Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo a LPG
U motoru duratec V6 je problém v ovládání druhého sání při provozu na plyn,řídící jednotka za normálních okolností rozhodne podle otáček,směsi paliva,průtoku nasávaného vzduchu o tom zda otevře,nebo ne,druhé klapky sání.Pokud má od plynařů falešný signál od lambdasond může se stát,že výkonově na tom budeš jako s dvoulitrem ale určitě záleží od jakého výrobce je LPG dodáván.Když už tak namontovat LPG přímo pro tento motor a neriskovat nějaký pokus se sadou LPG pro vstřikovací motory.Normálně ti jí nabídnou ale na otázku jak to bude všechno fungovat nám žádnej mechanik od LPG neodpověděl.Možná by bylo dobrý pokecat s někým kdo má LPG v tomto motoru a jaký s tím má zkušenosti.Já v něm jel jednou a při přepnutí na plyn se choval jako utahanej dvoulitr.Nemluvě o tom,že koncepčně je to celohliníkovej odlehčenej vysokootáčkovej motor se kterým si zajezdíš od 4000 do 6000ot/min.což s LPG nehrozí.Musím jít,zatím ahoj. -
« Re: Mondeo a LPG
Hmmm .... :-/. Vzhledem k tomu, ze mi ani 2.0 na benzin neprijde nic moc (je dobry, ale obcas bych ocenil vetsi rezervu vykonu), tak si plyn dokazu predstavit jedine v duratecu - jinak by bylo jednodussi koupit 1.8TD. Nasel jsem par firem, ktere by to umely, vcelku se tvari, ze o plastovem sani cosi vedi, taky vcetne otypovani za to chteji cca 50 kKc :-(. Je ovsem otazka, co si predstavuji pod pojmem zaruka..... Kdybych se nechtel neco dozvedet, tak se neptam :-), takze jestli se ti chce trochu rozvest, na co si dat pri prestavbe na LPG pozor (co se tyka motoru), tak bys mi dost pomohl v rozhodovani. Ja na tom plynu nijak nelpim, ale pokud muzu rocne usetrit na provozu auta nekolit desitek tisic Kc, tak me to proste zajima ;-). -
« Re: Ani tak, ani tak...
to kutil: sierra 2.0i DOHC ma 3 hlavni cidla napojene na RJ. 1. je potenciometr, ktery snima polohu skrtici klapky (polohu plynoveho pedalu),
2. je meric tlaku (proudu vzduchu) v sacim potrubi, 3. je lambda sonda na vyfukovem potrubi (snimac slozeni vyfukovych plynu). Jsou jeste pak vedlejsi snimace, jako teplota vody (motoru) a snimac otaceni klikoveho hridele). Na vyhodnoceni udaju slouzi ale pouze ty 3 hlavni. Podle nich se ridi mnoztvi a frekvence vstriku paliva. Typicke zavady: meric tlaku v sacim potrubi je zanesen (znecisten)-kolisaji volnobezne otacky, trochu vetsi spotreba. Odstraneni zavady: vycistit nebo vymenit snimac a prekontrolovat tesnost celeho saciho potrubi. Vadna lambda sonda: moc vysoka spotreba, obcas problem s volnobehem, malo sily pri seslapnuti plynu. Vymenit lambdu. Ja bych to u Tebe tipoval prave na tu lambdu, nebo RJ je nejak zkratovana a spatne vyhodnocuje udaje z lambdy. U sierry tohle se da lehce diagnostikovat.
Jestli 1.8 ma vstrikovani Jetronic, tak to bude hodne podobny, max. tech vedlejsich snimacu bude vic. 1.8 prece nemuze zrat 13 litru:) -
« Re: MAF
může odejít při samotném čištění.Bacha na to,po vyčíštění to jede líp ale nikdy ne jako novej.Príklad:motor bez zátěže v 5000ot.min,údaj pro počítač 4.1V,provozem a znečíštěním to spadne na cca 3,2V,po vyčištění se dostaneš na 3,8V a zdá se ti,že je to zase brko.Hlavně to není jenom drátek ale váleček potažený spec.látkou kterou můžeš čištením poškodit kecal bych jakou a nechci vypadat jak chytrák.Ahoj -
« Re: Mondeo a LPG
Ahoj jsem ten mechanik od forda s vyhraněným názorem.Motory zetec trpěly na hlavy válců z prvu přidírání ventilů ve vodítkách,vysokým tlakem oleje ve zdvyhátkách při zahřívání motoru na provozní teplotu,tyhle závady jde v pohodě odbourat ale v případě LPG kdy se počítá s mírným zaklepáváním ventilů bych se toho plynu bál.Nemluvě o plastovém sání,které nevydrží výbuch toho levnýho paliva(pokud je dobře LPG namontovaný a počítá se s výbuchem u klapky sání tak to nehrozí).A když,už teda LPG do mondea tak jedině do 1.6,1.8,2.0 ale prosim tě ne do krásnýho 24vent.šestiválce V6.To je podle mě naprostý "zvěrstvo",třeba se na mě po týhle větě vrhnou spokojení plynaři s duratecem V6 ale to je na delší debatu počínaje druhým sáním a konče přidřenýma vstřikama u tohoto motoru.Doufám,že jsem tě moc neodradil,podle mě plyn patří do sporáku,nafta do kamen,a benzín do motoru.Jinak cenu přestavby pořídil soused za 16400Kč do mondea 2.0,svíčky a LPG filtr měnit po deseti tisících.Přeju pěkný rozhodování ale třeba ti někdo napíše jenom chválu.Ahoj -
« spinace
Zdravim Vas chlapi! Mam sierru, ne mondeo, ale potreboval bych Vasi pomoc. Predelavam v siere stahovani oken z mech. na elektricke. Potreboval bych spinace (podsvicene). Nevali se nekomu doma nahodou 2 kusy? Je vcelku jedno, jestli je to mondeo prvni nebo druhe generace, myslim ze jsou stejne ty spinace. V novem nevim jake jsou, videl jsem ho zatim jenom z dalky:) Mockrat dik! -
« Mondeo a LPG
Mate nekdo zkusenosti s provozem mondea na plyn? Pri mych rocnich kilometrech o tom zacinam vazne uvazovat, bud 1.8, nebo 2.5. Mechanici od forda na to maji ponekud vyhraneny nazor :-(. Zajimala by me cena prestavby, zkusenosti z provozu a servisu, teda pokud nejake jsou. -
« Re: Spotřeba
:-))))) cca 8-12 l/100km (vcetne klimatizace), vetsinou dalnice a mimo mesto. Kdyz to hodne setrim, tak se udrzim mirne nad 8, beznym zpusobem pod 10, pokud musim rychle z jednoho konce republiky na druhy, tak obvykle pres 11. Ja jsem zvykly jezdit pokud mozno svizne, ale v obcich a uzavirkach se snazim dodrzovat predepsanou rychlost (no, +10-20%), takze je to nekdy trochu brzda-plyn (i kdyz moc nebrzdim, obvykle v predstihu vyrazuju a dojizdim na volnobeh). V zime mivam spotrebu stejnou, nebo nizsi nez v lete, nejnizsi vetsinou na cerstvem snehu (jenomze v zime snih moc casto nebyva :-().
-
« Spotřeba
Tak jsem si teď 3x meřil spotřebu a vyšlo mi 7,7 a když se snažím tak na 500km jsem měl průmer 7,1 to se mi zdá na 2litra docela slušné.Dálnice 8,2(a to jezdím v levém, po kolejích můžu jezdit vlakem:-)) Zato v zimě je průměr 9,3 a to v zimě nezávodím. Dost velký rozdíl!!! Jak jste ne tom vy? -
« Re: zadní náprava combi ghia
Na co ses vlastne puvodne ptal? :-))
Jsou tri moznosti, bud jsou tam obycejne tlumice (neumi to nic), nebo treba ja jsem tam mel tlumice s udrzovanim konstantni svetle vysky (tlumic to dela sam, neda se to ovladat dalkove), nebo tam muze byt tzv. "elektronicka adaptace perovani" - z mista ridice se tlacitkem u rucni brzdy (elektricky) da prepinat charakteristika zadnich tlumicu (normalni/tvrde). Co z toho bylo jako standardni vybava Ghia se muze lisit podle zeme urceni a roku vyroby, ale maximalne ty samostely. -
« Re: Ani tak, ani tak...
to Rubic: Předně blahopřeju k Mondeu. Rozdíl mezi námi je v tom, že ty jsi ho kupoval jako ojetinu za cenu velmi příznivou (typoval bych někde okolo 180tis.), ale já ho kupoval jako nové se zárukou apod. za skoro 600tis. U ojetiny se očekává, že bude mít různé chyby a závady a tomu odpovídá i cena. Ale mít tu drzost prodat auto, které je polotovarem a zmetkem, ve kterém je přes 20 závad, které ani po 2letech není Ford schopen opravit, to už musí být porádnej *.
Pokud jde o spotřebu, tak Ford dobře ví, že hodnoty v dokumentaci jsou zkreslené a že v mém autě není něco v pořádku. Ale nechce se jim v tom rejpat. Chtěl jsem na nich kontrolní měření spotřeby, protože mi tvrdili, že je to mou jízdou, ale toho se bojí jak čert kříže.
Kolega měl Mondeo 1.8 sedan, objel v něm celou Evropu a až na problémy s převodovkou byl spokojen. Jezdil tak za 6-7litrů dlouhé cesty. Teď má Oktávku TDI 81kW a pořád sleduje PP. Jezdí teď za 3,8litru, ale jeho jízda je šílená. Vše podřizuje spotřebě. Je zajímavé, jak je u něj závislá okamžitá spotřeba na poloze plynu. Změna plynu, která oni spolujezdci nepostřehnou, způsobí pokles spotřeby více jak 2litry.
Nevíte někdo, jaká čidla jsou připojená na ŘJ a co by mohlo ovlivňovat spotřebu? ŘJ je vyměněná! Díky -
« Ani tak, ani tak...
Ahoj všichni,
tak jsem psychicky nevydržel a po cca dvou měsících čtení této diskuze jsem se musel zaregistrovat...
V první řadě bych chtěl vyjádřit upřímnou soustrast Kutilovi za utrpení s jeho vozem... doufám, že mě nic podobného nepotká. Jsem totiž 5týdnu,zatím šťastným, majitelem Mondeo Combi 2.0 Ghia 97 (pro dajcika zadní okna v elektrice mám, grafický informační system ani computer ba ani litinový kola nemám).
Typ auta jsem si vybíral podle poměru "cena/výkon" a když mi vyšlo Mondeo tak podle dojmu z hlášek majitelů a nadšenců na [odkaz]
(chybí tu však prototyp nenapraveného hříšníka - že by prácička pro feldkuráta Kutila Katze???)
BTW: to jsou moc hezky udělané stránky, najde se tam i pin-out s návodem na montáž palubního počítače a jeden borec, co si říká Bajtík, palubní počítač v inzerci nabízí za 4000,- s daňovým dokladem...
Sám jsem o tom přemýšlel..., ale nakonec jsem si řek´: vždyť BoB cca tři příspěvky přede mnou má pravdu.
Jezdí s tím stejně většinou moje polovička a pro ni budíčky nejsou...
Moje první dojmy: Mondeo jsem kupoval kvůli bezpečí, prostoru a pohodlí - ve všem mi vyhovělo a navíc velmi příjemně překvapilo ovladatelností.
Ke spotřebě spíše obecně, protože po prvních 1500km nemůže být odhad 7.5/100 moc objektivní (dva odlišní řidiči, Praha, Berounské kopečky se čtyřma pytli cementu, Kladensko a jednou Rychnov a zpět).
Myslím, že Kutil či kdo, už před rokem psali o "české povaze" při udávání spotřeby kamarádům po čtvrtým pivě... Jsem přesvědčen, že je to tak. Můj "typickej" známej projezdí jednu nádrž krajinkokochacím tempem, načež mu stoupne (sebevědomí). A pak, když mě veze, zas šlape autu na krk a "to je v pohodě, žere přeci 7.2!". Je to prostě takovej druh sebeukájení...
Ve služební Fabce 1,4 MPI počítač mám a spotřebu sleduju. Denně projíždím Prahu ze Strašnic směrem na letiště a když na Červeným vrchu kouknu na průměrnou spotřebu, tak jsem zděšen údajem někde mezi 8.5 a 10.5, a když se obzvláště zadaří, tak i lehce pod třináct. Praha je holt proto ženského rodu, že nikdy není stejná. Ta spotřeba samozřejmě spadne, než dojedu domu, mimo město ale hraje docela velkou roli vítr a sebemenší kopeček. Takže do práce jezdím (Fabií) obvykle za 6.8 a domů za 7.8
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!