Yaris nebo Fabii?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Cena
jedna vec je jezdit s Yarisem za 5l - potom budes s Fabii SDI jezdit za 3.5l (ja tak jezdim s Octavii, jak vis). Druha vec je cena - v Brne je SETA za 22.20 (NATURdiesel 21.9), Natural za 29.60. Takze ten rozdil je pres 7 Kc na litr (SETA za 23.70 je v Praze, nedokazu si ji predstavit zatim nikde za 24.50, to by ji snad uz nikdo nekupoval...). Kdyz vezmu jen provoz, tak za 10tkm s Fabii te pri spotrebe 4l stoji 8880Kc, Natural s Yarisem pri 5l 14750 Kc. Ja za posledni rok ujel se svou Octavii 28tkm.... To by mi za Yarise museli havarijne priplacet, aby se mi to nevyplatilo :-))) No a zaruka 3 roky je hezka, ale otazka je, jak moc ji vyuzijes. Vetsina lidi najezdi za 3 roky do 100tkm, a za tu dobu je velmi nepravdepodobne, ze by se auto (byt "obycejna Skodovka", jak by rekl Danula) posralo. Obvykle se vady objevi do toho pul roku, a pak mas tak 4-5 roku klidek, nez se to zacne "*" starim - cepy, loziska, kotouce, atd... :-) -
« Re: Cena
S pojistnym nahravas asi danulovi, yaris ma pravdepodobne velice levnou havarijni pojistku. Jak uz drive nekdo poznamenal: pri narazu do pevne prekazky bych chtel sedet v yarisovi a pri celnim stretu techto aut ve fabii. Kdyz se clovek podiva ciste na benzin ( neberu v potaz vymenne intervaly ) bude i pro SDI se spotrebou 4 l/100 km na Seta za 24.50 hodne dlouho trvat nez smaze rozdil cca 5 000 Kc rozdil v povinnem ruceni u Yarise se spotrebou 5 l N95 za ( 29.50 ). Vychazi to na 10 000 km rocne a pak zacne teprve Fabie SDi smazavat rozdil v porizovaci cene a v nakladnejsim servisu. Znovu podotykam: nyni porovnavam jen provoz. -
« Re: Cena
Ja si prisadim na Fabii classic SDI - sice taky "moc nejede", ale zato papa bionaftu (a ma ji schvalenou)a spotreba se da stlacit k 3 litrum. S tim Yarisem je to vsechno hezke. Jen par otazek - to auto je o 300 kg lehci nez Fabia - zeby bylo z hliniku nebo plastu ? To ne, proste ma "min materialu", a tak sice muze v crash testu dopadnout dobre, ale material podle mne nicim nenahradis. Za druhe - i maly kufr je kufr - jak je to se zadnimi sedadly u Yarise - jsou delena ?
Za treti - nabizi Yaris naftovou alternativu ? (Rozdil cen bionafta/natural je stale okolo 7Kc na litr...). Aby bylo jasno - Yaris neodsuzuju. Ale myslim, ze lze koupit Fabii, jejiz provoz bude levnejsi nez provoz Yarise, s tim, ze Fabie muze byt (nejen pro mne) elegantnejsi zvenku i zevnitr. A motoricky vydrzi SDI minimalne totez co VVT-i Yarisoj motor... Podvozkove bych Fabii radil taky vys. A nikdy nevis, kdy budes potrebovat servis - Skodovacky najdes "na kazdem rohu", Toyotu jen v par mestech v republice. No a pak je jeste otazka havarijni pojistky - za kolik se da sehnat na Yarise s parametry "min. spoluucast 5000Kc a 5%" ? Na Fabii je to zhruba 9000Kc/rok.
Tento prispevek necht je bran jako protivaha drtive prevaze zastancu Yarise a moznosti shlednout "jiny nazor". Danulo, tobe jsem jiz sveho casu adresoval jistou ustepacnou poznamku - mozna ji, ac nerad, budu muset zopakovat. Uvidime dle reakce. -
« Cena
já bych si teda z vetší ceny Yarise oproti Škodovce nic nedělal. Je zvláštní, že nikoho nepřekvapí, že koupí solidní značkové baty za dva tisíce a u větnamců podobné za 350kojun. Ovšem u auta cenu bere jako prvořadou záležitost. Můj názor je, že je škoda desetikoruny za mizernou věc a není škoda stovky za věc pořádnou a užitečnou. Jestli chce někdo koupit dobré auto, které má dlouho vydržet a mít levný provoz, ale kouká jenom na prodejní cenu, tak je to trouba.
Když si teoreticky koupím dva roky starého Yarise, za který dám míň než za novou Fabku, tak bude dva roky starej Yaris v lepším stavu než úplně nová škodovka. Jenže staršího Yarise težko koupit - kdo ho má, ten si ho nechá. Přečti si některé příspěvky jaké problémy mají noví majitelé Fabie. Když švára kouká tak na ty prachy ať koupí Matize a ušetří jetě víc. -
« Re: motor
Tak nejak v kostce s tebou souhlasim, jasne, ze tonto moor neni konstr. jako soutezak, ale jako uspornej a to se jim povedlo. Vykon spostrebu ovlivnuje a Yaris ho ma dostatečnej. To stou zivotnosti jsem si vsak z prstu nevycucal, psalo se o tom v nejakem clanku prave na tema "motor roku". Bylo to tam dobre odborne popsany a da se tomu verit. Precetl jsem o tom tenkrat kde co. -
« jednoznačně Yaris
+++ pro Yarise: spotřeba, ručení, crash testy, značka, kvalita zpracování, design (subjektivně), neporuchovost, pružnost motoru....
--- pro Yarise: snad jen ta cena, která se při dnešních cenách benzínu vráti při porovnání spotřeby tak po 50ti tis. km. A ND? S těma bych si hlavu moc nedělal, protože na Toyotě se na rozdíl od Škody měnit nic kromě spotřebních dílů nebude. Navíc jejich cena je dnes již stejná, nedivil bych se kdyby byla i vyšší. -
« Re: motor
To: danula & AUTOKOMPLEX
Motor pro Yaris nebyl zkonstruovan za ucelem nejvetsiho vykonu. VVT-i je tam zejmena kvuli minimalizaci spotreby a hladiny exhalaci, dale pak (mozna ze se vam to bude zdat paradoxni) kvuli zjednoduseni konstrukce, protoze VVT-i je ve skutecnosti o neco malo jednodussi nez propracovane EGR, ktere uspesne nahrazuje. To ze ten motor docela jede je, abychtak rekl, u Toyoty normalni. Pokud by konstrukteri chteli vykon a nic nez vykon, pak by tam nebylo VVT-i, melo by to strechovity spalovaci prostor, pravdepodobne pet ventilu na hrnec, kratky sani, samostatny sperklapky atd. a melo by to z litru cca 110 koni.
PS: nemam pocit ze by VVT-i samo o sobe nejak prodluzovalo zivotnost. Na druhou stranu, kdo s Yardou ujede pres 500 000km? A ten motor to pri spravne udrzbe vydrzi, na to dam krk (mozna s jednou generalkou). Jinak z vlastni zkusenosti vim ze nejmene vydrzi male stare diesely od oplu nebo fordu, praskaj jim hlavy, nekdy i po 200 000km. -
« Re: motor
Dik za porovnani - ovsem je nemistne. Jasne ze motor s vetsim objemem ma i delsi zivotnost. Motat do toho Diesel je uz vubec hloupost, ty maji zivotnost podstatne delsi a je to dano konstrukci, tak co to tady pletes dohromady. Tady se porovnaval pouze litrovej motor Yarise se Skodovackym. Jinak Toyota ma s VVT-i jeste motor 1.3 a 1.5, ale to sem taky nepatri. Zatimco Skodovka litrovej motor zahodila u Yarisu se tento objem osvedcil. Ja jsem pouze uvedl, ze VVT-i je i lepsi zarukou delsi zivotnosti, samozrejme je i mnoho jinych veci, ktery zivotnost motoru ovlivni. Patri sem i uzivatel. Var casovani ovsem take. Takze to napisu "polopate". Kdyby byl litrovej motor bez VVT-i a konstrukcne ten samej, ale s VVT-i. Mel by ten s VVT-i mit delsi zivotnost. Nechces tvrdit opak? -
« Re: motor
Danulo to je ale škoda, že mi to nechceš odborně vysvětlit. Zvláště věty:"Kompromis vsak vzdy zustane kompromisem a v urcitych rezimech napr nejvic pri volnobehu pevne nacasovani je nevhodne a motoru v uvozovkach ublizuje." a "Hladsi beh motoru, o ktery se VVT-i stara je vzdy pro motor setrnejsi" mě velice zaujaly. V tom případě ovšem nechápu, jak je možné že např. motory BMW se systémem VANOS vydrží méně než jejich starší předchůdci s klasikou? Asi by se Helmuti měli jít poradit do Toyoty, ne? Motor Toyota 1.0 s 68PS/6000 a 90Nm/4000 rozhodně nevykazuje špatné hodnoty, ale žádná bomba to taky není. Tento motor je přesně litrový, čili když vzpomeneme např. motor BMW M50 2.0 s litrovým výkonem 75PS/5900 a 95Nm/3500 bez variab. časování z roku 1993, tak je snad vše jasné, nebo ne? Orientačně, motor Alfa Romeo 1.4 TS má litrový výkon 75,2 PS a 90Nm, BMW M3 100PS a 109Nm, FIAT 2.0 77PS a 93Nm, FIAT 1.2 68PS a 90Nm, MB 1.6 64PS a 94Nm, VW 1.4 71,5 PS a 90Nm a sposta dalších. Z toho plyne, že Toyota udělala normální, srovnatelný motor se současným trendem. Co mně třeba přijde zajímavé jsou některé dnešní diesely, např. VW 1.4 TDI 53,5PS a 139Nm, VW 1.9TDI 79PS a 168,4Nm, BMW 2.0d 70PS a 143,5Nm, MB 220CDI 66,5PS a 146,5Nm. Tyhle motory jsou ECONOMY. P.S. Aby se někdo nespletl, všechny výkony jsou přepočteny na 1l. -
« jeste motor
Motor pouzitej v Yarisoj minuly rok vyhral cenu "motor roku", asi to melo nejakej duvod, ze. Mimo jine o rok pozdeji toto oceneni ziskal i Yaris - tedy auto roku. Pockam si az bude nekdy jako motor roku vyhlasn ten skodovackej. Doufam, ze to nebude na desetileti a ze se Skodovka nebude ridit stale stejnym "vsak voni to cesi stejne kupovat budou". Doufam, ze se nekdy dockam.
Mimochodem palubni pocitac v Yarisoj ukazuje spolehlive, overil jsem si to. -
« Re: motor
Nebudu ti tady podrobne vysvetlovat smysl VVT-i je to na nekolikastrankovove odborne diskutovani, jestli nechapes, ze VVT-i setri motor, tak je to pak tezky. Je to o pracovnich rezimech motoru, kde bez casovani je zvolen kompromis. Kompromis vsak vzdy zustane kompromisem a v urcitych rezimech napr nejvic pri volnobehu pevne nacasovani je nevhodne a motoru v uvozovkach ublizuje. Hladsi beh motoru, o ktery se VVT-i stara je vzdy pro motor setrnejsi, jestli tohle nechapes tak o motorech mnohe nevis. -
« Re: Re:
Poraďte švagrovi jedno : každý prodejce ho nechá rád projet. Ať ujede 10 km s Yarisem a to samé s Fábií. Ať porovná 3 roky záruky s 1 rokem u Fábie a ať s kalkulačkou spočítá, kolik ročně projede v benzínu navíc ve Fábii. Rozdíl ve spotřebě je minimálně 2 lt/100 km ve prospěch Yarise. Zjistí, že Toyota je ve finále levnější než Fabia.
Poradil bych jednoznačně Yarise.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







