Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 4*4
to fordcosworth: Už na autě proběhlo:
výměna 2xmechanismus okna, vnitřní polstrování LP dveří, vmější gumu LP dveří, těsnšní okna LP dveří (už dvakrát), čerpadlo posilovače řízení, ovladač stěračů - nedržela poloha rychlého stírání, zalepení zadních dveří, ucpání díry v podběhu, odbahnění, vysušení, vyčištění půlky vozu, 6x rovnání LP dveří, totalní rozebrání palubní desky z důvodu vadné ventilace, 2xoprava křivého disku, přišroubování polstrování zadních sedadel, výměna lambda sondy, výměna řídící jednotky, výměna motorku v předním světlometu, seřízení geometrie, 12x vyvažování předních kol. Většina oprav proběhla v prvních 6ti měsících. Na auto mám 4roky záruku, tak se opravuje stále. -
« Re: Mondeo 4*4
to fordcosworth: Aha, ty neznáš můj případ od začátku. V 3/2001 jsem chtěl koupit Mondeo 1.8TD. Měl jsem nabídku na ojeté (10měs.), ale bylo moc drahé. Taky mě varovali znamí, že motory 1.8TD u Forda nestály za moc. Za stejnou cenu mi dealer nabídl Mondeo 1.8 (benzín) kombi (model 2000). Jednalo se o úplně nový vůz. Bohužel hned po prodeji se začaly objevovat vady, kterých bylo skoro 20. Hlavní byly: svislé vibrace přední nápravy a celé palubní desky nad 140km/h, padlá lišta z předního okna, zatékaní zadními dveřmi, křivé LP dveře, kterými foukalo, vytopená půlka vozu protože nějaký blbec ve výrobě zapoměl na záslepku v podběhu, vrzající obě přední okna, špatné řazení II a V, chcípající motor, odpadávající kryt zadních sedadel, nefunkční ventilace, tekoucí posilovač řízení, odskakování vozu v zatáčkách a další. Většinu se podařilo odstranit (vody tam bylo skoro 10 litrů), ale vibrace zůstaly. Jednou se ze předku ozvala rána a vibrace se posunuly k 160km/h. Objevují se jak u kol 205/50 16" tak u zimních 195/65 15". Vibrace jsou v intervalech cca 3sec. To není klepání, to se ti třese celej předek a auto začne plavat!
Pokud koupím ojetinu za 200tisíc a ta má vady, tak to beru, ale když za auto vypláznu skoro 600tisíc a je to takovej zmetek a FMC se tváří, že je vše OK, tak mi to hejbe žlučí. -
« Re: Mondeo 4*4
to kutil: klepání přední nápravy asi souvisí s tvými pneumatikami, ta výška "50" je na "české" silnice moc tvrdá, sám to pozoruji na mých "55". Řeším to tak, že dávám více nahlas rádio (je to sice systém, který jsem používal u svého prvního auta Š100, ale je osvědčený).
Jaké lišty ti upadávají a kudy ti teče do auta? -
« Re: Mondeo 4*4
to fordcosworth: Souhlasím, že s těmi převody to byl úlet. Dnes jsem jel, tak, že jsem plně využíval otáček a pokud ti neklesnou pod 3500ot. jede to velmi dobře. Mám už teď jen dvě závady: Jedna jsou vibrace nápravy a druhá ten zpropadený proměnlivý výkon. Objevuje se jen někdy a těžko se to dá v tu chvíli změřit. Nasimulovat se to moc nedá.
Co se týče FMC, tak Ti jsou opravdu splachovací. Obratil jsem se na ně, protože jsem měl pocit, že je to vada z výroby. Nikdy neměli zájem ani vibrace ani motor řešit. To se více snažil dealer. Nechci aby auto bylo super a bez chybky, ale na problému dveří je jasně vidět lajdáckost výroby a neochota výrobce (FMC) závady odstranit. Nebo je normální, že se klepe přední náprava, upadávají lišty, do vozu teče, apod?!?!?!
A hlavně, proč to výrobce neodstraní? -
« Re: Mondeo 4*4
to kutil: bez urážky, ale skáčeš od jedné věci ke druhé. V minulých příspěvcích si stěžuješ na nestálost výkonu u motoru, což je vada tvého konkrétního vozu. A nyní zase mluvíš o poměrně zásadním konstrukčním problému, jakým je špatný převodový poměr. Vždyť jsi říkal, že pokud má motor správný výkon, jede auto super. Pokud vím jsou tvoje pneumatiky 205/50R16 originál rozměr tvému Mondeu. Osobně bych se zaměřil na identifikaci závady v nestálosti výkonu tvého motoru. Mluvil jsi o svých možnostech zkoušet výkon na brzdě a možná i využij svých dřívějších kontaktů (vývoj řídících jednotek). Popsal jsi problém změn výkonu motoru poměrně přesně, tak nevidím problém tuto situaci nasimulovat a změřit to. Dle tvých teoretických znalostí bych očekával hlubší bádání a ne poletování od jednoho problému ke druhému. Možná proto je FMC ke tvým reklamacím tak splachovací. Závady najdeš u všech aut, sám jsem měl jsem na 1 den půjčen Mercedes C 220 CDI a očekával bych za ty peníze, rozhodně víc. Doufám, že jsem tě neurazil, to jsem tímto příspěvkem nesledoval. -
« Re: Mondeo 4*4
kutil: to zprevodovani je uplne normalni, dela to tak kazdy. Posledni kvalt (5, 6) je na klidnou jizdu s rozumnou spotrebou a snesitelnou hlucnosti - ono by te asi brzo omrzelo poslouchat pri 130 km/h hukot motoru na 4500 ot/min. Ale pokud mas pocit, ze 5ka je pro tebe moc dlouha, nic ti nebrani jezdit po dalnici na 4ku :-). Jinak maximalni rychlosti dosahuji auta (urcena pro bezny provoz, u zavodaku je to jinak :-)) obvykle na predposledni prevodovy stupen. Co se tech kol tyka, tak jak uz bylo receno, podstatny je prumer kola, ne jenom rafku. Na tech tvych 16" mas nizsi profilove cislo (a teoreticky mensi valivy odpor), nez bys mel na 15" nebo 14" (a mas to presne podle vyrobce), protoze jinak by ti promeroval tachometr a zmenil by se celkovy prevod - takze je uplne jedno, co mas za rafek. Ja osobne nejsem zrovna priznivec pouzivani ruznych extremu v rozmerech pneu, myslim, ze vyrobce ve vlastnim zajmu zvolil to nejrozumejsi a ja nemam ani cas, ani penize na vlastni vyzkum v teto oblasti. Navic ve tvem pripade je problem evidentne v motoru a to vymenou pneumatik urcite nespravis :-(. -
« Re: Mondeo 4*4
Tak jsem znovu koukal na zpřevodování 5ky u Mondea 1.8 benzínu. To výrobce opravdu nezvládl! Maximální rychlost je u vozu uváděna 195km/h, ale při této rychlosti točí motor necelých 4800ot. To znamená, že by mohl být převod v diferenciálu jiný, tak, aby při max. rychlosti byl i maximální výkon. Vůz by se stal živější a naopak by se dalo lépe jezdit na 2ku a 3ku. Výrobce se zřejmě snažil snížit spotřebu vozidla. Jediným řešením je na auto namontovat kola 185/50 15" nebo 14". Mám 205/50 16" a to zřejmě ubírá výrazně výkon. -
« Re: Mondeo 4*4
to alig: Vycházím z jednoho příspěvku dříve, kde majitel Mondea 1.8TD píše, že dosáhl rychlosti 200km/h při 5500ot. Já u benzínu mám 200km/h při 4900ot. Teda, když fouká vítr do zad a jedu z kopce ;-)) To Mondeo totiž má slabej motor a tak aby jelo, snížili mu maximálku a zvýšili moment. Ono je to všechno skutečně jen o zpřevodování. Proto třeba i malý teréňák Suzuki s motorem 1.3 pěkně uhání. Proto některá auta mají 6ti kvalt (hlavně nová TD CR ho potřebují). A nebo variátor!!! Kdysi jsem jezdil s VW Broukem s variátorem a bylo to super. Není to ale na velký momenty. -
« Re: Mondeo 4*4
Kutil ... nespletl ses? diesel prece nemuze tocit pri stejne rychlosti vic nez benzin. Myslim tim konkretne mondeo. Do kolika mas otackomer u benzinu? myslim, ze do 8000. ja mam u diesela do 6000 ot. Pri rychlosti 200km/h toci na petku necelych 4500. Kolik ti toci benzin? -
« Re: Mondeo 4*4
To Spirit_: Podle brzdy má můj motor výkon 91kW při 6150ot. Takže vydrží o trochu déle. S tím zpřevodováním diesla to není tak jednoznačné. 1.8TD ve starých Mondeích točí při stejné rychlosti víc jak benzín :-). Je to skutečně jenom o momentu na kolech při jednotlivých rychlostech. Pokud bycho se bavili o rozdílu benzín X diesel, tak hlavní přednost dieselu je zátah od volnoběhu a vzrůstající moment s klesajícími otáčkami. Další výhoda je okamžitá použitelnost motoru - běžně jedeš s otáčkami, kde je maximální moment. Stačí šlápnout na plyn. U benzínu, musíš většinou podřadit a přidat plyn. Neznám nikoho, kdo by používal benzín dlouhodobě v otáčkách s maximálním momentem. Většinou tam každý narve 5-ku, jen co tam má alespoň 1800ot. Bohužel u nejnovějších TD C-R jsem zaznamenal díru mezi volnoběhem a 1500-1800ot. Vetšinou jsou pod 2000ot neklidné a duní. Vzhledem k tomu, že mám velmi slušné výsledky z brzdy, nechápu, proč to moje auto nechce jet alespoň těch 195km/h. Motor by to utáh, ale asi je něco s podvozkem a možná že ty vibrace jsou důsledkem nějakého odporu. Nemůžou být v háji kinematický klouby? Vibrace jsou výraznější při přidání nebo ubraní plynu. A nejsou stalé, jsou ve vlnách s intervalem cca 3sec. Znáte někoho, kdo má Mondeo a taky mu takhle vibruje předek? -
« Re: Mondeo 4*4
kutil: jak jsem zjistil, trochu jsem mystifikoval :-(, prekoukl jsem se a pri 160 km/h tam mam jenom cca 4375 ot/min.
Jinak ten moment neni az tak dulezity, kdysi se to tady nekde resilo, je ti nanic velky kroutak pri malych otackach (vychvalovana prednost dieselu), protoze po zprevodovani se ti v patricnem pomeru kroutici moment snizi - akorat s dieselem mas 2000 ot a s benzinem treba 4000, ale pri stejnem krouticim momentu a otackach na kolech (pokud by ten naftak mel dvakrat vyssi kroutak pri polovicnich otackach). Takze vetsi kroutak pri vyssich otackach by mel byt vyhodnejsi, pri stejnem momentu na kolech muzou mit v tom pripade ta kola vyssi otacky, nebo pri stejnych otackach kol tam bude vetsi kroutak. Proste ten motor 2.0 se da lip a vys vytacet oproti 1.8. Navic ja mam stary 2.0 NGA (100kw/6000ot a 180Nm/4000, ne ze bych ty 4kw umel poznat :-)) a ty mluvis o novem 2.0 NGC (96kw/5600 a 178Nm/4000) - podle tech udaju je novy motor 2.0 o trochu mene zivy ve vysokych otackach, stara 1.8 se od nove nelisi. Ta tva 1.8 ma max. kroutak i vykon v nizsich otackach (85kw/5750 a 158Nmn/3750) nez 2.0, takze asi potom uz ztraci dech, zatim co 2.0 s narustajicimi otackami jeste chvili ziskava dalsi kw a Nm - a o tom to je. BTW, cervene pole mam od 6500ot a omezovac spina podle stylu jizdy kolem 6500-6750 - vlastne by spinal, kdybych to tak vysoko tocil :-). Chtelo by to porovnat grafy vykonu a momentu, nejlepe z brzdy, mozna se 1.8 a 2.0 shoduji az do tech spickovych hodnot, pak by pri normalni jizde mezi nimi nemel byt znatelny rozdil. A i kdyby nebyl, my na tom nic nezmenime :-(, takze asi nema vyznam to resit. A ta spotreba myslim vyrazne zalezi na stylu jizdy (ja jsem i s naftakem jezdil za 8-9), myslim ze pri stejne dynamice by mela byt +- stejna, ale s vykonnejsim motorem clovek vetsinou jezdi svizneji (aspon ja ano), i metodika pro stanoveni spotreby to predpoklada. S 1.8 budu jezdit pristi tyden, tak to budu moct porovnat. -
« Re: Mondeo 4*4
OK. Špatně jsem to napsal. Chtěl jsem říct, že by se moje auto mělo chovat podobně jako běžný dvoulitr. Určitě by mělo jet více jak 180km/h. Je ale neskutečné jak dokážou u Forda lidem lhát. To už bylo nesmyslů, co jsem se dozvěděl. A když si přečtu prospekt od nového Fusion, tak je to zase blábol. -
« Re: Mondeo 4*4
Spirit_: Koukal jsem do dokumentace a opravdu mají oba motory stejné zpřevodování. Naopak ta 1.8 se dá točit do vyšších otáček. Dokonce má 1.8 max moment v nižších otáčkách. Já mám moment 163Nm a výkon 91kW a 2.0 má moment jen 178Nm a výkon 96kW. Myslel jsem, že má moment alespoň 190Nm. To v těch motorech opravdu není rozdíl. Když jsem auto kupoval, tak mi tvrdili, že 1.8 je nejlepší motor, co Ford má - slušný výkon a malá spotřeba. Je pravda, že duní míň jak 2.0 -
« Re: Mondeo 4*4
kutil: tak jeste k tem prevodum, na 5ku mi pri 160 km/h ukazuje otackomer 4750 ot/min. 3500 ot tam mam ve 130, a jestli si dobre vzpominam, tak maximum jsem tam mel na 5ku pres 5500, to bylo pres 200 km/h. Ti mechanici od forda v tom zda se nemaji tak uplne jasno :-(. BTW, benziny jsem taky zkousel ruzne, pokud to jde davam prednost necemu znackovemu, jednou jsem omylem natankoval plnou V-Power Racing a u kasy jem malem omdlel :-) - je fakt, ze mi potom vysla nepatrne nizsi spotreba ;-). Ze zacatku jsem taky uvazoval o necem pro zvyseni vykonu, ale nakonce jsem si rekl, ze nejlepsi tuning je koupit jine (vykonnejsi) auto. O tech svickach mozna pouvazuju, az prijde cas. -
« Re: Mondeo 4*4
Spirit_: Benzín jsem zkoušel leckde, Aral, Agip, OMW a i ten Shell Super99. Nakonec jsem skončil u Jet. Chová se to stále stejně. Nakonec ten Jet vypadá nejlíp. Před měsícem jsem měnil svíčky Motorcraft za DENSO Iridium a motor se zlepšil v nízkých otáčkách. Hhed po výměně měl motor problémy při nezatíženém režimu - to cukal. To se ale během cca 100km usadilo.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!