Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 1,8 TD
Mám 1.8TD Turnier z roku 98 a jsem spokojený. Najel jsem 97t km a kromě prasklýho čelního skla žádná závada. Upozorňuju, že motor nechytá na převalení, ale až tak na 3-4 otočení. V zimě je třeba 2x žhavit. TD od fordu neni prostě dělaný na rychlý starty. V provedení kombi dostatek prostoru, spotřeba 6.6 litrů nafty, zrychlení mi na předjíždění škodovek a náklaďáků stačí a 200 to po dálnici taky umí (ovšem už mírně v červeném poli otáček). Teď jsem ale do toho poprvé nalil bionaftu, a to jsem asi neměl dělat. Blbě to chytá, turbo skoro nebere a občas při rozjezdu škube jako v autoškole. Nemá někdo zkušenosti s bionaftou a TD? -
« Re: Mondeo 1,8 TD
Uvažuji o koupi mondea, tak rok 99. Je tam lákavý obsah, díky němuž bych platil menší pojistku a měl bych slušnou spotřebu. A se spotřebou, jízdníma vlastnostma jsi byl jak spokojený? Ale myslím si, že to nebezbečí pokažení turba se bude týkat asi všech nafťáků. -
« Re: rucni brzda
Mal som podobný problém po prezutí, ale disky boli krivé, tak som ich dal narovnať a zlepšilo sa to. Zadný bubon ide dole pomerne ľahko, keď vieš ako na to. V bubne je samonastavovací mechanizmus brzdy. Je to taká ozubená poloblúková páčka a tú treba uvoľniť s malým šrubovákom cez jednu z dier, do ktorých sa zašrúbujú skrutky čo držia koleso. Treba tam posvietiť baterkou aby si aspoň trochu videl kde pritlačiť. Po uvoľnení ide dole bubon aj bez sťahováku. Gynekológom to pôjde o poznanie ľahšie. Veľa zdaru. -
« rucni brzda
no a abych to nemel tak jednoduchy, tak mam jeste "decentni" problemy s rucni brzdou-asi pred mesicem mi spadavala, tak sem tu paku vymontoval a se znamym jsme odvrtali 2 nyty, zbrousili zapadku a zase zavarili, jenze pri opetovnem nadavani jsme pekelne vytahovali obrovskou silo to lanko, protoze se nejak "popotahlo"-nicmene prace se zdarila-rucka brzdila perfektne...
jenze pak sem prezul na letnaky (16") a zacalo mi neco brutalne klepat na zadni naprave:( doposud jsem poradne nezjistil, cim to je? (jestli ohnute rameno ci co?)...ale pri te prilezitosti me napadlo opet rozebrat rucku a zjistil jsem, ze lanko kapanek vylezlo z puvodniho zaklesnuti a uplne se vysmeklo z drahy, takze mi kus te paky uplne ohnulo-tak sem zacal premejslet, jestli jsme taky nahodou pri tom vytahovani lanka pri montazi neco neohnuli pod autem-nic sem ale nenasel, resp.cca polovina je nechutne zakrytovana plechem a vyfukem:(...no a pri dalsich vylucovacich metodach jsem zjistil, ze mi nejde sundat jeden buben na zad.naprave:( absolutne netusim, jak ho sundat?:(
mel jste nekdo nekdy obdobny problem? -
« Re: výfuk
Výfuk jsem koupil a nechal si namontovat (montáž byla v ceně) v jedné malé dílně specializující se na výfuky ve Frýdku-Místku nedaleko Tesca. Na svém autě mám výfuk ze tří částí: První od motoru směrem dolů, druhá obsahuje střední tlumič a poslední část koncový tlumič, samozřejmě včetně trubek. -
« Re: kolisani otacek
No za tehle situace vidim asi dve moznosti: bud jeste zkusit vysledovat,jak se to chova po studenym startu ne za chladnyho rana,ale pri nejaky lidsky teplote,kdyby se to nastartovalo studeny pri cca 18 a bylo to lepsi,tak bych sazel s velkou pravdepodobnosti na blby udaje z cidel,nebo to dat vsechno zmerit na test,ale s tim aspon ja,ani par mych znamych nemame nejlepsi zkusenosti.Vetsinou se na zadny problem neprislo,nebudu spekulovat,z jakych duvodu. -
« Re: kolisani otacek
fajn, ale ja zas az takovej "motorar" nejsem, abych hledal pod kapotou nejaky cidla-to byste mi museli poradit kde presne hledat!:) jinak moc se mi to nezda, protoze kdyz nastartuju (jako vzdy bez plynu), tak si motor sam prida otacek kolik potrebuje (vetsinou na prvnich cca 10s 1500 a pak pomalu klesaji asi az na 1000-900ot.)-tzn.ze regulace je asi v pohode, ale kdyz slapnu na plyn-popojedu par metru a seslapnu spojky, tak se otacky nezastavi ne tech 900, ale jdou az nekam k 450:( a pak se motor jakoby "dusi" a chveje se radicka-po cca 2-3minutach provozu (motor se mnohdy ani moc nezahreje) je vse OK a po seslapnuti spojky uz toci tech standardnich 900ot. -
« Re: Re:
Jo,mozny by to bylo,ale tenhle elektromag.ventil facha i pri ohratym motoru a v tomhle pripade to snad ohraty chodi slusne. No,kdybych nechtel merit,tak bych mozna zkusil odpojit pri studenym motoru,kdyby se to nezmenilo,tak uz by to byl dalsi krucek dopredu.Problem je jen,ze tam tech pricin muze bejt daleko vic.Jo,tyhle ventily se sice casto musej cistit,jinak fakt otacky poskakujou,ale moc casto neodchazeji.Takze asi nejdriv vycistit a pak dal. -
« Re:
Od zadnejch svicek nemuzes cekat takovej zazrak,ze bys mel po vymene pocit novyho motoru.Snad jen v pripade,ze by ty stary byly uplne hin.No,je jeste mozny,ze ty problemy po studenym startu neumoznujou projevit vsechny klady novejch svicek.Proveril bych udaje cidel teploty vzduchu a vody.
Vejfuk z vyroby bejva v jednom kuse,kdyz potrebujes jeden kus vymenit,musis namerit a riznout. -
« Bez nadpisu
re svicky: tak jsem do Mondea vymenil v patek svicky za novy DENSO Platinum a muzu rict, ze tedy zadnej zazrak-horsi sice nejsou, ale oproti tomu, ze predtim tam byly orig. (ale vzdal.elektrod uz byla cca 1,8-2,0mm)...cekal jsem tedy vic-a hlavne me porad toci, ze jakmile je motor studenej (kazdy rano), tak mi to na kazdy krizovatce chce skoro chcipnout (cca 450ot.) a pekelne to kmita s radickou:(...kdyz se motor zahreje (po cca 3km), je vsechno OK
re vyfuk: to R2-kdes sehnal ty repliku-takhle levne? ja jsem tu dzuznu tedy elegantne zalepil, ale uvidime, jak dlouho to bude drzet-ono je asi celej dil vcelku (od katalyzatoru az po koncovku)? -
« Výfuk
Tak dlouho jsem zvažoval různé varianty výfuků na Mondeo(potřeboval jsem vyměnit střední a zadní díl tlumiče) až jsem nakonec koupil v podstatě jednu z těch levnějších variant. Bosal by mě stál cca 8 tis, má sice originál tvar (zadní díl ve tvaru krabice) Nakonec jsem koupil nějaký německý noname ve tvaru elipsy s stejnou povrchovou úpravou jakou Bosal, ale za to konstrukčně z hrubších plechů. Zvukově a z pohledu jízdních vlastností jsem nic nepoznal, cena 3700 Kč včetně montáže za oba díly, výdrž ukáže čas - dám vědět.
PS: Mám 1,8 r.v.95 a motor se mi zdá ve srovnání třeba s 2,0 hlučnější. Je to normální stav Fordů nebo je to opotřebením motoru? -
« Re: svicky
Hm, k svieckam: podla mna su NGK najlepsie, mame ich (ja a tatko) odskusane na vela autach: Fiat Croma, Opel Ascona, 2x Mazda 626, teraz ich davam do mojho Nissana Primera. Trosku drahsie, ale podla mna sa to oplati, nikdy nebol ziadny problem. Bosch su dost biedne, dost casto uz ako nove maju vady (tiez skusenosti s Mercedesom S a spominanym Fiatom Croma). -
« Mondeo 99
Zdravim pani, mam malu otazku, videl som pekne Mondeo 2.0 130k, rocnik 99, full vybava za solidne prasky (na nase cca. 320000SKK). Sice teraz momentalne neplanujem kupu auta, ale mozno za pol roka alebo tak... zaujimalo by ma, ako je tato generacia (po facelifte) na tom so spolahlivostou. Pretoze jazdim vela a dlhe streky, tato vec ma zaujima najviac. Dik!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!