Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  15:05

    « oprava

    je vidět že se blíži konec prac. doby ach jo, myslel jsem forda tempo
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  15:03

    « mondeo 4*4

    Tak to jsem myslel že jsem sam v republice, co maji mondeo 4kolku. Kdovi kolik je takyvych aut, asi moc ne. Motor bude uložen asi jak tu popisujete. Me připada oproti tranzitu daleko linější, ale je to jak jste říkali tím zpřevodováním. Vždycky když jedu s tranzitem a pak přesednu do mondea je to jako bych jel ze zateženou brzdou........ Jinak mondeo je velice prostorny a pohodlny vůz a protože jsem vysoký, necitim se dobře v malých autech. Jinak vam všem moc dík za vaše postřehy. Jinak ford je skvele auto. Když jsem byl v americe mel jsem Tepmo a to bylo auto akorat do ruky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  13:21

    « Re: Mondeo 4*4

    Mě to příležitostné cukání u Mondea 2L dělalo palivové čerpadlo. Do půl roku zdechlo úplně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  13:16

    « Re: Mondeo 4*4

    Rád slyším o někom s mondeem 4x4. Mám totéž ale z roku 96 taktéž s 2litrem, abs, asr, klima, vyhřívané přední sklo (velice oceňuji). Spotřeba minimální 8,5 a maximální po městě 12. To moje považuju za celkem svižné, ale při sportovní jízdě taky náležitě hlučné. Jinak samozřejmě nejvyšší zátah od 3000 otáček. U charouze se na 4x4 taky chodili koukat ze je to prvni co vidi. Jenom má to auto smůlu - jen letos mě 4x nabořili.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  12:09

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: Tak jak to popisujes, ciste ze zvedavosti, kde tankujes benzin? Neco podobneho mi delaval ten 1.8 passat na levne benziny od Carefouru a podobnych dealeru - z niceho nic to zacalo ruzne pocukavat, netahlo to, jako by vynechavalo zapalovani. Projevovalo se to nahodne, bez jakychkoliv zjevnych pricin. Tak jsem zacal brat u znackovych pump a byl klid. BTW, na ty uzasne levne benziny mam obvykle znatelne vyssi spotrebu :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  10:13

    « Re: Mondeo 4*4

    Ještě perlička, když jsem se u Forda ptal, proč ma 16V motor menší výkon jak 8V, řekli mi, že 16V je tam kvůli hlučnosti a ne výkonu (plnění válců ve vyšších ot.). A snížení výkonu je způsobené emisními limity. Oni i to občasné zvadnutí motoru svalují na ty emise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  10:06

    « Re: Mondeo 4*4

    Spirit_: Jasně! Polo je lehké a ten motor má 55kW. Jen jsem chtěl ukázat na rozdíl mezi VW motorem a Ford. Ještě jedno srovnání: kamarád má Vento 1.8 (takovej ten omezenej motor, myslím, že je to jen 66kW, ale moment 160Nm odspoda). Jeli jsme k moři, já měl auto narvaný 2+2lidi a kufr až ke stropu, on 2+2lidi, plnej kufr a na střeše rakev. A on mi s tím Ventem ujížděl. Pokud jsem mu měl stačit, tak jsem to musel často točit na 4ku. Když jsme ale jeli 80tkou po Chorvatsku, měl jsem spotřebu 7,4litru (nebo jsem si někde zapoměl napsat tankování) :-)). Zpátky jsem jel přes Alpy a tam jsem (joko předtím s Escortem) nemohl vyjet do průsmyku - na dvojku se to dusilo a na jedničku přetáčelo a tlačili mě zezadu. To auto jede super a najednou přestane táhnout, při přidání plynu se dusí, když ho prošlápneš na podlahu, tak cukne a přidá. Když ale ubereš, tak zase nejede. Většinou stačí jezdit na málo plynu, ale když začne zlobit, tak na to musím hodně šlapat. Druhý den zase jede dobře. Může tam bejt nějakej bordel nebo je něco v elektrice nebo se mění tlak benzínu (regulátor, čerpadlo). Nevím! Ta maximálka může souviset s těma vibracema, ty to mohou omezovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.03  08:42

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi. pro Kutila

    To je klasický případ autorizovaných servisů.
    Pokud diagnostika tvrdí že auto je v pořádku, pak to tvrdí i oni. A to že nejede - to je přeci jen nepodstatný detail. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  08:24

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: ono je to zprevodovani relativni, mozna technikovi od forda pripada prevodovka u 2.0 "dlouha", ale opravdu neni. Na ty otacky ve 160 se schvalne podivam (najvic jsem tam na 5ku mel tusim , ale myslim, ze to bude trochu vic, nez 3500. Jinak ten vykon u 2.0 (NGA, od 92 do 8/96) je 100 kw, verze tohoto 2.0 motoru pro 4x4 ma 97 kw a ostani od 9/96 maji 96 kw. Srovnavat motory forda s VW samozrejme muzu :-), mel jsem od VW passaty 1.9TD, 2.0 16V (ten jenom velmi kratce, ale pochopitelne jezdil nejlip :-)) a 1.8GT (tusim 79kw), je to tak, jak rikas, dole super zatah (s vozikem na 3ku od volnobehu no problem) a pres 4000 to zvadne ). V kombinaci s dlouhymi (opravdu dlouhymi, ford ma mnohem kratsi pri vyssim vykonu motoru) prevody to bylo akorat na cestovani po dalnici, jakekoliv predjizdeni v trochu vyssi rychlosti bylo o nutnosti podradit z 5 na 3 aby to trochu akcelerovalo a i tak mi diky malemu rozsahu pouzitelnych otacek kazdy frajirek s favoritem dal zabrat (to bylo s 1.8, u 1.9TD byla 5tka tak daleko od 4ky, ze pokud jsem motor na 4ku mirne nepretocil, klesly po prerazeni otacky tesne pod zacatek turba a mohl jsem radit zase zpatky - pokud jsem chtel zrychlovat, jinak to samozrejme jelo). S mym mondeem muzu jezdit na jakykoliv prevod od 2000 ot, samozrejme bez naroku na raketove zrychleni (proste zrychluje pomalu, ale bez protestu), ale pokud potrebuju, tak staci podradit o stupen dolu, mam tam pres 3000 a dalsich 3000 otacek ten motor jede jako cert. Me osobne ta trocha pozornosti pri rozjezdech za to stoji. Kdyz to srovnam, tak s VW 1.8 jsem jezdil za 9-10 l, s mondeem max o litr vic pri mnohem sviznejsi jizde. Kdyz jsem jezdil s escortem (kombi, 1.6 tusim 66kw), tak mam dojem, ze to dole tahlo o fous lip, taky to bylo lehci auto (ale podle tacho mel maximum 197, 180 trvale), ale samozrejme ve vyssich rychlostech uz ztracel dech. S tim tvym autem je porad neco spatne, ta 1.8 by nemela jezdit o moc hur, vykon na brzde jsi mel v poradku, nepromeruje ti tachometr? Ony stare 8V motory uz proste konci, a 1.4 16V ve fabii taky dole netahne, jednou me na krizovatce pri rozjezdu (s tou fabkou) presprintoval junior 1.0 - narozdil ode me se nemusel starat, aby mu to pri rychlem startu nechciplo, protocil kolecka a byl o 5 m napred. Takze s rozdilem polox mondeo si nelam hlavu, to polo vazi hadam aspon o pul tuny mene.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  00:00

    « Re: Mondeo 4*4

    to Spirit_: Tu informaci o zpřevodování Mondea mám přímo od technika FMC. Tvrdil, že 1.8 je zpřevodovaná krátce, takže třeba na 5ku točí při 160km/h 4000, zatímco 2.0, která má být zpřevodovaná dlouze, točí jen 3500ot. Takže jeho závěr byl, že 1.8 i 2.0 si jsou výkonově hodně blízké. Mám 1.8 s výkonem 91kW a 2.0 má výkon 96kW. Nikdy ale nemůžeš Ford srovnávat s VW! VW má super 8V benzíny , které táhnou od volnoběhu, ale ve vyšších otáčkách ztrácí. Osobně jsem zvyklý jezdit na nižší otáčky (aby to tak neřvalo) a tak s Fordem bojuju. Je pravda, že když držím otáčky mezi 4000-6500, tak to jede super, ale to pak musím občas podřadit až na jedničku. Mám Mondeo 1.8 kombi a VW Polo 1.3. Na Polo ale Mondeo nemá, to mu v pohodě ujede. Ona mi ujede i Oktávka 1.6 a to jedu naplno. Taky mě štve, že ačkoliv je maximálka u Mondea 1.8 195km/h, nedostanu se přes 180km/h! Když jsem měl Escort, tak byla maximálka 177km/h, ale jezdilo v pohodě 190km/h (akorát se mu pak otevíraly dveře).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  20:26

    « Re: Mondeo 4*4

    Panove, dovolim si trochu upresnit.
    1. Mondeo 4x4 je v podstate normalni mondeo, samozrejme s motorem napric (jinak by se tam nevesel), prevodovka je MTX75, za ni je predni diferencial a za nim mezinapravovy diferencial a hnaci hridel k zadnim kolum. Pokud o tom ve Ford servisu v zivote neslyseli a jeste to drze priznavaji, je to namet k zamysleni ...
    2. Motor 2.0 (100kw) mam ve svem kombiku, a jak uz jsem tady mozna nekde psal, da se s tim jezdit i na 5ku od 2000 ot (s citem, ale tahne), od 3500 vyrazne oziva (takove pseudoturbo) a ochotne toci az k maximu - drzet otacky pres 3000 znamena velmi sviznou jizdu (nebo neschopnost radit :-)). Prevody jsou tam celkem kratke, takze rozhodne to neni zprevodovane na nizke otacky, spis naopak, mel jsem pred tim 1.8 8V passata a ten tahl odspodu lepe nez diesel - a taky mel patricne dlouhe kvalty (trojka do 140km/h, na ctverku uz to neslo pretocit), nic na zavodeni. U mondea musim pri rozjezdu pridavat plyn driv, nez zacnu poustet spojku, jinak to chcipne - ale fabie 1.4 16V (55kw) to dela taky. Me ten motor celkem vyhovuje, a maximalni vykon vyuzivam malokdy - pedal na podlaze jsem nemel, ani nepamatuju - i kdyz vetsi rezervavykonu by se pri predjizdeni nekterych "zavodniku" docela hodila, 2.5 bych si dal libit, obzvlast za stejne povinne ruceni, ale i ten 2.0 je do soucasneho provozu hodne nadprumerny.
    3. Co se tyka spotreby, tak maximum mam 11,3 l/100km, to bylo hodne rychle po dalnici (ono celkem bez problemu to jede pres 200 tacho), pres 12 litru bych to uz asi nedostal, nejnizsi jsem dosahl 8,4 s rodinou na dovolene a ted v zime na snehu. Vetsinou jezdim delsi cesty po dalnici, obcasne mesto a normalni silnice, spis rychlejsi jizda (nezavodim, ale moc aut me nepredjizdi) a spotreba se pohybuje kolem 10 l/100.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  17:59

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.

    Mě u Forda tvrdili, že poznají nejen vadná čidla, ale i to, že měří špatně! Prý měří teploty na více místech a tím zjistí i vadný termostat :-))). Občas mi totiž benzínová 1.8 přestane jet a ani na 4ku nejede víc jak 100km/h. Pořád se vymlouvají na emise. Tak jsem myslel, že zlobí nějaké čidlo, ale oni prý to testovali a vše je v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  16:06

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.

    Termomechanická záležitost se dá taky diagnostikovat .......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  15:56

    « Re: Mondeo 4*4

    to crazyradim: Tak jsem na to koukal a musíš mít auto z nějaké malé série. Jestli máš motor podélně, tak je to síla! Nedoporučuje se tyto atypické řady kupovat jako ojetiny. Ne vždy se na to dají sehnat díly! Ten kamarád koupil 5let starý Mondeu 2.5 kombi za 220tis. Počítej, že tvoje auto má najeto cca 20-30tis. za rok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.03  11:26

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.

    Na diagnostice prd pozná protože termostat je mechanická záležitost. Já jsem ho teď vyměnil u benzíňáku (stojí 450 kč) a je to fajn. Teplota motoru je stabilní, líp to topí a hlavně studený motor jede daleko lépe. Myslím že to za to stojí. AIKI
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.02.03  11:21

    « Re: Schéma elektro - to Commander

    Díky za odezvu. Boužel do Prahy to mám 170 Km, takže je to z ruky. Pokud bys mohl schema naskenovat a poslat mi na aiki@atlas.cz, byl bych moc vděčný. Případně mi s tím pošli i svoji fyzickou adresu a já se budu nějak revanžovat. Ještě mě napadá jestli to ale není knížka "Jak na to" od vydavatelství Kopp. Tam uvedené schema je nepoužitelné. proto také scháním jiné. Dík AIKI
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  10:44

    « Re: Mondeo 4*4

    Tu kutil
    Jo je to zvlaštni, když jsem byl kdysy v autorizovanem servisu forda tak se na nej chodili divat, že pry ještě neviděli čtyřkolku mondeo.... motor mam asi podelně Spotřebu mam celkem v pohode protože to moc nehonim....
    2,5 litr by byl už asi na me dost silny i když bych se nebranil... Jsem si tak řikal jakou by melo cenu při udajne najetych 90 tis kilometru... Asi hodnotu by melo pro nejakeho nadšence protože asi normalně hodnota by byla asi kolem 100 tis. korun, nefunguje mi abs, ale jinak je v pořadku ..
    Převodovka zabira fakt při vyšších otáčkách....
    Dik za rady radim
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  10:17

    « Re: Mondeo 4*4

    to crazyradim: Ahoj, to jsem nevěděl, že Mondeo existuje 4x4. U Forda mi tvrdily, že 4x4 byla naposled Siera a Escort. Motor 2.0 u Mondeí není žádný zázrak. Hlavně je zpřevodovaný tak, aby točil v nízkých otáčkách (na rozdíl od Tranzitu). Bohužel, ale jeho moment nabývá maxima ve vyšších ot. Pokud budeš motor vytáčet, tak to pojede. Další věc je náhon 4x4. Pokud je stejný jako u Siery, tak tam máš dost velký ztráty. Na to máš ještě velmi nízkou spotřebu. Máš motor podélně nebo příčně? U Mondeí je jediný slušný motor 2.5, kamarád měl 1.8 pak 2.0 a nakonec skončil na 2.5 V6. Spotřebu má 8-12litrů a je velmi spokojený.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  08:19

    « Mondeo 4*4

    Zdravim všechny Mam trošku neobvykle mondeo 95 4*4 s benzinovym motorem 2.0 l Moc s nim nejejezdim takovych 600 km měsične. Spotřebou se při normalní jízdě dostávám na 9 až 10 litru na 100km. Je to skvely vuz ale zda se mi na to že je to benzin a dvoulitr tak je takovy líny. V praci máme benzinového tranzita taky 2 litr a ten je daleko živější než mondeo a nevim čim to je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.02.03  21:00

    « Re: Nový software do TDCi?

    Je třeba upozornit ještě na jednu věc. Moderní řídící jednotky jsou samoučící a všechny nové stavy si pamatují a přizpůsobují se. Každý kus jednoho typu motoru má totiž jiné parametry, které se časem mění. Proto by se pro každý motor musely dělat nové mapy a ještě je upravovat každých 10tis.km. Místo toho se vyrobí jedna mapa, která se podle chování motoru upravuje. Upravuje se pomocí několika konstant, které se mění. Dříve byla 1-3, dnes je to více. Je to dost alchymie. Kdysi jsem dělal na mapách pro Felicie, kdy se sbíraly hodnoty při startech při velmi nízkých teplotách. V autě byla měřící ŘJ, která má přes optiku vývod do notebooku v kabině. Vždycky se počkalo, až motor promrzne a pak se nastartovalo a jelo. A podle odezvy motoru se upravila mapa. Vím, že velké problémy byly s řízením motoru mezi volnoběhem a cca 1500ot. Dokonce se dneska dá koupit takovéto zařízení pro ladění motorů samo-domo. Je to notebook se SW a upravená ŘJ nebo emulátor EPROM.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…