Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
to Jiri: Pokud vycházím z průměrných otáček na dalnici na 5ku, tak jezdím mezi 3000 - 4000ot. Zkusím jezdit místo okolo 2000, jezdit okolo 2600 a uvidíme. Jsem zvyklý na diesel a tak to málo točím. Mluvil jsem s technikem od Forda a on tvrdí, že kvůli dodržení emisních limitů, je někdy spotřeba vyšší než u starších motorů. Říkal, že se Sierrou 2.0 jezdil v pohodě za 6 - 6,5. S Mondeem prý nejezdí pod 8,5. -
"-- skrytý --" 25.08.03 16:14
« Re: Dovolená a spotřeba
To kutil: Ten celej clanek chce vicemene ukazat jak jsou viceventilove benzinaky v porovnani s diesely nevhodne pro bezne jezdeni kvuli maximum kroutaku a vykonu polozenych ve vyssich otackach. Nicmene pro benzinaky z toho vyplyva (nic noveho pod sluncem), ze pri podrazeni (pri nizsi rychlosti ve meste nebo jizde s vetsim zatizenim do kopce) muzes mit i nizsi spotrebu, pokud pak jedes s lehci nohou na plynu. Na Tvem miste bych pro pohodovou jizdu volil otacky kolem Tveho prvniho maxima kroutaku pri 2600 ot/min; otacky pod 2000 vyuzivej jen pri rozjezdu. -
kutil: no, otackam pod 2000 rikaji fordi prechodove (uz to neni volnobeh a jeste to nejsou provozni) a podle toho v nich vypada rezim motoru. Je to 16V, to se pak nediv, takhle se da jezdit se starymi 8mi ventily od VW. Meric spotreby IMHO nema vyznam, pokud jezdis pod 9, tak je to na mondeo kombi (jestli se nepletu, tak hodne v mestskem provozu) slusne. Ja jsem se s 2.5 jeste pod 10 nedostal - ale je fakt, ze ja si ten motor rad poslechnu v otackach :-). S 2.0 jsem mel dlouhodoby prumer pres 10. Uz jsem to tady kdysi psal, kamos jezdil s 1.8 sedan prakticky jenom do prace a z prace, 30 km tam, 30 zpatky, klidna jizda 90-100 km/h po siroke rovne silnici, porad hlavni prakticky bez krizovatek, ale pod 7 se nedostal. -
To Jiri: Jestli jsem to tedy dobře pochopil, pokud jedu na 3ku s vyššími otáčkami, mohu mít nižší spotřebu, jak stejná jízda na 5ku s nižšími otáčkami. Proto mám jezdit v otáčkách, při kterých má motor nejvyšší moment. To mám tedy jezdit v otáčkách mezi 3800 - 5700ot? Může to někdo s PP ověřit? -
"-- skrytý --" 25.08.03 12:14
To kutil: Prekopiroval jsem Ti sem vynatky z jednoho clanku od nejakeho Gordona Morissona.
...There is a very popular misconception that getting into the highest gear possible - as soon as possible - results in minimising fuel consumption. The theory presumably being that (for a given vehicle speed) the more engine revolutions per minute we use, the more fuel is being burned - as a fixed amount of fuel is used for each revolution of the engine. WRONG! What (primarily) determines how much fuel is being used is the amount by which the throttle (accelerator pedal for non- motorcyclists) is opened...
...If we select a gear, which requires the engine to run at a speed where maximum torque is developed, then we will only require light pressure on the accelerator. This will result in using less fuel. An added benefit - significant to all Advanced Drivers- is that the engine will also offer far better flexibility at, and around, this engine speed. When needed, acceleration will be stronger and engine braking (on a closed throttle) will be improved. So you can save on brake pads as well. ...
...Do NOT, however, attempt to drive your 1.8 litre Ford Focus around town in fifth gear to save fuel. Select a gear which will enable you to use the lightest pressure on the accelerator pedal but also one which will result in good flexibility. This will probably mean 3rd gear in 30MPH areas (or lower if you are travelling below the speed limit or need to swiftly overtake a slower moving vehicle.) Remember - using a closed throttle in 5th gear to travel at 30MPH down a hill will remove flexibility. Selecting 3rd will remove the need to keep using the brakes to restrict the vehicle to the speed limit and WILL NOT USE ANY MORE FUEL! In fact, if the gradient reverses, using 3rd will SAVE FUEL!... -
To Spirit_: Nemám rád, když motor řve a tak jezdím mezi 2000 - 3000ot. Akorát na předjetí nebo zrychlení podřazuji a točím až na 5000ot. Když ale jezdím po městě nebo po okreskách, brzo řadím 5ku a tak mám otáčky mezi 1800 - 2200, což je asi málo. Marně scháním nějaký měřič spotřeby, abych zjistil, jaký režim jízdy je nejlepší. Údajně má Mondeo na ŘJ dva PINy na kterých je rychlost a spotřeba, na ty by se dal připojit nějaký PP. -
« Dovolená a spotřeba
Tak jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku (cca 3000km) a vůbec nechápu spotřebu. Auto bylo dost náladové a jel se mnou kamarád s Ventem 1.8 66kw, který mi stále ujížděl, tak jsem tomu musel šlapat na krk a na dálnici jezdit i na 4ku. Výsledkem je spotřeba při jízdě 140 - 160km/h (víc to nejelo ani z kopce) neuvěřitelných 7litrů. To jsem jel přes VídeŇ. Cestou zpět přes Alpy a přes Linec si to vzalo taky přesně 7litrů. Naopak při ježdění po Chorvatsku cca 60-80km/h a menším zatížení si to vzalo 8,5litru. Kde je problém? Proč mám při plném zatížení a větší rychlosti nižší spotřebu? V servisu se mi snažili namluvit, že to dělá ŘJ kvůli emisím!!! Zkusím držet otáčky motoru nad 2500 a více to točit. -
« Re: Mondeo Duratec 2.5 II.
Takze dalsi navsteva servisu je za mnou, predni lambda je vymenena a jede to o poznani lepe. Sice to porad neni zadny sportak, ale ve vyssich otackach uz dech neztraci. Taky uz jsem si pomalu zvykl na ten utlum ve strednich otackach, proste pri zmene stylu jizdy z pohodoveho na sportovni musim radit o dva stupne dolu - a vypnout ukazatel okamzite spotreby :-). -
« Koncovka kabeláže
Zdravím vás po dovolenke. Problém s výkonom TD 94 mám stále. 140 a dosť (po rovinke). Ale našiel som nezapojenú koncovku, možno vypadla z nejakého senzora - okrúhla, priemer asi 1 cm, dlžka asi 3 cm, dva kontakty, samica - visí asi 20 cm pod vzduchovým rezonátorom, odbočujúcu z hrubej kabeláže smerom od RJ alebo čerpadla - proste niekde zľava. A neviem kam by mala patriť. Neviete ako to zistiť? Možno ona je príčinou toho lenivca. Ď. za nápad. -
« Re: zdravim
kostney ... fakt ti verim. Mondea jsou totiz novejsi a drazsi auta a kupujou si je zapraskany snobaci, ktery nevi, co by za svoje prachy chteli a nic jim neni dobry. Sierra je stara sunka a ma ji vetsinou ten, kdo nema penez nazbyt a tak se stara o svoje auticko s patricnou laskou a vubec nepripusti, ze mu ta laska nekdy cukne :o) -
« Mondeo Duratec 2.5 II.
Tak jsem se prave vratil ze servisu. Krome vymeny prednich brzd (vyhledove predni silentbloky), svicek a oleje 5W30 (uz to potreboval, po vymene je motor mnohem tissi a ventily neklepou) to vypada jeste na 1-2 lambdy :-( (ale na diagnostice si nebyli jisti, pry to v uvodu hlasilo chybu u kdeceho), ze . To ostani (vcetne prepinani sani) by melo byt v poradku, subjektivne to jede dobre, ale porad mi to prijde ve strednich otackach lenosne - pritom i na 5ku to tahne krasne odspodu uz v 80tce, ale kolem 120-130 to zvadne. Jako by ten motor mel nejaky propad ve vykonu mezi 3-4000 ot. -
« Re: Ani tak, ani tak...
Od zimy bojuji se spotrebou taktez, zaboha se nemuzu dostat pod 10l. Je pravda, ze to hodne vytacim, ale i tak je to moc - minuly rok jsem jezdil tesne pod 9 litru. Ted po oprave doufam, ze to bude lepsi - menil jsem MAFinu, ktera myslim, ze tu spotrebu dokaze taktez ovlivnit.