Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Dovolená a spotřeba
Tak jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku (cca 3000km) a vůbec nechápu spotřebu. Auto bylo dost náladové a jel se mnou kamarád s Ventem 1.8 66kw, který mi stále ujížděl, tak jsem tomu musel šlapat na krk a na dálnici jezdit i na 4ku. Výsledkem je spotřeba při jízdě 140 - 160km/h (víc to nejelo ani z kopce) neuvěřitelných 7litrů. To jsem jel přes VídeŇ. Cestou zpět přes Alpy a přes Linec si to vzalo taky přesně 7litrů. Naopak při ježdění po Chorvatsku cca 60-80km/h a menším zatížení si to vzalo 8,5litru. Kde je problém? Proč mám při plném zatížení a větší rychlosti nižší spotřebu? V servisu se mi snažili namluvit, že to dělá ŘJ kvůli emisím!!! Zkusím držet otáčky motoru nad 2500 a více to točit. -
« Re: Mondeo Duratec 2.5 II.
Takze dalsi navsteva servisu je za mnou, predni lambda je vymenena a jede to o poznani lepe. Sice to porad neni zadny sportak, ale ve vyssich otackach uz dech neztraci. Taky uz jsem si pomalu zvykl na ten utlum ve strednich otackach, proste pri zmene stylu jizdy z pohodoveho na sportovni musim radit o dva stupne dolu - a vypnout ukazatel okamzite spotreby :-). -
« Koncovka kabeláže
Zdravím vás po dovolenke. Problém s výkonom TD 94 mám stále. 140 a dosť (po rovinke). Ale našiel som nezapojenú koncovku, možno vypadla z nejakého senzora - okrúhla, priemer asi 1 cm, dlžka asi 3 cm, dva kontakty, samica - visí asi 20 cm pod vzduchovým rezonátorom, odbočujúcu z hrubej kabeláže smerom od RJ alebo čerpadla - proste niekde zľava. A neviem kam by mala patriť. Neviete ako to zistiť? Možno ona je príčinou toho lenivca. Ď. za nápad. -
« Re: zdravim
kostney ... fakt ti verim. Mondea jsou totiz novejsi a drazsi auta a kupujou si je zapraskany snobaci, ktery nevi, co by za svoje prachy chteli a nic jim neni dobry. Sierra je stara sunka a ma ji vetsinou ten, kdo nema penez nazbyt a tak se stara o svoje auticko s patricnou laskou a vubec nepripusti, ze mu ta laska nekdy cukne :o) -
« Mondeo Duratec 2.5 II.
Tak jsem se prave vratil ze servisu. Krome vymeny prednich brzd (vyhledove predni silentbloky), svicek a oleje 5W30 (uz to potreboval, po vymene je motor mnohem tissi a ventily neklepou) to vypada jeste na 1-2 lambdy :-( (ale na diagnostice si nebyli jisti, pry to v uvodu hlasilo chybu u kdeceho), ze . To ostani (vcetne prepinani sani) by melo byt v poradku, subjektivne to jede dobre, ale porad mi to prijde ve strednich otackach lenosne - pritom i na 5ku to tahne krasne odspodu uz v 80tce, ale kolem 120-130 to zvadne. Jako by ten motor mel nejaky propad ve vykonu mezi 3-4000 ot. -
« Re: Ani tak, ani tak...
Od zimy bojuji se spotrebou taktez, zaboha se nemuzu dostat pod 10l. Je pravda, ze to hodne vytacim, ale i tak je to moc - minuly rok jsem jezdil tesne pod 9 litru. Ted po oprave doufam, ze to bude lepsi - menil jsem MAFinu, ktera myslim, ze tu spotrebu dokaze taktez ovlivnit. -
« Re: KLIMA
Mitsi: to byl pokus o cerny humor. On ne kazdy je ochoten investovat do auta s trzni hodnotou neco pres 100.000,- radove desitky tisic za opravu neceho, bez ceho se da normalne jezdit - a navic pri pripadnem prodeji se mu ta investice samozrejme zdaleka nevrati. Takhle to resil znamy u mazdy 626 - odesel kompresor, oprava cca 25.000,-, takze prohlasil: "odpojte to, ja si radeji stahnu okynko". Rozdil v trzni cene auta s klimou a bez ni je velmi maly :-(.
BTW, nevim, jak u forda, ale u jinych aut je stresni okno porad lepsi, nez vubec nic - ale uznavam, ze na to muzes mit jiny nazor. -
"-- skrytý --" 31.07.03 18:03
« Re: KLIMA
No fuj! Doporučovat někomu, aby si místo spravení klimy nechal namontovat střešní okno, to je opravu síla! Z mnoha mých vozů měly dva "originál" střešní okno z výroby (elektricky výklopné a posuvné sklo), pod ním odsunovatelný díl čalounění stropu) a téměř nikdy jsem to nepoužil, protože je to k ničemu. Jeden z těch vozů jsem dokonce prodal právě proto, že neměl klimu... -
« Re: KLIMA
Prorezl odlucovac vhlkosti (takovy valcovy bazmek u LP svetla) - novy cca 3.600,- (+ samozrejme cena naplneni klimy). Projevovalo se to tak, ze kompresor sepnul a protoze chladici medium nemelo dostatecny tlak (ale nejaky tlak tam byl), tak hned zase vypnul. Nejvetsi sranda byla, ze na to prisli az napodruhe, nejdriv mi jenom znovunaplnili medium - ale na to druhe plneni jsem mel velmi slusnou cenu. V tvem pripade to pri velkem stesti muze byt jenom spatne napnuty remen (prece jenom, klima to docela zatizi), jinak to smrdi kompresorem (ale jestli nebyl hlucny - nemlatil - uz pred tim, tak snad ne), bud jenom spojka, nebo cely a cenu radsi nechtej vedet, prakticky nikdo to nespravuje, takze od 15.000,- nahoru - to vyjde levneji dokoupit stresni okno :-(. Ale zkus zmasirovat ten servis, kde ti menili tu kladku, sice ti to urcite neuznaji jako svou chybu, ale mohli by ti aspon udelat slusnou cenu opravy. Idealni je, kdyz se na to podiva clovek, ktery ty klimy plni, ten ma vetsinou celkem jasno.
BTW, pokud klimu nezapnes, tak se tam toci jenom polovina elektromagneticke spojky, takze tam vlastne nema co vyt.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!