Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 2.5 V6
kutil... mas tam spravny a nezasmoleny svicky? a dival ses na vstrikovace? taky byvaj zasmoleny. kdyz se to probere po vetsim vykonu, hledal bych chybu tam. u benzinu je taky dulezita kvalita kabelu ke svickam a k rozdelovaci od civky... kdyz to navlha diky nizke permitivite, skube to, nez se kabely el,proudem vysusi -
« Re: Mondeo 2.5 V6
to Konrad: Známý má Mondeo 2.5 a tak jsem se ptal, jak na to je. Říkal, že vystřídal Mondea s motory 1.8 i 2.0 a 2.5 mu opravdu připadá nejlepší. Jezdí dost svižně, ale tvrdí, že s 2.5 má stejnou spotřebu, jak s ostatníma motorama. Mimo město v pohodě těch 130km/h se dá jet za 8litrů. Ten motor má super zátah od volnoběhu a skoro rovnou křivku momentu. Akorát mezi 2-3tis.ot. je dost velký propad. Prý je to konstrukcí motoru. Osobně bych se toho nebál, 6ti válce jsou super motory. Jen nevím s tou spotřebou, jestli se dokážeš brzdit. Ona je u větší objemů daná spotřeba většinou svižnějším způsobem jízdy. Chce to šroub pod plynový pedál - klapka se pak otevírá jen asi do 1/2 (to byl fór, ale už jsem to viděl i v praxi). Podle BMW to neměř, to jsou težký auta s extrémně velkou spotřebou.
to Spirit_: Už mě to taky jezdí líp. Okolo 50tis.km se motor probudil. Možná to bude tím, že do něj liju V-Power od Shell. Ale stejně občas podle počasí a nálady nechce jet. Potom je nejlepší zastavit a dát mu oddech. A nebo podřadit a plyn na podlahu a vytočit až na 6500ot. To taky pomáhá. Motor začne škubat a stále víc zrychlovat a pak se vzpamatuje. -
« Re: Mondeo 2.5 V6
Osobni zkusenost bohuzel nemam, taky o nem uvazuju. Pokud nebyl predchozi majitel hovado, tak ten motor je v pohode, pokud ma najeto pres 100000km a vypada dobre (a nema za sebou 2 generalky), nemel bys mit problem. ZA deset se s tim jezdit da, ale na jezdeni 130-140 mi to prijde zbytecne velky kanon s drahou udrzbou. Ja mam 2.0 a jezdil jsem i s 1.8, kdyz jezdim po dalnici do 130, tak se dostanu na 8, pokud jedu na doraz, tak skoro 12, moje normalni jizda 9-10 (spis tech 10). Ja naopak povazuju benzinovou 1.8 nebo tu 2.0 za povedene a spolehlive (kutil je extremni vyjimka:-)), pokud nejsi zavodnik, tak 85 - 100 kw ti s rezervou staci. Jeste k te spotrebe a zivotnosti, sestivalec si obvykle nekupuje clovek, ktery jezdi po dalnici 130 - a videl jsem duratec, ktery majitel ustval po 60000 a po dalsich cca 10000 zadrel i repasovany (ale to byl taky takovy extremista :-)). -
« Mondeo 2.5 V6
Zdar pánové. Nemáte někdo zkušenost s tímto motorem. Uvažuju o koupi ojetého Mondea Combi za cca 250 000 Kč a údajně jediný slušný motor je u Mondea tento šestiválec. Zajímala by mě hlavně spotřeba - za předpokladu, že nebudu po dálnici jezdit 200, ale tak 130-140, dá se vejít do deseti litrů? Mám pár známých s šestiválci BMW a jejich spotřeby mě docela děsí. Tak díky všem za info. -
« Re: auto ford
karta@marias.cz uz funguje, byla tam chybka. Jsem z Prahy, ale po spatnych zkusenostech servisuju mimo Prahu a jsem doposud spokojen. Pravda, zatim servis spociva u noveho auta ve vymene oleje... V Praze jsem zazil i extrem, kdy mi v jednom nejmenovanem servisu sdelili, ze mi teda auto jako servisovat budou, i kdyz neni kupovano u nich (protoze musi z podstaty Ford dealera), ale ze na tom pry strasne prodelavaj a stve je to, ze tam vlastne vubec jezdim..... Ale jako vsude je to o lidech obecne. Nekteri lidi v socialismu "lukrativnich" profesi (zelinari,reznici,cisnici, autoopravny,taxikari....atd) stale nepochopili dnesni dobu a zrejme trh v techto oborech zatim dost dobre nepusobi.......Karta. -
« Re: auto ford
Pane Lypar, má pocit, že jste zbytečný teoretik a předbíháte událostem. Bez urážky, ale co jste to měl proboha za předchozí auto, když už při koupi uvažujet o komplikovaných opravách? To že je u auta z 96 roku zrezlý výfuk a zničený zadni stěrač, je minimální problém. Co se týče servisů, nezavrhoval bych Ford servisy, konkrétně Ford Charouz - jsem tam celkem spokojen. Dokáží tam opravdu rychle a hlavně odborně provést požadované opravy (výměna zadních destiček + vyčistění zadních brzdičů Ford Mondeo 2001: destičky 1.500,- + 390,- Kč bez DPH). Zatímco hodně "stodolových servisů" se Vám v tom bude vrtat i čtyřnásobný čas. Před předáním do opravy není žádný problém nechat si do detailu spočítat cenu a není to žádná ostuda, spíše naopak (možná by jste se divil kolik majitelů Mercedesů S třídy si nechá předem do halíře zjistit cenu a pak ještě o ní smlouvá v servisu Mercedes-Benz Bohemia). Hlavně u toho skorovašeho Escorta z 96 roku, vyměníte výfuk a budete skutečně už jen jezdit. Ten zadní stěrač bude u Forda stát max 300 kč (oba přední stěrače Ford Mondeo 2001 cca 450,- Kč včetně DPH). -
« Re: auto ford
Proboha,prece nebudes kupovat novej sterac u autorizovany opravny,pokud je to klasicka konstrukce se dvema platkama kovu,co drzej listu,muzes koupit v nahradnich dilech na skodovky treba i delsi gumicku,kterou zastrihnes a mas asi za 30kc vystarano.Jinak klidne nejakou sadu list celych,stejny delky,vesmes maj adaptery,takze na raminko klidne pudou. A cenove od cca 120 vejs,zalezi,cemu das prednost.Vrakace moc neznam,na Fordy jich ale spoustu najdes v Annonci,v nahradnich dilech na zahr. vozy,jinak mechaniku bych radsi bral novou,vetsinou jde sehnat v autodilech,nemusis k fordum,ty vrakace moc lacine uz nebyvaji,tam se to vyplati spis u dilu,na kterych je opotrebeni poznat na prvni pohled,nema cenu koupit neco za polovicni cenu v podobnem stavu,jako to,co chci menit. Ceny fakt nejsou zavratne.O stodole bohuzel taky nevim,ale kdyby byl problem,zkus se zeptat na www. fordfans.wz.cz -
« Re: auto ford
15000 rocne by takove auto melo najezdit bez nejake zvlastni udrzby, prakticky jenom menit olej a pohlidat si termin rozvodaku. Ten vyfuk vam vymeni kdekoliv, vyfuky jsou vsude stejne, na to neni potreba extra rozumet fordum. Ja nemam tuseni odkud jste (jenom prepokladm, ze z Prahy), ale vsude je spusta servisu, tam kde jeden je spokojeny jiny muze nadavat - nevidim duvod delat tady z toho zlate stranky (mimochodem, taky stoji za prolistovani). Takze vyuzijte toho deraveho vyfuku (ktery vam spravi kazdy svarec)a udelejte si pruzkum ve svem okoli, co a za kolik by vam s tim kde udelali - nemusi (a taky asi nebudou) to byt primo specialiste na fordy, sikovny mechanik spravi cokoliv (po mechanicke strance jsou skoro vsechna auta na jedno brdo) a ma taky zdroje na "neoriginalni" nahradni dily, jediny problem jsou elektricke zavady, tam uz potrebuje schemata a firemni testery. Ja sam mam dobrou zkusenost s dilnami, ve kterych pracuje majitel a 1-2 dalsi mechanici, pokud majitel nedela rukama, tak uz to vetsinou neni zadna slava. To nikdo ve vasem okoli nejezdi se starsim autem do nejake stodoly? -
« Re: auto ford
jo ma to 1391ccm, vyrobeny to bylo v breznu 96, jedna hodna pani to pro me zjistila z databaze. bodl by sterac dozadu novej- stiraci gumicka visi tak za 50% delky. rikali ze celej sterac stoji asi 700, gumicka asi 500-tak uz ji snad ani nedovazej, protoze ji nikdo nebral.napiste mi prosim tip na nejaky dobre zasobeny vrakoviste a na stodolu se sikovnym mechanikem, co rozumi fordum-pozna v cem je zavada, kdyz za nim pridu ze mi neco klepe, ale nebudu vedet co. -
« Re: auto ford
To tvoje auto by mel byt asi typ motoru PTE,ten se delal od 2/94 a ma obsah 1391ccm na rozdil od svyho predchudce 1392ccm od 9/90-1/94. Ten novejsi ma o jen o par koniku vic,ale kroutak ma 106/2750,coz jest dost rozdil proti 103/4000.Absolutni hodnoty nic moc,ale tocit by se to snad nemuselo tolik,pri beznem jezdeni. Jinak spotrebni dily v aftermarketu docela ujdou,cepy rizeni kolem 300,rozvodak cca 600,svicky kolem 100,filtr oleje cca 150,navic vymena vsech tehle a obdobnych veci neni zvlast slozita. Zalezi,kolik a jakym zpusobem to ma najeto,zazraky od toho cekat nemuzes,existujou i uspornejsi auta,ale jinak jsem toho nazoru,ze by to nemusela byt spatna koupe. -
« Re: auto ford
ale ja nejsem odbornik na auta, nevyznam se v nich, vsechno musim vycist z casaku nebo vytahnout z lidi jako jste Vy a pak si obejit bazary a tam to prakticky prozkoumat. pred 14 dny jsem nevedel kupu veci, protoze jsem je nepotreboval vedet. jestli vite o nejaky stodole, kde rozumi fordum, tak mi napiste adresu na ni. -
« Re: auto ford
jo je to tak, jen vejfuk, a i ten asi tak 1000km min. vydrzi- mimochodem, zavarit pry asi nepujde, bude to chtit novej-zadni cast neznackova=udajne asi 2000.a pak na zimu novy gumy, protoze jezdim v horach. najezdim asi 15000/rok prumerne. chci si to nechat tak max. 4 roky, ale rekl bych ze po dvou letech to dam rodicum-ri maj taky jen skodovku a uz 10let uvazujou o necem lepsim. ale chci koupit neco, co odpovida penezum, co za to dam, abych bych s nakupem spokojenej. -
« Re: auto ford
toho escorta, 1.4i, z roku 96-ale ja ho jeste nemam, chtel jsem si ho dnes odvezt, ale nezdala se mi kupni smlouva, vcera jsem do 2.30 do rana cetl berankoivu diskusi a jeho stranky e-law. ale rekl bych, z toho co jsem videl a vzhledem k mejm casovejm moznostem escorta vezmu. pokud mate nejake zajimave zamestnani, taky byste podle mne v tomto pripade necekal jeste 3mesice co noveho objevim. -
« Re: auto ford
ja myslel, ze autorizovany servisy museji mit prakticky stejny ceny (ford- mechanicke prace asi 480/hod, eloktroinstalace asi 600, Auto Beni myslim 670 +DPH 22% (?). A jak mám najít kvalitní stodolisty? nechce se mi čekat až budu mít potíže, raděj bych si vyposlech vaše tipy, abych pak neobjížděl stodolly po ČR. -
« Re: auto ford
Jsou stodoly, kde ti auto budou perfektně udržovat a taky jsou obrovský servisy, kde ti ho můžou zmršit. První Ford jsem bral od Auto Hale a to jsou takový matláci! Zničili so mohli. Tak jsem to řešil s jejich nadřízeným Auto Beni a to je podobná sebranka. Teď jezdím k Charouzovi, protože mám prodlouženou záruku a je to velmi dobrý. Ale záleží na mechanicích, snaží se tě obrat o co můžou. Dokonce mi ve světle vyměnili dobrou žárovku za vadnou. A taky za každou opravu vysolím dost peněz, ale má to záruku. -
« Re: auto ford
to DIM: S tou velikostí to není tak jednoznačné. Osobně mám Mondeo kombi a Polo coupe. Mondeo přes týden používám pro ježdění za klienty a vožení zboží, o víkendu ho používám na převoz rodiny na delší vzdálenosti a převoz kol, lyží a plachetnice. Naopak Polo používám pro jízdy na malé vzdálenosti, nebo když někam spěchám nebo když se chci pořádně povozit. Na rychlou jízdu po klikatech silničkách prostě Mondeo není. Tomu s Polem v pohodě ujedu. V Polu je benzín 1.3 8V 55kW a úplně to stačí, v Mondeu je 1.8 16V benzín 91kW a to není moc dobré. Při naložení to nejede, žere a musí se to pořád točit nad 3000ot. Příště bych určitě zvolil diesel, který potáhne už od 1500ot. Myslím, že další auto bude vyšší a možná kratší. Nějaký MPV (Picasso, Scenic, C-MAX nebo něco nového). Kdybych nemusel vozit věci, tak bych si pořídil malé auto s velkým rozvorem. Osobně považuji za super koupi Escort 1.8TD 66kW kombi, který byl v září 1998 za neuvěřitelných 360tisíc včetně klima a el.oken.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!