Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Zapalovani Mondeo
kutil: S tema svickama konkretne u forda je to slozite. Zetecy a Duratecy jeste vic, nejvic ST, jsou hodne haklive na svicky, v podstate cokoliv jineho, nez motorcrafty je sazka do loterie (takze Denso ber jako vyhru:-)). Osazeni kazdou svicku jinou mi u tuctoveho serioveho motoru prijde dost divne, rozhodne to neni fordi standard - ale samozrejme ti verim, zes to tak mel. Jo, jeste k tem intervalum vymeny, existuje vic moznosti, krome 60 tkm jeste 45 tkm, 3 roky, nebo podle doporuceni vyrobce :-)). S tim flikovanim, ve tvem pripade je to smutna pravda, ale obecne ma proste kazda znacka sve lepsi a horsi dny - a v konfekcni tride (VW, FORD, Opel, atd.) nikdo neni vyrazne lepsi nebo horsi. Po technicke strance Ford rozhodne nijak nezaostava, ale holt nema takovy marketing jako VW, ktery je pro nemce domaci znacka (no a tech 20 milionu brouku taky udelalo svou praci), neco jako u nas Skodovka (tam taky zustava rozum stat nad prodejnimy cisly). -
« Re: Zapalovani Mondeo
Ty svíčky jsem měnil ve 40000km, protože auto cukalo a nechtělo táhnout. Zajímavé bylo, že byla každá jiná (dle vzhledu i označení). Po namontování DENSO se to výrazně zlepšilo. Hlavně zátah v nižších otáčkách a pružnost motoru. Veřím, že systém dvou cívek na 4 svíčky není špatný, jen mám za dobu, co mám Mondeo pocit, že Ford stále něco flikuje. Dokonce jsem našel statistiku, kde Ford patří mezi nejčastěji stahované vozy na výměnu nějakých součástek. -
« Re: Zapalovani Mondeo
Tak jeste doplnek. Originalni svicky maji v mondeu interval vymeny 60000km. Ten druhy valec je ve fazi vyfuku, tzn bez komprese, takze to s tou ztratou neni takova tragedie, navic ty civky jsou na takovou zatez dimenzovany. Proc pouzili fordi zrovna tohle reseni opravdu nevim, zase tak moc se mi nesveruji, ale ver tomu, ze nejsou na hlavu padli a vi co a proc delaji. Rozhodne se to v douhodobem provozu nijak nesype. Kazde reseni ma sve vyhody a nevyhody, mechanicky rozdelovac taky neni zadna slava a ani 4 civky nejsou dokonale (nedavno u VW menili celou vadnou serii - samozrejme namontovanou v autech). BTW, extra civku pro kazdy valec mel uz napr. Wartburg 311 v roce 1956 :-).
-
« Re: Zapalovani Mondeo
To jsou ale u Forda prasata. Teď chápu ty zničený svíčky po 50tis km. Pokud si pamatuju něco z teorie, tak průchod jiskry směsí je dán i tlakem prostředí. Čím větší tlak, tím horší průchod. To znamená, že více jak 50% energie se maří na druhé - nevyužívané svíčce. Tak to je fakt Ford 100 let za opicema. Zkusím to ještě ověřit přímo u Forda. Nechápu jak můžou v roce 2000, v době, kdy plno firem používá zapalování s cívkou na každém válci (dokonce je měli už i Felicie!) může Ford nabízet tento paskvil. To je šetření na nepravém místě. Nevíte, jestli má Mondeo jedno nebo dvě palivová čerpadla? -
« Zapalovani Mondeo
No, ne ze bych se vam do toho chtel michat, ale mondea maji dve zapalovaci civky, vyzdycky jednu pro dva valce. Funguje to tak, ze jiskri vzdycky dve svicky soucasne, jedna ve valci ktery je prave nasal palivo a druhy ve valci, ktery prave vyfukuje :-). Impulzy do civek si resi RJ podle informaci z patricnych cidel. Takze v mondeu skutecne zadny rozdelovac neni, prestoze nema 4 civky. Dekuji za pozornost :-). -
« Re: Mondeo 2.5 V6
Tlak paliva před vstřikovači udržuje mechanický regulátor - dle tlaku vypouští více či méně paliva zpětným potrubím do nádrže. Lze to poměrně jednoduše měřit tlakovým čidlem.
Zkontroluj také kabely od ŘJ ke vstřikovačům.
Jak ale otestovat vstřikovače na nepravidelně se projevující závadu, to tedy nevím. Asi jedině ve Fordu ... -
« Re: Mondeo 2.5 V6
to fordcosworth: S tím rozdělovačem se fakt omlouvám. Spíš mě zajímalo, jak to ve skutečnosti funguje. Pokud vím, tak přenášení vysokých napětí je pro elektroniku problém a většinou se to dělá na bázi tyristorů, což je dost drahé. Proto jsem sháněl nějakou informaci o elektronickém rozdělovači, ale všude jsou jen informace o vícecívkovém řešení. Nevíš, jestli v tom monobloku má Ford jednu cívku nebo 4? Řešení, že by stále pálily všechny svíčky mě připadá jako hovadina. Vždycky jsem používal buď mechanický rozdělovač nebo samostatnou cívku pro každou svíčku.
Podle info má Mondeo systém udržování stálého rozdílu tlaku v tlakovém potrubí (pro přívod benzínu ke vstřikovačům) a v sání pod vstřikovači. Potom množství paliva pevně definuje pouze čas otevření vstřikovače. Částečná zpětná vazba by měla jít od lambda sondy. Pokud by ale palivové čerpadlo dodávalo rozdílný tlak paliva, pak by to mohlo blbnout. Zkusím nechat změřit tlak paliva v tlakovém potrubí. Taky si vyjedu graf otevírání vstřikovačů. Akorát mě se.., že to musím za Ford dělat já. -
« Re: Mondeo 2.5 V6
to kutil: Tak já tě tady hájím a ty takhle. Pojem elektronický rozdělovač dnes používá drtivá většina aut, tak netvrď, žes to neslyšel, obzvláště při tvých annoncovaných zkušenostech z vývojem řídících jednotek pro motory. Hlavně mě neodpovídej sáhodlouhým výkladem pojmu. Ten to, ale nebude, asi by ho testrem motoru ve Fordu ohalili. Ty vstřikovače by to být mohli, kontroluje nějaké čidlo skutečné množství a čas vstříknutého benzinu (myslím u tvého mondea). A jak je budeš testovat? -
« Re: Mondeo 2.5 V6
Osobně znám pouze dvě řešení zapalování - mechanický rozdělovač a jedna cívka nebo cívka na každé svíčce. Klasický mechanický rozdělovač tam není. Zapalovací kabely vedou z monobloku, který je našroubovaný vedle motoru a vedou do nej jen 3 dráty. Nevím přesně jaké řešení Ford používá, ale zřejmě se jedná o monoblok čtyř cívek. Nevím ale jak je tam rozdělovaný výběr cívek. Termín elektronický rozdělovač jsem ještě neslyšel. V každém případě jsem zkontroloval všechny kabely a místa blízko kostry jsem ošetřil. Osobně mi to připadá jako když neteče dost benzínu. To by ukazovalo na ty vstřikovače nebo pal.čerpadlo. -
« Re: Mondeo 2.5 V6
Svíčky jsem vyměnil za DENSO Iridium a je to mnohem lepší, hlavně v nižších otáčkách. Ty vstřikovače a kabely jsem nekontroloval. To jsem chtěl po značkovém servisu! Ale asi na to kašlou. Vizuálně, ale na kabelech nic není a rozdělovač tam není. Ty vstřikovače zkontroluju. To auto ale blbne od začátku, kdy jsem ho kupoval jako nové. Dokonce se mi podařilo vyměnit ŘJ. Pak to asi 14dní běhalo super, ale potom se to zase začalo chovat divně. Mám podezření na nějaké čidlo, které dává divné hodnoty a ŘJ pak blbne. Taky se mi stále auto nedaří rozjet na víc jak 18ékm/h i když podle papírů má maximálku 195km/h. Většinou jsem zvyklý, že skutečná max. rychlost je vždy větší jak papírová. Ford se k tomu odmítl vyjádřit.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!