Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Rezonancia pri voľnobehu.
U meho stareho TD jsem mel stejny problem a dle servisu je to dano ulozenim radici paky a jakeho si silikonoveho pouzdra v kterem to sedi. Chtel jsem to nechat vymenit, ale nez k tomu doslo tak jsem se stareho TD zbavil a koupil si novejsi benzinove Mondeo. -
« Rezonancia pri voľnobehu.
Na mojom TD 94 mi začalo niečo rezonovať pri voľnobehu. Keď mierne posuniem radiacu páku dopredu alebo dozadu tak o 1 cm tak to prestane. Vliezol som dole a zistil, že zvuk ide z ložiska poloosi na pravej strane, po jeho pritlačení to prestalo. V lepšom prípade je bez vazelíny, v horšom je vybité. Ložisko je v zapúzdrené a prišrubované k bloku motora a zdá sa, že je nerozoberateľné. Neviete mi poradiť ako ho namazať vazelínou, prípadne rozobrať, aby som zistil príčinu? Nová poloos s ložiskom stojí cez 6.000,-. Vďaka za nápady. Stretli ste sa s niečím podobným? -
« Re: Citlivost benzínového motoru na počasí.
To kutil - koukam,ze mas dost zajimavych informaci o Fordovych pristrojich,muzu se zeptat na nazor? Na nemeckych strankach jsem narazil na slozeninu 1,6 spodek a 1,8 hlava u Zetecu,ma to s pouzitim 130k hlavy prinyst zvyseni cca na 110k u puvodni 1,6,ktera ma 90k.Bohuzel tam neni vic podrobnosti,teoreticky by to asi mozny bylo,jiny vacky,vetsi kanaly,ventily,vstriky atd.,jen mam urcity pochybnosti jak by se chovalo vrtani 76 v bloku s hlavou 80,6.Co ty na to. Jo,jeste jedna vec,jak vytahnout gufera ventilu bez poskozeni ulozeni zdvihatka,je to dost hluboko a narazeny pekne fest.Diky. -
« Re: Citlivost benzínového motoru na počasí.
To archi:
Ford u svých motorů nechává za jízdy vyšší vonoběh cca 1100 - 1500ot, aby motor lépe reagoval na sešlápnutí plyn pedálu. Teprve při úplném zastavení klesnou otáčky na 800-900. Co se týče výkonu 1.8 tak jsou názory různé. Všeobecně se ale považuje 1.8 za nejlepší (chování,spotřeba apod.). Osobně jsem jezdil s 1.8 (tu mám teď), 2.0 a 2.5 (to je super motor a průměrná spotřeba vycházela okolo 10ti litrů). Rozdíl mezi 1.8 a 2.0 je ve zpřevodování motoru (2.0 točí při stejné rychlosti asi o 500ot méně). Tím se výkonový rozdíl obou motorů přiblíží. Mě se 1.8 chová tak, že zabírat začne az okolo 3500ot a vadne okolo 5500. Někdy jede i přes 200km/h a jindy z ní nedostanu víc jak 180. Je to motor pro příznivce klidné jízdy do 160km/h. Pak už je to křeč. S tou spotřebou je to bída, řeším to s Fordem od prodeje. Mám podezření na motor a tak nechám změřit vékonou křivku a dám ji na web. -
« Re: Citlivost benzínového motoru na počasí.
Ahoj, mám podbný problém s Mondeem Combi z roku 95, najeto má 105 tis. Se spotřebou bojuji úplně stejně, ikdyž asi je pravda, že Mondeo moc nešetřím, občas aby se to hejbalo jdu až na šest tisíc otáček a průměrnou spotřebu mám těsně pod 10 l. Ale zaujala mně další zvláštnost u mého Mondea a to když za jízdy vyřadím na neutrál, otáčky neklesnou na volnoběh ale drží se na nějakých 1500 - 1800 ot. Teprve až auto zcela zastaví tak se zpožděním asi 1 až 2 sekundy otáčky klesnou na volnoběh cca 850 ot. Máte někdo podobný problém, popřípadě nápad na jeho řešení. Možná to souvisí se zmiňovaným čidlem v dalších příspěvcích.Díky -
« Re: Citlivost benzínového motoru na počasí.
To Corwin: A jak s tím jezdíš? V jakých otáčkách a jakou rychlostí? Zkoušel jsem po silnici 90km/h a po dálnici 130km/h a nedostanu se pod 8,5L. Když jezdím po Praze s lehkou nohou a mezi 2000 - 3500ot, mimo město tak 100km/h s otáčkama 2500-4500 a po dálnici 150km/h, tak jsem na 9,5L. Pokud jedu brzda-plyn, tak jedu za 10,5L. Mám známeho se sedanem 1.8 a ten jezdí mimo město za 6L a ve městě za 9L. Má najeto 280000km a má ho jako taxík. -
« Re: Zetec E 1.8 na motorove brzde
To Jiri-vysledky potvrzujou v posledni dobe dost castej jev,ze skutecnost je lepsi,nez udaj vyrobce,docela by mne ale zajimalo,jake budou vysledky u starsiho,byt snad slusneho motoru.Snad se casem odhodlam vyzkouset to na vlastni kuzi.Jinak fakt dost dobry vysledky. -
"-- skrytý --" 30.05.02 10:50
« Zetec E 1.8 na motorove brzde
Minule pondeli jsem byl se svym Focusem Combi 1.8i (vyroba 2/2000, najeto 26kkm) na motorove brzde MAHA LPS 2000 na Jarove. Protoze jde o motor prevzaty z Mondea, tak by Vas mozna mohly zajimat vysledky jeho mereni. Tady jsou: 90 kW (122.4 PS) pri 5590 ot/min a 168 Nm pri 4370 ot/min. -
« Re: Mondeo 1,8 TD
No ja jsem nechaval Turbo i zahrat po nastartovani. Vyjel jsem vzdy az tak po 1 minute a kdyz jsem zastavil a chtel vypnout motor, tak jsem take alespon 1 pockal, nez se srovnaji tlaky a teprve potom jsem vse vypnul. Jinak prumernou spotrebu jsem mel 6.4 coz bylo prijemne, ale bionaftu jsem do toho nikdy nenalil. -
« Re: Citlivost benzínového motoru na počasí.
S necim podobnym jsem se ted taky setkal a zvlast vyrazne se to projevilo,kdyz jsem misto puvodnich svodu,dal ocelovy parozi 4-2-1.Kdyz je tepleji a pomalejsi jizda,neda se na sacim potrubi udrzet ruka,zajistit kapotu tyckou chce rukavice.Ale tohle je ZETec se sanim nad vyfukem,jako Escort,takze asi jen izolace vyfuku,Mondea maji sani zadem,tam me to docela prekvapuje.Na spotrebu uz jsem rezignoval,slysel jsem sice o pripadech,ze jezdi kolem 7-8,ale moc jich neni a ja jsem rad,kdyz mam dlouhodobe kolem 8.Jinak 10 po meste je docela normal,aspon u mne. Jo a mam 1,6 ve Fieste. -
« Citlivost benzínového motoru na počasí.
Ahoj, mám Mondeo 1.8EFi combi a výkon motoru je hrozně závislý na počasí. Po ránu nebo když je vlhký a chladný vzduch to jede v pohodě okolo 180km/h, ale když je dusno a horko, tak z něj nevytáhnu víc jak 160km/h. Předtím jsem měl Escorta 1.6 a choval se podobně. U něj mi ale v servisu řekli, že je špatné čidlo co měří množství vzduchu. U jiných značek jsem tento efekt neviděl. Měření je na stejné trase a je to ověřené ročním ježděním. Je na to nějaký lék nebo je něco špatného v autě. Kdyý nechce jet tak jde i líně do otáček, v motoru chrastí, jak kdyby chtěl každý válec bojovat sám za sebe. Taky při sešlápnutém plynu auto zrychluje nepravidelně - přidá, ubere, přidá atd. Mám najeto cca 30000km a auto mám od začátku. Také stále bojuju s vysokou spotřebou okolo 9,5litru. -
« Re: Mondeo 1,8 TD
Je jasný, že turbo se musí nechat před vypnutím vydejchat, říká se, že po rychlé jízdě aspoň 30vteřin na volnoběh. Sebevražda pro turbo je vyřadit a hned vypnout zapalování. Fiat dává do svých TD ukazování plnícího tlaku a varovnou signálku před předčasným vypnutím.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!