Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
to Jiri: Pokud vycházím z průměrných otáček na dalnici na 5ku, tak jezdím mezi 3000 - 4000ot. Zkusím jezdit místo okolo 2000, jezdit okolo 2600 a uvidíme. Jsem zvyklý na diesel a tak to málo točím. Mluvil jsem s technikem od Forda a on tvrdí, že kvůli dodržení emisních limitů, je někdy spotřeba vyšší než u starších motorů. Říkal, že se Sierrou 2.0 jezdil v pohodě za 6 - 6,5. S Mondeem prý nejezdí pod 8,5. -
"-- skrytý --" 25.08.03 16:14
« Re: Dovolená a spotřeba
To kutil: Ten celej clanek chce vicemene ukazat jak jsou viceventilove benzinaky v porovnani s diesely nevhodne pro bezne jezdeni kvuli maximum kroutaku a vykonu polozenych ve vyssich otackach. Nicmene pro benzinaky z toho vyplyva (nic noveho pod sluncem), ze pri podrazeni (pri nizsi rychlosti ve meste nebo jizde s vetsim zatizenim do kopce) muzes mit i nizsi spotrebu, pokud pak jedes s lehci nohou na plynu. Na Tvem miste bych pro pohodovou jizdu volil otacky kolem Tveho prvniho maxima kroutaku pri 2600 ot/min; otacky pod 2000 vyuzivej jen pri rozjezdu. -
kutil: no, otackam pod 2000 rikaji fordi prechodove (uz to neni volnobeh a jeste to nejsou provozni) a podle toho v nich vypada rezim motoru. Je to 16V, to se pak nediv, takhle se da jezdit se starymi 8mi ventily od VW. Meric spotreby IMHO nema vyznam, pokud jezdis pod 9, tak je to na mondeo kombi (jestli se nepletu, tak hodne v mestskem provozu) slusne. Ja jsem se s 2.5 jeste pod 10 nedostal - ale je fakt, ze ja si ten motor rad poslechnu v otackach :-). S 2.0 jsem mel dlouhodoby prumer pres 10. Uz jsem to tady kdysi psal, kamos jezdil s 1.8 sedan prakticky jenom do prace a z prace, 30 km tam, 30 zpatky, klidna jizda 90-100 km/h po siroke rovne silnici, porad hlavni prakticky bez krizovatek, ale pod 7 se nedostal. -