Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.03  01:07

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: jak jsem zjistil, trochu jsem mystifikoval :-(, prekoukl jsem se a pri 160 km/h tam mam jenom cca 4375 ot/min.
    Jinak ten moment neni az tak dulezity, kdysi se to tady nekde resilo, je ti nanic velky kroutak pri malych otackach (vychvalovana prednost dieselu), protoze po zprevodovani se ti v patricnem pomeru kroutici moment snizi - akorat s dieselem mas 2000 ot a s benzinem treba 4000, ale pri stejnem krouticim momentu a otackach na kolech (pokud by ten naftak mel dvakrat vyssi kroutak pri polovicnich otackach). Takze vetsi kroutak pri vyssich otackach by mel byt vyhodnejsi, pri stejnem momentu na kolech muzou mit v tom pripade ta kola vyssi otacky, nebo pri stejnych otackach kol tam bude vetsi kroutak. Proste ten motor 2.0 se da lip a vys vytacet oproti 1.8. Navic ja mam stary 2.0 NGA (100kw/6000ot a 180Nm/4000, ne ze bych ty 4kw umel poznat :-)) a ty mluvis o novem 2.0 NGC (96kw/5600 a 178Nm/4000) - podle tech udaju je novy motor 2.0 o trochu mene zivy ve vysokych otackach, stara 1.8 se od nove nelisi. Ta tva 1.8 ma max. kroutak i vykon v nizsich otackach (85kw/5750 a 158Nmn/3750) nez 2.0, takze asi potom uz ztraci dech, zatim co 2.0 s narustajicimi otackami jeste chvili ziskava dalsi kw a Nm - a o tom to je. BTW, cervene pole mam od 6500ot a omezovac spina podle stylu jizdy kolem 6500-6750 - vlastne by spinal, kdybych to tak vysoko tocil :-). Chtelo by to porovnat grafy vykonu a momentu, nejlepe z brzdy, mozna se 1.8 a 2.0 shoduji az do tech spickovych hodnot, pak by pri normalni jizde mezi nimi nemel byt znatelny rozdil. A i kdyby nebyl, my na tom nic nezmenime :-(, takze asi nema vyznam to resit. A ta spotreba myslim vyrazne zalezi na stylu jizdy (ja jsem i s naftakem jezdil za 8-9), myslim ze pri stejne dynamice by mela byt +- stejna, ale s vykonnejsim motorem clovek vetsinou jezdi svizneji (aspon ja ano), i metodika pro stanoveni spotreby to predpoklada. S 1.8 budu jezdit pristi tyden, tak to budu moct porovnat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.03  12:09

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: Na tom Tvem aute urcite neni neco v poradku. Ty reci o emisich jsou kecy. Muj motor 1.8 ve focusu splnuje EURO 4, a nemam pocit, ze by byl nejak priskrceny. Ty nase motory by mely byt temer identicke.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  10:04

    « Re: Mondeo 4*4

    OK. Špatně jsem to napsal. Chtěl jsem říct, že by se moje auto mělo chovat podobně jako běžný dvoulitr. Určitě by mělo jet více jak 180km/h. Je ale neskutečné jak dokážou u Forda lidem lhát. To už bylo nesmyslů, co jsem se dozvěděl. A když si přečtu prospekt od nového Fusion, tak je to zase blábol.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.03  09:36

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: Neporovnavej udaje pro 1.8 z brzdy s katalogovymi hodnotami pro 2.0. Ten dvoulitr bude take o neco lepsi nez udava vyrobce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.03  00:00

    « Re: Mondeo 4*4

    Spirit_: Koukal jsem do dokumentace a opravdu mají oba motory stejné zpřevodování. Naopak ta 1.8 se dá točit do vyšších otáček. Dokonce má 1.8 max moment v nižších otáčkách. Já mám moment 163Nm a výkon 91kW a 2.0 má moment jen 178Nm a výkon 96kW. Myslel jsem, že má moment alespoň 190Nm. To v těch motorech opravdu není rozdíl. Když jsem auto kupoval, tak mi tvrdili, že 1.8 je nejlepší motor, co Ford má - slušný výkon a malá spotřeba. Je pravda, že duní míň jak 2.0
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  18:33

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: tak jeste k tem prevodum, na 5ku mi pri 160 km/h ukazuje otackomer 4750 ot/min. 3500 ot tam mam ve 130, a jestli si dobre vzpominam, tak maximum jsem tam mel na 5ku pres 5500, to bylo pres 200 km/h. Ti mechanici od forda v tom zda se nemaji tak uplne jasno :-(. BTW, benziny jsem taky zkousel ruzne, pokud to jde davam prednost necemu znackovemu, jednou jsem omylem natankoval plnou V-Power Racing a u kasy jem malem omdlel :-) - je fakt, ze mi potom vysla nepatrne nizsi spotreba ;-). Ze zacatku jsem taky uvazoval o necem pro zvyseni vykonu, ale nakonce jsem si rekl, ze nejlepsi tuning je koupit jine (vykonnejsi) auto. O tech svickach mozna pouvazuju, az prijde cas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  17:15

    « Re: Mondeo 4*4

    Spirit_: Benzín jsem zkoušel leckde, Aral, Agip, OMW a i ten Shell Super99. Nakonec jsem skončil u Jet. Chová se to stále stejně. Nakonec ten Jet vypadá nejlíp. Před měsícem jsem měnil svíčky Motorcraft za DENSO Iridium a motor se zlepšil v nízkých otáčkách. Hhed po výměně měl motor problémy při nezatíženém režimu - to cukal. To se ale během cca 100km usadilo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  15:05

    « oprava

    je vidět že se blíži konec prac. doby ach jo, myslel jsem forda tempo
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  15:03

    « mondeo 4*4

    Tak to jsem myslel že jsem sam v republice, co maji mondeo 4kolku. Kdovi kolik je takyvych aut, asi moc ne. Motor bude uložen asi jak tu popisujete. Me připada oproti tranzitu daleko linější, ale je to jak jste říkali tím zpřevodováním. Vždycky když jedu s tranzitem a pak přesednu do mondea je to jako bych jel ze zateženou brzdou........ Jinak mondeo je velice prostorny a pohodlny vůz a protože jsem vysoký, necitim se dobře v malých autech. Jinak vam všem moc dík za vaše postřehy. Jinak ford je skvele auto. Když jsem byl v americe mel jsem Tepmo a to bylo auto akorat do ruky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  13:21

    « Re: Mondeo 4*4

    Mě to příležitostné cukání u Mondea 2L dělalo palivové čerpadlo. Do půl roku zdechlo úplně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  13:16

    « Re: Mondeo 4*4

    Rád slyším o někom s mondeem 4x4. Mám totéž ale z roku 96 taktéž s 2litrem, abs, asr, klima, vyhřívané přední sklo (velice oceňuji). Spotřeba minimální 8,5 a maximální po městě 12. To moje považuju za celkem svižné, ale při sportovní jízdě taky náležitě hlučné. Jinak samozřejmě nejvyšší zátah od 3000 otáček. U charouze se na 4x4 taky chodili koukat ze je to prvni co vidi. Jenom má to auto smůlu - jen letos mě 4x nabořili.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  12:09

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: Tak jak to popisujes, ciste ze zvedavosti, kde tankujes benzin? Neco podobneho mi delaval ten 1.8 passat na levne benziny od Carefouru a podobnych dealeru - z niceho nic to zacalo ruzne pocukavat, netahlo to, jako by vynechavalo zapalovani. Projevovalo se to nahodne, bez jakychkoliv zjevnych pricin. Tak jsem zacal brat u znackovych pump a byl klid. BTW, na ty uzasne levne benziny mam obvykle znatelne vyssi spotrebu :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  10:13

    « Re: Mondeo 4*4

    Ještě perlička, když jsem se u Forda ptal, proč ma 16V motor menší výkon jak 8V, řekli mi, že 16V je tam kvůli hlučnosti a ne výkonu (plnění válců ve vyšších ot.). A snížení výkonu je způsobené emisními limity. Oni i to občasné zvadnutí motoru svalují na ty emise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  10:06

    « Re: Mondeo 4*4

    Spirit_: Jasně! Polo je lehké a ten motor má 55kW. Jen jsem chtěl ukázat na rozdíl mezi VW motorem a Ford. Ještě jedno srovnání: kamarád má Vento 1.8 (takovej ten omezenej motor, myslím, že je to jen 66kW, ale moment 160Nm odspoda). Jeli jsme k moři, já měl auto narvaný 2+2lidi a kufr až ke stropu, on 2+2lidi, plnej kufr a na střeše rakev. A on mi s tím Ventem ujížděl. Pokud jsem mu měl stačit, tak jsem to musel často točit na 4ku. Když jsme ale jeli 80tkou po Chorvatsku, měl jsem spotřebu 7,4litru (nebo jsem si někde zapoměl napsat tankování) :-)). Zpátky jsem jel přes Alpy a tam jsem (joko předtím s Escortem) nemohl vyjet do průsmyku - na dvojku se to dusilo a na jedničku přetáčelo a tlačili mě zezadu. To auto jede super a najednou přestane táhnout, při přidání plynu se dusí, když ho prošlápneš na podlahu, tak cukne a přidá. Když ale ubereš, tak zase nejede. Většinou stačí jezdit na málo plynu, ale když začne zlobit, tak na to musím hodně šlapat. Druhý den zase jede dobře. Může tam bejt nějakej bordel nebo je něco v elektrice nebo se mění tlak benzínu (regulátor, čerpadlo). Nevím! Ta maximálka může souviset s těma vibracema, ty to mohou omezovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.03  08:42

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi. pro Kutila

    To je klasický případ autorizovaných servisů.
    Pokud diagnostika tvrdí že auto je v pořádku, pak to tvrdí i oni. A to že nejede - to je přeci jen nepodstatný detail. :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  08:24

    « Re: Mondeo 4*4

    kutil: ono je to zprevodovani relativni, mozna technikovi od forda pripada prevodovka u 2.0 "dlouha", ale opravdu neni. Na ty otacky ve 160 se schvalne podivam (najvic jsem tam na 5ku mel tusim , ale myslim, ze to bude trochu vic, nez 3500. Jinak ten vykon u 2.0 (NGA, od 92 do 8/96) je 100 kw, verze tohoto 2.0 motoru pro 4x4 ma 97 kw a ostani od 9/96 maji 96 kw. Srovnavat motory forda s VW samozrejme muzu :-), mel jsem od VW passaty 1.9TD, 2.0 16V (ten jenom velmi kratce, ale pochopitelne jezdil nejlip :-)) a 1.8GT (tusim 79kw), je to tak, jak rikas, dole super zatah (s vozikem na 3ku od volnobehu no problem) a pres 4000 to zvadne ). V kombinaci s dlouhymi (opravdu dlouhymi, ford ma mnohem kratsi pri vyssim vykonu motoru) prevody to bylo akorat na cestovani po dalnici, jakekoliv predjizdeni v trochu vyssi rychlosti bylo o nutnosti podradit z 5 na 3 aby to trochu akcelerovalo a i tak mi diky malemu rozsahu pouzitelnych otacek kazdy frajirek s favoritem dal zabrat (to bylo s 1.8, u 1.9TD byla 5tka tak daleko od 4ky, ze pokud jsem motor na 4ku mirne nepretocil, klesly po prerazeni otacky tesne pod zacatek turba a mohl jsem radit zase zpatky - pokud jsem chtel zrychlovat, jinak to samozrejme jelo). S mym mondeem muzu jezdit na jakykoliv prevod od 2000 ot, samozrejme bez naroku na raketove zrychleni (proste zrychluje pomalu, ale bez protestu), ale pokud potrebuju, tak staci podradit o stupen dolu, mam tam pres 3000 a dalsich 3000 otacek ten motor jede jako cert. Me osobne ta trocha pozornosti pri rozjezdech za to stoji. Kdyz to srovnam, tak s VW 1.8 jsem jezdil za 9-10 l, s mondeem max o litr vic pri mnohem sviznejsi jizde. Kdyz jsem jezdil s escortem (kombi, 1.6 tusim 66kw), tak mam dojem, ze to dole tahlo o fous lip, taky to bylo lehci auto (ale podle tacho mel maximum 197, 180 trvale), ale samozrejme ve vyssich rychlostech uz ztracel dech. S tim tvym autem je porad neco spatne, ta 1.8 by nemela jezdit o moc hur, vykon na brzde jsi mel v poradku, nepromeruje ti tachometr? Ony stare 8V motory uz proste konci, a 1.4 16V ve fabii taky dole netahne, jednou me na krizovatce pri rozjezdu (s tou fabkou) presprintoval junior 1.0 - narozdil ode me se nemusel starat, aby mu to pri rychlem startu nechciplo, protocil kolecka a byl o 5 m napred. Takze s rozdilem polox mondeo si nelam hlavu, to polo vazi hadam aspon o pul tuny mene.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.03  00:00

    « Re: Mondeo 4*4

    to Spirit_: Tu informaci o zpřevodování Mondea mám přímo od technika FMC. Tvrdil, že 1.8 je zpřevodovaná krátce, takže třeba na 5ku točí při 160km/h 4000, zatímco 2.0, která má být zpřevodovaná dlouze, točí jen 3500ot. Takže jeho závěr byl, že 1.8 i 2.0 si jsou výkonově hodně blízké. Mám 1.8 s výkonem 91kW a 2.0 má výkon 96kW. Nikdy ale nemůžeš Ford srovnávat s VW! VW má super 8V benzíny , které táhnou od volnoběhu, ale ve vyšších otáčkách ztrácí. Osobně jsem zvyklý jezdit na nižší otáčky (aby to tak neřvalo) a tak s Fordem bojuju. Je pravda, že když držím otáčky mezi 4000-6500, tak to jede super, ale to pak musím občas podřadit až na jedničku. Mám Mondeo 1.8 kombi a VW Polo 1.3. Na Polo ale Mondeo nemá, to mu v pohodě ujede. Ona mi ujede i Oktávka 1.6 a to jedu naplno. Taky mě štve, že ačkoliv je maximálka u Mondea 1.8 195km/h, nedostanu se přes 180km/h! Když jsem měl Escort, tak byla maximálka 177km/h, ale jezdilo v pohodě 190km/h (akorát se mu pak otevíraly dveře).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  20:26

    « Re: Mondeo 4*4

    Panove, dovolim si trochu upresnit.
    1. Mondeo 4x4 je v podstate normalni mondeo, samozrejme s motorem napric (jinak by se tam nevesel), prevodovka je MTX75, za ni je predni diferencial a za nim mezinapravovy diferencial a hnaci hridel k zadnim kolum. Pokud o tom ve Ford servisu v zivote neslyseli a jeste to drze priznavaji, je to namet k zamysleni ...
    2. Motor 2.0 (100kw) mam ve svem kombiku, a jak uz jsem tady mozna nekde psal, da se s tim jezdit i na 5ku od 2000 ot (s citem, ale tahne), od 3500 vyrazne oziva (takove pseudoturbo) a ochotne toci az k maximu - drzet otacky pres 3000 znamena velmi sviznou jizdu (nebo neschopnost radit :-)). Prevody jsou tam celkem kratke, takze rozhodne to neni zprevodovane na nizke otacky, spis naopak, mel jsem pred tim 1.8 8V passata a ten tahl odspodu lepe nez diesel - a taky mel patricne dlouhe kvalty (trojka do 140km/h, na ctverku uz to neslo pretocit), nic na zavodeni. U mondea musim pri rozjezdu pridavat plyn driv, nez zacnu poustet spojku, jinak to chcipne - ale fabie 1.4 16V (55kw) to dela taky. Me ten motor celkem vyhovuje, a maximalni vykon vyuzivam malokdy - pedal na podlaze jsem nemel, ani nepamatuju - i kdyz vetsi rezervavykonu by se pri predjizdeni nekterych "zavodniku" docela hodila, 2.5 bych si dal libit, obzvlast za stejne povinne ruceni, ale i ten 2.0 je do soucasneho provozu hodne nadprumerny.
    3. Co se tyka spotreby, tak maximum mam 11,3 l/100km, to bylo hodne rychle po dalnici (ono celkem bez problemu to jede pres 200 tacho), pres 12 litru bych to uz asi nedostal, nejnizsi jsem dosahl 8,4 s rodinou na dovolene a ted v zime na snehu. Vetsinou jezdim delsi cesty po dalnici, obcasne mesto a normalni silnice, spis rychlejsi jizda (nezavodim, ale moc aut me nepredjizdi) a spotreba se pohybuje kolem 10 l/100.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  17:59

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.

    Mě u Forda tvrdili, že poznají nejen vadná čidla, ale i to, že měří špatně! Prý měří teploty na více místech a tím zjistí i vadný termostat :-))). Občas mi totiž benzínová 1.8 přestane jet a ani na 4ku nejede víc jak 100km/h. Pořád se vymlouvají na emise. Tak jsem myslel, že zlobí nějaké čidlo, ale oni prý to testovali a vše je v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.03  16:06

    « Re: Nové Mondeo TDCi Kombi.

    Termomechanická záležitost se dá taky diagnostikovat .......
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…