Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo
Jámám informaci, že od uvedení TDCi do léta 2003 došlo k mechanickým změnám na vstřikovací jednotce a ke změně ŘJ. Údajně jsou ŘJ nezáměnné. Bohužel Ford všechny tato změny tají a tak to nemám oficiálně podložené. Jako příklad můžu uvést případ, kdy mi měnili ŘJ a dlouho hledali správnou verzi shodnou s tou mou. Prý se jen v roce 2001 udělalo několik nezáměnných ŘJ. Tak nevím. Prý Ford aktualizuje SW pro TDCi skoro každý měsíc. ??? A ten facelift 2003 přinesl hlavně změny uvnitř. Tam je to hodně výrazné. -
« Re: Mondeo
TDDi byl motor který je zastaralé konstrukce a Ford jej do Mondea použil jen proto, že se měl uvést MKIII a motor TDCi měl stále problémy a jeho zavedení do výroby se zpozdilo. Jakmile byl motor TDCi předán do výroby TDDi se přestal vyrábět. Místo něj jsou dvě verze TDCi 85 a 96kW. Bohužel provní TDCi měli dost mouchy, jak v SW tak v mechanice vstřiku. Odladěné TDCi je až od roku 2003, do té doby jsou různé úpravy. Proto je lepší TDDi než první TDCi. TDDi je sice hlučný, ale má dobrý zátah a menší spotřebu. Po ohřátí je stejně hlučný jako staré 1.8TD. Otázka je, zda na ně bude Ford držet díly. Proto se ho lidé zbavují a dá se sehnat za velmi zajímavé ceny. -
« Re: Mondeo
Jezdil jsem s asi týden s Mondeem TDCi kombi a připadalo mi super! Hlavně motor a podvozek. Taky interier od léta 2003. Prostě lepší jak Passat. Taky jsem se ale zůčastnil průzkumu Fordu ohledně Mondea a hodně si lidé stěžovali na motory TDCi a taky na proměnlivou kvalitu výroby. Podobné názory jsem našel i ve fórech na internetu. Ford je prostě kus od kusu. Když máš štěstí tak si užíváš a když ne tak běháš po servisech a Ford na tebe kašle. Než první TDCi to radši TDDi. Je technicky starý ale bezporuchový. TDCi jsou dobré až od roku 2003 a nejlepší jsou po faceliftu v létě 2003. Jako optimální vůz není špatný Focus. Je o dost větší jak Escort a velmi dobře sedí. -
"-- skrytý --" 15.12.03 20:27
« Re: predná náprava
Tak tak , komplet: alu-vlozka-pneu-sroub musi byt v souhre, jinak to trpi traslavkou. Problem v dynamicke nevyvazenosti tohodle kompletu poznas i tak , ze se vibrace vraci s ruznou amplitudou v ruznych rychlostech , např 80-115-140 a mezi temito meznimi hodnotami je to daleko mene znatelne . -
"-- skrytý --" 14.12.03 21:52
« Re: predná náprava
Ještě dovětek: šrouby na plecháče a hliníkáče se samozrejmě liší (tedy pokud v těch hliníkáčích nejsou zalité ocelové vložky, což silně pochybuji, neboť toto technologicky náročné řešení používají jen někteří Japonci a jen u skutečně originálních alu) a je nutno použít právě a jen to provedení, které tam patří!!! -
"-- skrytý --" 14.12.03 21:48
« Re: predná náprava
To fepa (1390): Podle Tvého popisu dynamického chování bych to tipnul na špatnou ovalitu pneu či kompletu disk/pneu. A tohle vyvážením nevyřešíš! Zkus si s někým, kdo más tejné auto (a kola) na čas prohodit přední kola a hned uvidíš, kde je ten čert zakopaný... -
« Vyhřívání skel .
A ještě z jiného soudku, když už mluvím o té Corsice : teploty tam dosahovaly 42°C a na slunku v autě mohlo být tak 142°C :-) . A teď jsem zjistil, že mi jak v předu tak vzadu nefungují některé segmenty vyhřívání skel. Už mi to sice v záruce vyměnili, ale jaké máte zkušenosti s vyhřívanými skly ?? Hlavně to přední je asi 16 tis .Kč. -
« Re: predná náprava
Tam jde spíš o to, že jsou ty šrouby konstruovány na kuželovou díru, pokud je použiješ na plecháčích, tak se opřou pouze tím plošně velmi malým čelem......... Ale jinak je náprava - podle mě - hodně náchylná na vyvážení a seřízení. Taky ty kola už mají oproti 195/13 přece jen větší váhu. Já jsem projel na Corsice ( ne na Rallye :-) ) pár nezpevněných úseků, kde i motorkáři šli pěšky, a musel jsem to dát poštelovat :-). -
"-- skrytý --" 11.12.03 00:00
« Re: predná náprava
No, vibrace predni napravy , to sem resil asi pul roku. Nejdrive jsem podrzival gumy, vyvazeni, silentbloky , cokoliv na predni naprave a nakonec to byla uplna pitomost ... mam jsem totiz neoriginalni( rozumej ne-Ford) elektrony (AEZ) a tam se vklada pri montazi na naboj kola ( mezi naboj a Alu kolo) plastova vlozka - oproti originalum, ktere maji presne osazeni a zadne vlozky alvejsky netreba. No a ty vlozky - stredici krouzky - byly o několik desetin mm mensi, nez bylo treba -tudiz to posrali v Allcaru.
ty stary?