Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
petous 04.04.04 21:38
« Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995
No nevim, jezdim obcas sluzebne jak 2.0 tak 2.5V6, ten sestivalec fakt pekne jede, ale sportak to rozhodne neni. Spada objemem uz pres 2.5 litru do blbe kaegorie a zere snad i travu kolem cesty. S 2l se da jezdit celkem svizne od 8-11l, 2.5 tak cca 10-13, pokud jedu za min nez 9.5l, tak zdrzuji dopravu. Palubni pocitac u okamzite spotreby ani neukazuje desetiny, lita to tam rovnou v litrech. Ale asi bych si taky vybral 6ti valec, ta dynamika za par litriku stoji + vetsinou lepsi vybava. -
« Re: napnutí rozvodového řemene
napínák funguje jako samostav - je to vyosená kladka pod pružinou, jestli se ti jeví volný řemen ( jaxi na to přišel :?: ) může být:
a) starý a tedy "vytahaný"
b) napínak je " zaseknutý" a tedy nefunguje
každopádně pokud je nejasné kolik mají rozvody najeto , tak bych preferoval preventivní výměnu jak řemene tak i kladek, není to zase taková střelba v porovnání třeba s potkanýma ventilama nebo podobnýma radovánkama .... -
« Re: Re: Re: Re: Zavzdušnění dieselu
Nejjednodušší co můžeš udělat se vypravit do Bosch servisu ( v 99% případů dělají i Lucas ), dáš tam sice něco okolo 300,- za normohodinu práce ale aspoň budeš vědět na čem jsi. Do čerpadla vrtat doma na koleně nic pozitivního nepřinese... -
« Re: Re: Re: Zavzdušnění dieselu
Takže po čerpadlo jde nafta krásně, dál už to kuchat nebudu. Dokonce jsem zkoušel samospádem přímo z nádoby pouštět naftu do čerpadla a opět stejná situace. Teď se to chová tak, že to má snahu sem tam chytit, jako by tam šlo málo nafty, nebo s nesprávným tlakem. Mám podezření na čerpadlo....nemohlo se to nějak zavzdušnit v čerpadle? Nebo v čerpadle blbne elektroventil - nelze vyzkoušet, jdou tam dva dráty bez možnosti rozpojení. A nebo je v prdýlce celý čerpadlo... Napadla někoho jiná možná závada ? A neví někdo na kolik přijde oprava čerpadla ? Díky za všechny rady.... -
« Zavzdušnění dieselu
Nemá někdo zkušenosti se zavzdušněním palivové soustavy? Nedopatřením mě došla nafta u 1.8TD (zaseknutej plovák) a po nalití asi 20L nafty jsem to startérem nenatočil. Pomohlo až opatrné roztažení (to chytlo absolutně hned). Najel jsem asi 100km v poho a po natankování plné nádrže mě to opět chcíplo (po kilometru jízdy) a už jsem to nenatočil. Mám strach to znovu roztahovat kvůli řemenu... Je možný, že to nějak hlídá elektronika při startování startérem, vzhledem k tomu, že mě to při roztažení chytlo ihned ?? Má někdo podobnou zkušenost? Nějakou naftu čerpadlo tlačí, to jsem zkontroloval u vstřiků, ale ani náznak vznícení..... -
« Re: Re: Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995
Na žhavičích samo nic, PROMIŇ - myslím tím pravidelně měnit. Jinak za 1200,- kotouče seženeš na slabší verze, na V6 už to je někde jinde.Vzhledem k tomu, že jsem tenhle motor dal na první místo, měl jsem při výčtu na mysli právě tuhle modifikaci. Spojkové komplety ( tedy lamela, přítlačný kotouč, ložisko se dá v LuK sehnat okolo 7-8.000 CZK na 1.8 TD a 1.6 EFI, možná i na 1.8 ale určitě ne na větší obsahy, ceny za Sachs - tedy dodavatele do prvomontáže jsou taky vyšší a pokud je auto v provozu třeba s platoňákem, ani jinou značku nedoporučuju. Motory pod 2.0 litry obsahu jsem dal až na chvost hodnocení záměrně, podle mého to prostě není dobrá volba, jediné pozitivum jsou levnější díly, často shodné u vedených motorů s Escortem..... . -
« Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995
můj žebříček je trochu jiný:
1.) 2.5 24v - spotřeba srovnatelná s 2.0 DOHC tedy cca 10-11l/100km a neporovnatelný posun, když ty koně potřebuju, mám je tam i při plně naloženém autě. Pro šetřílky doporučuju montáž LPG - pokles výkonu naní tak dramatický a tenhle motor jako jediný z rodiny Mondea nemusí na výzkumák ( tj. úspora až 15tKč )
2.) 1.8 TD Endura - pokud dostává svý jistý, tedy co 10tkm olej aspoň 10W40 + všechny filtry + pravidelně kontrolu vstřiků a žhavičů a dodržuju výměny rozodů, jedná se o bezproblémový motor. Pokud na to někdo kašle, vrátí "péči " i s úrokama.Normální kilometrový proběh při popsané péči jsem osobně zažil několikrát přes 300.000km.
3.) 2.0 DOHC - průměr spotřebou i spolehlivostí, náchylná elektronika k čemukoliv. Možné dát do LPG ale už to není ono, úspora paliva proti V6 není nijak znatelná - a to i v benzínu.
4.) 1.8 a spol. - všechno pod 2 litry je pro auto velikosti Mondea poddimenzovaná motorizace, kdo zažil ví o čem mluvím.
Všeobecně bych raději volil generaci po faceliftu - má menší sklony ke korozi, záleží ovšem na konkrétním autě. Pozor na bývalé taxíky a služební auta: drahé jsou spojkové komplety, brzdové kotouče, desky na V6, přední ramena a zadní u kombi. -
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
Vysokou spotřebu jsem řešil přímo s FMC a zahráli to do autu. Upozorňoval jsem na uváděnou spotřebu 5,8litru při 90km/h. Já mám při 90km/h spotřebu asi 8litru. FMC trvdí, že uváděná hodnota je tabulková, a že skutečná je minimálně o 1litr vyšší. Proč ji mám o 2litry vyšší nedovedli vysvětlit. Pořád jen melou dokola, že uváděné hodnoty v tech.dok. nejsou směrodatné a jsou jen orientační. Prý se budou spotřebou zabývat, až bude dvojnásobná. Údajně je vysoká spotřeba způsobena přísnějšími limity emisí od roku 1999. -
« Re: Re: Koupě Mondea kolem 1995
Mam Mondeo 1,8TD r.v. 1998, nutne vymenit rozvodovy remen (cca 7500.-a meni se po 60.000km) zkontrolovat i zarizeni na nem napojena (v mem pripade me zasekla vodni pumpa a nasledne podelana spousta veci stala skoro 30000.-), ukontroluj si tlumice, dekl od zadniho kola a funkce el. zarizeni. Mam dlouhodobou spotrebu 7,3 litru s tim, ze v zime kousek pres osm a jinak kolem 6,5. Doporucuji model s vetsima svetlama - je to v noci hodne poznat.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!