Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to tomcat: Tak to jsi měl štěstí nebo starší modely. V roce 1994 jsem jezdil s prvním Fordem, byl to Escort 1.6D upravený jako pohřebák. Byl super! V roce 1995 jsem jezdil s Mondeem 2.0 a 2.5, oba byly taky super. Jezdil jsem i s Tranzitem a taky dobrý (i když ten se totálně vysypal ve 40tis km).Známí mají Fordy a taky jsou v pohodě. Když se ale svezou s tím mím, tak to taky cítí, že je to jiný. Escort žral 12litrů, ráno mu škubala spojka, utrhla se sedačka a motor nejel. Protože jsem měl dobrou zkušenost s Mondei a dobré reference, tak jsem koupil Mondeo. Prostě blbej kus. Ale proč ho ti pitomci od Forda neopraví nebo nevymění za jiný kus a nedají ho na půjčovnu. Jiní prodejci to běžně dělají. Vadí mi ten přístup Forda!!! Takhle už dva roky jezdím po servisech a stojí mě to čas a peníze! Ty vibrace přední nápravy mi potvrdil i zástupce FMC a pořád to svalovali na vyvážení. Ale pneu i disky jsou originál Ford. Tak proč se do toho ser.., když to neuměj! Prostě ty vady co mám neumějí odstranit a jen mě pořád vodily za nos, aby klesla hodnota vozu. To je sprosťárna a ne seriózní jednání. Vždyť jen chci aby se auto chovalo stejně jako jiná Mondea. To škubání motoru stále svalují na ŘJ, která se montuje od roku 1999 a která motor reguluje na nejnižší emise. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to kutil: Nechápu, co s tim pořád provádíš. Měl jsem Escorta 1,4, Mondeo 2,0 a 2,5, jezdil jsem i v Escortu 1,8 a Focusu 1,6 a všechny ty auta jezdily, necukaly, neklepaly se, prostě pohoda. Když něco náhodou odešlo, servis to vždycky rychle a dobře spravil. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to Jiri: Tam ti hrajou roli dvě věci: jednak nasčítání vůlí ve všech převodech a za druhé problém ŘJ. Vůle neodstraníš a časem se začnou projevovat víc, ta ŘJ je horší, jde zřejmě o chybu v SW, kdy v době, kdy jedeš setrvačností je odpojen přívod paliva a do motoru nic nejde. Údajně tento režim funguje ale jen nad 2000ot. Pod 2000ot motor běží v tzvn. přechodovém režimu mezi volnoběhem a normálním chodem. A tam je někde průšvih Focusu. Když jsem jezdil s Focusem 1.8, tak jsem měl problém jet s otáčkami mezi volnoběhem a cca 1400ot. Focus má opravdu děsně citlivý plyn. U Mondea se motor chová o moc kultůrněji a tento jev tam není (viz můj předchozí příspěvek). U Focusu se mi stávalo, že i motor začal pulzovat - vždy přidal a ubral a znovu i když jsem s plynem nehýbal. Mám podobný efekt když přeřadím, taky mi nejdřív motor ubere, cukne a pak terve přidá. Zks vysledovat v jakém rozsahu otáček to dělá. Bude to tím výraznější, čím nižší budeš mít zařazenou rychlost. Možná by pomohlo přehrátí SW. -
"-- skrytý --" 16.06.03 21:03
« Re: Kvalitní výroba u Forda
To kutil: Vyzkousim to! Mne trochu otravuje jina vec.
Kdyz uplne uberu plyn (jedu jen setrvacnosti na petku nebo ctyrku) a pak znovu pridam, tak se to vzdy odehraje s patrnym zacukanim bez ohledu na to, jak jemne to provedu. Pri rychle jizde na dalnici to nepozoruju, spise na okreskach pri jizde v kolonach, asi to souvisi i s nizsimi otackami. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Pánove, když zkouším motor tak bez klimy, světel a větráku. Prodejce VW nejsem, ale měl jsem dva jeté a byly super! Od Forda jsem měl Escort a teď Mondeo a oba stojí za hov..! Escort se tak sypal a žral, že jsem ho musel prodat. Co se týče plynu na podlaze ve 2000ot, je to běžná rutina servisáků od Forda. Na brzdě to jeli už od 1500ot. Motor 1.8 ve Focuse je sice stejný jako v Mondeu (snad jen vačka je jiná), ale je jinak zpřevodovaný, je lehčí a má jinou ŘJ a úplně jinou reakci na plyn. Focus je taky jinak zpřevodovaný a je lehčí. Focus reaguje i na malou změnu plynu, ale na další sešlapávání už nereaguje, u Mondea motor přidává až do úplného sešlápnutí. Takže když chci co největší zátah, tak musím až na podlahu. Někdy dokonce nejede jinak, než s plynem na podlaze. Pokud dám míň tak nejede a dusí se. Pokud ho chvíli podržím na podlaze, tak párkrát škubne a začne jet. Jako kdyby bylo něco ucpané. No a pokud jedu s klimou v dusném a horkém dnu, tak jsem na podlaze pořád, jinak nejedu. Jezdím mimo město 90km/h a po dálnici 160km/h. Spotřeba je dlouhodobě na 9,2L/100km. Bohužel nemám rád když motor řve (ostatně lidé se nme ptají zda nemám diesel, když je to tak hlučný) a tak se dost pohybuju mezi 2000-3000ot. Pro zrychlení ale podřazuju a točím to až do 6500ot. Původně jsem chtě 1.8TD, ale zvěsti okolo těchto motorů byly tak strašné, že jsem to nakonec změnil. Asi jsem měl vzít tu 2.0TDDi (TDCi v roce 2001 nebylo). Jiří, zkus to někdy v těch 2000ot sešlápnout. -
"-- skrytý --" 16.06.03 19:17
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Taky mne to kutilovo seslapavani plynu na podlahu pri 2000 ot/min zarazi. Mam stejny motor ve Focusu a plyn az na podlahu jsem snad nikdy naraz neseslap (ostatne vubec nepotrebuju mit pedal az na podlaze). Plyn pridavam plynule v souladu s reakci motoru. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
To Alig: O co myslíš, že se už 2roky snažím. To auto je ale na leasing a tak musím až za 3roky. Smažím se ale z Forda dostat papír pro finančák, že je to zmetek. Jsou to ale zmetci, pořád mi opakují, že se dá všechno opravit. To auto jsem chtěl vrátit hned druhý den, ale bohužel jsem to hned nehnal přes právníky. Příště dokud auto neuvidím a nesvezu se s ním, tak nedám ani korunu! Ford mi nabídl odkup, ale chce mi dát jen 300tis za 2roky starý auto, který nový stálo skoro 700tis. Takovej blázen nejsem. S tou přední nápravou mám taky stále problémy. Klepe se to někdy víc, někdy míň. Objeví se to hlavně při prudkém přidání nebo při jízdě pod plynem. Taky stále škube motor. Když sešlápnu plyn na podlahu při 2000ot. tak motor zrychluje s proměnlivým zrychlením. Jakoby chvilkama přidá víc, pak zase mín a zase víc, jako kdybych ubíral a přidával plyn. -
« Kvalitní výroba u Forda
Tak jsem dnes přišel k autu a auto vevnitř děsně páchlo. Koukám a u spolujezdce je na zemi louže hnusné mazlavé tekutiny. Tak jsem odhrnul polstrování na podlaze a tam to plavalo. Zřejmě nateklo někde horem (dveře, okno) nevím, ale co mě zarazilo, že tlumící hmota byla rozříznutá a kabeláž pod ní byla bez omotání páskou a ze stran koukaly nějaké plastové lišty do kterých vedly dráty a které byly omotané bílou páskou. Jestli to je z výroby, tak jsou u Forda děsný prasata a jestli ne, tak kdo to tam udělal? Moc profesionálně to nevypadá. Izolace pod kobercema je plesnivá, smradlavá a místy roztržená. Takhle děsně to nevypadá ani u mýho 11let starýho VW Polo. Když jsem volal do servisu, tak mi řekli, že prošelo a proto že je tam ta voda. Nevíte někdo, kudy tam může téct? Taky mi děsně vržou všechny dveře. Co s tím. Čím to namazat? Normální tuk nepomáhá. -
"-- skrytý --" 11.06.03 16:00
« Re: Omezovač
Nektera auta maji "pruzny" omezovac: Kratkodobe jednorazove vytoceni motoru, napr. pred prerazenim, "pusti otacky hodne nahoru", pri dlouhodobejsi jizde v tomto rezimu vsak zacne pusobit omezovac podstatne driv. Rozdil mezi temito zasahy omezovace muze byt i hodne pres 500 ot./min.