Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  13:41

    « Re: Nejen Ford má vady

    to DIM: Taky jsem na ni nedal dopustit, ale v poslední době jsem z více stran slyšel stížnosti na Oktávky. Mě by se osobně líbila v TDIPD 74kW 4x4 kombi, ale nevejdu se za volant. Měřím 190cm a vážím skoro 100kg. Když do ni lezu, tak je to jak do tanku, malé sedáky a tlačí mě střed. panel do pravé nohy. Souhlasím, že na TAXI je to nesmysl, ale ten kamarád utopil velké peníze v opravách Mondea. Chtěl nejdčív koupit Mondeo TDDi se slevou, ale nakonec kvůli spotřebě vzal Oktávku (za tu cenu!). Škoda, že i koncová cena aut nejde dolů. Osobně nevím, co po Mondeu koupím. Do novýho se mi už ty nekřesťanský peníze dávat nechce a ojetinu nevím. Když jsem byl v USA, měli tam nový MPV od GMC v dieslu a s AWD (4x4) za 18000US. To bych za to dal! Potřebuju větší auto pro 5osob, který projede všude a nebude mít moc velkou spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  12:32

    « Re: Nejen Ford má vady

    Ono už je totiž, Kutile, to auto ale velmi širokým průřezem do schopností výrobců a nakonec celého průmyslu : od železáren přes kovárny a slévárny a gumárny a sklárny a drátovny a brusírny a kalírny a olejárny a textilárny a plastárny a lakovny a elektroniky a designéry a montáže a bůhvícoještě :-) A navíc všichni chtějí být levnější......... takže se výroba už i od nás pomalu stěhuje na východ......Ale na Octávku nedám dopustit . Až na ten malý podvozek a prostor .....pro taxi je to nesmysl...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  10:23

    « Nejen Ford má vady

    Ahoj, tak musím říct, že mě všera potěšil kamarád, který mě taky doporučoval Mondeo 1.8 benzín, protože ho sám měl a byl s ním nadmíru spokojený (najel na něm 240tis.km jako TAXI). Najednou se mu totálně vysypal motor, převodovka a přední náprava (u motoru praskla hlava). Tak hledal, co si koupit dalšího na TAXI a nakonec koupil novou Oktávku 1.9TDI 66kW za cenu cca 350tis. Za dobu 3 měsíců, co ji má, mu odešly oba blinkry, pojistky má přilepené samolepou, protože vypadávají, tečou vzpěry zadních dveří, sjíždí se divně zadní pneu (asi náprava), bouchá závěs př. kola, motor na volnoběhu chcípe a další. Tak mám pocit, že kvalita jde velmi rychle dolů u většiny aut. Druhý kolega pro změnu musel koupit Oktávku i když byla o 50tis. dražší než za kolik mu Ford nabízel Mondeo TDCi. Tak má děsnej vstek, protože měl předtím Mondeo 1.8 benzín a teď se do Oktávky nemůže vejít. Dnes jsem zase u svého auto pozoroval to proměnlivé zrychlení. Je to jako když je silný protivítr a pak přestane.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.04.03  19:00

    « Re: Durashift

    Anebo (slova prodejce): Zabeh daneho auta trva minimalne 20 tis. km (mohu potvrdit, ze motor si "sedl" jeste o neco pozdeji - tak pri cca 22 - 23 tis. km - posuzovano dle vyvoje prumerne spotreby a subjektivniho hodnoceni vykonovych parametru), prijdte az po zabehu, teprve pak se o tom muzeme bavit. Nikde pritom neni stanoveno, jak dlouho trva zabeh a samozrejme chybi upozorneni pro zakaznika, ze po marnem uplynuti 6 mesicni lhuty jiz ze zakona neni narok na vraceni penez (osobni zkusenost z jedne clenske zeme EU). Inu, neznalost zakona neomlouva a to plati vsude! PS: "Zaruka" a "ze zakona vyplyvajici ochrana spotrebitele" jsou casto dost ruzne veci, zejmena pokud jde o plynuti lhut...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  16:06

    « Re: Durashift

    to kutil: Je to cele desne zvlast proto, ze podle novych zakonu na ochranu spotrebitele v ramci EU musi pri vyskytu a reklamaci vady behem prvnich 6 mesicu prodejce prokazovat, ze tam dana chyba nebyla uz pri prodeji (i kdyz prodejci s bujmou fantazii se urcite najdou... "vse vzniklo opotrebenim" - napr. po 2 km jizdy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  15:00

    « Re: Durashift

    Taky jsem už našel jen toto:


    Nároky z vad zboží
    § 436
    (1) Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem (§ 345 odst. 2), může kupující:


    a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,

    b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné,

    c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny,

    d) odstoupit od smlouvy.


    (2) Volba mezi nároky uvedenými v odstavci 1 kupujícímu náleží, jen jestliže ji oznámí prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Jestliže se však ukáže, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, kdy mu prodávající oznámil tuto skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.


    (3) Neoznámí-li kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v odstavci 2 má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.


    (4) Vedle nároků stanovených v odstavci 1 má kupující nárok na náhradu škody, jakož i na smluvní pokutu, je-li sjednána.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  11:07

    « Re: Durashift

    to alig: Ja jsem mel pujceny na cely den Mondeo TDCi 130 PS (v breznu) a taky to byla parada svezeni. Problem asi je, ze zvlast u TDCi (motor je novy a 1-2 roky ve vyrobe podle typu) se naslo dost much (hodne asi i diky neodladenemu software). Az bude vyraben nejaky cas a odladen, tak to bude myslim skvela volba; nicmene nabeh do vyroby spis vypada jako testovani za behu na zakaznikovi :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  22:20

    « Re: Durashift

    kutil... jestli mas takovy problemy s motorem jako tady popisujes, tak to rychle prodej. dnes jsem mel moznost si sjet s mondeem benzin a myslel jsem na tvoje prispevky zde. nic takoveho jsem nepoznal. ten motor sel uplne nadherne uz od 2000 ot. az do 5500 ot. je to rychlej motor, lepsi (pruznejsi) nez TD. akorat ma pry vyssi spotrebu... 8 litru prumerne pri normalnim jezdeni. jel jsem kousek po 4proudovy silnici do mirneho kopce (asi 4km) a bez problemu jsem tam drzel 180km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  16:50

    « Re: Durashift

    Jeste to kutil:



    protoze me to zaujalo, vypsal jsem si cely zakon o kupni smlouve, a tam treba stoji: prodavajici odpovida kupujicimi za to, ze prodavana vec je pri prevzeti kupujicim ve shode s kupni smlouvou, zejmena, ze je bez vad. A vse se tedy toci kolem toho, jak protokazat, ze dana skoda tam byla jiz v momente prevzeti nebo ne... tam je pak mozna okamzita vymena apod.



    Jinak (= vada se vyskytne az po prevzeti), tak plati akorat pravo na bezplatnou opravu veci ci vymenu vadne soucasti (pokud je vada opravitelna). V pripade neodstranitelne vady branici uzivani lze odstoupit od smlouvy nebo celou vec vymenit. To plati i v pripade, kdyz nelze vec pro opakovane vyskytnuti vady ci vetsi pocet vad radne uzivat. Bohuzel jsem tam ale nenasel nic, co by rikalo, co je vetsi pocet vad.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  16:22

    « Re: Durashift

    To kutil:


    > Časem snad ano. V mém případě se 90% závad

    > objevilo do jednoho týdne.

    K tomu lze jen podotknout, ze u bezneho spotrebniho zbozi tohle bezne funguje, alespon v zahranici (vraceni do 30 dnu v pripade nespokojenosti z jakohokoliv duvodu). U aut je to spis pohadka. Zakonny narok na nic takoveho neni.



    Dale jsem si vsimnul, ze pry prodejce muze zarucni dobu zkratit az na 12 mesicu, pokud to uvede ve smlouve.


    > Dvouleta zaruka: Ta prý má pouze garantovat, že

    > se do dvou let neobjeví závada, vzniklá přede


    > dnem prodeje.
    To slysim prvne - normalni zneni bylo (co vim), ze se zaruka nevztahuje na problemy vznikle opotrebenim (= bezny uzivanim veci). Co do teto skupiny patri by mohl naznacit treba seznam veci (ne)spadajicich pod prodlouzenou zaruku FordProtect.



    V kazdem pripade je v novem zneni zakona, ze pokud neni shoda mezi tim, co zakaznik obdrzi a kupni smlouvou (+ toho, co se daneho vyrobku povazuje za obvykle - jakost, uzitna hodnota), tak ma pravo na opravu ci vymenu dle vlastniho pozadavku! A tento narok plati po dobu 6 mesicu. To mozna ale drive nebylo - drive asi mohl rozhodnout prodejce, co udela - a netyka se to asi poruch opravovanych v ramci zaruky (24 mesicu), kde muze kupujici pozadovat vymenu celku ci vadne casti, neni-li to vzhledem k vada neumerne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  16:15

    « Re: Durashift

    To kutil:
    > Časem snad ano. V mém případě se 90% závad
    > objevilo do jednoho týdne.
    K tomu lze jen podotknout, ze u bezneho spotrebniho zbozi tohle bezne funguje, alespon v zahranici (vraceni do 30 dnu v pripade nespokojenosti z jakohokoliv duvodu). U aut je to spis pohadka. Zakonny narok na nic takoveho neni.
    Dale jsem si vsimnul, ze pry prodejce muze zarucni dobu zkratit az na 12 mesicu, pokud to uvede ve smlouve.
    > Dvouleta zaruka: Ta prý má pouze garantovat, že
    > se do dvou let neobjeví závada, vzniklá přede
    > dnem prodeje.
    To slysim prvne - normalni zneni bylo (co vim), ze se zaruka nevztahuje na problemy vznikle opotrebenim (= bezny uzivanim veci). Co do teto skupiny patri by mohl naznacit treba seznam veci (ne)spadajicich pod prodlouzenou zaruku FordProtect.
    V kazdem pripade je v novem zneni zakona, ze pokud neni shoda mezi tim, co zakaznik obdrzi a kupni smlouvou (+ toho, co se daneho vyrobku povazuje za obvykle), tak ma pravo na opravu ci vymenu dle vlastniho pozadavku! A tento narok plati po dobu 6 mesicu. To mozna ale drive nebylo - drive asi mohl rozhodnout prodejce, co udela.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  15:13

    « Re: Durashift

    to jatypc: Časem snad ano. V mém případě se 90% závad objevilo do jednoho týdne. I když jsem vůz nechtěl převzít a od prvního dne jsem chtěl odstoupit od smlouvy, nic mi to nebylo platné. Byl jsem na prodejce málo tvrdý. V obchodním zákoníku jsou podmínky, za kterých musí prodejce výrobek převzít zpět. Jsou to tyto případy:


    - koupený výrobek nemá shodné parametry uváděné v dokumentaci nebo není shodný s ostatními kusy stejného druhu

    - na výrobku se opakuje stejná závada více jak třikrát

    - výrobek obsahuje více jak tři vady najednou

    I když jsem splňoval všechny tři uvedené podmínky (auto mělo v době koupě 20 závad !!!), tak mi s úsměvem a se slovy, že se dá všechno opravit, odmítli vrátit peníze a auto si převzít zpět. Proto je nutné mít při koupi s sebou právníka a dobře prostudovat smlouvu a zakomponovat do ni podmínku, že v případě závad objevených při koupi musí prodejce od smlouvy odstoupit, případně poskytnout jiný vůz. Současná situace mi totiž připomíná známého, který si koupil televizi Sony za 38000,- a když ji přivezl domů tak drnčel jeden reproduktor. Tak ji chtěl vrátit, ale prodejce mu řekl, že se to musí v záruce opravit a známý čekal 2měsíce, než přišel z Belgie díl. Já si s Mondeem připadám stejně. Už dva roky pravidelně jezdím do servisu a oni mi v záruce mění různé díly. Nejhorší je, že nejsou povinni zajistit náhradní vůz.

    Zajímavou věc jsem slyšel ohledně dvouleté záruky. Ta prý má pouze garantovat, že se do dvou let neobjeví závada, vzniklá přede dnem prodeje. Pokud závada vznikne během těch dvou let, záruka se na ni nevztahuje. Taky dobrý. Holt to chce dobrýho právníka a rychlejší soudy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  14:14

    « Re: Durashift

    To je dobra myslenka - ale myslite, ze opravdu nekdo auto s takovouto klauzuli proda?
    Myslim, ze pri zkusebni jizde s (novym) kupovanym kusem se nemusi na nic prijit, protoze vetsina problemu u TDCi motoru, o nichz jsem slysel (startovani, problemy s tahem, chcipnuti pri jizde po dalnici,...) se lidem, kteri o tom psali, projevovala az po nejake dobe ci 2000-3000 najetych kilometru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.04.03  13:00

    « Re: Durashift

    to Jiri: Nejdřív jsem jezdil mezi 2000-4000, to ale auto dost žralo a vůbec nejel. Tak jsem začal při předjíždění a při jízdě po normálních silnicích točit motor do 5000, aby trochu jel. Protože mám ale max. výkon až v 6150, tak jsem to začal vytáčet až do 6200. Motor znatelně ožil a spotřeba je stejná. Pod 4000 to nechce moc jet, ale od 4000-6000ot motor jede slušně. Stále se mi ale stává (a to reklamuju od začatku), že najednou motor přestane táhnout a jakoby se hádají válce. Musím podřadit, nohu na podlahu, vytočit ho nad 6000, potom přeřadit, ale nepustit nohu z plynu (aby se nesepnul kontakt pro volnoběh) a pak to zase jede. Je to pěkně nepřijemný, hlavně při předjíždění. A pak ta závislost na počasí. To je děs! Pokud bych při předjíždění přeřadil už při 5500, tak mi otáčky klesnou pod 4000 a nepojede to. Taky v kopcích musím podřadit, jakmile otáčky klesnou pod 4000. U Focuse je to jiné. Je jinak zpřevodovaný, má jinou hmotnost a jinou ŘJ. Po dálnici jezdím většinou okolo 160km/h a to tam mám 4000ot. Při 4500ot tam už mám 180km/h. A tam je taky nějaký zádrhel. I když má moje auto maximální rychlost 195km/h, většinou se rozjede na 180km/h a víc ani ťuk! Ať tam mám 4ku nebo 5ku a nohu na podlaze, tak nechce jet. Z kopce uhání třeba i 205km/h. Na rovině do 180km/h a víc nic. Motor byl na brzdě a je v pořádku. Hodně se vylepšilo po výměně za svíčky DENSO Iridium a po natankování VPower 95. Delší trasy mi jezdím za 8,5litru, v Praze za 9,3. Pokud si pamatuju, tak když jsem měl půjčený Focus 1.8 4dv, měl mnohem větší záběr v nižších otáčkách, ale nad 5500 už nezrychloval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.03  09:00

    « Re: Durashift

    To kutil: Proc to musis vytacet do 6200 ot/min? To ti nestaci se pohybovat kolem maxima kroutaku (t.j. nekde kolem 4500)? Aspon u mne je pri techto otackach na petku na dalnici nejprijemnejsi jizda (motor si vylozene hovi). Do asi 5500 to vytacim jen pri rychlem predjizdeni na trojku na okreskach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.03  22:51

    « Re: Durashift

    to fordcosworth: Vzhledem k tomu, že většina mých problémů vychází z nekvalitní a lajdácké výroby konkrétního kusu, upřesnil bych tvůj závěr, že je nejen nutná testovací jízda s kupovaným typem ale i kupovaným kusem. Než předáte peníze auto si pořádně vyzkoušejte. Je nutné do kupní smlouvy zahrnout poznámku, že kupující může odstoupit od kupní smlouvy, pokud kupovaný vůz má závadu nebo se chová jinak než ostatní vozy stejného typu a to po dobu 30dní od koupě vozu. Bez této formulky a bez právníka bych už nové auto nekoupil!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.03  22:48

    « Re: Durashift

    to fordcosworth: Vzhledem k tomu, že většina mých problémů vychází z nekvalitní a lajdácké výroby konkrétního kusu, upřesnil bych tvůj závěr, že je nejen nutná testovací jízda s kupovaným typem ale i kupovaným kusem. Než předáte peníze auto si pořádně vyzkoušejte. Je nutné do kupní smlouvy zahrnout poznámku, že kupující může odstoupit od kupní smlouvy, pokud se mu kupovaný vůz má závadu nebo se chová jinak než ostatní vozy stejného typu !!! Bez této formulky a bez právníka bych už nové auto nekoupil!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.03  12:53

    « Re: Durashift

    to kutil: ze všeho vyplývá jednoznačně: CELODENNÍ TESTOVACÍ JÍZDA S PŘESNĚ KUPOVANÝM TYPEM JE NEZBYTNOST !!! Pokud toto prodejce odmítne, tak NEBRAT !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.03  09:29

    « Re: Durashift

    to fordcosworth: Když jsem kupoval vůz v roce 200, tak jsem pocítal s tím, že starý model Mondea bude se slevou. Taky se mi nelíbily plasty v novém Mondeu a motor TDDi neměl v té době moc dobré jméno. Tak jsem chtěl vsadit naosvědčenou jistotu na "vychytaný" starý model Mondea. Bohužel jsem se nakonec zalekl výkonu dieslu "jen" 66kW, protože jsem v té době uvažoval i o Oktávce TDI přečip na 85kW. Tak jsem nakonec vzal benzín 1.8 o kterém jsem slyšel, že je to nejlepší motor do Mondea. Tento vůz bohužel neměli na vyzkoušení a viděl jsem ho až v den prodeje. Hned při první jízdě jsem tvrdil, že vůz má vady, ale dealer už nechtěl odstoupit od smlouvy a záloha už byla zaplacená. Dnes vím, že jsem si měl připlatit 120tisíc a koupit TDDi. Ale u nového Mondea mi všechno připadá "fórové" a taky nemám rád hranaté tvary. Uvažoval jsem i o Focusu, ale tam mě taky odradila "hranatost" vnitřního prostoru. S TDDi jsem se vezl a není to špatné. Ale přímo z vnitřku Fordu jsem měl informaci, že motor není dobrý a taky byl velmi rychle ztážený z prodeje. Dnes vím, že jsem měl vzít 1.8TD nebo 2.0TDDi. Hlavně starý model je skoro neprodejný, po 1.5roce mi za něj nabídli 50% pořizovací ceny. Staré Mondeo je dobré jako ojetina, ale ne jako nový vůz! Doufám, že jako další auto seženu větší držák i když osobně nevím vůbec co. Jezdil jsem s TDCi a nepřipadalo mi to tak špatné. Bylo stejně hlučné jako můj benzín! Můj benzín jsem už naučil jezdit, ale vytáčení motoru do 6200ot mě ale nebaví. Je zajímavé, že i při tomto stylu jízdy se se spotřebou pohybuju okolo 8,5litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.03  21:57

    « Re: Durashift

    to kutil: no nevím jestli bys u některého prodejce prosadil převzetí vozu až za čtyři dny, obzvlášt když se o probémech Mondea všeobecně ví. Ale neříkej, že bys po celodenní testovací jízdě nepoznal, že Mondeo 98' je kvalitou horší než Mondeo 93'?
    Jinak jsem se projížděl Mondeem 2001 TDDI a kromě vyšších otáček volnoběhu jsem zase takový rozdíl nezaznamenal. Kdysi jsi psal, žes zvolil starší typ Mondea, protože u nového nebyl ještě motor TDCI. Rozdíl tam je, ale zas takový, aby to bylo na bombastickou reklamu: "TDCI-uslišíte jen tlukot svého srdce". Například je tam také znát skokové zmeny lopatek turba, což považuji osobně za "FORDOVU PŘÍŠERNOST".
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…