Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 02.04.03 12:50
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
Čím "uškrcenější" motor (sériový benziňák), tím menší závislost průměrné spotřeby na stylu jízdy. A naopak - čím více úprav, zj. na řídící jednotce, tím větší závislost spotřeby na tom, jak moc se tomu šlape na krk. Tohle platí obecně, u "laděného turbomotoru" pak dvojnásob. PS: Při srovnatelné průměrné rychlosti může ovšem laděný motor vzít v průměru i méně! -
"-- skrytý --" 02.04.03 10:55
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
To kutil: S tou nezavislosti spotreby na stylu jizdy je to u benzinaku divne. Ja jsem mel prumernou spotrebu prvni pulrok, nez jsem se odvazal, 7.5l, o letni dovolene v rakouskych Alpach, kdy jsem se snazil vice mene dodrzovat rychlostni limity (na dalnicich 140 tacho), ale vyjizdel take do prusmyku, jsem mel prumer 7.8. Kdyz tomu vice slapu na krk, mam spotrebu kolem 8.5 (dalnice tacho 160, vyuzivani vykonu pri predjizdeni a rychle jizde do kopcu, svizne starty na svetlech). Pro ostatni: mam stejny motor 1.8i ve Focusu Kombi. Vse pri hojnem vyuzivani klimy. No, kdyz to ted po sobe ctu, tak vidim, ze ani tady ta zavislost spotreby na stylu jizdy neni nijak dramaticka. Ta 1.8i je docela dobry motor.
-
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
to Spirit_: Tak jsem si nechal poslat nabídku na sedačku Recaro. To jsou dobrý cvoci. Za sedařku chtěj od 60tis.Kč. To je dobrej úlet. Hodně se mi zlepšil motor. Při velmi ostré jízdě s rychlostí okolo 160km/h mám spotřebu 8,8 litrů. Dlouhodobá průměrná je 9,3Litru. Vůbec nezáleží na stylu jízdy. Ať to šetřím nebo tomu šlapu na krk (vytáčím do 6000ot), mám ji požád stejnou. To má teda Ford dost mizerný řídící jednotky. Začínám ale mít velké problémy se zády a pravou nohou. Po delší jízdě už nevím jak sedět a děsně mě bolé pravá noha. Měřím 190cm a nějak se pod volant nemůžu vejít. Mám pravou nohu stále oprěnou o vnější hranu a pak mě berou křeče. Potřeboval bych mít pravou nohu víc vpravo. Budu si muset udělat nějaký stojánek pod nohu. -
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
kutil: Jestli se nepletu, tak to mas jeste v zaruce, tak jim tu sedacku hod na hlavu, fordi to v ramci zaruky bezne meni i jenom kvuli vrzani. Jinak se samozrejme da poridit lepsi sedadlo, nez jsem se na to vykaslal, tak jsem nasel [odkaz] recaro/index_levy.html (zrus tu mezeru uprostred). Nedavno jsem v bazaru videl mondeou s recarem na miste ridice, ostatni byly normalni seriove sedacky, takze to evidentne jde, je otazka za kolik. -
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
to Spirit_: Ja bych na to kašlal, ale auto mi divně plave. Taky jsem si myslel to hustit na 2,1. Konečně jsem našel údaje výrobce a je to 2,3 vpředu i vzadu při norm. zatížení a 2,6 vpředu a 2,8 vzadu při plném. Psal jsem to proto, že mě překvapilo, jak se projevilo dohuštění z 2,5 na 2,7. To auto se chová dost jinak. Hlavně to pořád vypadá. že jsou gumy prázdný. Tu sedačku mám ohnutou tak, že u středu vozu je sklopena víc jak u kraje a tak stále padám ke středu. Mám najeto necelých 50tis.km a tak mi to připadá divné. Kdyby byla možnost, připlatil bych si za lepší - jenže není! -
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
kutil: Zase to tolik neprozivej :-). Kdyz pneu nahustis na predepsany tlak (ktery se mimochodem lisi podle prevazujiciho zatizeni a povrchu silnice, takze tezko urcis ten v vem pripade nejspravnejsi), tak po par dnech uz jsou podhustene :-). Kdyz je trochu prehustis, tak mas mensi valivy odpor, a po case ti ujdou na spravny tlak :-)). Prehustena pneumatika je z hlediska zivotnosti i provozu o neco mensi zlo, nez podhustena. Ty tvoje 16" bych do mesta foukal tak 210 vsude, mimo mesto 230/230.
Jinak, jak jsi psal o svych problemech se sedackou, tak ja jsem si po svych problemech se zady nechal vymenit oba dva ty molitany pod calounenim (sedak i operadlo, nasezeno 230000 km), ale prakticky jsem to nepoznal - mezitim si zada zvykla a je po problemech. Ale sedacka se mi nekyva ani nevrze - kyvala se ve starem passatu.
-
« Re: Tlak v pneu 205/50 16
No právě! Myslím si, že byly málo nahuštěné a proto se sjížděly. Nechci je ale zase přefouknout. V každém případě po dohuštění auto lépe sedí, méně tahá za volant a kola mají menší odpor. Předtím stačila malá nerovnost a málem ti to vyrvalo volant z ruky! Už bych 205/50 16" nechtěl! To radši 195/60 15". Jezdil jsem i s 185/65 14", ale to už vypadá Mondeo, jako když mu praskly péra. Jelo se s nima dobře, ale moc to nesedělo. -
« Tlak v pneu 205/50 16"
Nevíte někdo, kolik má být tlak v pneumatikách 205/50 16" na Mondeu Trend combi? V servisu mi tam dali 2,5At a děsně to plavalo. Tak jsem to dofouk na 2,7 a je to mnohem lepší. Nechci to ale přefouknout. Pneumatiky jsou hodně sjeté na okrajích - to může být ale stylem jízdy ;-) -
« Re: Regulácia operadla
to Jiří: Tak takové drobnosti jako drnčení dveří už dávno neřeším :-)). Ty LP dveře, co byly z výroby vadné už vržou při přejezdu každé nerovnosti, při vyšších rychlostech vydávají aerodynamický hluk (dříve nebylo - to je až po opravě v karosárně Charouz) a už zasejdou špatně otevírat. Vržou mi také zadní páté dveře, zřejmě už není kastle tak pevná. Když jsem Mondeo kupoval, pošilhával jsem i po Focusu 1.8TDCi (právě díky testům z TUV), ale po svezení v kombi s tímto motorem se mi to moc nelíbilo a taky mechanici od Forda tvrdili, že staré Mondeo je lepší. Dneska si drbu hlavu, že jsem nešel do Focusu. Mondeo je neprodejné (po 1,5 roce bych ho prodal za 50% původní ceny) a je to děsnej krám! Kamarád ted prodává Ghiu 2.0 kombi v plné výbavě za 200tis.kc a to má najeto jen 60tis km a ročník 1998 (je první majitel). Mondeo má skutečně cenu koupit jen jako ojetinu. Kdybych to věděl, tak jsem si počkal na ten dvoulitr a ušetřil 500tisíc Kč. To 5let starý auto je totiž v lepším stavu jak to moje. -
"-- skrytý --" 25.03.03 20:44
« Re: Regulácia operadla
To kutil: To je az k nevire, ze se na jednom aute muze sejit tolik problemu. Kdyz jsem objednaval sveho focuse, posilhaval jsem po mondeu 1.8i (byl by za stejnou cenu ale s horsi vybavou). Kdyz sleduju tu tvoji story, tak jsem rad, ze jsem zustal o focusu.
Ted jsem absolvoval 3 letou prohlidku s najetymi 39 kkm a dosud bez problemu (tuky tuky tuk).
Az na jednu malickost: kdyz bouchnu pesti do boku dveri u ridice, zadrnci mi vnesi el. zrcatko. Mam podezreni, ze se to prenasi do dveri a na nerovnostech pak slisim obcas slabou rezonanci. Tohle reklamuju od sameho pocatku a snad az ted jeste v ramci prodlouzene zaruky mi to zrcatko vymeni (pry je to konstrukcni vada - na vine jsou nejake plastove pacicky). Nicmene, druhe zrcatko
se tak nechova. Pri kontrole hladiny oleje, bohuzel az po ujeti asi 200 km, jsem zjistil, ze mi ho pekne prelili. Hladina byla na merce nad max asi o polovinu intervalu mezi min a max. Dobry, co? Neni nad autorizovane servisy. Snad to jeste nebylo tolik, aby se neco poskodilo. -
« Re: Regulácia operadla
Tak mi opravili sedačku, už se nekývá, ale je celá nakřivo. Když si na ni sednu, tak padám do středu vozu. Auto se dál klepe a v každé zatáčce vrže. Už nevím co s tím. Mám pocit, že auto nějak "zgumovělo". Jaky by karosérie ztratilo tuhost. Musím ale pochválit motor, ten se zlepšil. Už není problém jet i 190km/h. A spotřeba je stále 9,3litrů. Je minimálně závislá na stylu jízdy. Mám na autě kola 205/50 16". Měl jsem na autě zkušebně i kola 185/66 14". Chovalo se úplně jinak, ale klepalo se také. -
« Re: MONDEO versus OCTAVIA
Motor táhne velmi solidně, především rychlejší jízda a dálnice je radost, motor už není slyšet , auto kolem těch 140 km/h velmi ochotně zrychluje, ale já mám jen 5-ti kvalt, otázka je , jak se změnil převodový poměr u 6-ti stupňové převodovky. Ví to někdo ? Na druhou stranu spotřeba kolem 7l je víc, než jsem čekal...... -
« Re: Regulácia operadla
Mne chvalabohu celé sedadlo drží len tá regulácia na kríže mi odišla. Čo sa týka všeobecne sedadiel v mondeu som spokojný aj s tvarom aj s poťahom, sedí (sedelo) sa mi super. Snáď jednu vec by som mu mohol vytknúť a to, že na spolujazdcovom sedadle trčí páčka na ovládanie posuvu sedadla asi 10 cm pred celé sedadlo, nepochopím na čo, a zavadzia. Občas sa stane, že človek o ňu zavadí. Na vodičovom sedadle je to OK. -
« Re: Regulácia operadla
to fepa: Mám Mondeo r.v. 2000 a přední sedačka se kývá do strany a dopředu cca 10-15cm. Prý je to u Mondeí běžné, je tam konstrukční vada na lyžinách. Slyšel jsem už od 3lidí, že s tím měli problémy. Jeden dokonce vyreklamoval celé sedadlo. Osobně mě z něj taky pěkně bolej záda a klidně bych zaplatil víc, kdyby nějaké lepší bylo. Mám ho po dvou letech prosezelé, bočně už nedrží a opěradlo je propadlé. Nakonec si ho snad budu muset vycpat sám.