Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.03  20:43

    « Re: Jaký je rozdíl mezi žárovkami H1, H4 a H7?

    jak jaký rozdíl.... vždyť je to vidět na tý žárovce. H1 a H7 jsou jednovláknové, H4 je dvouvláknová. Každá žárovka má jinou patici a velikost a používají se do světel :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.03  20:21

    « Jaký je rozdíl mezi žárovkami H1, H4 a H7?

    A proč jsou H7 tak drahé?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.03  20:17

    « Re: Durashift

    To fordcosworth: Můj problém byl jinde. S Mondei jsem jezdil od roku 1993 a zkušenost byla velmi dobrá. Bohužel model z roku 1998 už není tak kvalitní. Hlavní průšvih ale byl v tom, že jsem bral auto na leasing a při předání jsem auto převzal, místo toho abych jim ho hodil na hlavu pro zjevné závady.
    Po této zkušenosti nekoupím a nepřevezmu auto, dokud si ho pořádně nevyzkouším. Nestačí si vyzkoušet typ vozu, ale je nutné si prověřit i kupovaný kus!!! Na vyzkoušení typu vozu doporučuju tak dva dny a rozdílný terén. A hlavně, pokud se objeví po koupi závady, okamžitě požádejte o pomoc právníka! Jinak s váma prodejce vymete, tak jako to udělali se mnou. Jinak k TDCi: Pokud se bavím s majiteli, tak říkají, že motor byl vypuštěn předčasně a má různé konstrukční vady, které výrobce za pochodu odstraňuje. Jinak je vůz dobrý, ale je na něm vidět snaha o co nejnižší výrobní náklady. Pokud majitelé přešli z Passata, tak říkají, že dnes by volili radši Passat než Mondeo. Moje Mondeo po dvou letech a 50000km vypadá hůř jak Escort (který jsem měl předním) po 3letech a 70000km. Celé vrže a skřípe. Sedačka je zdeformovaná a auto ztratilo pevnost karosérie. Tak ať nedopadnete jak já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  18:15

    « Re: Durashift

    Je to rozhodně předražené, u mercedesu C je zastejnou cenu i tempomat. Ale podívej se na tipcars.cz na nabídku předváděcích vozů, nebo na ford.cz pošli požadavek na předváděcí jízdu. Rozhodně doporučuji půjčit na 1 den nebo výkend (dají se ukecat zdarma nebo za rozumnou cenu). Ford Mondeo má své neduhy a každý musí zvážit zda mu vyhoví nebo ne, aby pak nedopadl jako třeba přispěvovatel této rubriky "kutil". Já osobně bych bez možnosti celodenního vyzkoušení nekoupil už žádné auto.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  13:58

    « Durashift

    Máte někdo zkušenosti s TDCi a durashiftem?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.04.03  08:42

    « kody závad

    Nevíte prosím někdo co u mondea znamenají kody závad 326 a 327? Dík Aiki
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  15:48

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    to Jiri: Ty máš sice stejný motor, ale jinou ŘJ. A v tom to je. U Focusů jsou prý úplně jiné mapy a software v ŘJ jde upgradovat. Já mám SW na pevno a taky motor úplně jinak reaguje na plyn. Osobně si myslím, že kvůli emisím ta moje ŘJ motor hodně škrtí. Motor je hrozně závislý na počasí. Dusný letní den je pro něj smrt. To nejede ani 160km/h. Jezdil jsem i s Focusem 1.8 a měl jsem pocit, že mnohem svižněji reaguje i na mírné sešlápnutí plynu. Na další sešlapování je pak ale již necitlivý. Naopak u Mondea můžeš plynule měnit zátah motoru. U Focusu jsem měl např. problémy jezdit na I. a II. po městě s otáčkami pod 1500ot. Chtěl jsem, aby mi do Mondea dali ŘJ z Focusu (kvůli spotřebě), ale prý to kvůli čidlům nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.03  12:50

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    Čím "uškrcenější" motor (sériový benziňák), tím menší závislost průměrné spotřeby na stylu jízdy. A naopak - čím více úprav, zj. na řídící jednotce, tím větší závislost spotřeby na tom, jak moc se tomu šlape na krk. Tohle platí obecně, u "laděného turbomotoru" pak dvojnásob. PS: Při srovnatelné průměrné rychlosti může ovšem laděný motor vzít v průměru i méně!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.03  10:55

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    To kutil: S tou nezavislosti spotreby na stylu jizdy je to u benzinaku divne. Ja jsem mel prumernou spotrebu prvni pulrok, nez jsem se odvazal, 7.5l, o letni dovolene v rakouskych Alpach, kdy jsem se snazil vice mene dodrzovat rychlostni limity (na dalnicich 140 tacho), ale vyjizdel take do prusmyku, jsem mel prumer 7.8. Kdyz tomu vice slapu na krk, mam spotrebu kolem 8.5 (dalnice tacho 160, vyuzivani vykonu pri predjizdeni a rychle jizde do kopcu, svizne starty na svetlech). Pro ostatni: mam stejny motor 1.8i ve Focusu Kombi. Vse pri hojnem vyuzivani klimy. No, kdyz to ted po sobe ctu, tak vidim, ze ani tady ta zavislost spotreby na stylu jizdy neni nijak dramaticka. Ta 1.8i je docela dobry motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  10:17

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    to Spirit_: Tak jsem si nechal poslat nabídku na sedačku Recaro. To jsou dobrý cvoci. Za sedařku chtěj od 60tis.Kč. To je dobrej úlet. Hodně se mi zlepšil motor. Při velmi ostré jízdě s rychlostí okolo 160km/h mám spotřebu 8,8 litrů. Dlouhodobá průměrná je 9,3Litru. Vůbec nezáleží na stylu jízdy. Ať to šetřím nebo tomu šlapu na krk (vytáčím do 6000ot), mám ji požád stejnou. To má teda Ford dost mizerný řídící jednotky. Začínám ale mít velké problémy se zády a pravou nohou. Po delší jízdě už nevím jak sedět a děsně mě bolé pravá noha. Měřím 190cm a nějak se pod volant nemůžu vejít. Mám pravou nohu stále oprěnou o vnější hranu a pak mě berou křeče. Potřeboval bych mít pravou nohu víc vpravo. Budu si muset udělat nějaký stojánek pod nohu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.03.03  20:12

    « prodlouzena zaruka

    To kutil: Kdyz jde o vyrobni vadu nebo vadu materialu, tak ti to musi vymenit. Uz mi to el. zrcatko take vynenili, a to na samem konci 3 lete zaruky. Tak se nedej!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  17:13

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    kutil: Jestli se nepletu, tak to mas jeste v zaruce, tak jim tu sedacku hod na hlavu, fordi to v ramci zaruky bezne meni i jenom kvuli vrzani. Jinak se samozrejme da poridit lepsi sedadlo, nez jsem se na to vykaslal, tak jsem nasel [odkaz] recaro/index_levy.html (zrus tu mezeru uprostred). Nedavno jsem v bazaru videl mondeou s recarem na miste ridice, ostatni byly normalni seriove sedacky, takze to evidentne jde, je otazka za kolik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  14:40

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    to Spirit_: Ja bych na to kašlal, ale auto mi divně plave. Taky jsem si myslel to hustit na 2,1. Konečně jsem našel údaje výrobce a je to 2,3 vpředu i vzadu při norm. zatížení a 2,6 vpředu a 2,8 vzadu při plném. Psal jsem to proto, že mě překvapilo, jak se projevilo dohuštění z 2,5 na 2,7. To auto se chová dost jinak. Hlavně to pořád vypadá. že jsou gumy prázdný. Tu sedačku mám ohnutou tak, že u středu vozu je sklopena víc jak u kraje a tak stále padám ke středu. Mám najeto necelých 50tis.km a tak mi to připadá divné. Kdyby byla možnost, připlatil bych si za lepší - jenže není!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.03  18:03

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    kutil: Zase to tolik neprozivej :-). Kdyz pneu nahustis na predepsany tlak (ktery se mimochodem lisi podle prevazujiciho zatizeni a povrchu silnice, takze tezko urcis ten v vem pripade nejspravnejsi), tak po par dnech uz jsou podhustene :-). Kdyz je trochu prehustis, tak mas mensi valivy odpor, a po case ti ujdou na spravny tlak :-)). Prehustena pneumatika je z hlediska zivotnosti i provozu o neco mensi zlo, nez podhustena. Ty tvoje 16" bych do mesta foukal tak 210 vsude, mimo mesto 230/230.
    Jinak, jak jsi psal o svych problemech se sedackou, tak ja jsem si po svych problemech se zady nechal vymenit oba dva ty molitany pod calounenim (sedak i operadlo, nasezeno 230000 km), ale prakticky jsem to nepoznal - mezitim si zada zvykla a je po problemech. Ale sedacka se mi nekyva ani nevrze - kyvala se ve starem passatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.03  14:26

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    No právě! Myslím si, že byly málo nahuštěné a proto se sjížděly. Nechci je ale zase přefouknout. V každém případě po dohuštění auto lépe sedí, méně tahá za volant a kola mají menší odpor. Předtím stačila malá nerovnost a málem ti to vyrvalo volant z ruky! Už bych 205/50 16" nechtěl! To radši 195/60 15". Jezdil jsem i s 185/65 14", ale to už vypadá Mondeo, jako když mu praskly péra. Jelo se s nima dobře, ale moc to nesedělo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.03  11:16

    « Re: Tlak v pneu 205/50 16

    pokud to přefoukneš, tak se snad sjíždí středy gum a ne okraje......
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.03.03  09:33

    « Tlak v pneu 205/50 16"

    Nevíte někdo, kolik má být tlak v pneumatikách 205/50 16" na Mondeu Trend combi? V servisu mi tam dali 2,5At a děsně to plavalo. Tak jsem to dofouk na 2,7 a je to mnohem lepší. Nechci to ale přefouknout. Pneumatiky jsou hodně sjeté na okrajích - to může být ale stylem jízdy ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.03  15:50

    « Re: Regulácia operadla

    Kutile, já už žádné další problémy nemám, najel jsem asi 6 tis. km a všechno funguje. Výhrady mám, to už jsme tady vícekrát psal, ale zásadní závady zatím nevznikly. A jak se venku otepluje, tak je to auto čím dál tím tišší :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.03.03  23:26

    « Re: Regulácia operadla

    to Jiří: Tak takové drobnosti jako drnčení dveří už dávno neřeším :-)). Ty LP dveře, co byly z výroby vadné už vržou při přejezdu každé nerovnosti, při vyšších rychlostech vydávají aerodynamický hluk (dříve nebylo - to je až po opravě v karosárně Charouz) a už zasejdou špatně otevírat. Vržou mi také zadní páté dveře, zřejmě už není kastle tak pevná. Když jsem Mondeo kupoval, pošilhával jsem i po Focusu 1.8TDCi (právě díky testům z TUV), ale po svezení v kombi s tímto motorem se mi to moc nelíbilo a taky mechanici od Forda tvrdili, že staré Mondeo je lepší. Dneska si drbu hlavu, že jsem nešel do Focusu. Mondeo je neprodejné (po 1,5 roce bych ho prodal za 50% původní ceny) a je to děsnej krám! Kamarád ted prodává Ghiu 2.0 kombi v plné výbavě za 200tis.kc a to má najeto jen 60tis km a ročník 1998 (je první majitel). Mondeo má skutečně cenu koupit jen jako ojetinu. Kdybych to věděl, tak jsem si počkal na ten dvoulitr a ušetřil 500tisíc Kč. To 5let starý auto je totiž v lepším stavu jak to moje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.03.03  20:46

    « Re: Regulácia operadla

    Proboha, slysim a ne slisim.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…