Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Změna rozměru pneu
Zas bych to tak nedramatizoval, mame obuty stary Mondeo I na 205/55/16 na 6,5x16 z novyho Scorpia a Lagunu I na stejnym rozmeru gumy a disku 7,5x16 a uplne bez problemu a jizdni vlastnosti proti doporucenym 185/65/14 jsou proste jina trida. Negativa subjektivne zadna. Komfort prakticky stejny, no samozrejme je to mirne tvrdsi. -
« Re: re: zase ta spotře
To petous: Malé objemy se vyrábí proto, aby se snížila hmotnost motorů, množství nasávaného vzduchu, třecí ztráty a ztráty kinetické energie kmitajících částí. A pokud k takovému motoru dáš turbo pro dobré plnění jseš schopný dostat z litrového motoru výkon jak z 1.8
[odkaz]
A teď jiná otázka: Proč se do lodí a lokomotiv nedávají malé přeplňované motory a dávají se tam velkoobjemové pomaloběžné. Jaký je důvod? -
« Re: TD 94 - vzduch
Zistil som zaujímavý fakt s tým mojím slabším výkonom. Spomenul som si totiž, že pred polrokom som mal podobný problém a po absolvovaní emisnej prehliadky (prvý a posledný krát), kde mi vytočili motor 10 x za sebou na 5.100 otáčok (ani si neviete predstaviť ten čierny dym z výfuku 10 m za vozom) výkon podstatne zlepšil. Tak som ho v garáži vytočil 3 x na maximum cca. po 5 sekúnd (zase všetko okolo čierne) a hele hneď je živší. Tak asi zoženiem nejakého kominára nech mi vyčistí výfuk, pokiaľ to vôbec ide. -
petous 24.04.04 19:34
« Re: re: zase ta spotřeba
To snad ani nemyslíš vážně? Opravdu si myslíš, že při zavřené klapce se sníží pumpovní ztráty? Tobě asi plyn funguje reverzně nebo myšlení. Zkus si vzít třeba šnorchla a škrtit průměr, jestli se ti sníží sací odpor při přivření. Asi budeš překvapen.
Kdyby byl pravdivý mýtus o nízké spotřebě amerických velkoobjemových aut, tak proč potom ty volové konstruktérský se namáhaj s konstrukcí např. motoru 1.0 VVTi pro Toyotu Yaris a podobné výplody, když by mohli klidně použít nějakej 3 litrovej stabilák se zaručeně menší spotřebou? -
"-- skrytý --" 22.04.04 22:48
« Ford KA - gumy a elektrony
Jelikoz miluju fordy , poridil jsem dalsi auto do rodiny, ojetej Ford Ka 1988. A protoze si nechci nabehnout a jsou tady znalci jako Mitsi, ptam se:
jakej rozmer alu tam mam dat ( v 14 resp. 15 ? ) a jakej rozmer pneu ? Jde nejenom o vzhled, (13ky nechci) , ale i o to, aby pak vysledna 14 ka nebo 15 ka guma nestala ranec ( jako 195x40 a podobne )....
Respektive , co se vejde rozumne do podbehu Ka ( chtel bych sirsi nez 14/ 165 /60 ... -
"-- skrytý --" 22.04.04 22:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna rozměru pn
>xmondeo, mitsi:
mam na mondeu 15/205/50 na elktronech AEZ 7x15 ET 38 a problem jsem mel podobny - traslavka ( dynamicke nevyvazeni) . Reseni bylo v nekolika krocich - na naprave, ulozeni nic zasadniho , kola vyvazena . Aby kola dosedla na naboj,bylo treba odstranit podlozky z naboju. Pak jsem mel jeste o malinko jinek plastove vlozky , koupil jsem stejny rozmer ( byl tedy papitove stejny, ale fyzicky jiny :-) od jineho vyrobce... Ted uz mam od traslavky klid.
Nektre projevy popisovane Mitsim to ale ma stale - citlivost na nerovnosti vozovky ( porad to nekam tahne) , auto je tvrdsi , ale drzi smer , pri brzdeni mirne razy do rizeni. Priste tam dam 195 a -
"-- skrytý --" 21.04.04 11:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna rozměru pneu
xmondeo: Pokud mi veris, "ze vim, o cem mluvim", pak mi snad muzes verit i to, ze pokouset se to vyresit revizi predni napravy v podstate nema smysl (pokud tam neni nejaky jednoznacne zjevny problem, typu napr. vymlaceneho rejdoveho cepu). Jednak to nezaplatis (vule jsou prakticky vsude a musel bys za nekolik desitek tis. Kc vymenit temer vsechny dily), jednak nikdy nemas garanci pozitivniho vysledku (prave s Tebou zvolenou kombinaci disk / pneumatika by prave to Tvoje auto nemuselo uspesne jezdit, ani kdyby bylo uplne nove! A klidne mi muzes verit i to, co jsem predpovidal, ze Ti postupne rychle odejde, a to nejen na predni, ale i na zadni naprave: proste mas ted "tezsi zavazi na delsi pace", podvozkove dily jsou mnohem vice namahany, ale nejsou na to dimenzovany. TAK HODNE POTESENI - "JEN" Z ESTETICKEHO ZAZITKU, NAVIC SPISE PRO TVE OKOLI, NEZ PRO TEBE SAMOTNEHO.
PS: Mohu Te ujistit, ze pro naprostou vetsinu lidi kolem je Tve Mondeo "jen" Mondeo, at ma kola jakakoliv! A tohle plati obecne bez ohledu na znacku a typ vozu, pokud tedy zrovna nejezdis nejakou opravdu vzacnou exkluzivitou... -
« 2 spirit
mám BRC s klasickým monopoint vstřikováním, verze s automatickým přepínáním paliva ( směr benzín - LPG ). Jaxem už uvedl, vyšlo to na cca 27.000.Pokles výkonu mám naměřený na 15kW, což je cca 10% výkonu a spotřeba je teď když je teplo stejná jako benzín, v zimě to stoupne o cca 1l/100km. Subjektivně je to v plynu samozřejmě línější, na druhou stranu když podřazuješ včas tak to není až taková hrůza.Podle plynárníků-montážníků je V6 nejvhodnější na přestavbu do LPG, 2.0 má paradoxně náchylnější elektroniku k závadám.
Zatím jsem s provozem spokojený, dá se jezdit poměrně úsporně ( 10l LPG/100km ) při běžném jízdním stylu a neloudání se, když mám těžší nohu a hodně pospíchám taxe pohybuju někde u 12-13l / 100km ( ale to musím opravdu hnát stylem brzda-plyn ).
Shrnuto podtrženo - kdo hodně jezdí, můžu V6 v kombajnu s LPG jen doporučit.
Pokud pravidelně měním svíčky ( cca po 30.000 ) a vzduchový filtr s olejem, běhá bez potíží.
Jo, montáž provedla firma MAT servis ve Zlíně-Tečovicích.Zabývají se výhradně Fordama - tuning, chiptuning, přestavby LPG. -
« Re: Re: to Smudla
K objemu motoru mondea 2.5 V6. Zmena objemu je jenom papirova, jedna se porad o stejny motor. Nesouvisi to ani s modernizaci na MK II v roce 97, nizsi objem zacal ford udavat az u poslednich rocniku, v podstate od uvedeni ST200. Osobne mam 2.5 98 a objem je 2544 ccm. Krome STcek jsem jeste 2.5ku s objemem pod 2.5 nevidel.
Co se LPG tyka, to by me celkem zajimalo. Jaky mas system (podtlak/ vstrikovani a jakou varinatu) a kde ti to delali. Projdes fordi diagnostikou motoru bez zavad? Protoze 2.5 V6 v mondeu neni co se provozu na LPG tyka az tak jednoduchy, prakticky jediny rozumny system je sekvencni vstrikovani, coz uz je kolme 50 tisic Kc. Podlakove systemy pomerne vyrazne snizuji vykon motoru (mam na valcich zmereny rozdil 25kW mezi LPG a benzinem) a spotreba oproti benzinu stoupne pri stejnem stylu jizdy o 1-2 litry LPG.
A ke spotrebe 2.5 V6. Ve srovnani s 2.0 ta V6 lepe tahne odspoda, tak do trojky je velmi ziva, ale potom uz ji dochazi dech - neni divu, mondeo 2.5 ma v kombiku prazdne tunu a pul, k tomu nejake harampadi v kufru (nadrz na LPG), ridic - a jsme skoro na dvou tunach. Zalezi na konkretnim motoru a zprevodovani (jsou verze se stalym prevodem 3,41 nebo 3,82, ta kratsi je zivejsi a kupodivu i mene zere). Ale ani 2.0 neni zadny lenoch a na normalni jezdeni staci s rezervou, jedinou nevyhodou je maly kroutak v nizkych otackach.
Ta 2.5 V6 je pomerne slozity motor (pod kapotou moc mista nezbylo), delat si na ni neco doma v garazi, to uz musi byt hodne dobre vybavena garaz... Prakticky nikdo krome fordich servisu (mozna s vyjimkou garazistu specializovanych na mondea) s tim nema zadne zkusenosti. Na druhou stranu po mechanicke strance je to drzak a moc udrzby nepotrebuje, v podstate jenom olej a svicky. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Změna rozměru pneu
rozměr pneu je schválený, ale musíš dodržet rozměr disku, který je na takové botičky určený.
Koupil jsem V6 Ghiu na 205/50 R15 na origoš alu discích ( tedy 6,5 palců šířka ) , teď jezdím plechy 195/60 R15 a rozdíl pozoruju prakticky jediný:na těch 205-kách to bylo podstatně tvrdší , na těch 195-kách si nemůžu dovolit přece jenom takové nájezdové rychlosti do zatáček. Jinak na spotřebě se to neprojevilo.
U V6 je problém neshodnosti disků vyřešen tak, že kvůli velikosti předních brzdičů tam jiné kola než s velkým vybráním dát ani technicky nejde. A disky s tímhle provedením vnitřního límce se daly svého času sehnat jen a jen Borbety posvěcené Fordem.
I když je v TP nebo ZTP uveden rozměr pneu který je možné namontovat, je dobré si ověřit jaký disk a jaké profilové číslo je možné na ten který konkrétní typ a modifikaci auta používat bez negativních důsledků- to byl problém třeba u Escortu poslední generace, kde je mezi doporučenýma rozměrama pneu 13" nebo dokonce 175/60 R14 - auto bylo vratké a ustřelovaly tomu zadky, běžně se používaly 185/60 R14 a byl klid, auto bylo naopak jako motokára, jisté a přimé reakce na řízení. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna rozměru pneu
Asi víš o čem mluvíš....opravdu mám najeto přez 60tis, přesněji 74... a házivost kotoučů se opravdu projevila nedávno, s původníma kolama nebylo tak markantní. Vůbec popisuješ přesně můj případ - i to mírné houpání při jízdě. Nepomohlo by trochu kouknout na přední nápravu ? (výměna kotoučů je samozřejmě jasná)... Díky za rady. -
"-- skrytý --" 19.04.04 22:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Změna rozměru pneu
Ještě doplněk: Kupoval jsem hliníkáče o šířce 7 palců - bylo to všude napsané, včetně na krabicích. Ve skutečnosti ale mají šířku 7,5 palce. Jeden z nich má navíc menší průměr límce dosedací plochy (nepodařilo se mi to vyreklamovat - že prý na funkčnost to nemá vliv). A kdo ví, jestli vůbec mají stejnou hodnotu ET...
Konkrétně k Mondeu: Pokud má najeto přes 60 tis. km, můžeš si být téměř jist, že na přední nápravě budou už dost citelné vůle a tlumiče také budou nic moc (problém je nejen s jejich účinností, ale i s horním ukotvením McPhersonů vůči karoserii - tradičně slabé místo Fordů obecně a Mondeí obzvláště). Jestliže na takové auto nahodíš kola, která nejsou úplně "košér", pak jsi nucen řešit potíže, které jsi popisoval.
PS: Že máš "špatná kola" se obecně pozná podle toho, že auto sebou při jízdě nepřirozeně hází (jakoby houpe) ze strany na stranu a odmítá držet korektně stopu v přímém směru jízdy - každá nerovnost na vozovce ho "rozhází". Kromě toho se výrazně posílí citlivost řízení na "křivost" brzdových kotoučů - to, co bylo sice i předtím patrné, ale příliš to nepřekáželo, najednou výrazně "kope do volantu" při brzdění, především pak jemném až mírném (při intenzivním se to nemusí projevit vůbec).