Ford Mondeo (auto roku 1994)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 27.02.04 00:00
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
U Mondea bych krome standartnich veci, ktery kontrolujes u ojetin mrknul na a) predni napravu , vibrace pri vyssich rychlostech b) brzdovy kotouce vpredu - odchazej po 30-50 tisicich , c) remeny a kladky d)u starsich rocniku predni svetla ( maj tendenci zloutnout) a komplet elektriku ( cokoliv na el. pred koupi vyzkouset), u prevodovky jde obvykle blbe 3-ka . Nevidim na tom aute nic, co by se opravdu extra sr.lo, pohoda. Hlavne zadne boreniny - staci prohlidnout motorovej prostor a vodhrnout si tapicirung v kufru - ford tam matla tlumici hmotu nenapodobitelnyn zpusobem :-) -
dcgsd 26.02.04 12:18
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
no vim ze je to o necem jinem ale zalezi jak jezdis. Ja se sierrou jezdim prumer 7,5 a mam 2.0 DOHC 88kW. Je fakt ze pres 150 moc nejezdim ale jsou i taci kteri maji se stejnym autem 13l/100km. Jestli jsi velkej sportovec tak ti 1.8 stacit asi nebude. -
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
Díky,
teď nevím, jestli ta spotřeba je dobránebo ne, na 18ku mi to přijde docela dost těch 9,2L, sice sem zvyklej na 10-20L u svý VeRuny, ale zase u dvoulitrový Hondy sem byl na 8-10, takže mi to přijde jako docela dost, tak nevím.
Každopádně díky za názor a data (o:
KaZaN on VR6 -
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
Mám 1.8 benzín v kombíku a když jedu prázdný, tak to stačí. Po dálnici jede v pohodě do 160km/h. Při plném naložení se mu ale moc nechce a na předjíždění to není. Ta 1.8 je hodně zpřevodovaná do rychla a tak když se hodně řadí a točí na doraz (do 6000ot.), tak je to živé. Ta 2.0 má výkon 96kW a díky momentu většímu o 22Nm se nemusí tolik točit, ale údajně má zase vyšší spotřebu. Já mám u 1.8 průměrnou spotřebu po 75000km 9,2litru. Jezdím 30% Praha, 40% dálnice (140-150km/h) a 30% silnice (90-100km/h). -
dcgsd 24.02.04 11:40
« Re: Koupě Mondea kolem 1995
no udajne je dobrej motor (kvalitni a odpovidajici vozu) 1.8 benzin. 1.8TD je jiz od casu sierry poruchovej a "spatne navrzenej"(az ted se to lepsi) Pokud muzu soudit tak pro starsi fordi motory neni problem 300000km a proto radeji nejakej kilometr navic ale dobrou kastli a opecovavane auto s nejakym tim prislusenstvim (ABS, servo....). -
« Re: auto
Porovnával jsem starou Lagunu a Mondeo MKII. Tam skutečně Laguna seděla lépe, lépe táhla v nižších otáčkách a motor bylo uvnitř méně slyšet. Tak é podvozek byl měkčí a lépe tlumil nerovnosti. Sedadla byla pohodlnější a po dlouhém cestování byl člověk méně unavený. U Mondea mám ještě jeden problém a to je stálá nutnost korigovat směr jízdy. Auto stéle plave. Netvrdím, že v autě něco neodešlo, ale jde o 3roky staré Mondeo s 75000km a pravidelně servisované u Charouze. Plavání vozu je reklamované od počátku. Věřím, že MKIII je již v pohodě a jak jsem měl možnost jezdit s 2.0TDCi po faceliftu, tak jde o super auto. -
« Re: auto
Jak muze Laguna lepe sedet, kdyz ma vzadu misto napravy kus roury? (myslim tim, ze ma vzadu pevnou napravu). Kdo neveri, co je lepsi, at si sjede a uvidi. Laguna nedrzi v rychle zatacce stopu, ponoruje vnejsi kolo a odsazuje (klasicke chovani vsech francouzu). Nejlepe si rozdil uvedomite, kdyz na rovine v rychlosti aspon 100 prudce kmitnete volantem o 90° doprava a doleva. Odezva na tento "vyhybaci" manevr hovori jasne ve prospech mondea. Pro prakticky bezny provoz to ale hraje malou roli, muze to byt vsak rozhodujici prave v nejake kriticke situaci. -
"-- skrytý --" 29.01.04 00:00
« Re: auto
to kutil:
Ja jezdim 1.8 16V Zetecem rv. 99´ a motor je bez problemu . Kdyz chci sportovat, musim tocit 1.8 minimalne nekde nad 3500 ot/min , a to hlavne na dalnici , protoze 5-ka je hoodne dlouhej prevod a kdyz chytim nalozenej vetsi stoupani, musim pod kopcem jet tak 160-170. abych nemusel radit vejpul kopce za 4 a tocit ho na 5000. Jel jsem i sestivalcen v benzinu (2,5) , to uz je dostatek vykonu , do 1.8TD bych nesel - mel jsem tu cest , to proste nejede ... -
"-- skrytý --" 29.01.04 00:00
« Re: osvětlení ovladačů
Po tme u bezinky jsem menil taky, levou - u serva. Pravou- u baterky- jsem menil pulhodinu za deniho svetla, protoze jsem si rikal, ze nebudu srab a nebudu odcvakavat kryty a sroubovat ven cely svetlo. Vymenit to slo dobre, jen zase zaklapnout kryt zpatky a navlict na nej tu pruzinu, kdyz tam neni misto ... malem jsem prisel o nervy a prsty - je na ne venku posledni dobou zima :-)
Zde je muj zebricek motoru pro Mondeo Mk I 95
1. 1.8i Zetec-E
2. 2.0i Zetec-E
3. 2.5V6 Duratec
4. 1.8TD Endura
5. 1.6 Zetec-E
1.6 zasadne polepsili az v r.96, jinak to je moc slabe a zere stejne jako 1.8, povine ruceni je dtto
2.0 oproti 1.8 dost zere , hlavne ve meste (+1l ), nicmene ma navic cca + 20Nm a 10-15kW dle verze, rozdil v zrychleni z 0-100 je cca 1s , z 50-100 cca 2s ve prospech dvoulitru
2.5V6 - zere zase o dalsi 1-2 l vic jak 2.0 , ale zvuk je sepot kvetin :-) a 220Nm kroutaku je na Mondeo v kombajnu tak akorat
1.8TD - uz se to tu probiralo ...