Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.03  08:49

    « Re: Problematické starty a klima

    to kutil: Kdy je auto vyrobene?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  22:54

    « Re: Problematické starty a klima

    to Jiri: Skutečně se zrejmě jedná o chybné informace z čidel. Nepřímo mi to potvrdil i servis, ale FMC to nechce na garanci proplatit. Chtěl jsem výměnu za ŘJ z Focusu, která je novější generace a líp řídí motor, ale jsou tam rozdílné konektory i čidla. Dokonce i u mého Mondea existuje přes 20 verzí ŘJ, které nejsou záměnné. Auto je od začátku neuvěřitelně závislé na počasí a na vnitřní náladě. Dokonce, když jedeš, zastavíš, vypneš motor, chvíli počkáš a pak znovu nastartuješ (např. u benzínky), tak se motor chová úplně jinak. Kdysi jsem ve vývoji ŘJ dělal a tak vím, co to obnáší.
    Kamarád má Renault Megan TCiD a od začátku mu to blbě ukazovalo spotřebu (skutečná byla o 1 litr vyšší). Ať dělal co dělal, nebyli schopni mu to srovnat. Teď si nechal na Kladně přehrát SW v ŘJ a auto si bere o 1,5litru míň a jede o 30km/h víc. Spotřebu ukazuje úplně přesně. A potom choď k odborníkům.
    Bohužel ŘJ v mém Mondeu je bez možnosti upgrade.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  15:07

    « Slabý výkon TD 94

    A ešte jedna drobnosť. Akosi zlenivel za posledný mesiac. Na štvorke max.110 km/h, na päťke max. 140 km/h. Ani vytočiť sa nedá na max. otáčky - na trojke končí na 3.500. Filtre vymenené a nič. Asi je to na servis. Čo s tým ešte doma, kým za to prásknem zopár tisíc? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  14:57

    « cúvacie svetlo - TD 94

    Zdravím vás tu. Mám drobný problém a totiž prestalo mi svietiť cúvacie svetlo keď zaradím spiatočku. Svieti len keď držím páku celkom vzadu, keď ju pustím zhasne. Dá sa tomu pomôcť v garáži alebo je to na servis? Čo vy na to? Ď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.03  14:47

    « Problematické starty a klima

    kutil: Mne to pripada, jako ze ridici jednotka dostava stale spatne vstupni informace. Pokud vim, uz mas RJ vymenenou, tak bude asi v poradku. Ja pozoruju sepnuti klimy pri volnobehu (vecer tesne pred odjezdem) jako chvilkovy pokles jasu svetel, kery se vzapeti vyrovna zvysenim otacek ridici jednotkou. Jinek jsem zkousel to razne seslapnuti plynu az na podlahu z nizsich otacek (nevim jestli to bylo zrovna tech 2000) Na dvojku a trojku auto "vystreli" dopredu, na ctyrku je to uz pozvolnejsi a na petku se nejdrive nedeje nic a pak auto zvolna zacne zrychlovat. Zadna nepravidelnost v chodu motoru se ale neobjevuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  13:16

    « Problematické starty a klima

    Opět se mi po delší době začaly objevovat problémy při startování motoru. Motor buď nechce naskočit vůbec nebo naskočí pouze na 400-500ot (i když ho točím delší dobu) a nereaguje na plyn. Musím motor vypnout a startovat znovu. Druhý problém je s klimatizací, když mám roztočený motor a pustím plyn, klesnou otáčky až na cca 500ot a motor má tendenci "chcípnout". Pokud v tu chvíli přidám plyn, tak chcípne. Nevíte někdo co s tím? To že se motor se zapnutou klimou chová úplně jinak jsem si již zvyknul u 1.6 Escorta, ale že buse mít i 1.8 problémy mě nenapadlo. Už jsem ze zoufalosti uvožoval o nějaké zarážce, která by v případě zapnuté klima držela motor v otáčkách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.03  22:57

    « kvalita Fordů všeobecně

    Co se týče kvalit výroby Fordů v Evropě, tak za ještě poměrně solidní lze označit automobily z let 1992 - 1995 (osobní zkušenost Mondeo, Scorpio), potom u FMC byla zavedena linie maximálního zlevnění výroby (viz hospodářské výsledky FMC). Výsledkem byla úplná ztráta pozice ve třídě luxusních vozů (konec Scorpia 1998) a úplné ustrnutí v technické úrovni naftových motorů. Ford v Evropě udržovalo nad "vodou" již jen jeho jméno. Nevýrazné zlepšení nastalo uvedením Focuse, bohužel s naftovým motorem "historické konstrukce". Nový Tranzit a nové Mondeo je v prvním roce provázeno velkými problémy s kvalitou výroby a hlavně potížemi s motory TDDi a TDCi. Taková je realita a nic na to nezmění tvrzení dealerů Ford, že se současnými motory TDDi a TDCi jsou minimální problémy oproti minulým naftovým motorům (což je tedy kompliment, vzhledem k minulému muzejnímu naftovému motoru) a že motory TDCi jsou současná naftová špička. Bezkonkurenčně nejlepší na motorech TDCi je však především reklama. Na nutnost "o něco více probrousit spojku" při rozjezdu (tak jako Š120 jinak "škub" a "chcíp") a na dost skokové změny ve výkonu při změně naklopení lopatek turba, se jaksi při reklamě, ale i při vychvalování motoru TDCi prodejci Ford, pozapomnělo. Samozřejmně po pár tisících, si na tyto "TDCi neduhy" zvyknete, ale nesmíte se mezitím svézt jiným moderním naftovým motorem. Pokud se k tomu přidá ještě něco z nevyhovujícího ergonomického řešení jinak velkoryse prostorné kabiny nebo v poslední době již proslulá řemeslnná nedokonalost detailu, je po radosti z ne zrovna levného Fordova výrobku a zbyde jen alibistické sebeujištění, že "Ford je přeci držák". Sám mám Forda Mondeo TDCi a prostě jezdím, snažím se nemyslet na podivný tvar opěradla řidičova sedadla a jiné drobnosti. Pokud toto dodržuji, mám dokonce i radost z jízdy (kterou jsem u jiných aut považoval za samozřejmost). Držák to ale opravdu je, mám najeto 80 tisíc a za tu dobu žádná závada.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.06.03  22:30

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    nejednalo se o náhradní vozidlo, ale o omluvu a pozornost. A co se týče kvality tak si nevybereš. Tchánovi vylítla na oktávce klika a spolupracovníkovi u Peugeota Jumper praskla těhlice na předním kole. Mě osobně ve Škoda servisu po výměně pneumatiky neutáhli kolo který mi ulítlo na barandovským mostě asi při 80, a jejich argument byl, že mi to musel někdo povolit. jenže já odjel rovnou od nich. Ale to bylo firemní a pojištěný tak mě to moc nevadilo. Můj vedoucí měl Audi A8 a neviděl jsem tolik závad na elektronice jako tady, tam se posralo snad všechno co mohlo, potom šel do BMW 740 ale to jsem odešel takže nevím ale určitě tam bylo taky něco. Dneska se nevyrábějí špatný auta, ale jsou tak složitý že se to mu nedá divit, a diskuze jestli ford volkswagen nebo renault jsou stejný jako jestli sparta slavie nebo kdo jinej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.03  18:21

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to bober: V roce 1998 mi na Escortu odešlo po 15000km servo řízení - olej vytekl na rameno a do LP kola. Zjistil jsem to 3dny potom, co auto bylo na 15000km kontrole, při které mi tvrdily, že je auto v pořádku. Auto jsem tehdy servisoval v Auto Hale. Objednání serva trvalo více jak měsíc (možná dva) a to si mě tam ještě dvakrát pozvali, aby si vždy znovu opsali nějaké údaje v motoru. Když servo namontovali, tak blbě útáhli matky na řídících tyčích (musel jsem s tím potom dvakrát do servisu a za opravy zaplatit!) a taky blbě sesadili servo a volant, takže jsem za jízdy najednou měl vůli skoro 45°. Myslím, že víc už to zvrznout nemohli. A co se týče zapůjčování náhradního vozu po dobu opravy, tak to taky moc nefunguje. Osobně vidím velký problém ve FMC, protože odmítají zodpovědnost za vadnou výrobu v továrně a vše shazují na dealera. Dokonce mi dealer nabídl výměnu dílů na přední nápravě a FMC mu to odmítlo proplatit na garanci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.03  13:37

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    no tak casy se asi meni... "0
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.03  23:30

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    Já mám zase jinou zkušenost. Nejedná se o můj vůz, ale otcův. Vyřízením závady mě pověřil. Jednalo se o to, že servo nevykazovalo u stojícího vozidla takový výkon jako bych si představoval. Protokol byl sepsán, díl byl objednán a jelikož jsem nechtěl aby vozidlo stálo na venkovní ploše servisu, dohodl jsem se, že ho přivezu až díl dorazí. to se stalo asi po 7 dnech. Výměna tervala asi 4 hod. dostal jsem samozřejmě protokol o opravě. Ovšem nesmířil jsem se s tím, že odmítli prodloužit záruku o dobu od nahlášení opravy, ale jen o dobu opravy. Prý kdyby auto stálo u nich na dešti tak by to bylo v pořádku. Kontaktoval jsem FMC ten zjednal nápravu a ještě jsem jako odškodnění za způsobené nepříjemnosti dostal k dispozici na víkend vůz Ford Puma s plnou nádrží. V té době to byla absolutní novinka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.03  19:52

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to cosi: Nevím, proč se ti můj příběh nezdá. Auto jsem koupil u Charouze v 3/2001. Bylo na leasing a tak jsem peníze zaplatil dopředu. Když jsem auto přebíral, tak jsem upozornil na špatné řazení a nedoléhavé dveře. Během týdne jsem nalezl skoro 20 závad. Řešil jsem to s dealerem, ale ten řekl, že auto vzít zpět nemůže a že se dá všechno opravit. Obrátil jsem se tedy na FMC s žádostí o pomoc. Bohužel jejich přístup byl ještě horší, jak dealera. Řekli, že auto na výměnu není a hodili to zpět na dealera. Jsem hodně zaměstnaný a tak jsem neměl čas se věci více věnovat a řešit věc soudní cestou. Dealer mezitím auto průběžně opravoval. Protože se ale závady opakovaly, dohodl jsem se s FMC (mám to i potvrzené dopisem od FMC), že mi auto vymění za jiné. Když mělo dojít k výměně, FMC stále termín oddaloval, až nakonec jejich příslib výměny popřel a dopis negoval s tím, že se pracovnice FMC špatně vyjádřila?!?!? Soudní spor měl cenu v prvním 1/2 roce, ale už né teď, kdy není vady možné dokázat. Když jsem chtěl protokoly o garanční opravě, tak mi u Charouze tvrdili, že se zákazníkům do ruky nedávají. Pokud dám věc k soudu, tak musím vůz odstavit a pro mě je životně důležitý. Na nový nemám! Znám případ, kdy se spor řešil 5let a nakonec soudce spor ukončil pro nedostatek a časovou neaktuálnost důkazů.
    Svým příběhem chci varovat všechny, kteří si koupí Ford a budou mít problémy. FMC je neseriózní organizace s pochybným přístupem k zákazníkům. Pokud Vám nastanou problémy je nutné je řešit okamžitě právní cestou. V přůběhu dvou let mi to potvrdilo více majitelů Fordů.
    Přikládám doporučení jednoho z nich, co je potřeba v případě soudního sporu a jak to řešil:


    - Podrobná dokumentace vad autorizovanou osobou, kterou může být soudní znalec, státní zkušebna nebo STK. Ideální je kombinace dvou nebo tří autorizovaných osob. Já jsem zvolil STK a soudního znalce před vytčením vad servisu.



    - Přesná definice vad v reklamačním zápise a přesná definice vůle kupujícího jakou formu svého práva z odpovědnosti za vady zvolil. V tomto směru se obraťte v případě nutnosti na komerčního právníka, cena za úkon není vysoká.



    - V případě jakéhokoli odporu prodávajícího předat vadné vozidlo do notářské úschovy.



    - Sdělení ostatních souvisejících nároků spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady: náhrady ztráty času, cestovného, zvýšených výdajů, atd. a uplatnění práva na jejich úhradu u prodejce. Toto právo máte i v banálních případech jakékoliv vady výrobku, pokud jste v kupní smlouvě nesjednali jinak.



    - podání návrhu na soudní rozhodnutí okamžitě, pokud se prodejce brání splnit své povinnosti z odpovědnosti za vady výrobku. Opět se obraťte na právníka, která vám návrh zpracuje a zvolí nejvhodnější formu.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  11:34

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to imaxim: To nemán odvahu. V poslední době se jim to nedaří moc opravovat a ne včechny opravy byly úspěšné. Po opravě klimy, kdy rozebrali celou palubku v tom pořád někde chrastí. Asi tam zapoměli něco přidělat. Sami v servisu mi řekli, že tak dobře jako z továrny to oni nikdy nesestaví. Taky není jasné, co nabourat. To bych to musel jedině shodit ze skály na totálku, protože zlobí motor, př.náprava, LP dveře, sedačka řidiče a teče vpředu na obou stranách. Takže to dojezdím a budu doufat, že další auto bude v pohodě. Asi nějak tu smůlu přitahuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  11:34

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to kutil: To je zajímavé, já jsem dostal vždy papír o provedené záruční opravě. Musíš přeci podepsat provedenou záruční opravu (dealer to účtuje FMC) a kopie ti zůstává, alespoň u mě to tak vždy bylo (Ford Charouz). A časová náročnost tvého soudního sporu je tak 1 rok. Ale i kdyby 5 let, přece si nenecháš sr.. na hlavu, když jsi v právu. Tvůj příběh je dost podivný ... .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  10:48

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to kutil: A co to tvoje mondeo šikovně nabourat a nechat ho pořádně opravit, když to nechtěj dělat v záruce? Bude tě to stát spluúčast, ale pořád lepší než se s tím trápit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  10:47

    « Co říkáte na expanzi motorů s pžímým vstřikem?

    Ford má 1.8, VW má 1.6, 2.0 a to to ještě před dvěma roky odsuzovali jako neperspektivní technologii. Kdysi jsem viděl článek o motoru 1,1T od Forda (přímý vstřik s turbem), který měl super parametry. Nikde o něm nic není.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  10:44

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    To už jsou reálnější spotřeby. Těch 3,8 litru jsem zažil u Oktávky 66kW při pohodové jízdě (okolo 90km/h) z Krkonoš do Prahy, ale to je asi extrém. U té přečipované 81kW Oktávky jde taky spotřeba udržet na 5,5 při velmi svižné jízdě, ale chybí tam 6ka. U motorů TDI PD už je ta spotžeba vyšší a je hodně závislá na poloze plynu (jako u většiny nových dieselů). Minulý týden jsem se zůčastnil testů Renaulta Megana 74kW přečip na 85kW. Spotřeba šla asi o 1litr dolů a maximálka je o cca 30km/h vyšší. Spotřeba byla ale děsně závislá na poloze plynu. Mírné přidání, které na zrychlení ani nebylo znát, zvedlo spotřebu o 0,5litru. Je ještě hodně co zlepšovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  10:18

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    Já mám vždy spotřebu kolem 7 litrů ( TDCi 96 ), v Něměcku na dálnici tak 8.0 až 8.5 . Ale to má Passat 96 KW taky. Octávka je s TDi velmi úsporné a velmi dobré auto........ale malé ve všech interiérových parametrech. Navíc díky přesahům na všechny strany je to houpavé jako kočárek. Najezdil jsem se s Octávkou dost, vidím jak obrovská změna podvozek Mondea je. Na druhou stranu když jsem jel s lyžema na střeše do Alp, jel se mnou kolega s TDi 81 Kw, taky kombi, a já jsem měl spořebu jen asi o 0.4 l vyšší......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.03  23:01

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to cosi: O právníkovi jsem už uvažoval. Problém je v tom, že to FMC klidně požene k soudu, protože ví, že soud bude za dlouho a já budu bez auta. Právníka to chtělo hned druhý den po koupi. Auto prodám, jen co uběhnou tři roky, je to na firmu a musel bych vyhodil náklady z účetnictví. "škodivku" nechci, ne proto, že by byla špatná - občas jezdím s Oktávkou 4x4 TDI 74kW přečip na 90kW, ale jsem vysoký a nevejdu se do ní. Ford mi slíbil slevu na nový vůz a tak uvidím, co nabídnou. Potřebuju něco většího, něco jako C-MAX nebo Galaxy. Ale k podpisu smlouvy si vezmu právníka. Jinak s těma dokladama je to potíž. Ford totiž doklad o provedených garančních opravách nevystavuje.

    Ale než to prodám, potřebuju, aby to jezdilo. Když už motor zlobil moc, vyměnili mi ŘJ. Asi 14dní to jezdilo super a potom zase stejný. Jako kdyby kecalo nějaké čidlo.

    Kamarád měl na taxiku Mondeo 1.8 sedan, najeto 240tis.km a v pohodě mi ma rovině ujíždí a žere mu míň benzínu.

    Potřebuju jen radu, v čem by mohl být zakopaný pes. Třeba ty přední dveře, co nešly otevírat, tak to byl jen prodřený plast. Bohužel mi zámek dodnes nevyměnili. A tak to bude se vším. Např. ventilace byla vypadlá hadička nekde pod palubkou, zatékání křivé dveře apod. Teď mi pro změnu vržou všechny dveře. Je s tím pořád něco.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.03  19:05

    « Re: Kvalitní výroba u Forda

    to kutil: budˇ to prodej, nebo si najmi právníka. Ten ti doporučí auto prohlédnout soudním znalcem, doložit doklady o všech nahlášených a provedených opravách. Právník se pak spojí s FMC, nabídne mimosoudní vyrovnání, pokud neuspěje dá to k soudu a pokud auto má nebo mělo všechny uvedené závady, ještě na tom vyděláš. A můžeš si koupit svoji vysněnou "přečipovanou škodivku" co jezdí 160km/h za 6l nafty. Jinak se naprosto zbytečně a bez efektu nervuješ.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…