Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 2.5 V6
Svíčky jsem vyměnil za DENSO Iridium a je to mnohem lepší, hlavně v nižších otáčkách. Ty vstřikovače a kabely jsem nekontroloval. To jsem chtěl po značkovém servisu! Ale asi na to kašlou. Vizuálně, ale na kabelech nic není a rozdělovač tam není. Ty vstřikovače zkontroluju. To auto ale blbne od začátku, kdy jsem ho kupoval jako nové. Dokonce se mi podařilo vyměnit ŘJ. Pak to asi 14dní běhalo super, ale potom se to zase začalo chovat divně. Mám podezření na nějaké čidlo, které dává divné hodnoty a ŘJ pak blbne. Taky se mi stále auto nedaří rozjet na víc jak 18ékm/h i když podle papírů má maximálku 195km/h. Většinou jsem zvyklý, že skutečná max. rychlost je vždy větší jak papírová. Ford se k tomu odmítl vyjádřit. -
« Re: Mondeo 2.5 V6
kutil... mas tam spravny a nezasmoleny svicky? a dival ses na vstrikovace? taky byvaj zasmoleny. kdyz se to probere po vetsim vykonu, hledal bych chybu tam. u benzinu je taky dulezita kvalita kabelu ke svickam a k rozdelovaci od civky... kdyz to navlha diky nizke permitivite, skube to, nez se kabely el,proudem vysusi -
« Re: Mondeo 2.5 V6
to Konrad: Známý má Mondeo 2.5 a tak jsem se ptal, jak na to je. Říkal, že vystřídal Mondea s motory 1.8 i 2.0 a 2.5 mu opravdu připadá nejlepší. Jezdí dost svižně, ale tvrdí, že s 2.5 má stejnou spotřebu, jak s ostatníma motorama. Mimo město v pohodě těch 130km/h se dá jet za 8litrů. Ten motor má super zátah od volnoběhu a skoro rovnou křivku momentu. Akorát mezi 2-3tis.ot. je dost velký propad. Prý je to konstrukcí motoru. Osobně bych se toho nebál, 6ti válce jsou super motory. Jen nevím s tou spotřebou, jestli se dokážeš brzdit. Ona je u větší objemů daná spotřeba většinou svižnějším způsobem jízdy. Chce to šroub pod plynový pedál - klapka se pak otevírá jen asi do 1/2 (to byl fór, ale už jsem to viděl i v praxi). Podle BMW to neměř, to jsou težký auta s extrémně velkou spotřebou.
to Spirit_: Už mě to taky jezdí líp. Okolo 50tis.km se motor probudil. Možná to bude tím, že do něj liju V-Power od Shell. Ale stejně občas podle počasí a nálady nechce jet. Potom je nejlepší zastavit a dát mu oddech. A nebo podřadit a plyn na podlahu a vytočit až na 6500ot. To taky pomáhá. Motor začne škubat a stále víc zrychlovat a pak se vzpamatuje. -
« Re: Mondeo 2.5 V6
Osobni zkusenost bohuzel nemam, taky o nem uvazuju. Pokud nebyl predchozi majitel hovado, tak ten motor je v pohode, pokud ma najeto pres 100000km a vypada dobre (a nema za sebou 2 generalky), nemel bys mit problem. ZA deset se s tim jezdit da, ale na jezdeni 130-140 mi to prijde zbytecne velky kanon s drahou udrzbou. Ja mam 2.0 a jezdil jsem i s 1.8, kdyz jezdim po dalnici do 130, tak se dostanu na 8, pokud jedu na doraz, tak skoro 12, moje normalni jizda 9-10 (spis tech 10). Ja naopak povazuju benzinovou 1.8 nebo tu 2.0 za povedene a spolehlive (kutil je extremni vyjimka:-)), pokud nejsi zavodnik, tak 85 - 100 kw ti s rezervou staci. Jeste k te spotrebe a zivotnosti, sestivalec si obvykle nekupuje clovek, ktery jezdi po dalnici 130 - a videl jsem duratec, ktery majitel ustval po 60000 a po dalsich cca 10000 zadrel i repasovany (ale to byl taky takovy extremista :-)). -
« Mondeo 2.5 V6
Zdar pánové. Nemáte někdo zkušenost s tímto motorem. Uvažuju o koupi ojetého Mondea Combi za cca 250 000 Kč a údajně jediný slušný motor je u Mondea tento šestiválec. Zajímala by mě hlavně spotřeba - za předpokladu, že nebudu po dálnici jezdit 200, ale tak 130-140, dá se vejít do deseti litrů? Mám pár známých s šestiválci BMW a jejich spotřeby mě docela děsí. Tak díky všem za info. -
« Re: auto ford
karta@marias.cz uz funguje, byla tam chybka. Jsem z Prahy, ale po spatnych zkusenostech servisuju mimo Prahu a jsem doposud spokojen. Pravda, zatim servis spociva u noveho auta ve vymene oleje... V Praze jsem zazil i extrem, kdy mi v jednom nejmenovanem servisu sdelili, ze mi teda auto jako servisovat budou, i kdyz neni kupovano u nich (protoze musi z podstaty Ford dealera), ale ze na tom pry strasne prodelavaj a stve je to, ze tam vlastne vubec jezdim..... Ale jako vsude je to o lidech obecne. Nekteri lidi v socialismu "lukrativnich" profesi (zelinari,reznici,cisnici, autoopravny,taxikari....atd) stale nepochopili dnesni dobu a zrejme trh v techto oborech zatim dost dobre nepusobi.......Karta. -
« Re: auto ford
Pane Lypar, má pocit, že jste zbytečný teoretik a předbíháte událostem. Bez urážky, ale co jste to měl proboha za předchozí auto, když už při koupi uvažujet o komplikovaných opravách? To že je u auta z 96 roku zrezlý výfuk a zničený zadni stěrač, je minimální problém. Co se týče servisů, nezavrhoval bych Ford servisy, konkrétně Ford Charouz - jsem tam celkem spokojen. Dokáží tam opravdu rychle a hlavně odborně provést požadované opravy (výměna zadních destiček + vyčistění zadních brzdičů Ford Mondeo 2001: destičky 1.500,- + 390,- Kč bez DPH). Zatímco hodně "stodolových servisů" se Vám v tom bude vrtat i čtyřnásobný čas. Před předáním do opravy není žádný problém nechat si do detailu spočítat cenu a není to žádná ostuda, spíše naopak (možná by jste se divil kolik majitelů Mercedesů S třídy si nechá předem do halíře zjistit cenu a pak ještě o ní smlouvá v servisu Mercedes-Benz Bohemia). Hlavně u toho skorovašeho Escorta z 96 roku, vyměníte výfuk a budete skutečně už jen jezdit. Ten zadní stěrač bude u Forda stát max 300 kč (oba přední stěrače Ford Mondeo 2001 cca 450,- Kč včetně DPH). -
« Re: auto ford
Proboha,prece nebudes kupovat novej sterac u autorizovany opravny,pokud je to klasicka konstrukce se dvema platkama kovu,co drzej listu,muzes koupit v nahradnich dilech na skodovky treba i delsi gumicku,kterou zastrihnes a mas asi za 30kc vystarano.Jinak klidne nejakou sadu list celych,stejny delky,vesmes maj adaptery,takze na raminko klidne pudou. A cenove od cca 120 vejs,zalezi,cemu das prednost.Vrakace moc neznam,na Fordy jich ale spoustu najdes v Annonci,v nahradnich dilech na zahr. vozy,jinak mechaniku bych radsi bral novou,vetsinou jde sehnat v autodilech,nemusis k fordum,ty vrakace moc lacine uz nebyvaji,tam se to vyplati spis u dilu,na kterych je opotrebeni poznat na prvni pohled,nema cenu koupit neco za polovicni cenu v podobnem stavu,jako to,co chci menit. Ceny fakt nejsou zavratne.O stodole bohuzel taky nevim,ale kdyby byl problem,zkus se zeptat na www. fordfans.wz.cz -
« Re: auto ford
15000 rocne by takove auto melo najezdit bez nejake zvlastni udrzby, prakticky jenom menit olej a pohlidat si termin rozvodaku. Ten vyfuk vam vymeni kdekoliv, vyfuky jsou vsude stejne, na to neni potreba extra rozumet fordum. Ja nemam tuseni odkud jste (jenom prepokladm, ze z Prahy), ale vsude je spusta servisu, tam kde jeden je spokojeny jiny muze nadavat - nevidim duvod delat tady z toho zlate stranky (mimochodem, taky stoji za prolistovani). Takze vyuzijte toho deraveho vyfuku (ktery vam spravi kazdy svarec)a udelejte si pruzkum ve svem okoli, co a za kolik by vam s tim kde udelali - nemusi (a taky asi nebudou) to byt primo specialiste na fordy, sikovny mechanik spravi cokoliv (po mechanicke strance jsou skoro vsechna auta na jedno brdo) a ma taky zdroje na "neoriginalni" nahradni dily, jediny problem jsou elektricke zavady, tam uz potrebuje schemata a firemni testery. Ja sam mam dobrou zkusenost s dilnami, ve kterych pracuje majitel a 1-2 dalsi mechanici, pokud majitel nedela rukama, tak uz to vetsinou neni zadna slava. To nikdo ve vasem okoli nejezdi se starsim autem do nejake stodoly? -
« Re: auto ford
jo ma to 1391ccm, vyrobeny to bylo v breznu 96, jedna hodna pani to pro me zjistila z databaze. bodl by sterac dozadu novej- stiraci gumicka visi tak za 50% delky. rikali ze celej sterac stoji asi 700, gumicka asi 500-tak uz ji snad ani nedovazej, protoze ji nikdo nebral.napiste mi prosim tip na nejaky dobre zasobeny vrakoviste a na stodolu se sikovnym mechanikem, co rozumi fordum-pozna v cem je zavada, kdyz za nim pridu ze mi neco klepe, ale nebudu vedet co. -
« Re: auto ford
To tvoje auto by mel byt asi typ motoru PTE,ten se delal od 2/94 a ma obsah 1391ccm na rozdil od svyho predchudce 1392ccm od 9/90-1/94. Ten novejsi ma o jen o par koniku vic,ale kroutak ma 106/2750,coz jest dost rozdil proti 103/4000.Absolutni hodnoty nic moc,ale tocit by se to snad nemuselo tolik,pri beznem jezdeni. Jinak spotrebni dily v aftermarketu docela ujdou,cepy rizeni kolem 300,rozvodak cca 600,svicky kolem 100,filtr oleje cca 150,navic vymena vsech tehle a obdobnych veci neni zvlast slozita. Zalezi,kolik a jakym zpusobem to ma najeto,zazraky od toho cekat nemuzes,existujou i uspornejsi auta,ale jinak jsem toho nazoru,ze by to nemusela byt spatna koupe. -
« Re: auto ford
ale ja nejsem odbornik na auta, nevyznam se v nich, vsechno musim vycist z casaku nebo vytahnout z lidi jako jste Vy a pak si obejit bazary a tam to prakticky prozkoumat. pred 14 dny jsem nevedel kupu veci, protoze jsem je nepotreboval vedet. jestli vite o nejaky stodole, kde rozumi fordum, tak mi napiste adresu na ni.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!