Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« KLIMA
SPIRIT: co ti zdechlo? ja ji mam taky mrtvou - chcipla mi, bestie asi na neco zadreneho, protoze furt slapala v pohode, pak jsem nechal vymenit napinaci kaldku, ktera se "uklepala" a po dvaceti minutach to najednou zacalo vyt jak kdyby se tam neco zadrelo, ale jen kdyz ji zapnu... Co s tim muze byt? kolik stoji oprava? -
"-- skrytý --" 28.07.03 18:50
« Re: Mondeo Duratec 2.5
Mam mondeo zetec 1.8 cca 85kw, a na rozdil od predchozich aut z Wolfsburgu je 5ka hoooodne zdlouha zprevodovana, takze kdyz nepodchytim kopce na D1 brzy, padne mi to na 5ku i na 120 .Nicmene , kdyz dam za 4, klidne to jede i 160 ... Tu 2.5V6 ma muj znamej a rozhodne si na nedostatek vykonu nestezuje , mohla by to byt ridici jednotka, pripadne nejake z cidlel k ni pripojenych .... drzim palce - kazdopadne co do poctu tech 2.5 benzinu jezdi relativne malo v porovnani s 1.8 a 2.0, takze zkusenosti v uz dost stupidnich Ford servisech budou chybet :-( -
« Re: Mondeo Duratec 2.5
No moja Mazda nastastie neni Mondeo (po tom, co si citam o trampotach kutila som rad, ze som lakaniu Mondea odolal a opat vsadil na japonsku kvalitu ;)) a preto ma moja Mazdicka motor 2.0 ;))) no nic, kazdopadne Ti drzim palce, nech je to nejaka banalitka a nech to mas co najskor a co najlacnejsie odstranene ;)) -
« Re: Mondeo Duratec 2.5
115 koni, to bude 1.8, co? Ja jsem v tom dvoulitru hned na zacatku zkusil nejake cistici aditivum a zadnou zmenu jsem samozrejme nepostrehl :-). Ale mozna to nejaky vliv melo, casem jsem si na ten motor taky zvykl a verim, ze i on si tak nejak zvykl na me :-). Pockam do te diagnostiky, treba kluci neco najdou, ted s tim stejne nemuzu moc jezdit, protoze predni desticky uz se hlasi o vymenu a nerad bych kvuli prad dnum zrusil i kotouce. Ale stve me to, protoze v dvoulitru mi pro zmenu zrovna chcipla klima a opravi ji az ve ctvrtek, takze jezdim v rychle saune :-(. To je asi jeho zpusob pomsty. -
« Re: Mondeo Duratec 2.5
No vychova-nevychova, ja som si myslel, ze jak Mazdicke doprajem a dostala 1 a pol plnej nadrze N98... a bola to na 1200km hruza a des, normalne taha ako diva do 190, teraz tahala ledva do 160, dalej ju musel clovek pomaly na kolenach prosit a plynovym pedalom vytlacit dieru do podlahy... po prechode spat na N95 zase trha asfalt (samozrejme v ramci 115 konikov, ktorymi disponuje). -
« Re: Mondeo Duratec 2.5
dabel: No, mazda je takovy ford z japonska :-), ale tohle by me nenapadlo. Tise doufam, ze si ho vychovam, ten 2.0 mi ze zacatku taky prisel dost mdly (po prechodu z VW 1.8) a ted je mi ho vazne lito prodat :-(. Ale nevim, tu 2.5 jsem sice dostal s plnou nadrzi, ale od te doby uz jsem najel skoro 1000 km a porad to nejak neni ono :-(. -
« Mondeo Duratec 2.5
Tak jsem se stal majitelem mondea combi 2.5 V6 a jsem trochu na rozpacich. Auto je to pekne, v dobrem stavu, relativne malo najeto (130.000 - skutecnych), ale ten motor je divny. Pri jizde v kolonach nebo po normalnich silnicich pekne tahne odspodu, velmi dobre akceleruje pri predjizdeni, je citit, ze ten vykon tam je. Ale na dalnici se chova jako utahana 1.6 - v kopcich,kde mi stary 2.0 bez problemu jeste ve 180 zrychloval (na 5ku), tak s 2.5 sotva udrzim 160, pres 200 jsem to rozjel az po delsim premlouvani a jeste z kopce (zdravim kutila :-(). Je mi jasne, ze je tam asi nejaka chyba, ale netusite nekdo jaka? Do servisu na diagnostiku se dostanu az pristi tyden, tak abych si udelal nejakou predstavu a pripadne jeste neco zbytecne neposkodil. BTW, da se nekde sehnat popis funkce toho motoru - co jsem nasel dokumentaci, tak se zabyva jenom zetecy a diesly :-(. -
« Re: Ani tak, ani tak...
To Dajcik: Zkoušel jsem to dle tvé rady a výsledek vidíš. Podle mě je fakt v tom motoru chyba. Opravdu jsem jezdil mimo město, max. do 2500ot., velmi lehkou nohu. Přesto po 400km to vychází na 8,5litru. To mi ten 0,5 litr za tu nudu nestojí. Jen mi není jasné, jakto že je tak malý rozdíl ve spotřebě mezi normální a eko jízdou! Vždyť já už na ten plyn skoro vůbec nešlapu! To snad ten benzín někde z auta vytéká. -
« Re: Ani tak, ani tak...
to daytona: V Mondeu mám tzvn. váhu vzduchu v sání (ohřívané telísko v sání), lambdu, teplotu vody - motoru a ... Taky je tam tlakový reguláto na udržování stejného tlakového rozdílu na vstřikovací trysce. Tento víkend jsem zkoušel jezdit dle doporučení jiného Mondeáře s otáčkymi do 2500 a s co nejlehčí nohou a výsledkem byl pokles spotřeby z 9,0 na 8,5 mimo město. To je směšné. Údajně se takto dá s Mondeem jezdit za 6,5litrů. Já bych bral klidně 7litrů. -
« Re: Mondeo a LPG
U motoru duratec V6 je problém v ovládání druhého sání při provozu na plyn,řídící jednotka za normálních okolností rozhodne podle otáček,směsi paliva,průtoku nasávaného vzduchu o tom zda otevře,nebo ne,druhé klapky sání.Pokud má od plynařů falešný signál od lambdasond může se stát,že výkonově na tom budeš jako s dvoulitrem ale určitě záleží od jakého výrobce je LPG dodáván.Když už tak namontovat LPG přímo pro tento motor a neriskovat nějaký pokus se sadou LPG pro vstřikovací motory.Normálně ti jí nabídnou ale na otázku jak to bude všechno fungovat nám žádnej mechanik od LPG neodpověděl.Možná by bylo dobrý pokecat s někým kdo má LPG v tomto motoru a jaký s tím má zkušenosti.Já v něm jel jednou a při přepnutí na plyn se choval jako utahanej dvoulitr.Nemluvě o tom,že koncepčně je to celohliníkovej odlehčenej vysokootáčkovej motor se kterým si zajezdíš od 4000 do 6000ot/min.což s LPG nehrozí.Musím jít,zatím ahoj. -
« Re: Mondeo a LPG
Hmmm .... :-/. Vzhledem k tomu, ze mi ani 2.0 na benzin neprijde nic moc (je dobry, ale obcas bych ocenil vetsi rezervu vykonu), tak si plyn dokazu predstavit jedine v duratecu - jinak by bylo jednodussi koupit 1.8TD. Nasel jsem par firem, ktere by to umely, vcelku se tvari, ze o plastovem sani cosi vedi, taky vcetne otypovani za to chteji cca 50 kKc :-(. Je ovsem otazka, co si predstavuji pod pojmem zaruka..... Kdybych se nechtel neco dozvedet, tak se neptam :-), takze jestli se ti chce trochu rozvest, na co si dat pri prestavbe na LPG pozor (co se tyka motoru), tak bys mi dost pomohl v rozhodovani. Ja na tom plynu nijak nelpim, ale pokud muzu rocne usetrit na provozu auta nekolit desitek tisic Kc, tak me to proste zajima ;-). -
« Re: Ani tak, ani tak...
to kutil: sierra 2.0i DOHC ma 3 hlavni cidla napojene na RJ. 1. je potenciometr, ktery snima polohu skrtici klapky (polohu plynoveho pedalu),
2. je meric tlaku (proudu vzduchu) v sacim potrubi, 3. je lambda sonda na vyfukovem potrubi (snimac slozeni vyfukovych plynu). Jsou jeste pak vedlejsi snimace, jako teplota vody (motoru) a snimac otaceni klikoveho hridele). Na vyhodnoceni udaju slouzi ale pouze ty 3 hlavni. Podle nich se ridi mnoztvi a frekvence vstriku paliva. Typicke zavady: meric tlaku v sacim potrubi je zanesen (znecisten)-kolisaji volnobezne otacky, trochu vetsi spotreba. Odstraneni zavady: vycistit nebo vymenit snimac a prekontrolovat tesnost celeho saciho potrubi. Vadna lambda sonda: moc vysoka spotreba, obcas problem s volnobehem, malo sily pri seslapnuti plynu. Vymenit lambdu. Ja bych to u Tebe tipoval prave na tu lambdu, nebo RJ je nejak zkratovana a spatne vyhodnocuje udaje z lambdy. U sierry tohle se da lehce diagnostikovat.
Jestli 1.8 ma vstrikovani Jetronic, tak to bude hodne podobny, max. tech vedlejsich snimacu bude vic. 1.8 prece nemuze zrat 13 litru:) -
« Re: MAF
může odejít při samotném čištění.Bacha na to,po vyčíštění to jede líp ale nikdy ne jako novej.Príklad:motor bez zátěže v 5000ot.min,údaj pro počítač 4.1V,provozem a znečíštěním to spadne na cca 3,2V,po vyčištění se dostaneš na 3,8V a zdá se ti,že je to zase brko.Hlavně to není jenom drátek ale váleček potažený spec.látkou kterou můžeš čištením poškodit kecal bych jakou a nechci vypadat jak chytrák.Ahoj -
« Re: Mondeo a LPG
Ahoj jsem ten mechanik od forda s vyhraněným názorem.Motory zetec trpěly na hlavy válců z prvu přidírání ventilů ve vodítkách,vysokým tlakem oleje ve zdvyhátkách při zahřívání motoru na provozní teplotu,tyhle závady jde v pohodě odbourat ale v případě LPG kdy se počítá s mírným zaklepáváním ventilů bych se toho plynu bál.Nemluvě o plastovém sání,které nevydrží výbuch toho levnýho paliva(pokud je dobře LPG namontovaný a počítá se s výbuchem u klapky sání tak to nehrozí).A když,už teda LPG do mondea tak jedině do 1.6,1.8,2.0 ale prosim tě ne do krásnýho 24vent.šestiválce V6.To je podle mě naprostý "zvěrstvo",třeba se na mě po týhle větě vrhnou spokojení plynaři s duratecem V6 ale to je na delší debatu počínaje druhým sáním a konče přidřenýma vstřikama u tohoto motoru.Doufám,že jsem tě moc neodradil,podle mě plyn patří do sporáku,nafta do kamen,a benzín do motoru.Jinak cenu přestavby pořídil soused za 16400Kč do mondea 2.0,svíčky a LPG filtr měnit po deseti tisících.Přeju pěkný rozhodování ale třeba ti někdo napíše jenom chválu.Ahoj -
« spinace
Zdravim Vas chlapi! Mam sierru, ne mondeo, ale potreboval bych Vasi pomoc. Predelavam v siere stahovani oken z mech. na elektricke. Potreboval bych spinace (podsvicene). Nevali se nekomu doma nahodou 2 kusy? Je vcelku jedno, jestli je to mondeo prvni nebo druhe generace, myslim ze jsou stejne ty spinace. V novem nevim jake jsou, videl jsem ho zatim jenom z dalky:) Mockrat dik!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!