Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Na co si dát pozor? Měl jsem problém hlavně s tím co jsem ti odepisoval hned po tvém dotazu. Jinak je snad nejlepší jezdit a nedávat na nic pozor, nebo si zkazíš radost z nového auta. To přidušení turba tam prostě je a nic s tím neuděláš, leda vrátit auto. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: To máš naprostou pravdu, klasická turbo díra to není je to TDCi DÍRA a ve fordu ti 100% řeknou, že je vše v pořádku a možná to pojedou i s tebou projet a budou ti říkat, jak to krásně jede!! A na závěr přidají: "Jste jediný kdo s tímto problémem přišel, to je zajímavé". Přitom každý, kdo má 130PS TDCi a i 115PS TDDI (obě mají nastavitelné lopatky turba) si na tento problém stěžuje. Jsem z Prahy a obešel jsem již všechny servisy včetně Charouze. Podle mě, mají nařízeno od FMC dělat udivené, zkontrolovat počítač, projet to, nabídnout ti kafe a vypoklonkovat. Jak by řekl klasik: JE TO HNUS VELEBNOSTI !!! -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Já si pořád myslím, že to není klasická turbo díra........ Ta se projevuje prodlevou před zátahem a ne tím, že během zátahu vynechává.....Technik mi tvrdil, že všechna historie režimů motorů je v pamětech a že na všechny vady by se hned přišlo..tak v pondělí uvidíme, ale vzhledem k tomu, že nesvítí žádná kontrolka řízení motoru tak si myslím, že mi vítězoslavně oznámí, že je všechno OK :-)) Odkud jsi ?? Kdo ti dělá servis ? Máš nějaké zkušenosti s něčím dalším na co si dát pozor ?? -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Podle toho jak jsi to popsal, tak to je "NORMÁLNÍ" vlastnost (řečeno slovy garančního technika FMC) na kterou jaksi omylem zapomněli upozornit před sepsáním kupní smlouvy. Prý je to dáno naklápěním lopatek turba. Slabší verze TDCi 115 PS to nedělá, ta totiž naklápění lopatek nemá - Jak jsem psal minule tak jsem projížděl 115 PS ne 130 PS. Ford prostě NEUMÍ správně řídit turbo. Zaráží mě jen to všeobecné vychvalování TDCi motoru, který vlastně trpí "KARBURÁTOROVOU DÍROU". -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Je to vyrobeno 11/2002. Mám najeto 1500 km , občas to protočím, ale nechci to nějak přehánět. To přidušení není normální stav, evidentně něco zlobí. Dělá to zásadně až po té, co se motor zahřeje a ručička teploměru se ustálí. A především to dělá když motor přechází z režimu brždění motorem ( třeba lehce z kopce ) do lehké akcelerace . Několikát to vysloveně vynechá, trošku poškube, a pak už to jede. Mimochodem, ten teploměr se nikdy nedostane až na tu střední čárku, vždycky končí kousek pod ní......... -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Jaký přesně to máš rok a měsíc vyrobené (dle výrobního čísla), protože jsem se dnes projížděl Mondeem 130PS výroba 12/2002 a přišel mě výrazně lepší záběr v nižších otáčkach bez přidušení. Jinak je dobré (pokud už máš najeto přez 5000 km) dát po zahřátí motoru (30 minut) pořádně do těla, ale skutečně pořádně. Vím že to není jednoduché prohnat 130 koní, ale ten motor úplně probudíš. Nejde ani o vašší otáčky, jako o plný záběr ve spektru otáček 1500 - 4000. Hlavně to po takovémto protažení, nech doběhnout několik minut na volnoběh, abys ochladil turbo. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Skoro bych si dovolil tvrdit, že Ford je také německé auto. S tou kvalitou je to bída. Já jsem osobně měl Escort a teď Mondeo. Obě auta nestojí za moc - hodně problémů a řešení v nekonečnu! Mondeo jsem koupil v roce 2001 jako nové a mělo 10 výrazných závad - některé dodnes nevyřešené! Více viz předchozí příspěvky. Kamarád má Xantii a je nad míru spokojen, spotřeba 5,5L. Žádné závady, pouze pravidelné prohlídky. Druhý má Megane a má problémy s dieslem - hlučný. To Picaso má známej, platil ho i s klimatizaci 570tis. a je velmi spokojený. Předtím měl Mondeo 1.8 sedan. Jinak, já jsem Escort a Mondeo kupoval taky po vlastní zkušenosti s Fordem v období 1993 - 1998, kdy jsem s nimi jezdil a byla to perfektní auta. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Já ale neslyším tlukot svého srdce ani v kostele :-)) Citroen ale v kvalitě moc nezáří......Právě že starší Mondea i mých známých a pod. byla spolehlivá a chválena. Na druhou stranu , které auto je ve střední třídě dokonalé a naprosto bezproblémové ? Mazda je asi hezčí, dobře vybavená........ale je to neevropské auto .......a Passat bude příští rok nový......tak proto padla volba právě na to Mondeo. Navíc se tak nekrade jako německé auta....... -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Ohlídej si všechny závady a pokud by byly větší nebo se opakovaly, tak si dělej kopie garančních listů a před opravou odborné posudky. V případě závad je s FMC velmi špatné jednání a nechtějí některé závady opravovat v rámci garance. Co se týče hluku při startu, tak tam u dieslu pomůže jen řízené zhavení keramickými svíčkami a pokud vím, tento systém používá jen nová Laguna. Systém CR2 klepání při startu neřeší. Nedávno jsem se vezl v Citroenu Piccasso a tam jde použít ten "tlukot srdce". Motor po studeném startu klepe, ale vevnitř to není slyšet. Za jízdy skoro není slyšet. A po přečipování má 275Nm. A vnitřní prostor-útulný prostor pro sezení a obrovský kufr 550/2200litrů. Akorát, že vypadá jak krabice. Slušně jede těch 175km/h a spotřeba někde okolo 6Litrů. Zrychlení 0-100 za 11,2s. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Já jsem si ten počítač občas nuloval a při cestách mimo město jsem měl spotřebu 5,6 až 6,8 l První nádrž jsem vyjel se spotřebou ( podle dočerpané nafty) 6,6 l. Druhou asi 6,2. Teď mám plnou a jezdím jenom několikakilometrové městské pojíždění a ukazuje to 7,2. TDi od VW ( 81 KW ) má tak o litr míň :-(( Proto mě to zklamalo. Měl jsi i před tím diesel ? Já jsem měl Octávku Combi 1,8 T 20V , 110 KW a to je proti tomuto raketa. Ale chtěl jsem zkusit diesel , tak ho mám :-) Fakt je že TDI VW 96 kw při zkušební jízdě dělal, podle mě, ještě větší rachot . Takový hluboký, dunivý, celé se to třáslo....a spotřeba taky 7 - 8 l. A mám porovnání AUTOBILDU mezi Mazdou 6, Citroenem C5, Passatem a Mondeem, všechno kombi, všechno nejsilnější diesly a porovnání hluků bylo při malých rychlostech ve prospěch Mondea, při vyšších ve prospěch Passatu, asi o dva decibely z cca 70 , a to má Passat šestku. Takže který diesel podobných parametrů je tišší a úspornější ? Laguna se svou 2,2 HDCI ?? A nebo je prostě jen Mondeo jednookým mezi jednookými ?? -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Spotřebu mám cca 7,5L/100 km, když se chci svést tak i přes 8L/100 km, Pod 6,5L/100 km jsem se nikdy nedostal. Mám najeto 39 tisíc Km. Ten rachot studeného motoru mám taky, nic se nezklidnilo. Na to ,že ten motor má vstřikování comon rail II. generace a 4 ventilovou techniku to zase takový zázrak není. Jinak prostor uvnitř, exteriér, interiér, včetně super volantu jsou velmi pěkné. Tím spíš mě výše uvedené věci štvou. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Mám 130 PS. Spojka je spíš než tvrdá příliš ostrá. Ale tady jde o zvyk, s tím problém nemám. Sedadla se mi naopak líbí, v Octávce byly ještě tvdrší, na řadící páku jsem si taky bez problémů zvykl, podvozek nemám za co moc kritizovat - zatím. Sklo prasklo mimo to vyhřívání a je tam vidět zásek od kamínku. Pozitivní je prostor ve všech směrech. Motor mě ale moc nenadchl. Studený start je provázen klepáním jak v Zetoru ( fakt je, že je každé ráno pod nulou a motor má asi 1500 km ) , zátah je sice solidní ale ostřejší jízda se hned projevuje na vyšší spotřebě, která je přece jen vyšší, než jsem čekal.......ale utěšuju se tím, že je to nové a že si to ještě sedne, a taky že je to tou zimou a hrkáním po městě.... Takže se zeptám ještě jednou : zklidní se ten motor a zlepší se spotřeba až se to zaběhá ?? A až se oteplí ...?? -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
to DIM: Zdravím dalšího majitele TDCi. To máš 115 nebo 130 PS. Já mám kombi 130 PS, koupené nové v roce 2002 a někdy mám pocit, jako když jsem auto koupil ojeté v AAA: Nesmyslně tvrdá spojka, nepohodlný tvrdá sedadla, podvozek dobrý na kvalitní silnice, ale ne na ty české, špatně se zavírající 5 dveře (kombi), řadící páka příliš vpředu, vnikající prach do předních světel a další. O hluku motoru nemluvím, za reklamu "o tlukotu srdce" bych vraždil. Když vyjeli nové Mondea z motorem 2,0 TDDI, všichni to vychvalovali - po delší projíždce nic moc motor. Teť všichni vychvalují 2,0 TDCI, ale pokud s ním najedeš jako já 40 tisíc za rok, tak vidíš že je to jen lživá reklama. Měl jsem fordy od roku 1992 a model Mondeo 2,0 TDCi mě znechutil tak, že z fordy končím. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
DIM: Mám Mondeo s vyhřívaným sklem 2roky a vydrželo všechny kamínky. TDCi jsem měl půjčené jen 2dny, tak jen co jsem postřehl. Přidušení jsem také pocítil, myslím, že je to problém ovládání turba. Co se týče hlučnosti, tak mi připadal tišší, jak 1.8 benzín v mém Mondeu. To by ti mělo sednout po zajetí. Všeobecně má Ford problémy s vibrací přední nápravy - nové modely to prý mají také. Já jsem to nepocítil. Aerodinamický hluk je skutečně velký problém nového Mondea - již to bylo veřejně publikované. Podle toho, co jsem viděl má Ford dost velké problémy s kvalitou dílenského zpracování a slícování dílů. Co se týče spotřeby, tak jsem se pohyboval okolo 7,5 litrů. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
DIM: k tomu sklu můžu říct, že mi prasklo taky brzo a úplně bez kamínku, jen tak samo od sebe. Nejdřív krátká prasklinka z dolního rohu se rozjela přes celý sklo během měsíce. Tak jsem nechal zasklít normálním sklem bez ohřevu a to drží už dva roky a kamínky odráží dobře :o) -
« Nové Mondeo TDCi Kombi.
Čau všichni, mám to asi týden tak mi hned řekněte, na co si dát pozor, kolik to asi bude brát, jestli se motor nějak dramaticky změní po " zajetí "........... Zatím registruju syčení u dveří ( není to nakonec lámání vzduchu na klice nabo zámku ? ), hluk po ránu při mínusových teplotách je impozantní :-), ve volantu se občas objeví lehké rázy ( údajně je to jenom málo namazané ). Mám najeto jen pár set, musím říct, že oproti benzínu opravdu není slyšet jen tlukot vlastního srdce :-)). A navíc jsem hned dostal kamínek a vyhřívané sklo má tak 10 cm prasklinu :-(( Tady bych se teptal : není to sklo nějak moc háklivé ?? Přece jen, něco už jsem najezdil, různé kamínky už jsem odrazil, různí pavoučci se pak někdy objevili....ale takhle ještě neprasklo sklo ani jednou ?!........no snad je to jen smůla. TAK NA CO SE MÁM PŘIPRAVIT ?? A jaké máte ty spotřeby ?? Jo , a někdy se motor ta jakoby lehounce přidusí při náběhu při lehké akceleraci ?? -
« Re: Dotaz
to alig: Rozdíl mezi benzínem a TD je u ASR v tom, že benzín v nižších otáčkách ztrácí moment a mě to chcípalo v dost velkejch stoupáních. U toho TD si myslím, že chcípnutí zabrání regulátor volnoběhu. S těma vstřikovačema je to docela síla. Moc si nedovedu vysvětlit, kde to zamrzlo, když přepad šel, to muselo bejt skutečně až pod jehlou a tam zase jsou tlaky tak vysoký, že je divné, že to neprorazilo. Nemáš problémy spíš se žhavením? Tem protiprokluz je součástí ASR nebo to mají všechna Mondea TD? Osobně bych uvítal EDS (elektronický diferenciál). Ale tomu je asi hodně podobné TCS. EDS ale neubírá výkon, jen přibržďuje kolo, které se protáčí. Přece jenom je Mondeo velká kráva a ne vždy člověk pozná, že někam klouže. Bez ABS si ho nedovedu představit. Takhle alespoň podle ABS poznám, že klouže. -
« Re: Dotaz
kutil: mam 1.8TD s asr (protiprokluz). V cem je rozdil u ASR mezi benzinem a dieselem? Jo, startoval jsem pri -18 a ze neni zamrzlej filtr jsem poznal tak, ze pri rucnim cerpani (knoflikem na filtru) tekla nafta do cerpadla. Pak jsem povolil prepad ze vstriku do nadrze a tam taky tekla nafta. Tak nezbylo, nez rozmrazit vstrikovace. Jo... na mondeu je taky protiprokluz pri brzdeni motorem :o) nemci tomu rikaji decelerator a je to zarizeni, ktery pri ubrani plynu pomoci posunu predstavniku v cerpadle malicko prida :o)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!