Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 01.05.03 01:06
« Re: Volnoběh
Ještě dovětek pro zetec2.0: pokud při jízdě 130-cítkou došlo k odpojení aku (byť mžikovému), mohlo dojít k výraznému napěťovému skoku v palubní síti (v důsledku "výpadku zátěže", jejíž roli v celém systému elektroinstalace hraje právě akumulátor), a pak mohlo "odejít" v podstatě cokoli, včetně ŘJ. Tady bych na prosté "opětovné nahození" volnoběhu příliš nespoléhal... -
« Tuning TDCi ??
To PTD: Chci se zeptat, zdali jste nezjistil nejake informace k tomu TDCi motor tuningu? Videl jsem webstranky Wolfa (www.wolf-racing.de potom kliknout "diesel-power"), za 865 EUR, 2 roky garance, narust vykonu o 20% zni zajimave, to same narust toc.moment z 330 na 370! Nevite nekdo jestli ten TDCi tuning delaji kvalitne bez ztraty garance taky nekdo v Praze a okoli?? -
« Re: Hlučnost
zetec2.0: Jestli mas na mysli takovy zvuk, jako studeny diesel, tak to mi dela taky. Cca do 2000ot to chce lehkou nohu, jinak to klape (neco jako klepani ventilu, kdyz clovek pridusil S120). Resil jsem to s mechaniky, pry to dela nejake cidlo vzduchu, ale na funkci to pry nema vliv a spatne se meni :-). Ja to neresim, a proste jezdim tak, aby to nedelalo - pod 2000ot stejne se 16V nema vyznam jezdit. Pri rozjezdech jsem si toho nevsiml, v tak nizkych otackach ten motor snad neni ani vterinu.
-
« Re: Volnoběh
Mitsi: Diky za pripomenuti, nejak mi hned nedoslo, ze u forda se nesmazou jen chybove registry :-(.
zetec2.0: po odpojeni akumulatoru se u mondea vymazou z ridici jednotky zaznamy o chybach a taky "naucene provozni hodnoty", mimo jine volnobeh. Pro znovuobnoveni je doporuceny nasledujici postup: po pripojeni akumulatoru se motor (studeny) necha bezet par minut na volnobeh. Po dosazeni provozni teploty se tak na 2 minuty zvysi otacky na cca 1200 (bacha na krec v noze:-)) a pak se udela asi 10 km projizdka ruznou rychlosti v celem spektru provoznich otacek. To by melo pomoct, zkus a dej vedet. -
« Re: Volnoběh
No ono to s tou baterkou bylo asi tak:Mondeo bylo v servisu a oni tam údajně odpojovali baterku a zapoměli přitáhnout kontakty.Auto jsem si předral a vše bylo O.k. Jedu si to 130 vjedu na panelovku a auto začalo škubat a vyplo se rádio. Po těchto pár škubancích jelo dál, ale volnoběh zůstával i na 3500ot.Kontakty jsem na cestě dotáhl a volnoběh zůstával pořád mezi 1500-2000ot.
Myslel jsem si že ŘJ dostala chybné informace(ve 130 odpojit Aku.) a další den jsem baterku odpojil asi na 2hodinky. A volnoběh pouze trochu klesl. V těch servisech jsou samí č... -
« Ford a svicky
Takze v prvovyrobe se opravdu bezne (mozna vzdycky) osazuji na motor svicky ruznych tepelnych hodnot - na kraje jedny a mezi ne jine (zrejme u vsech modelu, od fiesty po mondeo), snad kvuli rovnomernemu opotrebeni. Ale v servisech (co ja vim) tam pri vymene davaji vsechny stejne, neni na to zadny predpis (a nebo neni dostatecne prosazovany), ze by to nemeli delat, nebo to meli delat jinak. Neni na tom sice nic spatneho, ale je to dost neobvykle. -
"-- skrytý --" 29.04.03 19:12
« Re: Volnoběh
To zetec2.0: Je to pořád to samý a už to opravdu odmítám psát znovu a znovu. Lidi, prosím vás, pokud už musíte z nějakého důvodu odpojit akumulátor, pak rozhodně použijte náhradní zdroj! A pokud ho nemáte, neumíte ho připojit atd. atd., pak se se připravte na poměrně nepříjemnou práci s čištěním prostoru difuzoru a škrtící klapky (tedy pokud nemáte ten správný čistící spray, který ovšem nemají ani servisy...) a s resetováním ŘJ. Dalším řešením je samozřejmě navštívit značkový servis a nechat si vyměnit ŘJ. Ale to je snad jen pro ty, kdož mají hóóódně zbytečných "chechtáčků". Ostatní odkazuji na mé starší příspěvky v rubrice Opel (má to nějaký podnázev a je stále "živá", tj. nikoli v archivu), kde jsem postup práce podrobně popsal. -
« Re: Volnoběh
Mám zkušenost s motorem 1.8 v Mondeu a Focusu. U Focusu mi občas zůstával motor v cca 1500ot. a klesly až když jsem zastavil. Jednou mi dokonce po vyřazení na dálnici zůstaly na 4000ot. a musel jsem zastavit a motor vypnout. Ptal jsem se v servisu ale nedostal jsem rozumnou odpověď. U Mondea mám otáčky tak 900ot. ale za jízdy zůstávají na 1100-1200ot. To prý je normální a je to kvůli rychlejší reakci motoru za jízdy. Občas se mi ale naopak stane, že mi po startu zůstanou otáčky na 400-600ot. a nedá se s tím nic dělat. Musím vypnout motor. Vypadá to skutečně na chybu ŘJ a pamatování si přechodových dějů v ŘJ. Pokud nepomůže vypojení ŘJ od baterky na celou noc, tak bych to viděl na návštěvu servisu a kontrolu testerem. -
« Re: Zapalovani Mondeo
Hmm, ze ja jsem s tema skodovkama vubec zacinal. Ten argument se servisem je hodne pouzivany a vypada celkem logicky, ale: normalni clovek (nepodnikatel) najede tak 15 tkm za rok, takze s tim novym autem jde do servisu jednou rocne, pokud nema spousty reklamaci (coz u zadne znacky nebudu komentovat). Kdyz uz tam jede, tak pokud to neni opravdu ve vedlejsi ulici, musi tam bud cekat, nebo resit dopravu zpatky (a pak zase tam). Tak jako tak ma cely den zabity, jestli najede 5 km nebo 35 je skoro jedno. Ja treba jezim do Ford servisu skoro 40km, prestoze mam dva jine mnohem bliz (a i dalsi znacku maji servisni sit docela hustou) - dela tam kamarad, takze obsluha skoro vzorna, ceny velmi mirne a nahradni vozidlo k dispozici :-)). Ale pokud by se mi neco stalo s autem nekde na cestach, tak je uplne jedno, kam jezdim do servisu. Skodovky si porizuji hlavne firmy, protoze servis neni drahy (ale ani levny) a i ojeta skodovky se da prodat za velke penize :-(. Bezte se podivat po bazarech, co si koupite za cenu ojete Octavie (to nemluvim o tom, co si tam koupite za cenu nove).
BTW, k tem skodovkam a jejich kupcum. O vikendu jsem byl pro benzin a u vedlejsiho stojanu se starsi pan (zrejme duchodce s manzelkou na vyletu) snazil natankovat Special do nove Fabie 1.2 HTP. K tomu neni co dodat. -
« Re: Volnoběh
Mam ten stejny motor a volnobeh je obvykle 1000 +- 200 ot (coz je podle fordu v poradku). Taky je tam nejaka moucha, protoze cas od casu to toci vice, nekdy az 3500, ale velmi zridka (delalo to naposledy v zime, mozna nejake zamrzle nebo spinave cidlo). Mondea si ridi volnobezne otacky m.j. i podle toho, jestli auto jede nebo stoji, takze zavada muze byt v kde cem. Pristi tyden to davam do servisu, jsem zvedavy, jestli neco najdou. Taky to cuka v nizkych otacky pri pridani plynu, jako by tem motor chviĺku premyslel, co po nem vlastne chci a jestli se mu chce to udelat :-). Jestli neco najdou, dam vedet. V tvem pripade bych zkusil tu baterku odpojit jeste jednou, treba pres noc, tim uz nic nepokazis. -
« Re: Zapalovani Mondeo
to DIM: Osobně jsem měl Felicii kombi 1.6 koupenou v roce 1996. Od začátku byl v háji posilovač. Jeho výměna byla otázkou skoro 2 měsíců, protože šlo o nějaké ležáky, kterých se chtěl VW zbavit. Nakonec po urgenci až v továrně se ho podařilo vyměnit. Potom mi začala zlobit ŘJ která byla odněkud z Itálie. Tu mi pro změnu odmítli vyměnit vůbec. Potom mi po 40tis.km odešla spojka a po dalších 5tis.km odešla znovu (!). Ale když porovnám spokojenost všech známých a klientů, tak z toho Škoda navychází špatně a Oktávky má velké množství lidí. Dokonce někteří na ně přešli z Fordu, VW, Renaultu apod. Je pravda, že všichni mají Oktávky v nejlepší výbavě a s motory TDI 81kW, 1.8T nebo 1.9 96kW 4x4. Nejhorší je, že ty vesnický servisy stejně moderní elektriku a motory opravit nedokážou a to ostatní je u všech aut stejné. A ono když máš dobré auto, tak do servisu vůbec nemusíš :-))) Já s Mondeem musím každých 15000km (2xročně). -
« Re: Zapalovani Mondeo
Škodovka jako celý koncern VW používá poměrně solidní množství českých dílů, takže nejde jen o pocit českého vozu, navíc servisní síť je prostě nesrovnatelná. Škoda servis je v každé větší vesnici, a bydlet tam, taky se ti nebude chtít do servisu někam daleko jezdit, pak zpátky nějak..... -
« Volnoběh
Přeju dobrý den, Mám Mondeo 2.0 r.v.95 a mám problém s vysokým voloběhem, který se drží mezi 1200-1700ot/min. Dokud jsem nevytáhl baterku tak bylo vše O.K. Po nasazení zpět to takhle blbne. Už jsem jí kdysi vytahoval, ale volnoběh se po pár kilometrech ustálil na normální hranici 900-1000ot. ,ale teď nic. Nevíte čistě náhodou proč? -
« Re: Zapalovani Mondeo
A ještě k těm Škodovkám. Znám plno lidí kteří mají pocit, že když si kupují Škodovku, tak kupují český vůz a tím jednak jakoby podpoří své vlastenectví, budou mít levnější díly a prácí a v případě problémů se jim bude výrobce i prodejce víc věnovat. Naopak koupi zahraničního vozu považují za něco jako zradu češství a podporu chamtivých cizinců. Ono když se podíváš na francouze, tak kupují také jen francouzské vozy a němci taky kupují většinou německé vozy a italové italské apod. Akorát co kupují všichni je Golf. Tech je ve Francii a Itálii neuvěřitelné množství. Osobně se mi taky líbí Oktávka kombi TDI 4x4, ale nevejdu se do ní. Měřím 190cm a jsem v ni jak v tanku. -
"-- skrytý --" 28.04.03 21:41
« Re: Zapalovani Mondeo
To Spirit: Rozdílné svíčky z fabriky v jednom motoru, to je u Forda zřejmě dost běžné: např. Focus 1.8 z r.v. 2002 měl vždy dvě a dvě různé, jen si nepamatuji, jestli to bylo tzv. "napřeskáčku", nebo byly vždy stejné dvě "vnější" a dvě "vnitřní". Vyrazilo mi to dech a účel si neumím dost dobře vysvětlit - jinak na tom motoru totiž nic zvláštního / vybočujícího běžné konstrukci rozhodně není.