Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 04.04.04  21:38

    « Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    No nevim, jezdim obcas sluzebne jak 2.0 tak 2.5V6, ten sestivalec fakt pekne jede, ale sportak to rozhodne neni. Spada objemem uz pres 2.5 litru do blbe kaegorie a zere snad i travu kolem cesty. S 2l se da jezdit celkem svizne od 8-11l, 2.5 tak cca 10-13, pokud jedu za min nez 9.5l, tak zdrzuji dopravu. Palubni pocitac u okamzite spotreby ani neukazuje desetiny, lita to tam rovnou v litrech. Ale asi bych si taky vybral 6ti valec, ta dynamika za par litriku stoji + vetsinou lepsi vybava.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  14:31

    « Re: napnutí rozvodového řemene

    napínák funguje jako samostav - je to vyosená kladka pod pružinou, jestli se ti jeví volný řemen ( jaxi na to přišel :?: ) může být:
    a) starý a tedy "vytahaný"
    b) napínak je " zaseknutý" a tedy nefunguje
    každopádně pokud je nejasné kolik mají rozvody najeto , tak bych preferoval preventivní výměnu jak řemene tak i kladek, není to zase taková střelba v porovnání třeba s potkanýma ventilama nebo podobnýma radovánkama ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  14:26

    « Re: Re: Re: Re: Zavzdušnění dieselu

    Nejjednodušší co můžeš udělat se vypravit do Bosch servisu ( v 99% případů dělají i Lucas ), dáš tam sice něco okolo 300,- za normohodinu práce ale aspoň budeš vědět na čem jsi. Do čerpadla vrtat doma na koleně nic pozitivního nepřinese...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.04  10:15

    « napnutí rozvodového řemene

    mám pocit že mám moc volný rozvoďák. Nevíte někdo jak má být napnutý, a jak se to dělá? (Mám mondeo 95, 1,6 benzín)
    Dík Aiki
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.04  07:16

    « Re: Re: Re: Zavzdušnění dieselu

    Takže po čerpadlo jde nafta krásně, dál už to kuchat nebudu. Dokonce jsem zkoušel samospádem přímo z nádoby pouštět naftu do čerpadla a opět stejná situace. Teď se to chová tak, že to má snahu sem tam chytit, jako by tam šlo málo nafty, nebo s nesprávným tlakem. Mám podezření na čerpadlo....nemohlo se to nějak zavzdušnit v čerpadle? Nebo v čerpadle blbne elektroventil - nelze vyzkoušet, jdou tam dva dráty bez možnosti rozpojení. A nebo je v prdýlce celý čerpadlo... Napadla někoho jiná možná závada ? A neví někdo na kolik přijde oprava čerpadla ? Díky za všechny rady....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.04  22:41

    « Re: Re: Zavzdušnění dieselu

    Pri pumpovani na filtru je treba mit zapnute zapalovani (aby svitily kontrolky), aby bylo kam pumpovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.04  14:50

    « Re: Zavzdušnění dieselu

    jestli se to opakovaně zavzdušňuje, máš někde netěsnost.Jinak stačí opravdu zapumpovat na filtru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.04  22:04

    « Re: Zavzdušnění dieselu

    Na naftovym filtru je tlacitko na rucni cerpani nafty. Mne vzdycky zatim pomohlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.03.04  13:01

    « Zavzdušnění dieselu

    Nemá někdo zkušenosti se zavzdušněním palivové soustavy? Nedopatřením mě došla nafta u 1.8TD (zaseknutej plovák) a po nalití asi 20L nafty jsem to startérem nenatočil. Pomohlo až opatrné roztažení (to chytlo absolutně hned). Najel jsem asi 100km v poho a po natankování plné nádrže mě to opět chcíplo (po kilometru jízdy) a už jsem to nenatočil. Mám strach to znovu roztahovat kvůli řemenu... Je možný, že to nějak hlídá elektronika při startování startérem, vzhledem k tomu, že mě to při roztažení chytlo ihned ?? Má někdo podobnou zkušenost? Nějakou naftu čerpadlo tlačí, to jsem zkontroloval u vstřiků, ale ani náznak vznícení.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.04  12:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Já dávám značku Beru a jsem taky spokojený, ovšem záleží hodně na naftě jak moc opaluje elektrody že jo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.04  12:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Jo, nabušený auto přijde vždy o něco dráž. Jinak žhaviče mi vydržely 80,000 km a dal jsem pak nejaké italské za 250,- za kus a mám najeto asi 160,000 a jsou tam stále.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.03.04  10:35

    « Re: Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Na žhavičích samo nic, PROMIŇ - myslím tím pravidelně měnit. Jinak za 1200,- kotouče seženeš na slabší verze, na V6 už to je někde jinde.Vzhledem k tomu, že jsem tenhle motor dal na první místo, měl jsem při výčtu na mysli právě tuhle modifikaci. Spojkové komplety ( tedy lamela, přítlačný kotouč, ložisko se dá v LuK sehnat okolo 7-8.000 CZK na 1.8 TD a 1.6 EFI, možná i na 1.8 ale určitě ne na větší obsahy, ceny za Sachs - tedy dodavatele do prvomontáže jsou taky vyšší a pokud je auto v provozu třeba s platoňákem, ani jinou značku nedoporučuju. Motory pod 2.0 litry obsahu jsem dal až na chvost hodnocení záměrně, podle mého to prostě není dobrá volba, jediné pozitivum jsou levnější díly, často shodné u vedených motorů s Escortem..... .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.04  09:49

    « Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Myslím, že cena za spojkovú sadu cca. 8.000 Sk je tiež v medziach normy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.04  12:17

    « Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    co se má pravidelně kontrolovat na žhavičích? buď žhaví a je vše OK nebo nežhaví a pak mi nechytne jeden válec a hned to poznám. Drahý brzdový kotouče? 1,200,- za přední kotouč je moc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.04  14:46

    « Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    můj žebříček je trochu jiný:
    1.) 2.5 24v - spotřeba srovnatelná s 2.0 DOHC tedy cca 10-11l/100km a neporovnatelný posun, když ty koně potřebuju, mám je tam i při plně naloženém autě. Pro šetřílky doporučuju montáž LPG - pokles výkonu naní tak dramatický a tenhle motor jako jediný z rodiny Mondea nemusí na výzkumák ( tj. úspora až 15tKč )
    2.) 1.8 TD Endura - pokud dostává svý jistý, tedy co 10tkm olej aspoň 10W40 + všechny filtry + pravidelně kontrolu vstřiků a žhavičů a dodržuju výměny rozodů, jedná se o bezproblémový motor. Pokud na to někdo kašle, vrátí "péči " i s úrokama.Normální kilometrový proběh při popsané péči jsem osobně zažil několikrát přes 300.000km.
    3.) 2.0 DOHC - průměr spotřebou i spolehlivostí, náchylná elektronika k čemukoliv. Možné dát do LPG ale už to není ono, úspora paliva proti V6 není nijak znatelná - a to i v benzínu.
    4.) 1.8 a spol. - všechno pod 2 litry je pro auto velikosti Mondea poddimenzovaná motorizace, kdo zažil ví o čem mluvím.
    Všeobecně bych raději volil generaci po faceliftu - má menší sklony ke korozi, záleží ovšem na konkrétním autě. Pozor na bývalé taxíky a služební auta: drahé jsou spojkové komplety, brzdové kotouče, desky na V6, přední ramena a zadní u kombi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.03.04  11:04

    « TD 94 - vzduch

    Znovu sa mi objavil problém s nižším výkonom. Už 2 dni mi ťahá nad 3.000 otáčok podstatne slabšie ako doteraz (max. 3.500, max 140km/h). Údajne by mohol byť problém so vzduchom. Ako skontrolovať či je OK nasávanie prípadne výfuk? Ď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.04  15:40

    « Bez nadpisu

    Jak vyměnit žárovku aniž bys musel vyndat světlo ?? Velmi jednoduché. Nech si to vyměnit !! Taky jsem to řešil, stálo to do stovky.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.03.04  14:06

    « Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Vysokou spotřebu jsem řešil přímo s FMC a zahráli to do autu. Upozorňoval jsem na uváděnou spotřebu 5,8litru při 90km/h. Já mám při 90km/h spotřebu asi 8litru. FMC trvdí, že uváděná hodnota je tabulková, a že skutečná je minimálně o 1litr vyšší. Proč ji mám o 2litry vyšší nedovedli vysvětlit. Pořád jen melou dokola, že uváděné hodnoty v tech.dok. nejsou směrodatné a jsou jen orientační. Prý se budou spotřebou zabývat, až bude dvojnásobná. Údajně je vysoká spotřeba způsobena přísnějšími limity emisí od roku 1999.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.03.04  12:58

    « zarovicky

    Panove, poradte, jak u Mondea r.v. vymenit parkovaci zarovku aniz bych musel vymontovat cele svetlo....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.04  12:53

    « Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995

    Mam Mondeo 1,8TD r.v. 1998, nutne vymenit rozvodovy remen (cca 7500.-a meni se po 60.000km) zkontrolovat i zarizeni na nem napojena (v mem pripade me zasekla vodni pumpa a nasledne podelana spousta veci stala skoro 30000.-), ukontroluj si tlumice, dekl od zadniho kola a funkce el. zarizeni. Mam dlouhodobou spotrebu 7,3 litru s tim, ze v zime kousek pres osm a jinak kolem 6,5. Doporucuji model s vetsima svetlama - je to v noci hodne poznat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…