Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
No, 1.6 je neni nejsilnejsi, obzvlast ke klimatizaci bych bral radeji 1.8 (sam mam 2.0 a je to slusny svezeni). Problematicke jsou predni kotouce, vydrzi tak 60-100 tisic km (snadno se vyhreji a zvlni), zbytek nevybocuje z normy, zalezi na tom, jak se predchozi majitel o auto staral. Prestavba na plyn vyjde dost draho, protoze skoro vsechny zeteky maji plastove sani a tim se prestavba prodrazuje o cca 12.000 (musi se pouzit nejake jine vstrikovani plynu), celkove tak 50.000,- Kc (s toroidni nadrzi) - pokud to ma byt legalni prestavba. Ford servis to moc nedoporucuje. U auta z r.95 uz muzes cekat cokoliv :-(, ale dost se jich prodalo v CR novych, takze bych se shanel po servisni knizce a kupoval pokud mozno od prvniho majitele - ten se o auto vetsinou stara slusne. -
« Mondeo 95 rok 1,8 nebo 1,6 16V
Dobrý den vespolek. Potřeboval bych poradit. Chtěl bych si koupit Mondeo okolo roku výroby 95 s klimatizací servem apod. Jaké s tím bejvají problémy? Jaké vlastnosti mají zmíněné motory? Máte někdo zkušenosti s přestavbou těchto motorů na plyn? Jaké záludnosti mohu u takového vozu čekat? Do teď jsem měl Favorita a chtěl bych něco méně vrzajícího výkonějšího a komfortnějšího. -
« TDCI 2002 Mondeo
mam nove mondeo TDCi ..... super/mam tam chip 155 koni 390Nm/ az na hluk od tesneni ... od cca 120 km/h je to jako by porad foukal silny bocni vitr ... pry je to vada skoro vsech novych mondeii ? vite o tom neco .... nebo to je normalni ? nechci jit k dealerovi a udelat ze sebe blbce nebo se nechat odbyt nejakymi kecy, ze to je normalni apod. -
« Re: cerpadlo
Pravdepodobobne máš na mysli inú páčku ako ja. Ja som písal o tej, ktorú ovláda lanko, ktoré končí dole na podbehu pri ľavom prednom kolese v niečom okrúhlom, čo má podobný tvar ako trúby na starých škodovkách alebo žigách. Spolu sú tam tri lanka, aspoň na mojom čerpadle Lucas. Na to čo popísal teraz sa musím pozrieť. -
« Re: cerpadlo
fepa, dik za odpoved. koukal jsem na to a funguje to asi jinak nez popisujes. to cidlo netaha za packu na cerpadle v zavislosti na teplote, ale v zavislosti na akceleraci nebo deceleraci motoru. neco jako podtlakovy cidlo. plastovym prodluzovacim dilem se da menit delka bowdenu od snimace k cerpadlu. nastaveni ma vliv na prechod motoru z nizkych na vysoke otacky a naopak. volnobeh se meni v celem rozsahu jen malo, od 1500 do 1850 ale vliv to na nej ma take. jak to cele spravne nastavit? metodou pokusnou to trva dlouho :o) -
« Přední náprava
Mám problém s vůlí v přední nápravě (Mondeo 95), nebo řízení.Projevuje se hlavně u přejíždění nerovností (cítím cvaknutí ve volantu) a při brždění (při určitých rychlostech mi začne lehce vibrovat předek). Zběžným prozkoumáním se zdá, že vůle není v kulových čepech, ale jakoby v řízení (že by kulový čep spojující jednotku řízení s rameny řízení?) Kdo se v tom vyznáte a máte zkušenosti, poraďte co by to mohlo být a kolik by to mohlo stát.
Díky za pomoc. -
« Re: spotřeba oleje u TD
Ja by som to bral za normál. V mojom TD (94) 140 tkm dolievam po výmene(doliate po max.)tiež 1 L minerálu priebežne a po 10 tkm skončím niekde tesne na min.
Bojím sa tam dať syntetiku, neviem čo tam dával bývalý majiteľ, lebo kamarát zmenil minerál na polosyntetiku vo fiate TD po 80 tkm a tak mu začal žrať olej, že z toho bola nakoniec generálka motora. -
oleowr1 09.07.02 10:32
« Re: spotřeba oleje u TD
Mám sice Sierru 1,8TD, ale mám v ní motor z Mondea '96. Najeto před výměnou motoru údajně 40tis.km já něco přes 50tis.km t.j. celkem asi 100tis. V Sieře je motor trochu víc točený. Olej měním každých cca.8000km, dávám polosyntetiku 15W40. Olej se mi drží od výměny k výměně (ubude max.1l/8000km). -
« Re: Zvysujuce sa otacky tesne pred zastavenim
OK. Mám teď druhého Forda a taky už bych ho nekoupil. V letech 93 - 98 jsem jezdil a Mondeem a Escortem, ale to ještě Ford za něco stál. Můj první Ford byl Escort 1.6 combi a souhrně se dá říct, že moc nejel a hodně žral. Spotřeba v zimě byla i 12litrů. Protože s ním byly stále problémy, prodal jsem ho. Nachytal jsem se na výprodeje Mondeí a koupil v roce 2001 model roku 2000. Od té doby stále zlobí, zatéká do něj, rozhazuje se geometrie, vibruje celý předek a Ford se tváří, že je to v pořádku. Motor je taky na nic, je to 1.8 ale jsou dny, kdy to nejede po rovině více jak 130km/h. Ford to svádí na předpisy o emisích. Vozil jsem se i ve Focusu a v krátké verzi je super, ale kombi se chová divně. Mám ještě VW Polo a to je super. Přístě koupím Passata bude klid. Vyšší cena se vyplatí, když pojede. -
« Nove Mondeo vadna geometrie
Mam Mondeo 2,5V6 r.2001. U fungl noveho "Noveho" Mondea jsem po 4 mesicich (6000km) pri meneni na zimní gumy zjisti, ze predni gumy jsou vnitrne sjete (nepouzitelne). V servisu a prodejne mi zmerili geometrii. Zjistili stejnou! 4,2 mm odchylku na obou prednich kolech. Tvrdili mi, ze je to stylem jizdy. Za dalsich 6 mesicu (15000km) byla geometrie opet spatna (asi 2,5 mm na kazde kolo). Zase tvrdili, ze je to stylem jizdy. Nechce se mi tomu verit, nejsem si vedom jakehokoliv narazu nebo diry. Je mozne ze se geometrie takhle brzy rozjede. Nebo ma "nove" Mondeo tak mizerne zaveseni kol. Predtim jsem mel Vectru 2,0 a za celou dobu jsem geometrii nepotreboval nastavit. Chtel bych znát Vas nazor na muj problem. Za odpoved Vám diky. -
« spotřeba oleje u TD
Potřebuji poradit, mam Mondeo 1,8 TD r.97 a zda se mi, že nějak moc žere olej. Asi po 10.000 km jsem muse dolít 1 litr, abych se dostal opět nad spodní rysku. Vzhledem k tomu, že to má najetý 58.000 km, tak mě to připadá divný. Olej tam je vcelku schopnej, plná syntetika Castrol GTX 5w40... Poradí mě někdo co s tím ? Je snad v pr.... motor ? Dík za každou radu.. -
« Re: Zvysujuce sa otacky tesne pred zastavenim
to: Kutil,
Uz som na to prisiel :)), moj problem bol pravdepodobne v tom ze ja som vzdy zastavoval tak ze som mal pustenu spojku a rychlost v neutrale, vyzera to tak ze musim stlacit spojku a tak zastavovat teda pribrzdovat vtedy je to ok , drzi otacky tak na 900 ked mam klimu pustenu, a ked zastavim tak trosicku este klesne , ale uz to nerobi skok na vyse 1200 ... a spotreba, mam najazdene vyse 6000 a doteraz spotreba pri 95 benzine 8,975 l/100km, nemam boardcomputer takze si to meram sam, zakazdym ked natankujem ( tankujem len doplna ) si zapisem kilometre ... najlepsi usek som mal ked som bol na slovensku a jazdil som podla predpisov do tych 95 :), tak sa mi stalo ze som mal 6,7 ... tu jazdim vecsinou v meste a mam spotrebu od 9-10.5 ... asi podla pocasia a mojej nalady (niekedy jazdim setrne a niekedy nie ) akonahle jazdim aj na dialniciach tak to klesne pod 9 .. 8.13-8.77 .... ale jazdim len do 140-150 ... obcas som to tahal na 180 ale iba v nemecku na cz a sr podla predpisov samozrejme ... ale moj celkovy pocit z fordu je asi taky ze druhy krat by som ho nekupil, no je to moje prve lepsie auto ked to porovnam s WARTBURG 353 co som mal predtym tak je to klasa :)) hlavne ten navigacny system ju totalna pecka :) -
« Re: cerpadlo
Je to páčka nastavenia zvýšených otáčok pri voľnobehu pri studenom motore, akýsi automatický sitič na TD. To lanko vedie k snímaču teploty (asi bimetálovému, ale to nie je podstatné), ktorý pokiaľ je motor studený potiahne lanko asi o 0,5 cm a tým zvýši otáčky, u mňa na 1.000 ot./min, ktoré postupne klesajú ako sa motor zohrieva až na 750/min, keď je normálne teplý. Nastavuje sa to iba na teplom motore (aby to fungovalo správne) tak, že doraz má byť dotiahnutý presne na konci aby dosadol na páčku, ale nepohol s ňou t.j. aby sa nezvýšili otáčky. Pokiaľ tam bude medzera 0,2 mm nevadí. Ak bude 4-5 mm už v podstate neplní svoju funkciu a je tam zbytočne. Ak sa ti lanko nehýbe podľa teploty motora, tak si zožeň nové čidlo. Asi všetko. -
« Re: Zvysujuce sa otacky tesne pred zastavenim
to: ptx73
Ford zpracovává mnoho údajů z motoru a jedním je i rychlost vozu. Většinou, pokud se vůz pohybuje, jsou otáčky motoru vyšší než volnoběh (cca 900-1100). Při zastavení otáčky klesnou. Je to pro lepší náběh motoru do otáček za jízdy a nižší hluk u stojícího vozu. řídící jednotka může mít chybu (u modelu od roku 2001 je prý samoučící) a může to způsobovat vyskočení otáček. Podle dokumentace Ford nepoužívá el.ovládání plynu, ale má el.ventil, který pouští vzduch okolo klapky. V každém případě řídící jednotky u Fordu nestojí za moc, měl jsem Escort 1.6 a mám Mondeo 1.8 a u obou vozů jsou motory závislé na počasí a nechtějí do otáček. Až to zase nepojede, nechám změřit výkonovou křivku motoru a pak se uvidí. Používám ještě vozy VW a tam jsou motory nesrovnatelně lepší. Jsou ochotné zabírat ve velkém rozsahu a jdou do otáček. Osobně mám ještě problém se spotřebou, kdy mi to mimo město při rychlosti okolo 130km/h bere okolo 8,5litru. Jakou máš spotřebu? Kolega má Opel Astra a když zastaví, tak mu vylítnou otáčky na 2500 a tam zůstanou až do sešlápnutí plynu :-)). Taky jsem měl zapůjčen Ford Focus 1.8 jako náhradní vůz a tomu zůstávaly viset za jízdy otáčky na 4000. Nepomohlo ani sešlápnout plyn. Klesly až když vůz zastavil. -
« Zvysujuce sa otacky tesne pred zastavenim
Cafte vsetci.
Mam 4 mesacne Mondeo 5 dverove 1,8 benzinovy motor. Neviem ci to je normalne ale VZDY ked zastavujem napriklad na krizovatke tak samozrejme ked zbadam cervenu tak pustim plyn, hodim neutral a necham to ist a pribrzdujem. otacky su spociatku normalne tych 750-900 podla toho ci mi ide klima alebo nie, ale tesne pred zastavenim vyskocia otacky na takych 1200 a hned spadnu ... ako keby to pridalo na chviliknku plyn. Neviete co to moze byt? A este jednu vec som si vsimol, ked stojim na krizivatke a mam zaradenu rychlost stalcena spojka, stlacena brzda tak citim nie vzdy take klepanie zospodu od pedalov, nieco podobne ako ked sa zapne ABS ale ovela ovela slabsie ....
No a niekde nizsie ludia spominali ze benzinovy motor ide podla pocasia :-) tak minule ked tu boli take horucavy tak poobede sa mi fakt zdalo ze bol ten motor ovela lenivejsi , zase neviem ci to nebolo koli vytazenejsej klime, musim to raz bez klimy vyskusat ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!