Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  12:23

    « Re: Volnoběh

    Mam ten stejny motor a volnobeh je obvykle 1000 +- 200 ot (coz je podle fordu v poradku). Taky je tam nejaka moucha, protoze cas od casu to toci vice, nekdy az 3500, ale velmi zridka (delalo to naposledy v zime, mozna nejake zamrzle nebo spinave cidlo). Mondea si ridi volnobezne otacky m.j. i podle toho, jestli auto jede nebo stoji, takze zavada muze byt v kde cem. Pristi tyden to davam do servisu, jsem zvedavy, jestli neco najdou. Taky to cuka v nizkych otacky pri pridani plynu, jako by tem motor chviĺku premyslel, co po nem vlastne chci a jestli se mu chce to udelat :-). Jestli neco najdou, dam vedet. V tvem pripade bych zkusil tu baterku odpojit jeste jednou, treba pres noc, tim uz nic nepokazis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  11:31

    « Re: Zapalovani Mondeo

    to DIM: Osobně jsem měl Felicii kombi 1.6 koupenou v roce 1996. Od začátku byl v háji posilovač. Jeho výměna byla otázkou skoro 2 měsíců, protože šlo o nějaké ležáky, kterých se chtěl VW zbavit. Nakonec po urgenci až v továrně se ho podařilo vyměnit. Potom mi začala zlobit ŘJ která byla odněkud z Itálie. Tu mi pro změnu odmítli vyměnit vůbec. Potom mi po 40tis.km odešla spojka a po dalších 5tis.km odešla znovu (!). Ale když porovnám spokojenost všech známých a klientů, tak z toho Škoda navychází špatně a Oktávky má velké množství lidí. Dokonce někteří na ně přešli z Fordu, VW, Renaultu apod. Je pravda, že všichni mají Oktávky v nejlepší výbavě a s motory TDI 81kW, 1.8T nebo 1.9 96kW 4x4. Nejhorší je, že ty vesnický servisy stejně moderní elektriku a motory opravit nedokážou a to ostatní je u všech aut stejné. A ono když máš dobré auto, tak do servisu vůbec nemusíš :-))) Já s Mondeem musím každých 15000km (2xročně).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  10:29

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Škodovka jako celý koncern VW používá poměrně solidní množství českých dílů, takže nejde jen o pocit českého vozu, navíc servisní síť je prostě nesrovnatelná. Škoda servis je v každé větší vesnici, a bydlet tam, taky se ti nebude chtít do servisu někam daleko jezdit, pak zpátky nějak.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  10:12

    « Volnoběh

    Přeju dobrý den, Mám Mondeo 2.0 r.v.95 a mám problém s vysokým voloběhem, který se drží mezi 1200-1700ot/min. Dokud jsem nevytáhl baterku tak bylo vše O.K. Po nasazení zpět to takhle blbne. Už jsem jí kdysi vytahoval, ale volnoběh se po pár kilometrech ustálil na normální hranici 900-1000ot. ,ale teď nic. Nevíte čistě náhodou proč?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  08:52

    « Re: Zapalovani Mondeo

    A ještě k těm Škodovkám. Znám plno lidí kteří mají pocit, že když si kupují Škodovku, tak kupují český vůz a tím jednak jakoby podpoří své vlastenectví, budou mít levnější díly a prácí a v případě problémů se jim bude výrobce i prodejce víc věnovat. Naopak koupi zahraničního vozu považují za něco jako zradu češství a podporu chamtivých cizinců. Ono když se podíváš na francouze, tak kupují také jen francouzské vozy a němci taky kupují většinou německé vozy a italové italské apod. Akorát co kupují všichni je Golf. Tech je ve Francii a Itálii neuvěřitelné množství. Osobně se mi taky líbí Oktávka kombi TDI 4x4, ale nevejdu se do ní. Měřím 190cm a jsem v ni jak v tanku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  23:22

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Mám kamaráda a ten má jen Golfy. Má už snad 10-tý. Nikdy neměl žádné problémy (až na dva ukradený). Teď má ještě služební Passat 2.5 TDI a je taky super. Je to ale spíš vyjímka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.03  21:41

    « Re: Zapalovani Mondeo

    To Spirit: Rozdílné svíčky z fabriky v jednom motoru, to je u Forda zřejmě dost běžné: např. Focus 1.8 z r.v. 2002 měl vždy dvě a dvě různé, jen si nepamatuji, jestli to bylo tzv. "napřeskáčku", nebo byly vždy stejné dvě "vnější" a dvě "vnitřní". Vyrazilo mi to dech a účel si neumím dost dobře vysvětlit - jinak na tom motoru totiž nic zvláštního / vybočujícího běžné konstrukci rozhodně není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  19:02

    « Re: Zapalovani Mondeo

    kutil: S tema svickama konkretne u forda je to slozite. Zetecy a Duratecy jeste vic, nejvic ST, jsou hodne haklive na svicky, v podstate cokoliv jineho, nez motorcrafty je sazka do loterie (takze Denso ber jako vyhru:-)). Osazeni kazdou svicku jinou mi u tuctoveho serioveho motoru prijde dost divne, rozhodne to neni fordi standard - ale samozrejme ti verim, zes to tak mel. Jo, jeste k tem intervalum vymeny, existuje vic moznosti, krome 60 tkm jeste 45 tkm, 3 roky, nebo podle doporuceni vyrobce :-)). S tim flikovanim, ve tvem pripade je to smutna pravda, ale obecne ma proste kazda znacka sve lepsi a horsi dny - a v konfekcni tride (VW, FORD, Opel, atd.) nikdo neni vyrazne lepsi nebo horsi. Po technicke strance Ford rozhodne nijak nezaostava, ale holt nema takovy marketing jako VW, ktery je pro nemce domaci znacka (no a tech 20 milionu brouku taky udelalo svou praci), neco jako u nas Skodovka (tam taky zustava rozum stat nad prodejnimy cisly).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  14:05

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Ty svíčky jsem měnil ve 40000km, protože auto cukalo a nechtělo táhnout. Zajímavé bylo, že byla každá jiná (dle vzhledu i označení). Po namontování DENSO se to výrazně zlepšilo. Hlavně zátah v nižších otáčkách a pružnost motoru. Veřím, že systém dvou cívek na 4 svíčky není špatný, jen mám za dobu, co mám Mondeo pocit, že Ford stále něco flikuje. Dokonce jsem našel statistiku, kde Ford patří mezi nejčastěji stahované vozy na výměnu nějakých součástek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  13:46

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Tak jeste doplnek. Originalni svicky maji v mondeu interval vymeny 60000km. Ten druhy valec je ve fazi vyfuku, tzn bez komprese, takze to s tou ztratou neni takova tragedie, navic ty civky jsou na takovou zatez dimenzovany. Proc pouzili fordi zrovna tohle reseni opravdu nevim, zase tak moc se mi nesveruji, ale ver tomu, ze nejsou na hlavu padli a vi co a proc delaji. Rozhodne se to v douhodobem provozu nijak nesype. Kazde reseni ma sve vyhody a nevyhody, mechanicky rozdelovac taky neni zadna slava a ani 4 civky nejsou dokonale (nedavno u VW menili celou vadnou serii - samozrejme namontovanou v autech). BTW, extra civku pro kazdy valec mel uz napr. Wartburg 311 v roce 1956 :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.03  09:59

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Stejny system, tj. dve civky na ctyri valce, resp. svicky, pouziva i Mazda - asi proto jedou s Fordem v holportu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  08:24

    « Re: Zapalovani Mondeo

    to bober: Jenže u motorek se to dělá kvůli úspoře váhy. U Forda bych očekával víc než jednoduché řešení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.03  08:23

    « Re: Zapalovani Mondeo

    To jsou ale u Forda prasata. Teď chápu ty zničený svíčky po 50tis km. Pokud si pamatuju něco z teorie, tak průchod jiskry směsí je dán i tlakem prostředí. Čím větší tlak, tím horší průchod. To znamená, že více jak 50% energie se maří na druhé - nevyužívané svíčce. Tak to je fakt Ford 100 let za opicema. Zkusím to ještě ověřit přímo u Forda. Nechápu jak můžou v roce 2000, v době, kdy plno firem používá zapalování s cívkou na každém válci (dokonce je měli už i Felicie!) může Ford nabízet tento paskvil. To je šetření na nepravém místě. Nevíte, jestli má Mondeo jedno nebo dvě palivová čerpadla?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  22:17

    « Re: Zapalovani Mondeo

    neznam mondeo protože mam cosworth s rozdělovačem, ale to co popisuje Spirit je zcela běžná záležitost u všech motorek. Mám yamaha 1000 a opravdu tam pálej vždy dvě současně a je to jednoduché a spolehlivé řešení
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  21:32

    « Re: Zapalovani Mondeo

    to Spirit_: to si děláš srandu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  21:29

    « Zapalovani Mondeo

    No, ne ze bych se vam do toho chtel michat, ale mondea maji dve zapalovaci civky, vyzdycky jednu pro dva valce. Funguje to tak, ze jiskri vzdycky dve svicky soucasne, jedna ve valci ktery je prave nasal palivo a druhy ve valci, ktery prave vyfukuje :-). Impulzy do civek si resi RJ podle informaci z patricnych cidel. Takze v mondeu skutecne zadny rozdelovac neni, prestoze nema 4 civky. Dekuji za pozornost :-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  21:15

    « Re: Mondeo 2.5 V6

    Tlak paliva před vstřikovači udržuje mechanický regulátor - dle tlaku vypouští více či méně paliva zpětným potrubím do nádrže. Lze to poměrně jednoduše měřit tlakovým čidlem.
    Zkontroluj také kabely od ŘJ ke vstřikovačům.
    Jak ale otestovat vstřikovače na nepravidelně se projevující závadu, to tedy nevím. Asi jedině ve Fordu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  20:50

    « Re: Mondeo 2.5 V6

    to fordcosworth: S tím rozdělovačem se fakt omlouvám. Spíš mě zajímalo, jak to ve skutečnosti funguje. Pokud vím, tak přenášení vysokých napětí je pro elektroniku problém a většinou se to dělá na bázi tyristorů, což je dost drahé. Proto jsem sháněl nějakou informaci o elektronickém rozdělovači, ale všude jsou jen informace o vícecívkovém řešení. Nevíš, jestli v tom monobloku má Ford jednu cívku nebo 4? Řešení, že by stále pálily všechny svíčky mě připadá jako hovadina. Vždycky jsem používal buď mechanický rozdělovač nebo samostatnou cívku pro každou svíčku.
    Podle info má Mondeo systém udržování stálého rozdílu tlaku v tlakovém potrubí (pro přívod benzínu ke vstřikovačům) a v sání pod vstřikovači. Potom množství paliva pevně definuje pouze čas otevření vstřikovače. Částečná zpětná vazba by měla jít od lambda sondy. Pokud by ale palivové čerpadlo dodávalo rozdílný tlak paliva, pak by to mohlo blbnout. Zkusím nechat změřit tlak paliva v tlakovém potrubí. Taky si vyjedu graf otevírání vstřikovačů. Akorát mě se.., že to musím za Ford dělat já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  20:02

    « Re: Mondeo 2.5 V6

    to kutil: Tak já tě tady hájím a ty takhle. Pojem elektronický rozdělovač dnes používá drtivá většina aut, tak netvrď, žes to neslyšel, obzvláště při tvých annoncovaných zkušenostech z vývojem řídících jednotek pro motory. Hlavně mě neodpovídej sáhodlouhým výkladem pojmu. Ten to, ale nebude, asi by ho testrem motoru ve Fordu ohalili. Ty vstřikovače by to být mohli, kontroluje nějaké čidlo skutečné množství a čas vstříknutého benzinu (myslím u tvého mondea). A jak je budeš testovat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.03  15:17

    « Re: Mondeo 2.5 V6

    Osobně znám pouze dvě řešení zapalování - mechanický rozdělovač a jedna cívka nebo cívka na každé svíčce. Klasický mechanický rozdělovač tam není. Zapalovací kabely vedou z monobloku, který je našroubovaný vedle motoru a vedou do nej jen 3 dráty. Nevím přesně jaké řešení Ford používá, ale zřejmě se jedná o monoblok čtyř cívek. Nevím ale jak je tam rozdělovaný výběr cívek. Termín elektronický rozdělovač jsem ještě neslyšel. V každém případě jsem zkontroloval všechny kabely a místa blízko kostry jsem ošetřil. Osobně mi to připadá jako když neteče dost benzínu. To by ukazovalo na ty vstřikovače nebo pal.čerpadlo.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…