Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
nejednalo se o náhradní vozidlo, ale o omluvu a pozornost. A co se týče kvality tak si nevybereš. Tchánovi vylítla na oktávce klika a spolupracovníkovi u Peugeota Jumper praskla těhlice na předním kole. Mě osobně ve Škoda servisu po výměně pneumatiky neutáhli kolo který mi ulítlo na barandovským mostě asi při 80, a jejich argument byl, že mi to musel někdo povolit. jenže já odjel rovnou od nich. Ale to bylo firemní a pojištěný tak mě to moc nevadilo. Můj vedoucí měl Audi A8 a neviděl jsem tolik závad na elektronice jako tady, tam se posralo snad všechno co mohlo, potom šel do BMW 740 ale to jsem odešel takže nevím ale určitě tam bylo taky něco. Dneska se nevyrábějí špatný auta, ale jsou tak složitý že se to mu nedá divit, a diskuze jestli ford volkswagen nebo renault jsou stejný jako jestli sparta slavie nebo kdo jinej. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to bober: V roce 1998 mi na Escortu odešlo po 15000km servo řízení - olej vytekl na rameno a do LP kola. Zjistil jsem to 3dny potom, co auto bylo na 15000km kontrole, při které mi tvrdily, že je auto v pořádku. Auto jsem tehdy servisoval v Auto Hale. Objednání serva trvalo více jak měsíc (možná dva) a to si mě tam ještě dvakrát pozvali, aby si vždy znovu opsali nějaké údaje v motoru. Když servo namontovali, tak blbě útáhli matky na řídících tyčích (musel jsem s tím potom dvakrát do servisu a za opravy zaplatit!) a taky blbě sesadili servo a volant, takže jsem za jízdy najednou měl vůli skoro 45°. Myslím, že víc už to zvrznout nemohli. A co se týče zapůjčování náhradního vozu po dobu opravy, tak to taky moc nefunguje. Osobně vidím velký problém ve FMC, protože odmítají zodpovědnost za vadnou výrobu v továrně a vše shazují na dealera. Dokonce mi dealer nabídl výměnu dílů na přední nápravě a FMC mu to odmítlo proplatit na garanci. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Já mám zase jinou zkušenost. Nejedná se o můj vůz, ale otcův. Vyřízením závady mě pověřil. Jednalo se o to, že servo nevykazovalo u stojícího vozidla takový výkon jako bych si představoval. Protokol byl sepsán, díl byl objednán a jelikož jsem nechtěl aby vozidlo stálo na venkovní ploše servisu, dohodl jsem se, že ho přivezu až díl dorazí. to se stalo asi po 7 dnech. Výměna tervala asi 4 hod. dostal jsem samozřejmě protokol o opravě. Ovšem nesmířil jsem se s tím, že odmítli prodloužit záruku o dobu od nahlášení opravy, ale jen o dobu opravy. Prý kdyby auto stálo u nich na dešti tak by to bylo v pořádku. Kontaktoval jsem FMC ten zjednal nápravu a ještě jsem jako odškodnění za způsobené nepříjemnosti dostal k dispozici na víkend vůz Ford Puma s plnou nádrží. V té době to byla absolutní novinka.
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to cosi: Nevím, proč se ti můj příběh nezdá. Auto jsem koupil u Charouze v 3/2001. Bylo na leasing a tak jsem peníze zaplatil dopředu. Když jsem auto přebíral, tak jsem upozornil na špatné řazení a nedoléhavé dveře. Během týdne jsem nalezl skoro 20 závad. Řešil jsem to s dealerem, ale ten řekl, že auto vzít zpět nemůže a že se dá všechno opravit. Obrátil jsem se tedy na FMC s žádostí o pomoc. Bohužel jejich přístup byl ještě horší, jak dealera. Řekli, že auto na výměnu není a hodili to zpět na dealera. Jsem hodně zaměstnaný a tak jsem neměl čas se věci více věnovat a řešit věc soudní cestou. Dealer mezitím auto průběžně opravoval. Protože se ale závady opakovaly, dohodl jsem se s FMC (mám to i potvrzené dopisem od FMC), že mi auto vymění za jiné. Když mělo dojít k výměně, FMC stále termín oddaloval, až nakonec jejich příslib výměny popřel a dopis negoval s tím, že se pracovnice FMC špatně vyjádřila?!?!? Soudní spor měl cenu v prvním 1/2 roce, ale už né teď, kdy není vady možné dokázat. Když jsem chtěl protokoly o garanční opravě, tak mi u Charouze tvrdili, že se zákazníkům do ruky nedávají. Pokud dám věc k soudu, tak musím vůz odstavit a pro mě je životně důležitý. Na nový nemám! Znám případ, kdy se spor řešil 5let a nakonec soudce spor ukončil pro nedostatek a časovou neaktuálnost důkazů.
Svým příběhem chci varovat všechny, kteří si koupí Ford a budou mít problémy. FMC je neseriózní organizace s pochybným přístupem k zákazníkům. Pokud Vám nastanou problémy je nutné je řešit okamžitě právní cestou. V přůběhu dvou let mi to potvrdilo více majitelů Fordů.
Přikládám doporučení jednoho z nich, co je potřeba v případě soudního sporu a jak to řešil:
- Podrobná dokumentace vad autorizovanou osobou, kterou může být soudní znalec, státní zkušebna nebo STK. Ideální je kombinace dvou nebo tří autorizovaných osob. Já jsem zvolil STK a soudního znalce před vytčením vad servisu.
- Přesná definice vad v reklamačním zápise a přesná definice vůle kupujícího jakou formu svého práva z odpovědnosti za vady zvolil. V tomto směru se obraťte v případě nutnosti na komerčního právníka, cena za úkon není vysoká.
- V případě jakéhokoli odporu prodávajícího předat vadné vozidlo do notářské úschovy.
- Sdělení ostatních souvisejících nároků spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady: náhrady ztráty času, cestovného, zvýšených výdajů, atd. a uplatnění práva na jejich úhradu u prodejce. Toto právo máte i v banálních případech jakékoliv vady výrobku, pokud jste v kupní smlouvě nesjednali jinak.
- podání návrhu na soudní rozhodnutí okamžitě, pokud se prodejce brání splnit své povinnosti z odpovědnosti za vady výrobku. Opět se obraťte na právníka, která vám návrh zpracuje a zvolí nejvhodnější formu.
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to imaxim: To nemán odvahu. V poslední době se jim to nedaří moc opravovat a ne včechny opravy byly úspěšné. Po opravě klimy, kdy rozebrali celou palubku v tom pořád někde chrastí. Asi tam zapoměli něco přidělat. Sami v servisu mi řekli, že tak dobře jako z továrny to oni nikdy nesestaví. Taky není jasné, co nabourat. To bych to musel jedině shodit ze skály na totálku, protože zlobí motor, př.náprava, LP dveře, sedačka řidiče a teče vpředu na obou stranách. Takže to dojezdím a budu doufat, že další auto bude v pohodě. Asi nějak tu smůlu přitahuju. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to kutil: To je zajímavé, já jsem dostal vždy papír o provedené záruční opravě. Musíš přeci podepsat provedenou záruční opravu (dealer to účtuje FMC) a kopie ti zůstává, alespoň u mě to tak vždy bylo (Ford Charouz). A časová náročnost tvého soudního sporu je tak 1 rok. Ale i kdyby 5 let, přece si nenecháš sr.. na hlavu, když jsi v právu. Tvůj příběh je dost podivný ... . -
« Co říkáte na expanzi motorů s pžímým vstřikem?
Ford má 1.8, VW má 1.6, 2.0 a to to ještě před dvěma roky odsuzovali jako neperspektivní technologii. Kdysi jsem viděl článek o motoru 1,1T od Forda (přímý vstřik s turbem), který měl super parametry. Nikde o něm nic není. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
To už jsou reálnější spotřeby. Těch 3,8 litru jsem zažil u Oktávky 66kW při pohodové jízdě (okolo 90km/h) z Krkonoš do Prahy, ale to je asi extrém. U té přečipované 81kW Oktávky jde taky spotřeba udržet na 5,5 při velmi svižné jízdě, ale chybí tam 6ka. U motorů TDI PD už je ta spotžeba vyšší a je hodně závislá na poloze plynu (jako u většiny nových dieselů). Minulý týden jsem se zůčastnil testů Renaulta Megana 74kW přečip na 85kW. Spotřeba šla asi o 1litr dolů a maximálka je o cca 30km/h vyšší. Spotřeba byla ale děsně závislá na poloze plynu. Mírné přidání, které na zrychlení ani nebylo znát, zvedlo spotřebu o 0,5litru. Je ještě hodně co zlepšovat. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Já mám vždy spotřebu kolem 7 litrů ( TDCi 96 ), v Něměcku na dálnici tak 8.0 až 8.5 . Ale to má Passat 96 KW taky. Octávka je s TDi velmi úsporné a velmi dobré auto........ale malé ve všech interiérových parametrech. Navíc díky přesahům na všechny strany je to houpavé jako kočárek. Najezdil jsem se s Octávkou dost, vidím jak obrovská změna podvozek Mondea je. Na druhou stranu když jsem jel s lyžema na střeše do Alp, jel se mnou kolega s TDi 81 Kw, taky kombi, a já jsem měl spořebu jen asi o 0.4 l vyšší...... -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to cosi: O právníkovi jsem už uvažoval. Problém je v tom, že to FMC klidně požene k soudu, protože ví, že soud bude za dlouho a já budu bez auta. Právníka to chtělo hned druhý den po koupi. Auto prodám, jen co uběhnou tři roky, je to na firmu a musel bych vyhodil náklady z účetnictví. "škodivku" nechci, ne proto, že by byla špatná - občas jezdím s Oktávkou 4x4 TDI 74kW přečip na 90kW, ale jsem vysoký a nevejdu se do ní. Ford mi slíbil slevu na nový vůz a tak uvidím, co nabídnou. Potřebuju něco většího, něco jako C-MAX nebo Galaxy. Ale k podpisu smlouvy si vezmu právníka. Jinak s těma dokladama je to potíž. Ford totiž doklad o provedených garančních opravách nevystavuje.
Ale než to prodám, potřebuju, aby to jezdilo. Když už motor zlobil moc, vyměnili mi ŘJ. Asi 14dní to jezdilo super a potom zase stejný. Jako kdyby kecalo nějaké čidlo.
Kamarád měl na taxiku Mondeo 1.8 sedan, najeto 240tis.km a v pohodě mi ma rovině ujíždí a žere mu míň benzínu.
Potřebuju jen radu, v čem by mohl být zakopaný pes. Třeba ty přední dveře, co nešly otevírat, tak to byl jen prodřený plast. Bohužel mi zámek dodnes nevyměnili. A tak to bude se vším. Např. ventilace byla vypadlá hadička nekde pod palubkou, zatékání křivé dveře apod. Teď mi pro změnu vržou všechny dveře. Je s tím pořád něco. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to kutil: budˇ to prodej, nebo si najmi právníka. Ten ti doporučí auto prohlédnout soudním znalcem, doložit doklady o všech nahlášených a provedených opravách. Právník se pak spojí s FMC, nabídne mimosoudní vyrovnání, pokud neuspěje dá to k soudu a pokud auto má nebo mělo všechny uvedené závady, ještě na tom vyděláš. A můžeš si koupit svoji vysněnou "přečipovanou škodivku" co jezdí 160km/h za 6l nafty. Jinak se naprosto zbytečně a bez efektu nervuješ. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
to cosi: Občas jezdím s kolegou, který s přečipovanou oktávkou jezdí přes 160km/h a spotřebu má okolo těch 6-ti litrů. Viděl jsem to na vlastní oči. Tak nevím, jak jsi to myslel.
Co se týče Mondea, tak si taky myslím, že to jsou konstrukční vady nebo auto ztloukly z toho co ve fabrice ještě našli, ale to mě jako zákazníka vůbec nezajímá. A pokud koupíš auto, u kterého zjistíš, že do něj teče, netěsněj dveře, zlobí stahování oken, nejde klima-ventilace, odpadává polstrování a lišta okolo okna, nejdou zavírat dveře, protože jsou křivý, klepe se přední náprava, nejde řadit dvojka, motor zlobí, nestartuje a netáhne, uvolní se ti sedačka, nejde motorek světlometu, dálkové ovládání funguje jen někdy, půlka auta je vyplavená protože někdo ve výrobě tam nedal záslepku a druhá ti plave po prudkém dešti, teče do kufru, atd. tak bys byl asi taky naštvanej. Ale ono pokud to jede a neupadne motor nebo auto neskončí v příkopu, tak je vše OK. Za všechno mluví dopis p. ředitele FMC, který mi v době, kdy bylo auto opět odstavené v servisu, napsal že: můj vůz neobsahuje žádnou závadu, která by bránila jeho běžnému a bezpečnému užívání. Myslím, že auto za 700tis. Kč by se mělo chovat jinak a je neskutečná drzost, jak se k danné situaci výrobce staví. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Tak to jsi nejezdil s elektronickým plynem. Tam si s ním můžeš dělat co chceš a stejně si to jede po svém. Je tam akorát nepřijemné, že když přeřazuješ, tak motor ještě chvíli drží otáčky. To nepřijemné škubnutí při přeřazení se tam ale už neobjevuje. Naopak přidání plynu, tak jak popisuješ, je tam na nic. Holt technika.
Co se týče spotřeby je jasné, že při 160km/h nebude Mondeo brát co uvádí tabulka, to jest 5,8litru. Ale v 90km/h by mohlo brát alespoň míň jak 7litru. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
Zadny auto, ktery jsem mel, nesneslo prudke pridani plynu z rezimu brzdeni motorem. vzdy jsem musel lehce prislapnout a kdyz to zacalo reagovat, tak dokrmit. Ale tenhle trik s pravou nohou ma kazdy ridic prece davno v noze a mozna si ho ani neuvedomuje. Pokud necham lehce prislapnute a nedokrmim, zacne se to skubat... at je to benzin nebo diesel -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
... když míjím bezdomovce z dvoukolákem co má spotřebu 2 lahváče na km, tak mě to taky se.. . To už je snad český folklór, tvrdit známému nebo mu předvádět jak mu auto z kopce žere 3,8 l/100km. Všem mým známým žere a žralo auto minimálně o 2-3 l/100km méně. Podle mě je spotřeba u "kutilova" mondea v pořádku. Podle toho jak líčí "kutil", že se k němu chovají, je buťto naštval a tak mu to vracejí, nebo se jedná o konstrukční vadu tohoto typu (již vlastně ukončené výroby) motoru a auta (možná poslední série). Na to jsi bohužel "kutile" malý pán, to bys to musel jinak a mnohem mohutněji medializovat. Nenič si nervy, prodej to, ty prachy už si stejně tratil a kup si něco jiného. Ale ani TDI-PD od VW ani TDCI od Forda není ideální, jsou to jen reklamní žvásty a mohu ti odpřísáhnout, že TDCI ani TDI-PD nejezdí ve 160 km/h za 6 l/100km nafty, to ti je snad při tvé inteligenci jasné. -
« Re: Kvalitní výroba u Forda
> Když pak jedu s kolegou, co má Oktávku TDI a vidím
> na PP prům spotřebu 3,8litru, tak mě to se..
S pristupem servisu a prodejcu u Fordu nemam zkusenosti, ale mel jsem nedavno moznost zajizdet nove Mondeo TDCi (slabsi 85kW) a prumerna spotreba na prvnich dvou tisicich kilometru byla se pohybovala od 5 litru (mimo mesto, dalnice) po 6,0 - 6,5 litru ve meste s klimatizaci. Vzhledem k tomu, ze se spotreba po zajeti (rekneme 10-15 tisicich km) nejspis jeste snizi, bude asi odpovidat docela dobre tabulkovym hodnotam od Forda.
-
« Re: Kvalitní výroba u Forda
I když má Mondeo s tímto motorem uváděnou maximální rychlost 195km/h, tak auto na rovině nechce jet víc jak 185km/h. Přitom vím, že např. Escort měl maximálku 177km/h, ale byl schopný jet i 190km/h. To už ale do něj foukalo dveřma. Kamarád má Mondeo sedan 1.6 a v pohodě jezdí okolo 190km/h. Kde je problém. Jsou místa, kde mi to na dálnici nechce jet ani 160km/h. Přitom starej golf s motorem 1.8 66kW tam uhání 190km/h. Když jezdím jen po městě, mám spotřebu 9,5 ale když jedu mimo město tak okolo 100km/h, mám spotřebu 8,5. Ta ve městě mi připadá malá, ale mimo město to zase žere moc. Jezdil jsem s Mondeem 2.0 a mimo město jezdilo za 7litrů. Když pak jedu s kolegou, co má Oktávku TDI a vidím na PP prům spotřebu 3,8litru, tak mě to se.. Vím ale, že nové Ford motory TDCi mají také výrazně vyšší spotřebu oproti dokumentaci.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!