Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 4*4
to crazyradim: Tak jsem na to koukal a musíš mít auto z nějaké malé série. Jestli máš motor podélně, tak je to síla! Nedoporučuje se tyto atypické řady kupovat jako ojetiny. Ne vždy se na to dají sehnat díly! Ten kamarád koupil 5let starý Mondeu 2.5 kombi za 220tis. Počítej, že tvoje auto má najeto cca 20-30tis. za rok. -
"-- skrytý --" 19.02.03 11:26
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Na diagnostice prd pozná protože termostat je mechanická záležitost. Já jsem ho teď vyměnil u benzíňáku (stojí 450 kč) a je to fajn. Teplota motoru je stabilní, líp to topí a hlavně studený motor jede daleko lépe. Myslím že to za to stojí. AIKI -
"-- skrytý --" 19.02.03 11:21
« Re: Schéma elektro - to Commander
Díky za odezvu. Boužel do Prahy to mám 170 Km, takže je to z ruky. Pokud bys mohl schema naskenovat a poslat mi na aiki@atlas.cz, byl bych moc vděčný. Případně mi s tím pošli i svoji fyzickou adresu a já se budu nějak revanžovat. Ještě mě napadá jestli to ale není knížka "Jak na to" od vydavatelství Kopp. Tam uvedené schema je nepoužitelné. proto také scháním jiné. Dík AIKI -
« Re: Mondeo 4*4
Tu kutil
Jo je to zvlaštni, když jsem byl kdysy v autorizovanem servisu forda tak se na nej chodili divat, že pry ještě neviděli čtyřkolku mondeo.... motor mam asi podelně Spotřebu mam celkem v pohode protože to moc nehonim....
2,5 litr by byl už asi na me dost silny i když bych se nebranil... Jsem si tak řikal jakou by melo cenu při udajne najetych 90 tis kilometru... Asi hodnotu by melo pro nejakeho nadšence protože asi normalně hodnota by byla asi kolem 100 tis. korun, nefunguje mi abs, ale jinak je v pořadku ..
Převodovka zabira fakt při vyšších otáčkách....
Dik za rady radim -
« Re: Mondeo 4*4
to crazyradim: Ahoj, to jsem nevěděl, že Mondeo existuje 4x4. U Forda mi tvrdily, že 4x4 byla naposled Siera a Escort. Motor 2.0 u Mondeí není žádný zázrak. Hlavně je zpřevodovaný tak, aby točil v nízkých otáčkách (na rozdíl od Tranzitu). Bohužel, ale jeho moment nabývá maxima ve vyšších ot. Pokud budeš motor vytáčet, tak to pojede. Další věc je náhon 4x4. Pokud je stejný jako u Siery, tak tam máš dost velký ztráty. Na to máš ještě velmi nízkou spotřebu. Máš motor podélně nebo příčně? U Mondeí je jediný slušný motor 2.5, kamarád měl 1.8 pak 2.0 a nakonec skončil na 2.5 V6. Spotřebu má 8-12litrů a je velmi spokojený. -
« Mondeo 4*4
Zdravim všechny Mam trošku neobvykle mondeo 95 4*4 s benzinovym motorem 2.0 l Moc s nim nejejezdim takovych 600 km měsične. Spotřebou se při normalní jízdě dostávám na 9 až 10 litru na 100km. Je to skvely vuz ale zda se mi na to že je to benzin a dvoulitr tak je takovy líny. V praci máme benzinového tranzita taky 2 litr a ten je daleko živější než mondeo a nevim čim to je. -
« Re: Nový software do TDCi?
Je třeba upozornit ještě na jednu věc. Moderní řídící jednotky jsou samoučící a všechny nové stavy si pamatují a přizpůsobují se. Každý kus jednoho typu motoru má totiž jiné parametry, které se časem mění. Proto by se pro každý motor musely dělat nové mapy a ještě je upravovat každých 10tis.km. Místo toho se vyrobí jedna mapa, která se podle chování motoru upravuje. Upravuje se pomocí několika konstant, které se mění. Dříve byla 1-3, dnes je to více. Je to dost alchymie. Kdysi jsem dělal na mapách pro Felicie, kdy se sbíraly hodnoty při startech při velmi nízkých teplotách. V autě byla měřící ŘJ, která má přes optiku vývod do notebooku v kabině. Vždycky se počkalo, až motor promrzne a pak se nastartovalo a jelo. A podle odezvy motoru se upravila mapa. Vím, že velké problémy byly s řízením motoru mezi volnoběhem a cca 1500ot. Dokonce se dneska dá koupit takovéto zařízení pro ladění motorů samo-domo. Je to notebook se SW a upravená ŘJ nebo emulátor EPROM. -
« Re: Nový software do TDCi?
Pokud vím, tak u VW, Opela a dalších to tak chodí. Kolega má Astru a zlobil ho motor. Tak chodil každé 3měsíce na přehrání SW. Ford u starších typů modelů neměl přehrávací SW a byl v tom děsnej bordel. Mnoho HW i SW verzí. U nového Mondea je to už všechno přehrávací. Proto se také lépe dělá tuning. Zkoušel jste ho někdo u TDCi. Viděl jsem už někde nabídku. -
« Re: Nový software do TDCi?
Myslím, že každý motor v jakémkoliv autě má každou chvíli nové " mapy" řízení, které se neustále dodělávají. Nové TDCi zas tak dlouho nejezdí, takže se dá předpokládat, že nové verze řídícího SW budou pravidelně nahrazovat ty předchozí. Nečekal bych ale, že se nějak dramaticky změní celé auto, spíš se to třeba zaměří na trošku jiné časování v některých specifických okamžicích a pod. Já teď , musím říct, škubání motoru nezaznamenávám, takže buď se to zabíhá, nebo to pomohlo. Přehrání nestálo nic, je to nakonec v záruce. -
« Nový software do TDCi?
Chci se zeptat - před pár dny tady DIM zmiňoval nový software který mu FMC nahráli do ŘJ u TDCI (SW verze B2 na B3)? Může někdo napsat o co se jedná, tj. jestli budeme s TDI motory chodit každých půl roku jako s mobilama si nahravat novější verze SW?? Co ta novější verze vlastně dělá + co to přehrání stojí?? Díky -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Všichni se mě ptali : A topí to ?? Tak o co jde ?? Ale údajně je nulová poloha teploměru a ta střední čárka rozdíl jen asi 5 - 6 stupňů, takže je normální, že se to hýbe .... Tak jim asi uvěřím :-) Fakt je, že na teploměru není skoro nic, ale teplý vzduch z ventilátoru jde, takže zamrznutí za jízdy snad nehrozí :-) Technik mi vysvětloval, že díky diagnostice může vyzkoušet všechny režimy termostatu a že žádné odchylky nevykazuje......ale když mi auto z dílny vyvezl sám majitel salónu , tak říkal ( ten technik) že když se mi to ale nezdá, tak mi preventivně ten termostat vymění, když budu chtít :-)) -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Mal som podobný problém ešte s Orionom, teplomer najprv postupne vystúpal a potom klesol na minimum v políčku normal. Keď som ho nechal bežať na voľnobeh zo stredu klesol na minimum, zopol vetrák a teplota stúpla (proti logike). Chyba bola nakoniec nie v termostate ale v čidle teplomera, ktoré so stúpajúcou teplotou vody ukazovalo akoby jej teplota klesala. Predtým som však testoval termostat doma v hrnci s teplomerom a ten bol OK. Ale nech sa s tým trápi FORD, veď to máš v záruke. Je to len moja skúsenosť. -
« Re: Pravidelné trasenie.
To commander: To bys nevěřil. Dveře byly opravdu z výroby křivé. To ale nebyl ten problém. Hlavně byla vadná těsnící lišta mezi dveřmi a sklem. To způsobovalo hluk. Servis ale místo toho, aby hledal zdroj hluku, ohnul horní část rámu dveří dovnitř. Tím hluk na chvíli zmenšil, ale zničil vnější gumovou tšsnící lištu a tím, že ohnuli ten rám, dveře napružili a tím byl extrémně namáhaný zámek dveří - dveře šli špatně zavřít a při otevření odskočily. Naopak vznikla škvíra na B-sloupku. Namáhaným zámkem se poškodil plastový potah části zákmu uchycené na karosérii a při zavření dosedal zámek kov-na-kov. Tím se zámek v místě spoje zadíral. Čím déle jsi jet, tím bylo otevírání horší. Nakonec začalo do auta zatékat a tak mi vyměnili lištu mezi sklem a rámem dveří a ohnutý rám narovnali. Já jsem potom zámek namazal tukem a dohodl se s FMC na výměně poškozeného zámku. Nevím, zda tato závada vznikla již ve výrobě nebo až v servisu. Osobně si myslím, že to zvorali již ve výrobě. Takže po 2letech od reklamace budou dveře opravené! Doufám, že takových míst není v autě víc. -
« Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.
Teptota na TDCi u mého se drží po zahřátí na středu stupnice a po celou dobu jízdy se poloha nemění.Spotřeba auta se po 20.000 km snížila .Dle stylu jízdy se pohybuje u mne podle počítače (ukazuje ale cca 0,3-,05l méně) mezi 6,5l-12,5l.Ta maximálka odpovídá 200 po dálnici.Auto je kombi GHIA.Spotřeby jsou pruměry na počítači tak na 500km a pak na benzince vynulovány.Spotřeba se nemění příliš se zátěží .Nemáte někdo zkušenost se zabudováním přídavného topení do tohoto auta. Dík -
« Re: Pravidelné trasenie.
Tržní cena mého Mondea, které v roce 1999 stálo 720tis. (já ho koupil v roce 2000 za 590tis.) je po dvou letech cca 330tis. Mám ho ale na leasing a musím ještě doplatit 180tis. To by byla slušná ztráta s nejistým výsledkem. Bojím se situace, kdy svoje auto prodám se ztrátou a Ford mi pak žádný jiný auto se slevou neprodá. To nerisknu - přijít o auto a zůstat se 150tis. v kapse. Doufám, že ta náprava neupadne a když upadne, tak že to přežiju! Dveře jsou už v pohodě a proměnlivý výkon motoru je nepřijemný, ale není nebezpečný. -
"-- skrytý --" 14.02.03 18:24
« Re: Pravidelné trasenie.
Podle mne bys to auto mohl uz s klidnym srdcem prodat na protiúčet Fordům a vzít si jinej podobnej / jetej /novej Ford - byla by sranda poslechnout si výkupní cenu a důvody proč je tak malá ( vibrace, dveře , výkon .... ) :-)))))