Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Startování TD
To Alig: Našel jsem Tvuj přízpěvek (někdy ze října) a vidím, že nejsem jedinej s tímto problémem.... Úplně stejnej problém se startováním u mondea TD 97, 60 tis. - jak auto nejede trochu déle, den, dva, tak musím při startování točit motorem třeba 20 sekund a to i když příliš nemrzne. Během startování sem tam zapálí nějakej válec, typické startování zamrzlé Avie. Když s autem ráno jedu, do večera potom úplně schládne při -10°, tak to večer chytne na jedno nažhavení a jedno převalení. Už mě dřív napadlo, že by snad mohla padat nafta... Už jsi tento problém vyřešil ? -
"-- skrytý --" 18.12.02 23:05
« Vibrace - duvod nalezen
.. (561) tak nakonec ... zdroj vibraci predni napravy a pristrojovky v mem pripade ( Mondeo-99 sedan) byly elektrony AEZ ( koupeny fungl new ) , po vymene za zimaky na plechu se vibrace ztratily. Ted bude sranda ty elektrony reklamovat :-(. ve vyvazeni to nebylo, v servisu tvrdili cosi o "vyosenych" elektronech. -
« Re: Vysoká spotřeba
Mám 1.8EFi a tak do toho radši leju benzin. Tak to vypadá, že spotřeba po výměně ŘJ klesla o cca 1,5 litru. Zato mi ale nějakej * včeravnoci ukradl obě mlhovky i s rámečkama. Zasranej Ford, že uchycení mlhovek neudělal líp!! Stačí povolit dva šroubky a je to! Je to jednodušší jak u neznačkových mlhovek. Kéž by tomu zloději uhnily obě ruce! Pořízení nových mě přijde tak na 6 táců a to chci vidět, jestli vůbec bude mít Ford ty rámečky v barvě mého vozu. Zase se mi ale začínají objevovat problémy se starty - motor nechce naskočit i když točím skoro 5 vteřin, a když naskočí, tak se otáčky pohybují někde na 400-500 a nereaguje na plyn. Musím ho vypnout a natočit znovu. To mi snad nedělalo žádné jiné auto! -
« Re: Vysoká spotřeba
KUTIL: jakou beres naftu? Prave jsem vzal plnou od nejakejcch shitaru v Praze u Florence (autoobusove nadrazi) a kdyz budu optimista, tak mi vydrzela na 750 km . predtim jsem vvpohode tahal i 870. mozna za to muze zima, ale to auto mi ted nejede bez foukani vetricku rychlejjcc nez 195, pricemz pred mesicem jsem po rovvince udelal 200 bez problemu. Mozna je to tou zimou, ale mozna jsem taky nevzal spravny zradylko.... -
« Re: Vysoká spotřeba
Zatím nevím, je moc zima a tak to bude zkreslovat. Motor má ale jiný zvuk. Víc budu vědět až tak za měsíc. Co je ale zajímavé, že nemohli najít vhodnou ŘJ, protože je Ford stále mění a je mnoho verzí, které jsou nezaměnitelné a nedají se údajně programovat. Stále mám ale problém s max. rychlostí. Auto není schopné na rovině dosahovat ani 180km/h. Rozumně jede do 160km/h, potom už to jde velmi pomalu. Ve 160km/h točí motor 4000ot a je tam max moment. Zajímavé je, že i na čtyřku auto rozjedu na 160km/h a pak se mu už nechce. Podle papírů má na čtyřku jet až 188km/h. Míval jsem Escort 1.6 16V, ten měl maximální rychlost 177km/h a v pohodě jel 190. Mám pocit, že se Ford chtěl udělat hezčí a tak u Mondea zkreslil parametry: spotřebu dolů a max. rychlost nahoru. Mluvil jsem s majitelem Mondea TDDi a říkal,že má prům. spotřebu o 1,5litru vyšší oproti papírům. A to jezdí pohodově, max. 140m/h. -
« Re: Vysoká spotřeba
to RomanL: Tak mám novou řídící jednotku. Uvidíme co to udělá. Když jsem auto kupoval, tak jsem se informoval na spotřebu u cca 10ti majitelů Mondeí. Všichni mi potvrdili spotřebu 6-7 mimo město, 8-9 ve městě. Průměrná spotřeba cca 7,5-8,5litrů. Podívej se na předchozí příspěvky. V mém případě se skutečně asi jedná o vadu motoru. Níže uvádím některé informace:
>
je to 99 sedan, 1.8 16v zetec, 60% dalnice (150), 20% mesto ( praha) 20% okresky , auto nesetrim a nevyuzivam teren atd ... vejdu se dlouhodobe / za 70.000 km / do 8.5 l, jezdim sam.
>
mam Mondeo Kombi 1.8 benzin, r.v. 12/97 a 9,7 mimo mesto mi to nezere.
Pokud jede otec, tak ma spotrebu tak 7,7 (pohoda jizda, vyrazovani, max
100 km/h mimo obec, dalnice 130 km/h), pokud ja, tak se to pohybuje od
8,0-9,0 (horni udaj je dalnice plnej knedlik pri -10C, jinak jezdim dle
nalady - normalni cesty max 130 km/h, dalnice 160 km/h konstantne).
>
Odpověd FMC:
Opirate se pritom o udaje v technicke dokumentaci. Jak jste si vsiml, jsou tyto udeje zprumerovane. Informace, ktera tam ovsem uvedena neni, je ta, ze veskere udaje vychazeji z testu, ktere jsou provadene v laboratornich podminkach na valcich.
Nova norma, ktera se vice priblizuje realite, jiz uvadi spotrebu cca o 1 litr vyssi!
Vasi spotrebu, podle Vami uvedenych hodnot, posuzoval nezavisle i nas technik, a neshledal zde zadnou odchylku od normalu.
Spotreba se samozrejme dale odviji i od stylu jizdy, ktery nemohu v tuto chvili posoudit.
Je tedy vice nez zrejme, ze spotreba Vaseho vozidla, ktera dosahuje v prumeru 9,5 litru, je naprosto v souladu s uvadenymi hodnotami pro spotrebu vozu Vaseho typu.
S pozdravem
Lenka Vlčková
FORD MOTOR COMPANY s.r.o.
služby zákazníkům
-
« Re: Vysoká spotřeba
to Spirit_: S tím Matizem máš pravdu. Mám ještě jedno auto - VW Polo 1.3 Coupe a když se chci skutečně povozit, tak jezdím s ním. Je to úplně o něčem jiném. Všude se vejdeš, je to bezva pocit! Ale zboží se v něm vozit nedá. Jinak jsem dnes koukal, kolik to točím a ve městě jezdím 2500-3500ot, při posunování na dvojku už od 1500ot, když potřebuju zrychlit mimo město tak 4000-5500ot, na pětku od 2000ot. Dnes to jelo úplně skvěle, je to hrozně závislé na počasí a na tom, jak naběhne ŘJ. -
« Re: kolik km vydrzi 1,8 TD
Ten motor muze vydrzet bez problemu 500000, nebo taky nemusi. Ale 230 tisic nejsou zadne kilometry, zalezi, jak se o motor doted pecovalo, projdi si prispevky od zacatku, TD od forda se tady probiraly, nekdo je spokojeny, nekdo ne, mechanici od forda (a asi vi, o cem mluvi) varuji pred rizikem drahe udrzby pri vice najetych km (vstrik. cerpadlo, turbo, same levne veci :-(). Ovsem pokud najedes rocne 5000 km s tim, ze se to casem bude zvysovat (jak dlouho si to auto chces nechat??), tak budes chodit na vymenu oleje jednou za 3 roky :-)) a levnejsi provoz na naftu sotva poznas. Dneska obecne se (s vyjimkou nakupnich tasek) nemusis bat motoru pres 200000 km (to je normalni stav u 6-7 let stareho auta) i favorit vydrzi 300 tisic, spis si pohlidej to ostatni, to uz je doba na pravdepodobnou vymenu spojky, lozisek v kolech, kotoucu, kde ceho dalsiho na predni naprave atd., takze pokud na to predchzi majitel kaslal, tak po par tisicich km by ses mohl dost divit (a platit a platit). Ono vetsina starsich aut ma najeto i mnohem vic, i kdyz na tachometru je nejakych 100-150 :-( a jezdi taky. -
« kolik km vydrzi 1,8 TD
Ahoj lidi, mam nabidku na 1,8 TD Z roku 95 auto ma najeto 230 tkm. Predchozi majitele dobre znam. Sam zatim najedu rocne cca 5 tkm i kdyz se to urcite bude zvetsovat. Ma smysl kupovat auto s tolika kilometry? Kolik ten motor muze vydrzet?
moc diky za rady
Bart -
« Re: Vysoká spotřeba
To futura: ono by se asi dalo jezdit i za min, ale pokud setrim kazdou kapku benizinu, tak nepotrebuju zivit dvoulitr a koupim si Matiz (obcas o tom uvazuju). Ja to beru tak, ze vyssi spotreba je cena za trochu usetreneho draheho casu (neprehanim to, lepsi prijet pozde, nez nikdy) a za tu hromadu plechove pasivni bezpecnosti, kterou mam kolem sebe. -
« Re: Vysoká spotřeba +LPG
S tim leasingem to je naprd, i kdyz i toho se da zbavit. Co se tyka plynu, tak zkus zlate stranky, sveho casu jsem o tom taky uvazoval, nakonec me odradilo to papirovani, trochu i cena - az 40000, podle typu zarizeni a nadrze (a ja si to auto zase nechci nechavat prilis dlouho, takze bych zase tak moc neusetril) a prece jenom nizsi vykon motoru - kdyz uz mam dvoulitr, tak si ho chci uzit (a to auto si svuj provoz vydela i tak). Ale o kufr bys neprisel, existuje (homologovana) nadrz misto rezervy, pak vozis bud sprej na opravu kol (coz tusim vyhlaska nepovoluje, musis mit nahustene kolo, kdysi jsem mel v aute skladaci rezervu a byla s tim obcas sranda na STK), nebo tu rezervu premistujes po aute podle potreby :-). Akorat je ta nadrz pomerne mala (tak do 40l), takze akcni radius nic moc - me je malo i tech 60 litru benzinu, na jedno tankovani pri me spotrebe republiku tam a zpatky neprejedu (passat mel 70 a zral 9, to uz slo). Ale neni to neresitelny problem. -
"-- skrytý --" 04.12.02 12:24
« Re: Vysoká spotřeba
To futura: Odpověď je - "odjinud". Nakoupil jsem jich opravdu hodně (pro všechny mé kamarády, kteří zrovna nemají v oblibě diesely), tak jsem dostal slevu. Proto nemohu prozradit přesnou cenu (jen orientačně - 2,5x cena Motorcraftů). -
"-- skrytý --" 04.12.02 11:17
« Re: Vysoká spotřeba
Mondeo Kombi 1.8 ma Gapa. Ale uz se tu delsi dobu neukazal. Tahal jsem z nej informace o motoru 1.8 a byl s nim spokojeny.
Jméno: gapa
Datum: 29-01-2000 v 23:18:56
Příspěvek číslo: 371
Předmět: Re: Re:otacky ve stovce (ANONYM nemůže odpovídat!) (Původní zpráva)
to: Jiri. Ta 1.8 85kW/115k je docela živý motor. Všechno záleží jenom na tom jak s ní budeš jezdit. Pokud ho budeš tzv "šetřit", tak ten motor zaručeně "uspíš" a bude lenivý jako nějaká 1.4. Pokud mu ale dopřeješ čas od času takových 5-5.500 ot/min (např. při předjíždění), tak budeš mile překvapen. Jinak v těchto otáčkách vyluzuje nádherný "sportovní" zvuk.
-
« Re: Vysoká spotřeba
to Spirit_: Hned bych prodal, ale je na leasing. Jenom mě sere, že mi dealer nasliboval hory doly a teď se tváří, že mě nezná. U FMC mi řekli, že údaje v tech. dokumentaci jsou zcestné (laboratorně měřené na motoru mimo auto) a skutečná spotřeba je mnohe vyšší. Reklamoval jsem auto hned druhý den po koupi, ale Ford řekl, že auto prodal leasingovce a ta si nestěžuje. Za benzín dám měsíčně 8000,- a dost mě to točí. Už jsem uvažoval i o přestavbě na LPG, ale nevím kdo to dělá a je mi líto kufru. -
« Re: Vysoká spotřeba
Bohužel nikoho se stejným motorem neznám. Sám Ford tvrdí, že problémy jsou způsobené dodržováním emisních předpisů. ŘJ z modelu z roku 97 nejde použít u modelu z roku 2000. Mám tento týden slíbenou výměnu za jinu ŘJ přímo od dealera. Ty svíčky vyměním. Díky