Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.03  22:36

    « vodni cerpadlo

    .....a nebo aspon na nejakou slusnou dilnu, kde mi na dve hodiny pronajmou zvedak a momentovej klic?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.03  22:34

    « Re: vodni cerpadlo

    ALIG: dik za radu, ale tohle urcite v Londynske na chodniku neudelam :o) Nemas nejakou DOBROU referenci na slusneho soukromnika v Praze a blizkem okoli, ktery si za svou praci ruci? Nerad bych dopadl jsk ve Fordim servisu, kde nikdo za nic neruci a vsem je vsechno srdecne jedno...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.03  21:39

    « Re: vodni cerpadlo

    commander... udelej to presne tak, jak je napsano. Ale mozna by stacilo pretesnit gufero na hrideli. Stare gufero vypacis sroubovakem a nove tam nalisujes ve sveraku. Doporucuju pred lisovanim namazat olejem WD40.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.03  13:29

    « vodni cerpadlo

    Panove, zavidte, od stredy jezdim za 5-6 litru vody na 100 kilometru :o) Jediny problem spociva v tom, ze to zere i naftu :o(
    Potreboval bych poradit, kolik stoji oprava cerpadla chladici kapaliny nebo vymena za nove a jak dlouho to bude v servisu trvat.

    Mam Mondeo TD model '99, ale podle te zatracene publikace "Jak na to", co jsem si vtipne poridil bych na tom snad ani to cerpadlo nenasel - vymena/oprava u kazdeho jineho modelu nez 1998-2000 je tam pomerne podrobne popsana a zrovna u toho meho je tam akorat: povolit srouby, vyndat cerpadlo, zandat nove, utahnout srouby a odjet....
    diky za radu

  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.03  08:24

    « Re: Řazení

    Do konstrukce já osobně nevidím...takže to nemohu ani potvrdit ani vyvrátit, každopádně mohu říci, že v zimě mi jde jednička na první rozjetí také trochu hůře. Tak strašně ale jako Tobě mi to nejde. Ostatní tychlosti bych řekl jsou celkem v pořádku. Dvojka trošičku, ale to myslím ani nestojí za řeč.
    Jirka
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.05.03  21:42

    « Řazení

    Chtěl bych se vás ještě zeptat jak vám jde řadit za studena.U mě je to katastrofa: jednička tam jde jen když zastavím nebo s meziplynem, ale to by tak nevadilo jako řazení dvojky, která z trojky vůbec nechce jít (při -15°C) a nebo velice těžko a sem tam přes zuby. Po 5km jde už dvojka docela dobře a po 15km jde řadit jednička krásně i za jízdy. V servise mi říkali, že prý nejsou příliš šťastně a přesně řešená táhla k převodovce. Nevíte co je na tom pravdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.05.03  19:22

    « Re: Volnoběh

    Takže jsem zkusil ještě jednou odpojit aku. a po připojení to nechat běžet na voloběh a 1200ot. (jak mi zde bylo poraděno).Mimochodem v manuálu je napsáno že po připojení aku se auto muže pár kilometrů chovat divně, ale to je vše.Volnoběh se opět spravil na 1000-1100ot a zdá se mi, že to líp a osřeji jde s nižších otáček. Takže mám asi štěstí, že se mi nic nezničilo. Jěště k tomu chvilkovému odpojení aku: poprvé to jen 2x škublo a podruhé(po pár panelech) mi otáčkoměr spadnul na 0 a naskočil a po novém nastartování.
    (Díky za radu už konečně nestojím na křižovatce a nevypadám jako bych to chtěl nervozně rozhrabat)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.05.03  01:06

    « Re: Volnoběh

    Ještě dovětek pro zetec2.0: pokud při jízdě 130-cítkou došlo k odpojení aku (byť mžikovému), mohlo dojít k výraznému napěťovému skoku v palubní síti (v důsledku "výpadku zátěže", jejíž roli v celém systému elektroinstalace hraje právě akumulátor), a pak mohlo "odejít" v podstatě cokoli, včetně ŘJ. Tady bych na prosté "opětovné nahození" volnoběhu příliš nespoléhal...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.04.03  17:25

    « Re: Ford a svicky

    To Spirit: Ne, ne! Všechny svíčky mají stejnou tepelnou hodnotu (alespoň podle čísla na svíčkách), liší se pouze provedením jiskřiště, a tudíž i jinými "písmenky" v označení svíček.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.03  13:38

    « Tuning TDCi ??

    To PTD: Chci se zeptat, zdali jste nezjistil nejake informace k tomu TDCi motor tuningu? Videl jsem webstranky Wolfa (www.wolf-racing.de potom kliknout "diesel-power"), za 865 EUR, 2 roky garance, narust vykonu o 20% zni zajimave, to same narust toc.moment z 330 na 370! Nevite nekdo jestli ten TDCi tuning delaji kvalitne bez ztraty garance taky nekdo v Praze a okoli??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.03  09:05

    « Re: Hlučnost

    zetec2.0: Jestli mas na mysli takovy zvuk, jako studeny diesel, tak to mi dela taky. Cca do 2000ot to chce lehkou nohu, jinak to klape (neco jako klepani ventilu, kdyz clovek pridusil S120). Resil jsem to s mechaniky, pry to dela nejake cidlo vzduchu, ale na funkci to pry nema vliv a spatne se meni :-). Ja to neresim, a proste jezdim tak, aby to nedelalo - pod 2000ot stejne se 16V nema vyznam jezdit. Pri rozjezdech jsem si toho nevsiml, v tak nizkych otackach ten motor snad neni ani vterinu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  22:13

    « Hlučnost

    Ještě jedna věc mě trápí. Motor je velice hlučný od 1000 do 1800ot při záběru. Při rozjezdu do kopce s naloženým autem to má zvuk jak traktor. Zato na dálnici o něm není ani slechu. Máte něco podobné, nebo to je jen můj problém?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  22:05

    « Re: Volnoběh

    Díky za radu, zkusím a dám vědět. Když to nepomůže tak zkusím postup vyčištění klapky který jsem přečetl v rubrice Opel Vectra Club
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  21:49

    « Re: Volnoběh

    Mitsi: Diky za pripomenuti, nejak mi hned nedoslo, ze u forda se nesmazou jen chybove registry :-(.
    zetec2.0: po odpojeni akumulatoru se u mondea vymazou z ridici jednotky zaznamy o chybach a taky "naucene provozni hodnoty", mimo jine volnobeh. Pro znovuobnoveni je doporuceny nasledujici postup: po pripojeni akumulatoru se motor (studeny) necha bezet par minut na volnobeh. Po dosazeni provozni teploty se tak na 2 minuty zvysi otacky na cca 1200 (bacha na krec v noze:-)) a pak se udela asi 10 km projizdka ruznou rychlosti v celem spektru provoznich otacek. To by melo pomoct, zkus a dej vedet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  21:22

    « Re: Volnoběh

    No ono to s tou baterkou bylo asi tak:Mondeo bylo v servisu a oni tam údajně odpojovali baterku a zapoměli přitáhnout kontakty.Auto jsem si předral a vše bylo O.k. Jedu si to 130 vjedu na panelovku a auto začalo škubat a vyplo se rádio. Po těchto pár škubancích jelo dál, ale volnoběh zůstával i na 3500ot.Kontakty jsem na cestě dotáhl a volnoběh zůstával pořád mezi 1500-2000ot.
    Myslel jsem si že ŘJ dostala chybné informace(ve 130 odpojit Aku.) a další den jsem baterku odpojil asi na 2hodinky. A volnoběh pouze trochu klesl. V těch servisech jsou samí č...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  19:32

    « Ford a svicky

    Takze v prvovyrobe se opravdu bezne (mozna vzdycky) osazuji na motor svicky ruznych tepelnych hodnot - na kraje jedny a mezi ne jine (zrejme u vsech modelu, od fiesty po mondeo), snad kvuli rovnomernemu opotrebeni. Ale v servisech (co ja vim) tam pri vymene davaji vsechny stejne, neni na to zadny predpis (a nebo neni dostatecne prosazovany), ze by to nemeli delat, nebo to meli delat jinak. Neni na tom sice nic spatneho, ale je to dost neobvykle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.03  19:15

    « Re: Volnoběh

    Ona rubrika se jmenuje "Opel Vectra Club..."
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.04.03  19:12

    « Re: Volnoběh

    To zetec2.0: Je to pořád to samý a už to opravdu odmítám psát znovu a znovu. Lidi, prosím vás, pokud už musíte z nějakého důvodu odpojit akumulátor, pak rozhodně použijte náhradní zdroj! A pokud ho nemáte, neumíte ho připojit atd. atd., pak se se připravte na poměrně nepříjemnou práci s čištěním prostoru difuzoru a škrtící klapky (tedy pokud nemáte ten správný čistící spray, který ovšem nemají ani servisy...) a s resetováním ŘJ. Dalším řešením je samozřejmě navštívit značkový servis a nechat si vyměnit ŘJ. Ale to je snad jen pro ty, kdož mají hóóódně zbytečných "chechtáčků". Ostatní odkazuji na mé starší příspěvky v rubrice Opel (má to nějaký podnázev a je stále "živá", tj. nikoli v archivu), kde jsem postup práce podrobně popsal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  14:25

    « Re: Volnoběh

    Mám zkušenost s motorem 1.8 v Mondeu a Focusu. U Focusu mi občas zůstával motor v cca 1500ot. a klesly až když jsem zastavil. Jednou mi dokonce po vyřazení na dálnici zůstaly na 4000ot. a musel jsem zastavit a motor vypnout. Ptal jsem se v servisu ale nedostal jsem rozumnou odpověď. U Mondea mám otáčky tak 900ot. ale za jízdy zůstávají na 1100-1200ot. To prý je normální a je to kvůli rychlejší reakci motoru za jízdy. Občas se mi ale naopak stane, že mi po startu zůstanou otáčky na 400-600ot. a nedá se s tím nic dělat. Musím vypnout motor. Vypadá to skutečně na chybu ŘJ a pamatování si přechodových dějů v ŘJ. Pokud nepomůže vypojení ŘJ od baterky na celou noc, tak bych to viděl na návštěvu servisu a kontrolu testerem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.03  12:51

    « Re: Zapalovani Mondeo

    Hmm, ze ja jsem s tema skodovkama vubec zacinal. Ten argument se servisem je hodne pouzivany a vypada celkem logicky, ale: normalni clovek (nepodnikatel) najede tak 15 tkm za rok, takze s tim novym autem jde do servisu jednou rocne, pokud nema spousty reklamaci (coz u zadne znacky nebudu komentovat). Kdyz uz tam jede, tak pokud to neni opravdu ve vedlejsi ulici, musi tam bud cekat, nebo resit dopravu zpatky (a pak zase tam). Tak jako tak ma cely den zabity, jestli najede 5 km nebo 35 je skoro jedno. Ja treba jezim do Ford servisu skoro 40km, prestoze mam dva jine mnohem bliz (a i dalsi znacku maji servisni sit docela hustou) - dela tam kamarad, takze obsluha skoro vzorna, ceny velmi mirne a nahradni vozidlo k dispozici :-)). Ale pokud by se mi neco stalo s autem nekde na cestach, tak je uplne jedno, kam jezdim do servisu. Skodovky si porizuji hlavne firmy, protoze servis neni drahy (ale ani levny) a i ojeta skodovky se da prodat za velke penize :-(. Bezte se podivat po bazarech, co si koupite za cenu ojete Octavie (to nemluvim o tom, co si tam koupite za cenu nove).
    BTW, k tem skodovkam a jejich kupcum. O vikendu jsem byl pro benzin a u vedlejsiho stojanu se starsi pan (zrejme duchodce s manzelkou na vyletu) snazil natankovat Special do nove Fabie 1.2 HTP. K tomu neni co dodat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…