud jedu po dálnici na plnej plyn (jede po rovině tak 180km/h, z kopce i 200), tak mám spotřebu jen 9,5. Na mě to působí, jako když neumí dávkovat palivo při malém zatížení. Jinak jezdím tak 30% ve městě a 70% mimo. Minulý měsíc jsem jel Praha - Uh. Hradiště a zpět (dálnice cca 140km/h a silnice cca 100km/h) a spotřeba byla skoro 10litrů. Kamarád má Mondeo 2.0 kombi a ve městě jezdí za 9, mimo za 6litrů. Sám jsem měl půjčené Mondeo 1.8 sedan z roku 1997 a s ním jsem měl spotřebu okolo 8mi litrů. Mimo město se dalo jet stovkou za 6litrů. Mělo najeto 240tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  08:59

    « Re: Vysoká spotřeba

    No mezi 9-10 bych u 1,8 nebral jako vylozenou tragedii,pokud v tom mas aspon 50% posunovani ve meste a venku jezdis ne vylozene usporne. 12 uz je moc.Nerekls,kolik mas najeto,ale jestli je to na 40tis.,zkusil bych vymenit v prvni fazi palivovej filtr,potom bych jeste zkusil cidlo teploty nasavanyho vzduchu,ja ho mel odesly a delalo to presne tohle. Nejlepsi je pucit si dobry,vyzkouset a potom kdyztak koupit. Odkud jsi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  00:00

    « Vysoká spotřeba

    Nevíte někdo, jak řídící jednotka vyhodnocuje skutečné množství paliva, které jde do motoru? Někde jsem četl, že kvůli udržení konstantního rozdílu tlaku v rozvodném potrubí benzínu a v sacím potrubí, je na rozvodném potrubí benzínu umístěn tlakový regulátor, který konstantní rozdíl tlaků udržuje. Mohl by být jeho závada příčinou vyšší spotřeby? Mám Mondeo 1.8 a od začátku mám vysokou spotřebu 9-10 litrů v poslední době 12. Různě jsem to testoval a zjistil jsem, že rozdíl spotřeby mezi velice úspornou jízdou a jízdou systém "brzda-plyn" dělá asi 1/2litru. I při velmi úsporné jízdě na dálnici mezi Prahou a Poděbradama při rychlosti okolo 100km/h s vyřazováním z kopce jsem se nedostal pod 9litrů. Kamarád má stejný vůz a jezdí mimo město za 6litrů a druhý má Mondeo 2.0 Ghia a jezdí taky za 6litrů. A to to moc nešetří. V jakém rozsahu je nejlepší držet otáčky. Zkoušel jsem jezdit mezi 1500-3500 i mezi 3000-5000 a rozdíl nebyl vidět. Měření jsou vyhodnocována objemovým differenciálním průtokoměrem. Chtěl jsem oficiální měření od Forda, ale ten se brání "zuby-nehty". Asi tento problém znají. Vyměnili lambdu a MAF senzor. Chování vozu se zlepšilo, spotřeba ne!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.02  14:37

    « Sháním

    Nazdar všichni, koupil jsem si nedávno v bazaru Mondeo Combi 1.8 16V GLX a nedostal jsem k tomu návod k obsluze, předtím jsem měl Škodu 105, takže všechno nemám ještě v malíku, prosím proto všechny ty, kteří návod mají a už ho nepotřebují a byli by ochotni mi ho dát, napište: hradil.lukas@tiscali.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.02  10:18

    « Re: uz taky vim

    Teď mám najeto 110,000km. Spotřeba je 5,7 až 6,4 litrů. Tahám karavan o váze 1000kg a s ním to bere 7 litrů. Zkoušel jsem po dálnici, kolik to jede a dostal jsem se poměrně brzo na 200km/h, otáčky byly 5000. S karavanem se dá jet bez problémů stovkou, řazení na 4ku je třeba jen ve větším stoupání. Amatérsky jsem měřil i zrychlení na letišti :o) a dělalo to asi 13vteřin sólo a 25vteřin s karavanem. Hluk od motoru slyšet není, nejvíc hlučí pneumatiky (mám provedení s dodatečným odhlučněním od motorového prostoru). S motorem jsem spokojenej, na zvláštnosti ježdění s turbem, který funguje od 1800otáček jsem si už zvyknul. Nedostatek je v mizerným startování, který se zhoršuje vždy se zanášením filtru. Je to asi způsobený padáním nafty, protože když před startem ručně napumpuju naftu do filtru, tak startuje na převalení. Takhle se to chovalo hned od začátku a nikdo to nedokázal nějak vylepšit. Na bionaftu to jezdí mizerně, úplně zmizí zátah turba, jako kdyby tam nebylo. Proč jsou ty auta tak levný nevím, já dal za nový skoro 800tisíc před 4,5lety (s plnou výbavou, tehdy dostupnou). Co vím, tak se sem teď hodně vozí z německa a rakouska z operativního leasingu a pak znám taky pár "firem", který kupujou za čárou bouraný auta a tady je po opravě prodávaji za 200 až 250tisíc. Pár jsem jich projel a na každým nějaká závada: nešlo turbo, klima, různě táhlo řízení, nešlo ABS a podobně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.11.02  15:26

    « Autoelektro opravna

    Ahoj, sháním slušnou autoelektro opravnu v Praze, chtěl bych někoho, kdo ví co dělá a není to nějaký fušer, který během opravy stihne něco zlomit, nebo po čtyřech hodinách řekne, že to njde, jedině výměnným způsobem, a za diagnostiku si naúčtuje 800. Porouchal se mi programovatelný cyklovač stěračů na Mondeu 95. Prosím o kontakt na někoho se slušným poměrem cena výkon. Díky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…