Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: zadní náprava combi ghia
Ma ten 2l palubni pocitac s okamzitou spotrebou? Uz dlouho uvazuju o tom,ze s tim asi blbe jezdim,kdyz mam u 1,8 taky spotrebu kolem 9. Mel jsem moznost jet s autem,ktery tuhle vymozenost melo a mnohdy jsem se k tomu choval uplne jinak,nez kdybych nevidel,jaky ma okamzity styl vliv na spotrebu. Fakt vazne uvazuju o tom,ze bych to tam dobastlil. -
« Re: zadní náprava combi ghia
Tak to je docela hnusne, netusim kolik tatovi zere ten 2.0, zeptam se, jezdi kazdej tejden OVA-PHA-OVA vzdy tak kolem 160km/h. Ja kdyz jsem jel tedka s tim 1.8 do brna, tak jsem v 5lidech jel docela kudlu, podle tacha na usecich bez aut 200km/h, prudke brzdeni, prudke zrychlovani opet na 200 a sezralo to jen 11L/100Km. -
« Re: zadní náprava combi ghia
To jseš šťastný člověk. Od roku 2001 mám Mondeo 1.8 koupené jako nové a od té doby se dohaduju s FMC ohledně spotřeby. Po Praze jezdím za 9,5L ale mimo město nebyl ani při testovací jízdě rychlostí 90km/h po dálnici na Poděbrady dealer schopen dostat spotřebu pod 8litrů. Běžně jezdím po dálnici okolo 140km/h, nijak to nehoním a mám prům. spotřebu 9litrů. FMC mi tvrdilo, že skutečné hodnoty spotřeby jsou min. o litr vyšší, jak v dokumentaci, podle které by mělo mít mé auto spotřebu při 90km/h 5,8litru! Skutečnost je o 38% vyšší!!! S tím ať se jdou u Forda bodnout. To je klamání zákazníka jak vyšité a právně podložitelné. FMC jen plká, že je to stylem jízdy, ale když po nich chci, ať mi ukáží, jak jezdit, aby byla spotřeba dle tabulek, tak se začnou vymlouvat jak malé děti. -
« Re: zadní náprava combi ghia
Jo, plne s tebou souklasim, Nejlip to jede od 4tis otacek, pod 4 je to slabota. Ten dvoulitr je uplne stejnej, tata rikal ze pokud chce jet razantneji tak to musi drzet porad u tech 4tis. Spotreba 1.8 kde mam najeto 286tis, je pri plne obsazenem aute 5lidmi a rychlosti 160km/h po dalnici hodne solidnich 7,5 litru :-)) -
« Re: zadní náprava combi ghia
Když jsem kupoval Mondeo, tak mě na rozdíl 1.8 a 2.0 upozorňovali. Dvoulitr je totiž zpřevodovaný tak, aby se nemusel tolik točit a aby jízda s vozem byla klidnější. Naopak 1.8 je zpřevodovaná pro sportovnější jízdu, takže se musí točit. Proto ten malý rozdíl. Údajně má 1.8 největší výkon v poměru ke spotřebě. Je pravda, že když jedu mezi 4000 - 6500ot. tak to fakt dobře jede, ale když otáčky spadnou pod 3000, tak je to dost bída. -
« Re: Vzduchovy filtr
To je dost divny,ze by spravnej filtr byl mensi,na druhou stranu pokud sedi spravne dole v tom osazeni boxu,ten vrsek je trosku zuzeny,takze to jako mensi vypadat muze,ale funkci plni.Kdyz se mrknes k Octavkam,Maf tam resej dost intenzivne,mj. jsem uz slysel,ze pri pouziti sportovniho filtru,at uz kitu,nebo vlozky je treba davat pozor,aby se pri cisteni nedalo prilis mnoho oleje,pripadne strzene kapky tem zhavym dratkum asi nedelaji prilis dobre. Ja mam vlozku KN,objektivne to ziska pri plnym seslapnuti hutnejsi zvuk,ale ze by doslo k nejake podstatne zmene parametru,to jsem si nevsiml. Ale je to mozna tim,ze pred vymenou jsem neziskal zadne hodnoty,se kterymi by to po montazi slo porovnavat a rozdil pripadnych par koniku holt asi nepoznam. Ale mam z toho filtru radost a to mi staci. -
« Re: zadní náprava combi ghia
No, vypada to tak. Tata si ted koupil Mondeo99 2.0Benzin, najete 60tis, tak uvidime jak to bude s opravami a vydrzi :-)) Zatim je spokojenej az na to ze ten 2.0 oproti 1.8 nejde o moc lip. Jo a jeste neco, uz jste videli Ghia bez zadnich el.oken a pocitace????? -
« Re: zadní náprava combi ghia
Kamarád měl na taxíku Mondeo 1.8EFi najeto 240tis.km. Pak mu vylítla spotřeba, odešla hlava, klika, př. náprava a jedna oprava šla za druhou. Nakonec to musel s velkou ztrátou prodat. Vypadá to, že Fordy se hodně liší kus od kusu. Někdo na něj nedá dopustit a jiný dostane už při prodeji vrak. Máš asi nejlepší ročník, protože změny v roce 1996 a 1999 asi Mondeu nepřispěly. Šlo totiž většinou o snížení výrobních nákladů. -
« Re: MAF
V místě připojení hadice odvětrávání do vzduch filtru by jsi měl mít malý filtr (něco jako molitan, ale řidčí) cca 4x4cm. Jsou tam na to úchyty. Nesmí ti jít hadice přímo do prostoru pod filtrem. Co se týče MAF sensoru, tak je to dost citlivé na nečistoty (neměly by se ti tam ale přes vzduchový filtr dostat!!!) protože senzor pracuje na principu měčení odporu ohřívaného tělíska. Odpot se mění v závislosti na teplotě tělíska, které je ochlazované proudícím vzduchem. Aby se eliminovala teplota vzduchu, je tam ještě čidlo teploty. Dost šílené a nepřesné zařízení, ale levné na výrobu. Existuje ještě dva jiné systémy měření vzduchu: jeden má měření objemu pomocí klapky a kalibrovaného otvoru (např. Polo 1992) a druhý je měřením polohy klapky a otáček motoru (např. Felicie 1.6). Osobně jsem měl velké problémy s MAF na Escortu 1.6 r.v. 1998. Většinou ale způsobuje spíše zvýšení spotřeby. Problém je v tom, že MAF není vadný ale jen špatně měří. Pokud máš tělíska špinavá, bude si motor myslet, že je menší přůtok vzduchu a bude ti dávat málo benzínu. Pokud MAF odpojíš, motor přejde do nouzového režimu a kašle na čidla. -
« Re: MAF
Mozna by slo jeste pred bednu pouzit ten hribecek na odlucovani,co maji 1,6 CVH v Escortech,tam dokonce v servisni knizce udavaji jeho vymenu po 40tis. Takze na hadici tenhle bazmek a potom teprve do boxu. Videl jsem i reseni pres takovy maly filtr,neco jako kitovy konus na sani a primo do ovzdusi,nebo hadice do flasky vedle motoru,ve viku dira na proudeni,zakryta molitanem.Jinak ty dva srouby jsou moc fajn,ale ne na prvni povoleni,ja je mel jako torsku a jeste caplik uvnitr,takze se uplatnily kleste.Ted uz imbus,takze pohoda. -
« Re: MAF
Aha,tak to jo.Ale v tom filtru vzduchu by melo bejt na vstupu hadice odvetrani neco,jako odlucovac oleje,ze tam projdou jen pary a tekutina tam zustane. A taky je to vetsinou pod samotnym filtrem vzduchu cely,takze moc bordelu by se tam dostat nemelo. Pokud ma ten autak najeto vic a ty veci v bedne filtru nebyly moc cisteny,udelal bych to ted,videl jsem u nekterych autaku i louzi oleje v boxu. Je mozny i reseni jiny,vyresit odlucovac na ty hadici jeste pred boxem jako doplnek,zalezi na konkretnim pripade. Jinak MAF jako takovy snad moc u Fordu neodchazi,i kdyz zrovna mne nedavno odesel.Ale da se koupit z druhy ruky tak do 2 tis.,navic mam pocit,ze ta jeho elektronika je zamenna od 1,6 pres 1,8, 2 az po TD,staci vymenit jen snimac na telese. Ja to aspon timhle zpusobem resil a nemam pocit,ze by to jezdilo jinak. -
« Re: MAF
Ventil volnobehu to neni. Volnobeh je vpohode. Kdyz to nechtelo jet a motor sel do otacek pomalu, tak sem odpojil MAF a auto jelo jak z praku. Takze mam problem s tim MAFkem. Ale stejne je divne ze se zasira. Tipuji to podle toho bordelu na odvetravani ventiloveho vika pro PCV ventil, jak vede ta hadice od filtru smerem k vent. viku tak je to tam zaneradene od oleje a ten filtr taky. Z toho se uvolnuje bordel na ty merici dratky, na kterych porad zustava, kdyz to vycistim, tak je to ok. Nemuze to MAFko po urcitych kilometrech odejit? -
« Re: zadní náprava combi ghia
BoB_: Jediné plus pro Mondeo je, že je to auto navržené v roce 1992 a Megane je z roku 1999. Jinak by to skutečně byla ostuda. Vždyť hlavní důvod poklesu prodeje Forda byly zastaralé modely vozů - Escort, Mondeo, Fiesta. Vždyť do roku 2000 byl akorát nahrazen Escort Focusem a to bylo vše. Jinak jen oprašovali staré modely. Vždyť si museli půjčovat motory od VW! Dnes to vypadá, že Focus po úpravě podvozku a pár neduh je opravdu dobrý vůz. Bohužel nová Fiesta a Mondeo už takový boom nejsou. Ale ani u VW není všechno super. Včera jsem se svezl s Polem 1.2 40kW v ceně 275tis.Kč a je to dost velká popelnice na tu cenu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
ze budes cumet na spotrebu? Uzivej si jizdu a
nepremyslej o "blbostech".