Yaris nebo Fabii?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.11.00 21:31
« Re: Ještě k tématu plasty.... - to RSD
Takys použil otřepanou novinářskou frázi: "..plasty jsou jen šedivé.." Na přístrojovou desku nemůžeš použít jiné barvy než šedou, černou a někdy béžovou, protože jiné barvy se na čelním okně hrozně lesknou, jestli sis ještě nevšim... -
"-- skrytý --" 13.11.00 21:29
« Re: To: King... ad 121 - to: fija
Já jen, že někteří novináři (spíše mnozí) cpou nebo cpali Oktávku do vyšší střední a Fabii do malých aut, což mi trochu nesedělo. Jinak ještě k tomu podvozku: nevím přesně kdy a na jaký typ to bylo - hlavně u čtyřkolek vypadá zadní zavěšení jinak, než u předního náhonu (je totiž taky jinak namáhané). -
« Re: Ještě k tématu plasty....
Také bych se přiklonil k názoru , že Felicia má plasty, které jsou vlivem delšího užívání velmi náchylné na škrábance a další stopy času. Yaris mne svými plastya zejména Felicii velmi podobnou šedou barvou připadá rovněž na omak i pohled laciný (asi to tak má být, vzhledem k faktu, že jde o nejlacinější Toyotu) Co se týče přístrojových desek Fordu, tak je to spíš věc individuálního vkusu, ale rovněž mi v něm vadí ta šedá fádní barva, na které je opravdu všechno vidět. Fordovy přístrojovky jsou oproti ostatním vozům velmi odlišné a velmi originální, i když netvrdím, že bych osobně dal tomuto designu přednost. Největší zkouškou pro všechna auta co se týče plasů interiéru je čas a tak si počkejme, jak bude po čtyřech-pěti letech vypadat interiér Yarisu a jak Fabie. -
"-- skrytý --" 13.11.00 16:52
« Re: NÁVRH NA TEST - to: Saab
Nedělil bych to podle cen, co za to dneska dostaneš, protože to nás nezajímá, ale podle třídy a stáří s tím, že Fabka patří o nižší střední (ne do malých, kam se jí novináři snaží nacpat - a už jste viděli malé auto s dvoulitorvým motorem? :o)) a Oktávka do střední normální (ne do nižší). -
"-- skrytý --" 13.11.00 16:47
« Re: Ještě k tématu plasty....
Jak tak koukám, tak se tu kupodivu došlo k onomu závěru, že jde o design a ne o to, jak je který plast drhý či ne. A jestli tady někdo tvrdil, že je v Toyotách nekvalitní plast... V mé Corolle 92 nic nevrže a plast má neustále stejnou barvu... -
« Re: Ještě k tématu plasty....
No to jsi tomu teda dal - interier Focusu je velmi designove zdarily, ale jinak samej jak ty rikas "lacinej" plast. Nevim co kdo ma proti plastum - ja osobne jim davam prednost pred "drahym" calounenim, ktere se brzo znici. Ovsem interier Toyoty na me jako lacina hracka rozhodne nepusobi, to si trochu prehnal. Povazuji ho za celkem moderni. Fabie ta taky ujde a ve Felicii si pripadam jako v traktoru. Je to v designu a ne v pouzitem materialu. Asi bych vyrobce Toyotu nepodezrival z vyroby nekvalitniho mat. Samozrejme je to i poplatne cenove kat. daneho modelu, takze zde ani nic jineho neocekavam. Ma to sve vyhody. Cokoladu jednoduse utres. -
« Re: Ještě k tématu plasty....
mně je absolutně jedno, jestli je to lacině vypadající nebo tvrdý nebo jaký plast. hlavní je, aby se za chvíli nepo....účelnost na 1.místě
a nejvíc ze směju podobným nesmyslům, jako jsou napodobeniny dřeva, kůže, kovu, prostě někdo zase na něco nemá a chce si namlouvat, jaké nemá super auto -
« Ještě k tématu plasty....
Musím také reagovat na téma plasty.... Já jsem netvrdil, že tvrdé plasty jsou laciné a měkké drahé (ačkoliv je pravda, že tomu tak být může, nejsem ale odborník na průmyslovou chemii a už vůbec ne na výrobu plastů, takže si to netroufám tvrdit - třeba se k tomu někdo kompetentní vysloví). Fakte ale je, že na mě plastový kokpit Yarise působí opravdu tak, jsko když v supermarketu míjím oddělení hraček "Made in China", anebo opravdu nejvíc mi to připomíná výrobky "My first Sony". Ty jsou alespoň barevné (což by u auta samozřejmě byl nesmysl) - přístrojovka Yarise je ale šedá, a připadá mi, jako by na její výrobu byla použita směs z recyklovaných plastů. Netvrdím, že Fabia má bůhvíjakou přístrojovou desku, do noblesy má také hodně daleko, ale přece jenom na mě její ovládací prvky nepůsobily jako knoflíky oněch zmiňovaných Sony hraček - tak jako u Yarise. Prostě mi díky použitému plastu připadá interiér Yarisu neútulný.
Měkčené plasty působí v interiéru vozidla mnohem pohodovějším dojmem, a jsou i příjemnější na dotyk. Je mi daleko příjemnější, beru-li do ruky ovládací prvek, který je např. pogumován nebo má na omak příjemnou povrchovou úpravu, než prvek, který tyto vlastnosti nemá.
Na závěr bych rád dal na vědomí, že ani Fabii ani Yarise nemám, nicméně s obojím jsem se pokud možno dost dobře seznámil, nehoruji tedy z majetnického úhlu pro žádné z těchto aut - já sám mám Forda Focuse v provedení Trend (tedy sportovní charakter). Pokud bych chtěl tedy uvést příklad rozhodně ne lacině vyhlížejících plastů, byla by to právě palubka Focusu Trend - kombinace tvrdého plastu - imitace titanu (obložení budíků a podklad ve střední části, kde jsou ovládací prvky klimatizace, vyhřívání předního a zadního skla atd.) a měkkého plastu (zbytek), který vypadá na pohled i na omak, jako by byla palubka potažena kůží. Navíc jsou ovládací otočné přepínače potaženy něčím jako gumou, takže se s nimi i příjemně manípuluje. Netvrdím pochopitelně, že se musí každému líbit design téhle palubky, to je věc osobního názoru, rozhodně ale nepůsobí lacině... -
« Re: Zajímalo by mě
právě použité plasty hrají dnes v automobilových interiérech velmi důležitou roli. Mezi laciným a draze vypadajícím plastem jsou rozdíly ve smyslovém vnímání. Výrobci testují plasty na hmat, na vzhled a barvu, na zchopnost účinně pohlcovat vibrace, na životnost a extrémní tepelné namáhání a dokonce i na čich. Laciný plast může drnčet, po ročním vystavení extrémním teplotám interiéru nemusí tak zcela dobře lícovat (dříve dokonce vlivem klimatu mohla přístr. deska i prasknout) a nevhodně zvolenou hrubostí povrchu a barvou může takový plast vypadat velmi opotřebovaně. -
« Zajímalo by mě
jak se pozná levnej plast od drahého. Mohl by to tady "někdo" vysvětlit? To jsou jenom takový blbý
novinářský keci jako se "špinavejma" penězma. Strašně rádi to novináři používaj. Vopravdu rád bych chtěl vědět jak by ten dotyčný novinář ze dvou stokorun poznal, která z nich je kradená. Pěkná blbost. Stejně tak podle hmatu nikdo nepozná kterej plast měl nižší výrobní náklady.







