Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Dotaz
to alig: Máš ASR, TCS nebo BTCS? Co máš za auto, že máš takovou zkušenost. Jesli máš TD tak tam ti samozřejmě motor nechcípne. Mluvil jsem o benzínu. Jezdil jsem s ASR v Mondeu 2.0 z roku 1993. Jak jsi poznal, že ti zamrzly vstřikovače a ne palivovej filtr? To jsi startoval při -18°? Jezdím teď s Mondeem 1.8 a zatím jsem absenci ASR nepostřehl. U diesla by ho ale bral. U toho jsem zažil s Oktávkou nepřijemnou situaci při brždění motorem z kopce. To auto mělo sytém proti prokluzu při brždění motorem (byla to 4x4 TDI) a pořád to z kopce přidávalo. Taky dobrá sranda. Tam ale pomůže vyšlápnout spojku a brzdit přes ABS. -
« Re: Dotaz
SRS Airbag je zádržný systém doplněný pyrotechnickým předpínačem bezpečnostních pásů. Máte to napsaný v příčurce k autu. Antiprokluz je skvělá věc na zimu a vůbec ho nedoporučuju vypínat, protože nikdo neumíte jezdit tak dobře, abyste jeli líp bez něj. Řeči o tom, že chcípne motor jsou bludy. Byl jsem teď na horách a měl jsem jiný problém. Při -18°C mi zamrzly vstřikovače, a to jsem měl "arktickou" naftu od OMW. Nastartoval jsem po 1/2 hodině trápení starteru a polévání vstřiků teplou vodou. -
« Re: Dotaz
to imaxim: Ty máš Fabii 2.0, že. No Ford má ASR udělané tak, že mění přestih a tím sníží moment. To dělá, dokud se nepřestanou přední kola protáčet. Pokud je ale adheze tak malá, že to stále klouže, tak ti otáčky klesají až to chcípne. TCS už to nedělá. Těch systémů je mnoho. Ty už tam máš elektronický plyn a tak se to dělá jinak. To je vlastně TCS i když to používá ještě mechanický plyn. Základem stabilizace vozu jsou snímače otáčení kol, snímač otáček motoru, snímač přenášeného momentu, snímač podélného, příčného zrychlení, snímač rotace kolem svislé osy vozu a snímač natočení př. kol. Regulace se pak provádí přidáváním a ubíráním plynu (výkon motoru a brždění motorem) a přibržďování jednotlivých kol. Nakonec je z toho ABS, ASR, ESP, EDS, MSR a další. Takový auto skoro nepotřebuje řidiče :-)) Jó ještě jsem zapoměl na řiditelný podvozek (Citroen). -
« Re: Dotaz
to kutil: OK, OK, já Forda nemám, takže s těma zkratkama jsem to pouze odhadl, ale že ASR chcípně motor jsem nikdy neslyšel a ani to nechápu, když si ŘJ stejně přidává ,aby to nechcíplo, tak jak se ty dvě fce poperou? Jinak já mám ve Škodě ASR a to ubírá plyn i přibržďuje. -
« Re: Dotaz
to imaxim: Když myslíš. S SRS jsem se opravdu seknul, ale kdybys četl všechny příspěvky, tak bys viděl, že jsem jsem se opravil dříve, než jsi psal ten svůj! A to že TCS je ESP, to je pěknej úlet! kdyby ses podíval do dokumentace Ford, tak tam najdeš: TCS - protiprokluzový systém Pokud jedno z předních kol začne prokluzovat, potom TCS převede točivý moment na druhé kolo. Při rychlostech nad 50km/h systém navíc omezí výkon motoru. Takže žádné přibržďování zadního kola! ASR - ubírání výkonu při prokluzu předních kol (už se nepoužívá), TCS - přibrždění předního kola které se protáčí a současně ubrání výkonu, ESP - složitý systém vyžadující měřič rotace kolem svislé osy vozu a s měřením natočení př.kol, který přibržďuje zadní kola tak, aby se vozidlo sklidnilo a drželo stopu. Takže já vrším blbost na blbost, ale ty ses úspěšně přidal. S autem s ASR jsem jezdil (Mondeo 2.0 1994) a několikrát jsem na ledu skončil s chcíplým motorem. Pokud totiž nedokáže ASR zabránit protáčení kol, tak ubere tolik plynu, že motor chcípne. V běžném provozu je to samozřejmě prima věc. -
« Re: Ukazatel stavu paliva v nádrži
Jen taková drobnost. To, že jsi natankoval 62,5 litru do nádrže s obsahem 61,5 litru není asi až tak chyba nádrže, ale benzinky. Prostě tam tak trochu kradou a mají podle toho nastavené ukazatele na čerpadle. Kamarád udělal takovou zajímavou zkušenost. Tankoval na dvou různých benzinkách do kanystru (20 litrů) a pokaždé mu vyšlo jiné natankované množství. Potom to začal zkoušet i na jiných benzinkách a říkal, že nestačil koukat. Jen v jednom případě prý mu to ukazálo nějakých 19,9 litrů, jinak prakticky vždy více než 20 z toho jednou skoro i 22 litrů. -
« Re: Dotaz
to kutil: Podle mě vršíš blbost na blbost, SRS je samozřejmě airback a TCS je variantní označeni pro ESP - stabilizace podvozku při smyku, přibržďování zadního kola. A s ASR jsi evidentně nikdy nejel, protože právě na sněhu je to bomba, zrychluješ mnohem rychleji a bez hrabání. A že ti chcípne motor je úplná kravina, protože to auto se rozjede vždycky i na ledu akorát jseš v pohodě, zařadíš, pustíš spojku a dáš plný plyn a zbytek je problém systému. A vypnout samozřejmě jde vždycky, protože když někoho potřebuješ třeba někoho vytáhnout ze škarpy, není vhodné ubírání výkonu. -
« Re: Dotaz
SRS by měl být systém, který ti zabrání prokluzu předních kol při rozjezdu. Ale neboj se u 1.8 se ti to nestane. A bacha, SRS má jednu chybu! Pokud pojedeš v zimě do kopce a začnou ti prokluzovat přední kola SRS způsobí to, že motor bude ubírat plyn až chcípne. Většinou je to udělané elektronickým plynem, ale u Mondea to asi bude změnou předstinu nebo vstřiku paliva. Naštěstí lze SRS vypnout. Zmám případy, kdy si majitelé vozů s tímto systémem stěžovali, že jim brání v rychlé jízdě (je to jako kdyby za tebe někdo jiný šlapal na plyn). -
"-- skrytý --" 02.02.03 23:25
« Re: Svíčky DENSO
Hele kutile, to, co popisuješ ve svých dvou předešlých příspěvcích, mi připadá spíše na potíže s dodávkou benzínu, než na ŘJ. Přiznávám, že teď víceméně střílím od boku, ale tady už stejně nezbývá než použít metody "pokusu a omylu". Pokud máš tu možnost, zkus někde sehnat jiné palivové čerpadlo a vyzkoušet ho. Nádrž stejně bude muset ven (už kvůli těm problémům s palivoměrem), tak co...? Jestli se nepletu, Fordy byly vždy "slabé na palivová čerpadla" a znám pár lidí, kteří právě v důsledku poruchy palivového čerpadla nedojeli. Pravda, obvykle nevysadilo během jízdy, ale při snaze o nastartování prostě "nenaskočilo". Další tip: Pokud to auto má už 60 tis. km a víc, mohl by být také "vysypaný" katalyzátor, jehož obsah čas od času (podle toho, jak se to tam "sesype" dohromady) ucpává výfukový trakt a auto se pak chová přesně tak, jak jsi napsal. Ani tyto případy nejsou u Fordů vzácné. A když už to budeš mít na heveru kvůli nádrži, neuškodí "proklepnout" i ten kat... -
« Ukazatel stavu paliva v nádrži
Tak mě dneska zase Ford pěkně vypekl! Jel jsem po dálnici do Českého Ráje. Po průjezdu Ml.Boleslaví se mi rozsvítila kontrolka, která signalizuje málo paliva. Ukazatel paliva ukazoval 1/4 nádrže. Ani ne po 10ti km, najednou klesl ukazatel na nulu!!! Odbočoval jsem z dálnice. Po projetí zatáčky ukazoval ukazatel zase 1/4 nádrže. Dojel jsem tedy do Č.Ráje. Když jsem se vracel, ukazoval ukazatel zase 1/4 nádrže. Na dálnici do MB "u letadla" (od rozsvícení kontrolky jsem neujel více jak 30km) motor začal najednou škubat a chcípat. Překonal jsem kopec a při sjezdu k MB zase ukazatel ukazoval něco pod 1/4 nádrže. V MB jsem natankoval 62,5litru (nádrž má 61,5L)! Takovej ukazatel ať si Ford strčí do pr....! To i starej Žigulík ukazoval líp. -
« Svíčky DENSO
reakce na předch. přísp: Tak použití svíček DENSO Iridium se ukázalo dobré, motor táhne lépe v nižších otáčkách a jeho chod je plynulejší. Také lépe reaguje na plyn. Akorát někdy motor nechce naskočit a musím ho točit třeba 10sec než naskočí. To je ale spíše problém řídící jednotky. Ta se chová skutečně nespolehlivě. Včera jsem např. jel ve dvou do Špindlu. Jel jsem na Poděbrady. Po celou dobu motor reagoval pružně a auto okamžitě reagovalo na plyn. Jel jsem tak 140-150km/h. Po sjetí z dálnice najednou přestal motor reagovat a dusil se. Vzhledem k tomu, že je to rovina, tak to bylo divné. Auto nechtělo jet víc jak 100km/h. Zkusil jsem podřadit na 4ku, ale ani to nepomohlo, dokonce ani na 3ku to nechtělo jet. Musel jsem stát na podlaze aby to trochu jelo. Dojel jsem do Špindlu a měl jsem na Forda fakt vztek. Večer jsem jel zpět a bylo vše v pořádku. Něco je v autě v háji a Ford se tváří, že je vše v pohodě, respektive dle ředitele FMC, vůz netrpí závadou, která by bránila běžnému a bezpečnému používání. -
« Re: plavani
Ma to nalitano asi 86000, takze se mi zda docela spatne, ze by se tomu mohlo neco takoveho dit :o( Ve 110 mi to nic nedela, jenom tak kolem te 140-160 to ma asi ty 3 stupne vuli, takze mam pocit, ze to auto nekam uhyba, protoze se mi obcas pohne ruka a volant se lehounce pohne. Kazdopadne se poptej, kdyby to bylo neco jednoducheho, dej mi vedet :o). -
« Re: plavani
To commander: To nevím, ale zjistím. Je otázka, co s tím lze udělat. Když jsem měl Escorta, odešel mi po 15000km posilovař čízení. Choval se podobně. Když jsi začal točit volantem, kola nereagovala a najednou kola kmitla. Nakonec to vypadalo jako vůle v řízení ale byla to vadná torzní tyčka v posilovači. Dokonce to mělo v cca 110 nějakou rezonanci, či co, takže jsi volant držel v klidu a auto jezdilo od krajnice ke krajnici. Prostě jsi musel točit volantem jako šílenec aby jsi auto udržel jet rovně. Teď mám pocit, že má Mondeo podobný problém. Nebo je to někde na tyči od volantu, u Passata jsem měl takovou divnou spojku, tyč volantu byla uprostřed přerušená, na jedné tyči byla navařená destička s dvěma otvory a na druhé tyči byla navařená destička s dvěma kolíky, které zapadaly do otvorů v druhé destičce. Tím byly tyče od volantu spojené. Časem se ale otvory vyběhaly a volant začal mít vůli. To ale za jízdy vydávalo rány. Zajedu s tím do servisu, ale nevím, jestli s tím budou chtít něco dělat. -
« Re: plavani
KUTIL: mam ten samy problem, ale kdyz to chci zmerit pri stani, tak to nejde :o( Pri stani se to vubec neprojevuje a kolo se pohne pokazde, kdyz se dotknu volantu, ale ve 140 se mi volant volne pohupuje v koncetinach, takze jsme nucen ridit jednou tlapou... :o( Co stoji oprava? -
« Re: Vysoká spotřeba
reakce na předchozí příspěvek: Tak opravdu odpojení baterky pomohlo. Ale jen na cca 30km. Pro změnu mi ale auto začalo děsně plavat. Gumy jsou 15" 195/60 GoodYear zimní. Tlak 2,2. Je problém ho udržet ve 140km/h, najednou někam zahne a potom zase jinam. A hlavně má problém při natočení př. kol, stále se výrazně snaží jet rovně. To ale předtím nedělalo. -
« Re: Vysoká spotřeba
Taky jsem znal jednoho, kerý tvrdil, že jezdí s Passatem za 3,9L. Když jsem reklamoval spotřebu mého Mondea 1.8. Dle dokumentace je prům.spotřeba 7,8L, mimo město 5,8. Skutečnost = 9,5 - 10L. Pokud ale jedu tak okolo 80km/h tak mám spotřebu 7,5L. Reklamoval jsem to u FMC a ti mi řekli,že uvedené hodnoty jsou laboratorní a nelze jich dosáhnout. Skutečná spotžeba je minimálně o 1L vyšší. Takže u Forda počítat se spotřebou o 1,5 vyšší než je v papírech.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!