Ford Mondeo (auto roku 1994)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    02.07.03  10:08

    « klasika

    Zdar lidi, nasel jsem dneska rano rozmlaceny okno u ridice na Mondeu 1.8TD combi, rv 95, nemate nekdo na prodej za rozumnou cenu? Dik, Praha
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.07.03  14:22

    « Re: MAF

    Asi mas na mysli ventil volnobehu,ten se zasira a dela to potom problemy pri volnobehu,novym to nevyresis,navic stoji dost tisic,tusim vic jak 4.Pokud beha,nema cenu novej. Takze jen obcas vyndat a vycistit,myslim,ze fordi doporucujou asi po 40tis,kdyz to udelas po 20,nic nezkazis. A jestli to nejede a ma diry,tak bych asi hledal i jinde,ventil volnobehu by na tyhle rezimy nemel mit az zase takovy vliv.MAF je merak vzduchu za filtrem,ten se nezadelava,dokonce se po vypnuti ty merici dratky odzhavej,yby se to vycistilo samo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.07.03  13:22

    « MAF

    Zdar lidi, netusite kolik by mohlo stat MAFko na Mondeo 1.8L benzin 94? Mi se to docela nejak zasira, vzdycky kdyz to vycistim tak je to vpoho, ale jak se to zase zasere tak auto vubec nejede a ve vykonu jsou diry jako prase.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.06.03  08:04

    « Re: zadní náprava combi ghia

    kutil: Porovnavat mondeo a megana a vyhlasit jako
    viteze megana... To je tede pro mondeo ostuda, ze
    nad nim vyhraje o tridu
    nizsi auto :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.03  20:33

    « ST200

    Koupim Mondeo ST200. Nemate nekdo kontakt na nekoho, kdo by mi ho dovezl, treba z Belgie, Nemecka, Holandska a pod? V Cechach jich jezdi jen par, a nikdo neprodava...Dekuji.I mailem na shanim@volny.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.03  15:20

    « Re: zadní náprava combi ghia

    POZOR! Ford jako levná ojetina neplatí pro Focus. Tam snad díky TUV jsou ceny nesmyslně nadsazené. Včera jsem jel do Bratislavy s Meganem 1.9TCDi s chipem ze 74 na 85kW a musím říct, že to jelo líp jak moje Mondeo. Lépe táhne, lépe přejíždí nerovnosti, je stejně hlučný, kufr je menší a je citlivější na volant. Mám 190cm a 100kg a neměl jsem v něm pocit stísnění. Ale jinak super a nový stál 350tis.Kč. Myslím, že je to za tu cenu super auto!
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.06.03  12:34

    « zadní náprava combi ghia

    Zdar pánové. Chci se jen zeptat jakým způsobem je řešeno udržování stálé výšky zadní nápravy (u starého i nového Mondea). Ghia to má tuším ve standartu. Je to něco kapalinového ala Citroen? Nebo něco vzduchového ala Mercedes? A nebo něco úplně jiného laciného ala Ford? Jinak Kutil má pravdu , že když Forda, tak leda jako ojetinu. Ceny ojetin Ford jsou bezkonkurenční (jsou snad dokonce nižší než ceny Fiatů) - prodávající asi dobře vědí proč prodávají tak lacino.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.06.03  11:50

    « Re: Problematické starty a klima

    Ano, je to jestě minulý model(myslím, že je to označované jako 1999). Kupoval jsem ho v době, kdy ješte Mondea moc nebyly a já jsem scháněl diesel. Uvažoval jsem o TDDI, ale posudky byly všeliaké a motor byl označován jako technicky zastaralý. Proto jsem raději zvolil starší 1.8TD s výraznou slevou. Bohužel refence byly podobné a tak mě prodejce i nezávislí mechanici ppřesvědčili, že 1.8 benzín je to nejoptimálnější, co Ford vyráběl. Vůz měl zajímavou slevu a tak jsem ho vzal. Závady, které vůz obsahoval a obsahuje, ale nejsou ve většině závadami motoru. Dnes už vím, že přístí motor bude jedině turbo a vzhledem ke spotřebě asi diesel. Rád bych vůz vyšší. Tak jsem zkoušel Picasso, Zafiru, Demio, Touran, 307SW a čekám na C-MAX.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.06.03  14:39

    « Re: Problematické starty a klima

    takto to je jeste minuly model?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.03  10:02

    « Re: Problematické starty a klima

    Jo,jo - tento článek je postrachem Fordů. Dokonce kvůli němu měli jednání. Přímo z vnitřních kruhů Forda vím, že se zjistilo, že těchto případů je mnohem víc, jen je dealeři nehlásili na FMC. Dle FMC je ale vše zmanipulované a v době uvedení článku již bylo vše vyřešené :-))
    Co se dá dělat s vrzajícíma dveřma? Taky nevím co se sedačkou, která je po 55tis.km prosezelá a zdeformovaná (když na ni sednu, tak padám ke středu-doprava).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.03  09:23

    « Re: Problematické starty a klima

    kutil: Aaa, koukam, ze to ty nejsi, ale ze jsi tam
    pod clankem jiz sve skusenosti sdeloval :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.06.03  08:36

    « Re: Problematické starty a klima

    kutil: Tohle asi nejsi ty, co? [odkaz] ?r=automoto&c=2003M101T01B
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.03  10:55

    « Re: Problematické starty a klima

    Koupené je 3/2001, ale výroba by měla být listopad nebo prosinec 2000. Je to asi jeden z posledních kusů, protože to se už dělali jen Trend 1.8 kombi. Mám pocit, že z posledních dílů nasekali sérii s lepší výbavou (klima, el.zrcátka, vyhř.př.sklo, el.stahování oken,centrál,litá kola 16", kož.volant) a hodili na to slevu. Bohužel byla původní cena 720tis. a tak ani výrazná sleva moc nepomohla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.06.03  08:49

    « Re: Problematické starty a klima

    to kutil: Kdy je auto vyrobene?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  22:54

    « Re: Problematické starty a klima

    to Jiri: Skutečně se zrejmě jedná o chybné informace z čidel. Nepřímo mi to potvrdil i servis, ale FMC to nechce na garanci proplatit. Chtěl jsem výměnu za ŘJ z Focusu, která je novější generace a líp řídí motor, ale jsou tam rozdílné konektory i čidla. Dokonce i u mého Mondea existuje přes 20 verzí ŘJ, které nejsou záměnné. Auto je od začátku neuvěřitelně závislé na počasí a na vnitřní náladě. Dokonce, když jedeš, zastavíš, vypneš motor, chvíli počkáš a pak znovu nastartuješ (např. u benzínky), tak se motor chová úplně jinak. Kdysi jsem ve vývoji ŘJ dělal a tak vím, co to obnáší.
    Kamarád má Renault Megan TCiD a od začátku mu to blbě ukazovalo spotřebu (skutečná byla o 1 litr vyšší). Ať dělal co dělal, nebyli schopni mu to srovnat. Teď si nechal na Kladně přehrát SW v ŘJ a auto si bere o 1,5litru míň a jede o 30km/h víc. Spotřebu ukazuje úplně přesně. A potom choď k odborníkům.
    Bohužel ŘJ v mém Mondeu je bez možnosti upgrade.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  15:07

    « Slabý výkon TD 94

    A ešte jedna drobnosť. Akosi zlenivel za posledný mesiac. Na štvorke max.110 km/h, na päťke max. 140 km/h. Ani vytočiť sa nedá na max. otáčky - na trojke končí na 3.500. Filtre vymenené a nič. Asi je to na servis. Čo s tým ešte doma, kým za to prásknem zopár tisíc? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  14:57

    « cúvacie svetlo - TD 94

    Zdravím vás tu. Mám drobný problém a totiž prestalo mi svietiť cúvacie svetlo keď zaradím spiatočku. Svieti len keď držím páku celkom vzadu, keď ju pustím zhasne. Dá sa tomu pomôcť v garáži alebo je to na servis? Čo vy na to? Ď.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.03  14:47

    « Problematické starty a klima

    kutil: Mne to pripada, jako ze ridici jednotka dostava stale spatne vstupni informace. Pokud vim, uz mas RJ vymenenou, tak bude asi v poradku. Ja pozoruju sepnuti klimy pri volnobehu (vecer tesne pred odjezdem) jako chvilkovy pokles jasu svetel, kery se vzapeti vyrovna zvysenim otacek ridici jednotkou. Jinek jsem zkousel to razne seslapnuti plynu az na podlahu z nizsich otacek (nevim jestli to bylo zrovna tech 2000) Na dvojku a trojku auto "vystreli" dopredu, na ctyrku je to uz pozvolnejsi a na petku se nejdrive nedeje nic a pak auto zvolna zacne zrychlovat. Zadna nepravidelnost v chodu motoru se ale neobjevuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.03  13:16

    « Problematické starty a klima

    Opět se mi po delší době začaly objevovat problémy při startování motoru. Motor buď nechce naskočit vůbec nebo naskočí pouze na 400-500ot (i když ho točím delší dobu) a nereaguje na plyn. Musím motor vypnout a startovat znovu. Druhý problém je s klimatizací, když mám roztočený motor a pustím plyn, klesnou otáčky až na cca 500ot a motor má tendenci "chcípnout". Pokud v tu chvíli přidám plyn, tak chcípne. Nevíte někdo co s tím? To že se motor se zapnutou klimou chová úplně jinak jsem si již zvyknul u 1.6 Escorta, ale že buse mít i 1.8 problémy mě nenapadlo. Už jsem ze zoufalosti uvožoval o nějaké zarážce, která by v případě zapnuté klima držela motor v otáčkách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.06.03  22:57

    « kvalita Fordů všeobecně

    Co se týče kvalit výroby Fordů v Evropě, tak za ještě poměrně solidní lze označit automobily z let 1992 - 1995 (osobní zkušenost Mondeo, Scorpio), potom u FMC byla zavedena linie maximálního zlevnění výroby (viz hospodářské výsledky FMC). Výsledkem byla úplná ztráta pozice ve třídě luxusních vozů (konec Scorpia 1998) a úplné ustrnutí v technické úrovni naftových motorů. Ford v Evropě udržovalo nad "vodou" již jen jeho jméno. Nevýrazné zlepšení nastalo uvedením Focuse, bohužel s naftovým motorem "historické konstrukce". Nový Tranzit a nové Mondeo je v prvním roce provázeno velkými problémy s kvalitou výroby a hlavně potížemi s motory TDDi a TDCi. Taková je realita a nic na to nezmění tvrzení dealerů Ford, že se současnými motory TDDi a TDCi jsou minimální problémy oproti minulým naftovým motorům (což je tedy kompliment, vzhledem k minulému muzejnímu naftovému motoru) a že motory TDCi jsou současná naftová špička. Bezkonkurenčně nejlepší na motorech TDCi je však především reklama. Na nutnost "o něco více probrousit spojku" při rozjezdu (tak jako Š120 jinak "škub" a "chcíp") a na dost skokové změny ve výkonu při změně naklopení lopatek turba, se jaksi při reklamě, ale i při vychvalování motoru TDCi prodejci Ford, pozapomnělo. Samozřejmně po pár tisících, si na tyto "TDCi neduhy" zvyknete, ale nesmíte se mezitím svézt jiným moderním naftovým motorem. Pokud se k tomu přidá ještě něco z nevyhovujícího ergonomického řešení jinak velkoryse prostorné kabiny nebo v poslední době již proslulá řemeslnná nedokonalost detailu, je po radosti z ne zrovna levného Fordova výrobku a zbyde jen alibistické sebeujištění, že "Ford je přeci držák". Sám mám Forda Mondeo TDCi a prostě jezdím, snažím se nemyslet na podivný tvar opěradla řidičova sedadla a jiné drobnosti. Pokud toto dodržuji, mám dokonce i radost z jízdy (kterou jsem u jiných aut považoval za samozřejmost). Držák to ale opravdu je, mám najeto 80 tisíc a za tu dobu žádná závada.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…