Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Vysoká spotřeba
Tak už jsem dostal vyjádření FMC. Reklamoval jsem vadné LP dveře, které jsou křivé již od koupě vozu. Dle FMC jsou v pořádku, protože dveře viděl v roce 2002 technik FMC a ten je tvrdí, že jsou v normě. To že mi do vozu fouká je pro ně nezajímavé. Technik od Charouze s kterým jsem minulý týden mluvil a který mi řekl, že je to na výměnu dveří. Dle p.Janatové z FMC ale tento technik FMC sdělil, že dveže jsou v požádku a do vozu fouká. Nikoho nezajímá, že do vozu fouká a ani se nikdo od FMC nesvezl, aby tuto situaci zkontroloval. Dle FMC je ale vůz v naprostém pořádku a není na něm co opravovat. Tomu se říká, náš zákazník náš pán. Takže mě nezbyde, než si nechat udělat odborný posudek a řešit situaci soudní cestou. -
"-- skrytý --" 07.01.03 11:53
« Re: Vysoká spotřeba
Pokud si pamatuji, u toho Focusu s loňska byly dvě a dvě různé svíčky, tj. s různým jiskřištěm, ale i s různým typovým označením. To se navíc lišilo od předepsaného typu svíček v instrukční knížce (což je ovšem běžný problém i u jiných vozů/značek). Opravdu nevím, proč výrobce něco předepisuje a sám tam pak něco úplně jiného montuje... -
« Re: Vysoká spotřeba
Ano, skutečně je to namíchané. Není to, že by jeden typ svíčky měl plochou a druhý špičatou. Ty co mají plochou elektrodu mají na zemnící elektrodě malý výstupek. Nastavil jsem všechny svíčky na 1,1mm a je to výrazně lepší. Líp to táhne v nižších otáčkách. Podle dokumentace bych tam měl mít svíčky AYFS22PP1. Dnes mám dostat vyjádření FMC. -
"-- skrytý --" 06.01.03 14:23
« Re: Vysoká spotřeba
Ještě pro kutila k tomu KN filtru: Efekt se liší auto od auta. Sám nemohu referovat o žádné praktické zkušenosti s KN filtrem na Mondeu, ale slyšel jsem, že právě na Zetecu to není to "pravé ořechové". Takže asi ne, pokud to tedy zrovna nechceš vyzkoušet přímo na sobě. PS: Na většině Japonců je právě kombinace KN a Iridium Power vynikající, byť trochu vzroste hlučnost sání (i když se použije KN "do boxu"). -
"-- skrytý --" 06.01.03 10:35
« Re: Vysoká spotřeba
Kutile, ITV16 jsou speciálně pro motory Zetec od Forda a nikam jinam se nehodí. Pravda, oproti Motorcraftům mají trochu jiný tvar těla izolátoru a opticky i jinou délku závitu (je to dáno jinou šířkou kužele dosedací plochy), ale jiskřiště je přesně tam, kde má být, a to je nejdůležitější. Pozor, při montáži jen lehce dotáhnout!!! Ocelový kužel se v hliníkovém sedle rád kousne, ale to je obecný problém svíček s kuželem. Proto doporučuji pracovat zásadně na studeném motoru a nedávat studené svíčky do zahřátého motoru. Zaolejovaný závit svíčky svědčí o špatném spalování v daném válci (nízká teplota spalování). O tom, že Ford od určité doby dává do Zeteců dva druhy svíček v rámci jednoho motoru (pamatuješ si ještě pořadí? - byly dvě stejné uprostřed nebo "na střídačku"?) vím, ale důvod opravdu neznám. Ten odtrh 2mm se mi ovšem nezdá - u nového Focusu byl i v tomto případě z výroby nastaven odtrh 1,1mm. Ale neměj strach, ITV16 fungují v praxi mnohem lépe, než kombinace dvou různých Motorcraftů, byť platinových. Dej vědět výsledek. -
« Re: Vysoká spotřeba
to Mitsi: Člověče, tak jsem vyšrouboval i poslední svíčku a u všech zmenšil odtrh z 2mm na 1,1mm a mám pocit, že motor nechce jít do otáček. Ale možná to není tím odtrhem, on už včera večer měl problémy a když jsem přidával plyn nezrychloval, ale naopak se začal dusit. Pomohlo až sešlápnutí na podlahu. Po něm to v motoru škublo, zaduněl a začal táhnout. Ale jakmile jsem ubral, začal se zase dusit. Během cca 20km se to vytratilo. Ty svíčky jsou všechny Motorcraft Platinum (ne Iridium), ale dvě mají středovou elektrodu do špičky a další dvě ji mají plochou se zakulacenými okraji. Všechny jsou ve šroubení od oleje. Auto má najeto 44500 a tak půjde na kontrolu v 45000. Potom tam dám ty DENSO. Má cenu používat místo klasických vzduchových filtrů filtrační vložky K&N? -
« Re: Vysoká spotřeba
to Mitsi: Tak jsem vyndal svíčky. Jedna je Motorcraft Iridium, další dvě Motorcraft a s tou čtvrtou jsem nedokázal hnout. Zato ta druhá nebyla vůbec dotažená. A to je stav v jakém mi auto předal servis Charouz. Všechny tři svíčky měly odtrh přes 2mm !!! a byly dost špinavé. Motor má najeto 44000km. Hlavně ale mají šroubení o 1/3 delší jak DENSO. Nebudou DENSO utopené? Jak mám z motoru vyndat tu poslední svíčku? Bojím se, že ohnu svíčák. -
« Re: Vysoká spotřeba
Mitsi auuu,takhle v novym roce mi dat takovou ranu,934Kc. To ty Densa maj v shopu i na Zetec ted za 460 jednu.Jinak s tim odtrhem vyse mas pravdu,zkousel jsem od 1,5 (nechtene upozornuju) az do 1mm a kolem ty 1,1 jsou vysledky nejlepsi,na znacce svicek nezalezi,delal jsem to na Motorcraftech,Champion a Autolite. -
"-- skrytý --" 02.01.03 11:39
« Re: Vysoká spotřeba
To kutil: Pokud má motor najeto více jak 60 tis. km, doporučuji u těch ITV16 snížit odtrh elektrod z 1,3 mm (nastaveno výrobcem) na 1,1 mm. Jde o praxí osvědčenou úpravu (u Fordů jsou problémy se zapal. kabely a správně by se měly po 60 tis. km měnit), u nových Zetec motorů je už stejně rovnou z výroby předepsán odtrh 1,1 mm. PS: Pokud se nemění kabely, může se stát, že po instalaci ITV 16 bude motor v určitém režimu (bez zátěže) cukat. Snížením odtrhu na 1,1 mm tento problém obvykle zcela zmizí. -
"-- skrytý --" 02.01.03 11:32
« Re: Vysoká spotřeba
To futura: Tady není co k řešení - jednoznačně Iridium Power od Densa! Mám osobní zkušenosti (pravda, ne na Fordu a ani nevím, jestli se pro Zetec motory vyrábějí) s iridiovými svíčkami od NGK (průměr středové elektrody 0,7 mm, na minusové elektrodě platinová "placička", označení IZFR...), ale není to ono a už vůbec ne srovnatelné s Densem. K tomu jsou tyhle speciální NGK téměř o 50% dražší než Densa, konkrétně 934,- Kč za jednu v Elitu nebo u Štangla (přesně si to nepamatuji). -
« Re: Vysoká spotřeba
Reaguju na výměnu řídící jednotky. Svíčky DENSO už mi přišly, ale ještě jsem je nenamontoval. Měl jsem totiž opět problémy s LP dveřmi, které po seřízení u Charouze nad 120km/h netěsnily. Nějakou dobu budu testovat tu ŘJ. Chová se podobně blbě jako ta předchozí, ale spotřeba vypadá, že bude nižší. Stále se ale mění charakteristika motoru. Jednou reaguje na plyn a motor se plynule roztáčí od 1500ot do 6500ot a jindy se jakoby dusí a nereaguje na plyn. Musí se hodně sešlápnout a potom motor zaduní a začne se roztáčet. Musí se ale hodně držet pod plynem, jinak netáhne. Až otestuju ŘJ, tak vyměním svíčky a uvidíme, co to udělá. Bohužel k tomu musím řešit opravu druhého auta (VW Polo coupe 1.3), které po výměně zapal.kabelů přestalo jezdit. -
"-- skrytý --" 02.01.03 09:25
« Re: Vysoká spotřeba
To kutil (příspěvek 704): Reaguješ na co? Nebo se snad jedná o dobrou zprávu o snížení spotřeby po náhradě původních Motorcraftů svíčkami Denso Iridium Power ITV16? Předem díky za odpověď a případné podrobnější porovnání výsledků/dojmů. -
« Re: Startování TD
xmondeo: mě učitě padá nafta, protože když před startem dočerpám naftu ručním čerpadlem na naftovým filtru, tak je start bez problémů. Akorát nevím, co udělat, aby tam v těch trubkách nafta držela. Už jsem si zvyknul, že když nejedu každý den (což je vyjímečně), tak otevřu motor a čerpám :o)