Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 1.8TD
Asi zalezi na tom, kde si ten rozvodak necha menit (tam mu cenu reknou presne), interval je 60000km, ale TD od forda nemaji rozvody zrovna nejlip udelane, takze bych to uplnym amaterum radsi nesveril. Jestli ma ABS pozna podle kontrolky na pristrojovce (no a pak pri brzdeni), MK II (od 9/96) uz ho mely standardne vsechny, u MK I (do 9/96) zalezelo na verzi vybavy - na prani slo do i zakladu, v Ghia bylo standard. -
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
Zrychlení z 50-100km/h uvádí jen Ford a je to zrychlení na 4ku. Je to dobrá informace o pružnosti motoru. Většinou u dieselů je tato hodnota lepší jak zrychlení z 0-100km/h, u benzínů je to naopak. U toho přímého vstřiku je to ale hodně špatná hodnota. -
« Re: Kouřivost 1,8TD
Ten EGR ventil jsem měl na mysli, jen jsem si nemohl vzpomenout, jak se jmenuje. Když to vytočím na neutrál, pořádně to oturuju, tak nic, žádnej kouř. Dělá to cca při 2000 ot./min, když zabere turbo a auto má největší zátah. Dobře to je vidět, když jedu třeba na dvojku, šlápnu na to a auto začne dobře akcelerovat - to vidím v zrcátku pěknej mrak. Řekl bych, že otáčky motoru neodpovídají sešlápnutýmu plynu a nafta se prostě nestačí spálit, pak by to vypadalo opravdu na ten ventil, ale nejsu odborník. Nějak se mi nelíbí, když auto v 70tis. takhle hulí... Jinak, když někoho vezu, tak nechce věřit, že takhle akceleruje 1,8TD ??? Takže motor asi vyčubanej nebude... -
« Re: Kouřivost 1,8TD
Každý diesel trochu kouří. Při nadbytku černého kouře bych nejdřív zkusil výměnu vzduchového filtru a pokud by to nepomohlo, tak nechat v servisu zkontrolovat EGR ventil (recirkulace výfukových plynů). Kouří ti to když motor vytočíš do vysokých otáček anebo spíš při "podtočení"? -
« Kouřivost 1,8TD
Potřebuji poradit. Nějak moc mě kouří 1,8TD ´97 (70tis.km) při akceleraci. Když na to moc nešlapu, tak nic, ale jak to přišlápnu a zabere turbo, tak se za mnou vyvalí černej kouř. Otec má 1,8TD ´94 (250tis.km) a vůbec mu to nekouří, ale taky to nemá takovej zátah. Mám podezření na ventil (teď nevím jak se jmenuje), který vrací nespálenou naftu zpět do spalovacího prostoru (hlavně snad kvůli emisím). Máte někdo s tímto zkušenosti, nebo to má při zátahu takhle kouřit ? -
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
To Mitsi: Mrknu na kat, díky. Dělá to ale od koupi vozu, motor má různou charakteristiku, hodně závislou na počasí. Ráno s chladným a vlhkým vzduchem jede super, večer při vedru a dusnu nechce vůbec jet. U jiných aut jse to tak výrazné nepozoroval. Mám teď nový MAF a je to lepší. Motor většinou začne zabírat jen v nízkých otáčkách a pak vadne. Nechce se vůbec vytáčet, na sešlápnutí plynu reaguje zpomalením. -
"-- skrytý --" 01.09.03 11:28
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
To kutil: Hele, a nemáš náhodou tzv. "vysypaný kat" (rozpadlý "nosič" aktivní vrstvy, ať už je to keramika nebo kov)? Pokud vím, tak Fordy na to dost trpí. Stačí menší náraz do baňky katu a neštěstí je hotovo. Ale i bez vnějšího mechanického poškození má většina Fordových katů problém překročit životnost 60 tis. km / 3 roky. Standardní projev poruchy je však poněkud odlišný od popisovaných příznaků: auto sice postupně ztrácí výkon (čehož si majitel povětšinou ani nevšimne), zato bere čím dál tím méně a současně je ochotno nechat se více "podtáčet" (to si naopak řada majitelů velmi pochvaluje). Obvykle to ovšem končí totálním ucpáním výfukového systému, kdy motor najednou přestane úplně táhnout, až se zastaví a nejde znovu nastartovat. Osobně ale nevylučuji, že to může jet či nejet právě podle toho, "jak se obsah katu momentálně přesype". Za zkoušku to stojí, nebo snad ne? Proto bych vyndal kat a důkladně prohlédl jeho "vnitřní mechanickou nepoškozenost, tedy nepoškozenost "nosné mřížky". -
"-- skrytý --" 28.08.03 12:11
« Re: Nový 1.8 s přímým vstřikem.
Ja mel na mysli ten vicebodovy vstrik. O primem vstriku u benzinu jsem teda jeste neslysel. Jsem to ale predpotopni :-). Nebo predpotopa?
Rozhodne ale, jestli Ti to zere pri toceni min, tak to toc. Rozhodne je lepsi to hezky tocit na 3500 nez se do kopce kuckat na 2000. Motoru to jen prospeje.
nového vozu ) černých plechových disků z Fordu Mondeo . 6J x 15" , 4 díry x 108 mm ,
středící otvor 63,3 mm , ET 52 .
Cena 900,- Kč / KS