Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
to Mitsi: To co píšeš o GDI a že je to chiméra, to cca před 2roky tvrdily skoro všichni. Je mi jen záhadou, proč to dnes uvádí do provozu VW i Ford. Myslíš, že jen chtějí vydělat na blbosti zákazníků? Podobně na mě působí i snaha výrobců zmenšovat objem TD motorů. Vždyť Fiat už má diesel 1.3 s CR. Kam to povede!?! Zajímá mě s čím příjde Ford s C-MAX. Akorát mě tam docela děsí ten diesel 1.6TDCi. Bude motor schopný auto utáhnout nebo je použitelný až 2.0TDCi? -
"-- skrytý --" 27.08.03 14:17
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
Kdyz budes s benz. motorem s primym vstrikem jezdit stylem, ktery tento typ motoru potrebuje, aby vynikly specificke vlastnosti, pro nez byl konstruovan, pak si vezme mene nez srovnatelny motor s neprimym vstrikovanim. Pokud s nim vsak budes jezdit tzv. "normalne" (tzn. jako vetsina ostatnich v dane chvili na silnici kolem Tebe), pak vyhoda mensi spotreby odpadne a zustanou pouze vsechny nevyhody primeho vstriku: slozita konstrukce (zj. ridici elektroniky), mimoradna citlivost na pouzivane palivo, horsi zplodiny, mensi zivotnost, hlucnost (tvrdost chodu) ve vyssich otackach, neochota vytacet se do "cerveneho" atd. atd. Primy vstrik benzinu je chimera, ktera za stale se zprisnujicich emisnich limitu nema budoucnost. Ostatne ne nadarmo prvni vyrobce motoru s primym vstrikem benzinu (tedy ten, kdo ho zavedl do seriove vyroby - GDI od Mitsubishi), firma MMC, s touto technologii v podstate skoncila, ale jeste predtim stacila uspesne prodat licence rade evropskych vyrobcu... At si taky "natlucou hubu"! -
« Nový 1.8 s přímým vstřikem.
O novém motoru jsem našel tyto info (v závorkách hodnoty motoru 1.8 96kW):
- výkon 96kW/6000 (92/6000)
- moment 175Nm/4250 (170/4500)
- 0-100km/h 10,9s (11,2)
- 50-100km/h 19,4s !?! (15)
- max rychlost 202km/h (200)
Zajímavá je spotřeba, která je o 0,5 litru nižší. Ve skutečnosti je ale ještě nižší protože motor umí pracovat korektně i pod 2000ot a tím se jeho chování blíží dieselu. Měl jsem možnost jet s VW 1.6FSI a je to velmio zajímavý motor, hlučnější od 3500. -
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
to prochy: No, přímý vstřik paliva se začíná ve větší míře až v poslední době. Do těď se používalo:
- karburátor
- jednobodový vstřik
- vícebododový vstřik
Jednalo se vždy o přidání paliva do vzduchu před spalovacím prostorem, respektive v sacím potrubí a tak směs vždy vstoupila do spal. prostoru, ventily se uzavřely a dění uvnitř spal. prostoru se nedalo ovlivnit.
Přímý vstřík znamená, že se benzín vstřikuje až do spal. prostoru a tak se dá vstřikovat i během hoření (podobně jako diesel CR). To přináší výrazné snížení spotřeby paliva a lepší zátah v nízkých otáčkách. Dlouho ale tato technologie přinášela problémy s tzvn churou směsí a tak se objevuje až teď. Většinou se k těmto motorům dává 6tikvalt. Koukni na ten článek uvedený v předchozím příspěvku. -
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
to prochy: To co píšeš platí pro stařé motory, většinou 8V. Bohužel snaha splňovat emise vede výrobce k přeprogramování ŘJ a odstaranění tzvn. chudé směsi (přebytek vzduchu na objem paliva) a tak v přechodové oblasti mezi volnoběhem a 2000 naopak spotřebu zvyšují. Nové motory už mají jinak spalovací prostor a efekt není tak výrazný. Nejhorší je nová elektronika ve starém motoru. Pro benzínové motory je jediné řešení přimý vstřik. Viděl jsem to u VW a jezdí to dost dobře. Ptal jsem se i u Forda na 1.8 s přímým vstřikem, ale prý to ještě neviděli. U těchto motorů se dá jezdit od volnoběhu. Dnes mi vyměnili MAF senzor, tak uvidím. Příště už motor bez TD nechci. Zajímavý článek o Fordu jsem uveřejnil na [odkaz] -
« Re: Dovolená a spotřeba
rubic: u meho byvaleho 2.0 to klapani delalo nejake cidlo sani?, nebo jak se to jmenuje, takova krabicka na prepazce mezi kabinou a motorovym prostorem, ale jenom kdyz jsem to dusil od volnobehu a pri 2000 ot to ztichlo. Ventily jsem (pokud vim) nikdy klepat neslysel. Ale podle mechaniku od forda to klapani nema na nic vliv (to je jejich oblibena :-)), jenom je to cidlo trochu hlucne. -
"-- skrytý --" 26.08.03 15:30
« Re: Dovolená a spotřeba
To rubic: Bohuzel link na ten clanek jsem si nezalozil. Klikl jsem na nej z britskeho fora majitelu focusu a to je tak rozsahle, ze uz nejsem schopen to zpetne najit. Mam ale ten clanek stazeny. Jestli budes chtit, poslu ti ho e-mailem na adresu, kterou tu uvedes. -
"-- skrytý --" 26.08.03 15:29
« Re: Dovolená a spotřeba
To rubic: Žádné "ventily neklepou"! To se "jen mlátí písty o stěny válců", protože to neskutečně podtáčíš, k tomu zřejmě používáš nekvalitní palivo a motor se s tím už nedokáže vyrovnat, třebaže je vybaven čidlem klepání (přesněji "čidlem detonačního spalování") a řídící elektronika již nemá "kam snížit předstih" zážehu, aby tomu detonačnímu spalování zamezila. Rychlou smrt Tvému motoru! Tedy pokud rychle nezměníš styl jízdy... -
« Re: Dovolená a spotřeba
to Kutil:
jezdim podobne jak pises ve sve zpovedi (s dvoulitrem combi 16V - pro neznale) ... taky nerad notoru rev, taky prechod z dieselu. Povedlo se nam (ridi i manzelka) "udelat" trikrat za sebou spotrebu v rozmezi 8-8,2/100 a zrovna, kdyz se snazim jezdit slusne, nizke otacky a zkusit udelat spotrebu co nejnizsi, efekt je zcela opacny. Vsimnul jsem si treba, ze kdyz "probublavam" po rovine 80 na 5-tku a zacnu pridavat - klapou ventily az do 2200-2300 otacek. Premyslel jsem nad tim a Tvuj dialog s Jirim mi to potvrdil. Holt se musim zmenit.
to Jiri:
Prosim napis link na ten clanek od Gordona Morissona. Dekuji predem. -
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
Souhlas. Mam taky DOHC sierru. Neni problem se dostat na 6-6,5 litru. V prumeru jezdim za 7,3. Jezdim 95% dalnice. Petku zaradim na zacatku, vyradim na konci cesty, jezdim na 5-ku 80 i 180, auto tahne porad stejne, od 2000 ot. zrychluje i do kopce. Jake jsou Mondeacke motory? Ctvercove nebo podctvercove (vrtani:prumer)? -
"-- skrytý --" 26.08.03 11:44
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
Muzu potvrdit, ze se Sierrou 2.0i DOHC (max. kroutaku v 2500 ot, 174 Nm, nebo kolik a max. vykonu asi v 5500), se da jezdit za 6.0-6.5l/100km. A jakou techniku jizdy pouzivam? Pri rozjizdeni to klidne na ty 3000-3500 vytocim, kdyz dosahnu pozadovane rychlosti, radsi o neco vyssi, tak tam dam nejakou rychlost, jenom aby to bublalo, napr. mezi 1500 az 2000 ot. Je to jenom na udrzeni rychlosti, ne na zrychleni. Potrebuju nekoho predjet? OK. Z petky treba na trojku do 5000 ot a znovu bublanda. A co na to pocitac? Pri rychle akceleraci stoupne okamzita spotreba treba na 20-30 l/100km, ale pouze na dobu nekolika malo sekund, Pak si to bubla za 5.5. Napsal jsem pouze to, co jsem sam vypozoroval. Muj motor je dvojvacka, ale pouze 8v. Vy mate uz 16v a to muze byt treba trochu jinak. Prevody mam velice dlouhe az na petku, ta je kratsi. Pri 140 to na ni toci 3000 ot. -
« Re: Re: Re: Dovolená a spotřeba
to Jiri: Mám ještě jeden problém. V poslední době mi auto začíná plavat. Nechal jsem zkontrolovat geometrii a je v pořádku. Projevuje se to tak, ža to za jízdy tahá za volant a auto jezdí ze strany na stranu. Na dálnici se to projevuje ještě jinak - když chci zkorigovat dráhu vozu a otočím volantem, nic se neděje, auto zareaguje až když otočím volantem mnohem víc, než bylo dříve třeba. Díky tomu ve 140km/h kroutím volantem jak šílenec. Jako by zlobil posilovač řízení. Měl jsem už tento problém kdysi u Felicie, když se v posilovači uvolnila torzní tyčka ten měl jakousi hysterezi - prostě měl rozsah cca 10% kdy nereagoval a pak překmitl. Nakonec to bylo až u výrobce, než na to přišli. Dělalo to jen v určité rychlosti. -
"-- skrytý --" 26.08.03 10:23
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
TO kutil: Na dalnici nemusis jezdit na petku az od 155 vyse. Klidne muzes i 120, jen je treba pocitat s tim, ze Ti to z tech 120 az 140 bude zrychlovat pomaleji. Kdyz potrebujes pri techto rychlostech vyrazne zrychlit (napr. pri jizde v levem pruhu) podradis na ctyrku a pak zaradis opet petku. Pokud jde o spotrebu, na dalnici uz dominuje aerodynamicky odpor. Mne se dokonce projevilo snizenim spotreby to, ze jsem zacal jezdit na Prumyslove a Jizni spojce o neco pomaleji (po navsteve v Kongresove - dopadlo to tam celkem dobre: 1000 Kc a zadny zaznam). -
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
to Jiri: S těma destičkama máš pech. Mluvil jsem s chlápkem, který měnil destičky hrozně brzo a tak tam dal jinou značku. To způsobilo, že mu odešly kotouče :-))
To co píšeš je možná důvodem, proč mi auto nechtělo jet po dálnici z Vídně ani 140km/h a musel jsem řadit 4ku. Kamarád jel s Ventem 1.8 66kW a děsně mi stále na 5ku ujížděl.
Mám ještě jedno auto - VW Polo 1.3 a u toho se motor super vytáčí a na 5ku zvládá vše. Tak jsem z něj zvyklý motor moc nevytáčet.
Zkusím teď jezdit v oblastech max momentu (polepím otáčkoměr :-)) a uvidíme. Musím si holt zvyknout, že na 5ku můžu jezdit až od 155km/h.
Cestou zpět jsem jel přes Graz do Lince a ačkoliv je dálnice pořád z kopce nebo po rovině, auto vůbec nechtělo jet a ani na 5ku ani na 4ku jsem z toho víc jak 160km/h nevytáh.
První maximum momentu (145Nm) mám mezi 2500 - 3000ot. a druhé (155Nm) od 3800 - 5500ot. Maximum je v 4840ot. Bohužel mezi 3000 - 3800 je propad na 140Nm. Takže teď budu jezdit mezi 2500 - 3000ot.
-
"-- skrytý --" 25.08.03 20:26
« Re: Re: Dovolená a spotřeba
To kutil: To je jasny, ze na dalnici to netocis kolem 2000. Nicmene dalnicni limit pada priblizne kolem tech 3500, kde mame oba mirny propad kroutaku (u mne ze 161 na 155 Nm), a je to patrne podle zhorsene akcelerace a rekl bych i zvysene hlucnosti. Motor si tam zkratka nehovi, cehoz projevem je prave ten propad. Zato od 160 tacho uz si jen spokojene tise vrni. Jiz vicekrat jsem si overil jak akcelerace presne sleduje prubeh kroutaku z brzdy (a taky tuhle informaci na rozdil od Tebe maximalne vyuzivam). Mimochodem, asi budu znovu muset menit predni kotouce a desky. Prva vymena byla pri 39 tisicih kvuli vibracim volantu od 130 vyse a asi po 6 tisicich po vymene to zacina zase pri brzdeni vibrovat. Ted mam najeto 47 a pul tisice a zda se mi, ze se to dale zhorsuje. Jiz nikdy vice desticky a kotouce od Forda. Nehodlam je menit casteji nez olej. PetrH memil take poprve po 38 tisicich a pri druhe vymene po 6 tisicich! presel na brzdy Bendix a pri 75 tisicich byl stale spokojeny. Nemas taky nejaky typ na desticky a kotouce?