Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Omezovač
Je, tusim 6500. Je tam cca 200 ot rozptyl - kdyz to nehonis, tak omezovac zapina o 200 niz, kdyz to casto vytacis, tak te pusti na tech 6500 - udajne, v praxi jsem sel do omezovace tak 2x, ja si otacky celkem hlidam. Jo, schvalne jsem v posledni dobe sledoval razeni, opravdu to nekdy jakoby nechtelo zaradit, obvykle kdyz jedu chvili na volnobech a rychlost auta odpovida otackam pres 3000, ale ja jsem uz davno zvykly v takovych pripadech preventivne davat meziplyn, tak mi to skoro neprijde. Ale neni to vysada modea, delala to prakticky vsechna auta, se kterymi jsem jezdil, od felicie po passata. -
« Nový motor 1.8 SCi
Máte s ním někdo zkušenosti? Minulý týden jsem se svezl s Turanem s motorem 1.6 s přímým vstřikem benzínu a je to divoch. Zátah od 1800ot, neslyšitelný na volnoběhu a při malém zatížení. Moje Mondeo je proti němu traktor. Ale při plném plynu od 4000ot má zvuk jak dvoulitr. Taky ale má výkon 85kW. Zajímalo by mne, zda ten Fordí SCi už je o něco tižší jak předchozí motory. Stále totiž čekám na avizovaný motor 1.1T s výkonem 85kW a momentem přes 200Nm, který Ford inzeroval už minulý rok. Má to totiž taky být přímý vstřik. Osobně už nechci jiný vůz než s turbem. Běžně totiž jezdím mezi 1500-3500ot a to benzín netáhne. -
« Maximální rychlost Mondeo 1.8 kombi
O vákendu jsem mluvil s chlápkem, který má Mondeo 1.6 a říkal, že s ním jezdí přes 200km/h. Mám Mondeo 1.8 a do 180km/ to jakžtak jde, ale vytáhnout to na 195km/h je už velký problém a víc to jede jen z kopce. Podle papírů by měla 1.8 jet v pohodě těch 195km/h. Míval jsem Eskorta, měl maximálku 177km/h ale v pohodě jel 190km/h. Tu 1.8 jsem měřil na brzdě a má výkon 91kW, což je o 6kW více oproti papírům. Ale jet se ji nechce. A pokud ji obsadím 4mi lidmi a věcma, tak mě předjíždí i Mondeo 1.8TD s 66kW. -
« Problematické starty
Když auto nastartuju, tak motor točí jen okolo 600ot a nereaguje na plyn. Musím motor vypnout a zkusit to znovu. Nepomůže ani start se sešlápnutým plynem. Co to může být. Dělalo to hned při koupi, potom to ale zmizelo a teď je to tak každý 3-tí start. -
« Re: a je to v *
Pokud nebyl prekrocen interval vymeny rozvodaku a byl montovany ve znackovem servisu, tak by to meli uznat na zaruku - osobni zkusenost s Tranzitem (auto uz bylo po zaruce). V opacnem pripade tluc hlavou o zem a jak uz bylo napsano, shanej jiny motor. -
« Re: Problemy se SW u TDCi
To ctenar: Otázku, proč neumí výrobci naprogramovat ŘJ, tak jako tuningové firmy si pokládá skoro každý. Údajně je to dáno emisními normami nebo životností motorů nebo povinným ročením, protože v některých zemích se platí podle výkonu a ne podle objemu. Ptal jsem se na to i u Forda a prý se tovární SW programuje pro splnění emisí, dlouhou životnost, plynulý běh motoru a optimální starty. Ptal jsem se i na spotřebu, ale tomu se vyhýbali. Kolega si nechal přečipovat Renault a tvrdí, že auto jede o 50% líp, spotřeba je o 1/2 litru nižší a maximálka o 30km/h vyšší. Tuningové firmy to buď řeší složitější ŘJ nebo vícevrstvými mapami a více konstantami a nebo prostě jen přidají naftu (to je to prasácký řešení). U toho Renaulta to bylo tak, že úpravce stáhnul aktuální SW z vozu, poslal ho mailem ladičům a ti ho do 10min poslali zpět upravený. Úpravce ho pak jen nahrál zpět. Z toho si můžeš udělat obrázek, jak moc se SW liší. -
« Problemy se SW u TDCi
Měl jsem problém se startováním a občasným škubáním motoru při akceleraci. Před 2 měsíci mi u Forda přeprogramovali SW u ŘJ a mám pokoj, no a auto citelně lépe jede (hladší náběh výkonu, zdá se i tižší, žádné problémy se startováním).
Zajímalo by mě, proč nejsou u Forda schopni udělat pořádný SW, a nakolik se liší takový SW dodávaný v rámci tuningu od Wolfa, který zvedne výkon a krouták u TDCi o cca 20%, tj. proč něco podobného není sakra schopen nabídnout rovnou Ford??
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!