Yaris nebo Fabii?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: YARIS
kolo do Octavky dam taky, a jeste muze jeden clovek vzadu sedet. Bionaftu mam povolenou v TP a nebojim se ji. A zamrznuty diesel ? To se mi naposledy stalo pred 6ti lety se 17 roku starym VW Golf 1.5D. A to proto, ze jsem u prvniho sveho dieselu nevedel, ze existuje neco jako "zimni nafta" a aditiva a nalil jsem tam normalni naftu z barelu pri -15ti stupnich. A jeste jsem to auto pro jistotu nechal stat pred noc pred barakem na mraze. U dobre osetrovanyho auta se snad zamrznuti nikdo bat nemusi - pokud se o auta a baterii a palivo jen trosku stara. -
« Re: YARIS
Vis já jeden diesel mam uz patej rok a reknu ti.. nic - moc. Je to ten Galant - auto jak lod a uz sem v zime parkrat zamrznul. Obrovskej kufr, ale malo kdy ho potrebuju. Kufru se tam vejde kupa, ale treba jizdni kolo do nej nedam, zatímco do Yarise se složenejma sedadlama a sedákem jo. Bionafty bych se taky bal. Driv jsem byl naftou posedlej, ale kdyz je na trhu auto benzinove se spotrebou do 5litru, tak to uz docela ujde. -
« Re: YARIS
No tenhle prispevek zni konecne rozumne. Je zde opet par "ale": proc si myslis, ze soudim podle prvniho dojmu ?
S velikosti prostoru Octavie a Yarise pri sklopenych sedackach si snad delas srandu, ne ? Kolik ma ten Yaris objem, pri tech sklopenych sedackach ?
Octavie TDI je o dost vetsi a tezsi, presto mam dlouhodobou spotrebu 3.8l bionafty. Muzes namitnout, ze je to auto o dost drazsi (100.000 Kc), ale o to nejde. Provoz bude minimalne stejne drahy, ne-li levnejsi, nez u Yarise. A to vcetne pojistek. A za ty prachy je to super kup. A velkej kufr mam k dispozici kdykoliv, i kdyz ho nahodou nepotrebuju. -
« Re: YARIS
Koupil jsem Yarise na začátku léta, odjezdil jsem s ním i dovolenou na delších trasách. V létě si koupila Yarise i moje máti - takže máme v rodině takříkajíc dva. Potom máme ještě Galanta a nedávno jsem prodal malého Citrouše a ve firmě máme Feldu, Fabku a dvě Mazdy. S mazdou jsem však jel jen jednou takže tu nepočítám. Myslím, že mám už na to... Yarise ohodnotit. Skutečně tam nic v inter. nevrže neskřípe a nerachotí. Je to nejúspornější auto jaký jsem kdy měl. Když přesednu z Galanta do Feldy nebo Citroena tak cítím značný rozdíl v jízdních vlastnostech, když přesednu z Galanta do Yarise, tak mi to ani nepřijde. Rozhodně se o Yarisoj nedá říct, že je to plážové vozítko pro baby - to by potom Fabie se svejma 44kw musela být golfové vozítko. Naopak Yaris jede do kopců jak divej. Dobře táhne už i od nízkejch otáček až se nechce ani věřit že je to jen litr. Uvahy o tom jestli udělá 180 bych vynechal protože jsou hloupé. Důležitější je zrychlení a tam výrobce uvádí pravdu. Maximálku jsem nezkoušel. Jel jsem pouze 150 na čtyřku, pak to vzal omezovač. Pojištění platím tisíc a nějaké drobné. Havar. já 6560,- máma 6300,-. Máti má slevu protože má povinné u té samé pojišťovny. Na plnou nádrž ujedu i 900Km. Palubní počítač ukazuje spolehlivě a je to velice dobrá hračka pro šetřílky. Dnes už podle něj nejezdím a mám pruměrnou spotřebu 4,5 - 5,5 litru. Ovšem když mě baví uhánět podle počítače, je spotřeba 4 litry i míň. Opravdu se podle této hračky lze naučit jezdit úsporně. Velkej kufr potřebuju - pouze parkrát za rok, ale častěji potřebuju úsporný auto a pohodlný vnitřek. A to mi Yaris dává přesvědčivě. Skutečně Yaris je ukázka jak lze perfektně obestavět prostor. K čemu mi bude u auta velkej kufr, když to bude na úkor něčeho jiného. Kdo z vás vozí neustále nějaká velká zavazadla sem tam, pro toho není Yaris vhodný. Ovšem sklopením sedadel se z něho dá udělat malej náklaďák a pak se do něho vejde víc než do Octavie. Zadní sedadla jsou dělená a posuvná, takže je připraven na různé kompromisy a je takto velice variab. Myslím že Yaris je auto do dnešní a budoucí doby. Velkejm a nenažranejm autům zvoní hrana. Přestože je to malé auto, začíná dohánět sřední třídu a o tom to je. Dále je tu záruka kvality. Jeho cena je naprosto nepřehnaná. Za tyto peníze nedostanete auto pro baby jak by se na první pohled z venku zdálo, ale auto naprosto skvělých vlastností. Fábii (ač levnější) některé vlastnosti schází. Jelikož to nejsou prkotiny je to na důkladný zamyšlení. Rozhodně bych kupoval auto po důkladnej rozvaze a ne podle prvního dojmu ze svezení jak píše fija. Auto se nemá kupovat zbrkle. Obchodníci se snaží prodat a tak bude nejlepší právě to jejich. Já bych dal na reference spokojených uživatelů. Nespokojeného uživatele Yarise jsem ještě nezaznamenal. Nespokojenejch uživatelů Fabie už tady pár bylo. Takže, když se pokusím o nestranné hodnocení (i když to mi jde těžko). "Dnes bych zase volil Yarise". Když si tohle můžete po čase říct, je to fajn. Horší je, když si po čase řeknete - "dnes bych si tohle auto už nekoupil". Jsem rád, že jsem si nekoupil ani P602 ani Fabii. DANULA -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
No jo, kde je poměr užitné vlastnosti/cena lepší?
U Fabie nebo u Yarise?
Fabie si hraje na auto pro každého. (viz možnost TDI verze)
Co si já myslím Yaris jde spíš směrem k použití ve městě jenže je tak o 2 kategorie výš v porovnaní s jinými městkými auty. Má např. větší rozchod kol (nebo téměř stejný) než Fabie. Ovšem ten rozvor je mnohem menší.
-
« Re: YARIS
No to si asi Toyota veri. Ale obdobne si veri spousta jinych automobilek - zalezi na modelu. Fabia od MR2002 pocitam taky prejde na delsi servisni intervaly. Octavia MR2001 uz je ma - 30tkm na benzinove a dokonce 50tkm na dieselove motory. Ad crashtest - rozdil je nepatrny, ale OK, je to test za predem definovanych podminek a da se rict, ze Yaris je bezpecnejsi. Skoda, ze se nehodnoti i naraz zezadu. -
« Podobné ceny??
Na Slovensku stojí najlacnejší 5-dver. Yaris 1.0 s výbavou 1 alarm + rádio a pal. počítač 392.000,- Bez serva, bez elektriky .... nie je to veľa za takú malú "motokáru"?
Felda stojí 249.900, Fabia classic 299.900 (40kW), resp. 319.900. (50kW). Oktávka 379.900 (1,4) alebo 399.900 (1,6).
A moji obľúbenci francúzi: Saxo 1.0i 5-d 317.900, Saxo 1.1i 5-d so zaujímavou výbavou Firio (napr. metalíza, elektrika okná +centrál, rádio ...) 338.900.
A v Peugeote chcu za P 206-ku vo verzii 1.1i XR 5-dv. 349.223. Hmm tak neviem, mne sa Yaris až taký výhodný nezdá. -
« YARIS
Jsem rád, že jste po dvou dnech přestali s dohadováním. Chvíli mi připadalo, že zastupujete jednotliné firmy v mistrovsví světa zesměšňování a urážení oponenta.
Poďme se ale podívat na ta auta. Já mám v garáži jedno střední třídy (úmyslně neuvádím značku, abych se vyhnul konfliktům, 0-100, 9.6, max 200) a druhé Yarise. Yaris je samosebou pomalejsi, ale vzhledem k tomu, ze jsem ho vyměnil za Formana je to ve výkonu skok dopředu. Kolikrát se přistihnu, že v obci najednou jedu 80 a musim brzdit, je to velmi pružný a dobrý motor. Co mi nejvíce učarovalo při koupi je skutečnost, že na první garanční prohlídku mám přijet až po 30000 km, což jsem ještě u jiného výrobce neslyšel. Asi si Toyota věří. Navíc záruční podmínky v případě poruchy jsou neuvěřitelné. V servisní knížce je to velmi pečlivě popsané - a ta se mi sem nechce opisovat. Pokud budete mít zájem, tak to sem přes víkend aspoň z části dám.
Ještě taková perlička: můj soused má Fabii a od té doby co máme Yarise chodí kolem něho, očumuje a blekotá něco o tom, ze toho šmejda prodá a koupi si Yarise - to je muj souced. Nevíc ho štve ta záruka a palubní počítač. -
Saab 03.11.00 10:48
« STOP
Mám jeden pošetilý návrh. Co kdyby jsme se přestali hádat, co jsme si to jsme si, a začali věcně diskutovat o kladech a záporech obou aut. Vždyť se tu někdo snaží koupit nové auto a chce poradit, tak mu pomozme, hádat se můžeme potom. Zatím jsme dospěli k názoru, že finančně vyjdou oba vozy přibližně nastejno. Tak pojďeme dál. -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
nebylo by lepší porovnávat auta, co stojí pokud možno úplně stejně?? (dovozní clo znevýhodní neškodovky, ale spotřebitele to nemusí zajímat, protože musí stejně porovnávat konečnou kupní cenu), ergo od fabky levnější o X desítek tisíc by snad spotřebitel ani neměl očekávat lepší protihodnotu - to by musely být špatně nastavené prodejní ceny - viz třeba lux-verze škodovek - za ty prachy se dá koupit (aspoň podle mých priorit v užitných hodnotách) něco lepšího, tj. dostat za ty stejný prachy víc, tedy "udělat lepší koupi" -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
beater už to je. Přesně jak psal pop, je to dobře. A čím víc jich bude, tím líp. Máme možnost výběru. Co se týče motorů, některá 1.5VVTi udělá s lehčím autem větší divy než dvoulitr s těžkým krámem. Bezpečností se neoháněj, to je dost relativní, může tam být sice víc "masa", to měla ale třeba i Volha (bylo by možná zajímavé je vidět s Fabií v sobě). Jak psal mfilip, záleží kam nebo do čeho to pošleš. -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
pochopil ? leda tak kulovy s prehazovackou :-(((
Navrhl jsem ti lepsi a slusnejsi "nadavky", ktere ostatni nemusi *. Ja ti tve pravo nadavat neberu, proc si zase vymyslis ? A proc stale neodpovidas na seriozni a konkretne polozene otazky ? Proc jsi doprdele tak ubohy - to nemas ani kouska neceho, cemu se rika vlastni cest a hrdost ? Leda bys mne chtel opravdu dozrat, protoze to se ti teda zatim dari vyborne. Jo, ale to je muj problem, ze ocekavam serioznost od cizich. Vidim, ze od tebe se serioznosti nikdy nedockam, ale nadeje, ta prece umira vzdycky posledni. -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
to fia - Aha už jsem to pochopil... takže jedinej kdo tu smí druhému neslušně nadávat jsi jenom ty.
To hop - proniň, máš pravdu, že tato debata nikam nevede a Yarise jenom leda poškozuje. Už si dám pozor a nenechám se vyprovokavat. Budu prostě fia ignorovat. -
« Re: Zbláznili jste se nebo co?
ooops omluva - zustal mi tam kus predchoziho mailu. Takze - moje odpoved zacina "Jo, psal...".
to hop - no, mozna to bude Fabia beater :-))) Ale asi jen pro Fabie 1.4MPI, jine motorizace nelze s Yarisem srovnavat, protoze Yaris diesel ani dvoulitr nenabizi...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







