Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Tak to jsi nejezdil s elektronickým plynem. Tam si s ním můžeš dělat co chceš a stejně si to jede po svém. Je tam akorát nepřijemné, že když přeřazuješ, tak motor ještě chvíli drží otáčky. To nepřijemné škubnutí při přeřazení se tam ale už neobjevuje. Naopak přidání plynu, tak jak popisuješ, je tam na nic. Holt technika.
Co se týče spotřeby je jasné, že při 160km/h nebude Mondeo brát co uvádí tabulka, to jest 5,8litru. Ale v 90km/h by mohlo brát alespoň míň jak 7litru. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Zadny auto, ktery jsem mel, nesneslo prudke pridani plynu z rezimu brzdeni motorem. vzdy jsem musel lehce prislapnout a kdyz to zacalo reagovat, tak dokrmit. Ale tenhle trik s pravou nohou ma kazdy ridic prece davno v noze a mozna si ho ani neuvedomuje. Pokud necham lehce prislapnute a nedokrmim, zacne se to skubat... at je to benzin nebo diesel -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
... když míjím bezdomovce z dvoukolákem co má spotřebu 2 lahváče na km, tak mě to taky se.. . To už je snad český folklór, tvrdit známému nebo mu předvádět jak mu auto z kopce žere 3,8 l/100km. Všem mým známým žere a žralo auto minimálně o 2-3 l/100km méně. Podle mě je spotřeba u "kutilova" mondea v pořádku. Podle toho jak líčí "kutil", že se k němu chovají, je buťto naštval a tak mu to vracejí, nebo se jedná o konstrukční vadu tohoto typu (již vlastně ukončené výroby) motoru a auta (možná poslední série). Na to jsi bohužel "kutile" malý pán, to bys to musel jinak a mnohem mohutněji medializovat. Nenič si nervy, prodej to, ty prachy už si stejně tratil a kup si něco jiného. Ale ani TDI-PD od VW ani TDCI od Forda není ideální, jsou to jen reklamní žvásty a mohu ti odpřísáhnout, že TDCI ani TDI-PD nejezdí ve 160 km/h za 6 l/100km nafty, to ti je snad při tvé inteligenci jasné. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
> Když pak jedu s kolegou, co má Oktávku TDI a vidím
> na PP prům spotřebu 3,8litru, tak mě to se..
S pristupem servisu a prodejcu u Fordu nemam zkusenosti, ale mel jsem nedavno moznost zajizdet nove Mondeo TDCi (slabsi 85kW) a prumerna spotreba na prvnich dvou tisicich kilometru byla se pohybovala od 5 litru (mimo mesto, dalnice) po 6,0 - 6,5 litru ve meste s klimatizaci. Vzhledem k tomu, ze se spotreba po zajeti (rekneme 10-15 tisicich km) nejspis jeste snizi, bude asi odpovidat docela dobre tabulkovym hodnotam od Forda.
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
I když má Mondeo s tímto motorem uváděnou maximální rychlost 195km/h, tak auto na rovině nechce jet víc jak 185km/h. Přitom vím, že např. Escort měl maximálku 177km/h, ale byl schopný jet i 190km/h. To už ale do něj foukalo dveřma. Kamarád má Mondeo sedan 1.6 a v pohodě jezdí okolo 190km/h. Kde je problém. Jsou místa, kde mi to na dálnici nechce jet ani 160km/h. Přitom starej golf s motorem 1.8 66kW tam uhání 190km/h. Když jezdím jen po městě, mám spotřebu 9,5 ale když jedu mimo město tak okolo 100km/h, mám spotřebu 8,5. Ta ve městě mi připadá malá, ale mimo město to zase žere moc. Jezdil jsem s Mondeem 2.0 a mimo město jezdilo za 7litrů. Když pak jedu s kolegou, co má Oktávku TDI a vidím na PP prům spotřebu 3,8litru, tak mě to se.. Vím ale, že nové Ford motory TDCi mají také výrazně vyšší spotřebu oproti dokumentaci. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to tomcat: Tak to jsi měl štěstí nebo starší modely. V roce 1994 jsem jezdil s prvním Fordem, byl to Escort 1.6D upravený jako pohřebák. Byl super! V roce 1995 jsem jezdil s Mondeem 2.0 a 2.5, oba byly taky super. Jezdil jsem i s Tranzitem a taky dobrý (i když ten se totálně vysypal ve 40tis km).Známí mají Fordy a taky jsou v pohodě. Když se ale svezou s tím mím, tak to taky cítí, že je to jiný. Escort žral 12litrů, ráno mu škubala spojka, utrhla se sedačka a motor nejel. Protože jsem měl dobrou zkušenost s Mondei a dobré reference, tak jsem koupil Mondeo. Prostě blbej kus. Ale proč ho ti pitomci od Forda neopraví nebo nevymění za jiný kus a nedají ho na půjčovnu. Jiní prodejci to běžně dělají. Vadí mi ten přístup Forda!!! Takhle už dva roky jezdím po servisech a stojí mě to čas a peníze! Ty vibrace přední nápravy mi potvrdil i zástupce FMC a pořád to svalovali na vyvážení. Ale pneu i disky jsou originál Ford. Tak proč se do toho ser.., když to neuměj! Prostě ty vady co mám neumějí odstranit a jen mě pořád vodily za nos, aby klesla hodnota vozu. To je sprosťárna a ne seriózní jednání. Vždyť jen chci aby se auto chovalo stejně jako jiná Mondea. To škubání motoru stále svalují na ŘJ, která se montuje od roku 1999 a která motor reguluje na nejnižší emise. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to kutil: Nechápu, co s tim pořád provádíš. Měl jsem Escorta 1,4, Mondeo 2,0 a 2,5, jezdil jsem i v Escortu 1,8 a Focusu 1,6 a všechny ty auta jezdily, necukaly, neklepaly se, prostě pohoda. Když něco náhodou odešlo, servis to vždycky rychle a dobře spravil. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to Jiri: Tam ti hrajou roli dvě věci: jednak nasčítání vůlí ve všech převodech a za druhé problém ŘJ. Vůle neodstraníš a časem se začnou projevovat víc, ta ŘJ je horší, jde zřejmě o chybu v SW, kdy v době, kdy jedeš setrvačností je odpojen přívod paliva a do motoru nic nejde. Údajně tento režim funguje ale jen nad 2000ot. Pod 2000ot motor běží v tzvn. přechodovém režimu mezi volnoběhem a normálním chodem. A tam je někde průšvih Focusu. Když jsem jezdil s Focusem 1.8, tak jsem měl problém jet s otáčkami mezi volnoběhem a cca 1400ot. Focus má opravdu děsně citlivý plyn. U Mondea se motor chová o moc kultůrněji a tento jev tam není (viz můj předchozí příspěvek). U Focusu se mi stávalo, že i motor začal pulzovat - vždy přidal a ubral a znovu i když jsem s plynem nehýbal. Mám podobný efekt když přeřadím, taky mi nejdřív motor ubere, cukne a pak terve přidá. Zks vysledovat v jakém rozsahu otáček to dělá. Bude to tím výraznější, čím nižší budeš mít zařazenou rychlost. Možná by pomohlo přehrátí SW. -
"-- skrytý --" 16.06.03 21:03
« Re: Kvalitní výroba u Forda
To kutil: Vyzkousim to! Mne trochu otravuje jina vec.
Kdyz uplne uberu plyn (jedu jen setrvacnosti na petku nebo ctyrku) a pak znovu pridam, tak se to vzdy odehraje s patrnym zacukanim bez ohledu na to, jak jemne to provedu. Pri rychle jizde na dalnici to nepozoruju, spise na okreskach pri jizde v kolonach, asi to souvisi i s nizsimi otackami. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Pánove, když zkouším motor tak bez klimy, světel a větráku. Prodejce VW nejsem, ale měl jsem dva jeté a byly super! Od Forda jsem měl Escort a teď Mondeo a oba stojí za hov..! Escort se tak sypal a žral, že jsem ho musel prodat. Co se týče plynu na podlaze ve 2000ot, je to běžná rutina servisáků od Forda. Na brzdě to jeli už od 1500ot. Motor 1.8 ve Focuse je sice stejný jako v Mondeu (snad jen vačka je jiná), ale je jinak zpřevodovaný, je lehčí a má jinou ŘJ a úplně jinou reakci na plyn. Focus je taky jinak zpřevodovaný a je lehčí. Focus reaguje i na malou změnu plynu, ale na další sešlapávání už nereaguje, u Mondea motor přidává až do úplného sešlápnutí. Takže když chci co největší zátah, tak musím až na podlahu. Někdy dokonce nejede jinak, než s plynem na podlaze. Pokud dám míň tak nejede a dusí se. Pokud ho chvíli podržím na podlaze, tak párkrát škubne a začne jet. Jako kdyby bylo něco ucpané. No a pokud jedu s klimou v dusném a horkém dnu, tak jsem na podlaze pořád, jinak nejedu. Jezdím mimo město 90km/h a po dálnici 160km/h. Spotřeba je dlouhodobě na 9,2L/100km. Bohužel nemám rád když motor řve (ostatně lidé se nme ptají zda nemám diesel, když je to tak hlučný) a tak se dost pohybuju mezi 2000-3000ot. Pro zrychlení ale podřazuju a točím to až do 6500ot. Původně jsem chtě 1.8TD, ale zvěsti okolo těchto motorů byly tak strašné, že jsem to nakonec změnil. Asi jsem měl vzít tu 2.0TDDi (TDCi v roce 2001 nebylo). Jiří, zkus to někdy v těch 2000ot sešlápnout. -
"-- skrytý --" 16.06.03 19:17
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Taky mne to kutilovo seslapavani plynu na podlahu pri 2000 ot/min zarazi. Mam stejny motor ve Focusu a plyn az na podlahu jsem snad nikdy naraz neseslap (ostatne vubec nepotrebuju mit pedal az na podlaze). Plyn pridavam plynule v souladu s reakci motoru. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
To Alig: O co myslíš, že se už 2roky snažím. To auto je ale na leasing a tak musím až za 3roky. Smažím se ale z Forda dostat papír pro finančák, že je to zmetek. Jsou to ale zmetci, pořád mi opakují, že se dá všechno opravit. To auto jsem chtěl vrátit hned druhý den, ale bohužel jsem to hned nehnal přes právníky. Příště dokud auto neuvidím a nesvezu se s ním, tak nedám ani korunu! Ford mi nabídl odkup, ale chce mi dát jen 300tis za 2roky starý auto, který nový stálo skoro 700tis. Takovej blázen nejsem. S tou přední nápravou mám taky stále problémy. Klepe se to někdy víc, někdy míň. Objeví se to hlavně při prudkém přidání nebo při jízdě pod plynem. Taky stále škube motor. Když sešlápnu plyn na podlahu při 2000ot. tak motor zrychluje s proměnlivým zrychlením. Jakoby chvilkama přidá víc, pak zase mín a zase víc, jako kdybych ubíral a přidával plyn.
Co se týče Mondea, tak si taky myslím, že to jsou konstrukční vady nebo auto ztloukly z toho co ve fabrice ještě našli, ale to mě jako zákazníka vůbec nezajímá. A pokud koupíš auto, u kterého zjistíš, že do něj teče, netěsněj dveře, zlobí stahování oken, nejde klima-ventilace, odpadává polstrování a lišta okolo okna, nejdou zavírat dveře, protože jsou křivý, klepe se přední náprava, nejde řadit dvojka, motor zlobí, nestartuje a netáhne, uvolní se ti sedačka, nejde motorek světlometu, dálkové ovládání funguje jen někdy, půlka auta je vyplavená protože někdo ve výrobě tam nedal záslepku a druhá ti plave po prudkém dešti, teče do kufru, atd. tak bys byl asi taky naštvanej. Ale ono pokud to jede a neupadne motor nebo auto neskončí v příkopu, tak je vše OK. Za všechno mluví dopis p. ředitele FMC, který mi v době, kdy bylo auto opět odstavené v servisu, napsal že: můj vůz neobsahuje žádnou závadu, která by bránila jeho běžnému a bezpečnému užívání. Myslím, že auto za 700tis. Kč by se mělo chovat jinak a je neskutečná drzost, jak se k danné situaci výrobce staví.