Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 19.02.03 09:03
« Re: Predni ATB diff.
Diky nasrote. Ono s tou viscospojkou je to tak ze je u ni udavanej odpor toho unaseni. Blby je ze pri jizde se zahriva a zacina fungovat rozdilne za studena a za tepla. Servismeni rikali ze po narocnejsi RZ visca vubec nefunguje.
Quaife je na celnici tak snad si pro nej zitra pujdu. Ale namontuju ho az tak za mesic pac je do toho STi co jeste neni postavene. A taky chci videt rozdil takze budu chvili jezdit na tom otevrenym.... -
« Re: diff
magic: ten sam. od alfy. na fiši není namalovaná žádná šroubovice. jsou tam jen lamelky, da se zdvojnásobit jejich počet, nebo dělají 3 šířky, takže se zvýší svornost, jinak diff. je rozdílnej od normálního, takže planetový kola se nedají prohodit, jedno pl kolo. stojí 5000,- jsou tam 4, samosvory se dávaly do SZ,RZ,1.8T, 2.0 TS + 3.0 AMERICA (možná další). životnost předepsané svornosti 100.000 km, systém se opotřebovává. Jinak mě ukaž diff. po 150.000 z staré alfy, kterej je v pohodě - bez poškození. -
"-- skrytý --" 17.02.03 10:02
« To asimov
Jestli bys mel zajem o motor nebo neco z trilitra, tak to hod do Alfy, az tu nezaclanime. Na Milanu jsoiu totiz treba americky zarovky (jedna mi jeste prekazi doma, jestli chces) a hlavne Withwortovy zavity(!), takze takovej prasklej baroskop te muze poradne potrapit, ten s metrickym zavitem tam proste nenasroubujes a W se v Evrope prodava jen v CH... -
"-- skrytý --" 17.02.03 09:49
« Re: diff
Kulicka po zuzujici se sroubovici, pri roztaceni stoupaji kulicky nahoru a rozeprou hridelku. Jestli se uz nedela (a nebo ze by nebyl ZF? uz si nejsem tak jistej, ale myslim, ze jo; radeji se ale podivam, abych zase nesiril bludy), tak je to skoda, byl fakt vecnej a bezproblemove fungoval min. 350.000 km. To asimov: na V6 2.5 Milano a na vsech modelech do rijna 1987 zadnej samosvor nikdy nebyl (s vyjimkou 75 Turbo Evoluzione, GTV Evo a vsech verzi Turbodelta)! Vrele doporucuji nahradit motor 2.5 s kompr. pom. 9:1 za trilitra (10,1:1), ten narust momentu je fantastickej (na 1500/min ma skoro 200 Nm), zaroven doporucuju vymenit prevodovku z duvodu samosvoru (a mozna mas jeste dvoulamelovou spojku?), pripadne z nekolika postavit jednu peknou. Dokladove to nechat jako 2.5 (kvuli ruceni) a prebouchnout cislo motoru (je to v hliniku, jde to snadno). Negativni dopad je pouze ve spotrebe paliva, trilitr bere kolem 10,5 v lete a 11,5 v zime za normalni jizdy (taky umi brat 18). Ten TwinSpark ma pry zlomenou spojovacku, za 13 ho dava i s papirma 1.8. -
"-- skrytý --" 16.02.03 00:00
« Re: Predni ATB diff.
hrubágo: každý diferenciál, který v sobě nemá elektronicky řizené brzdy a nějakým způsobem "rozděluje sílu mezi kola" nebo "předá více síly na kolo, které zabírá" (a další podobné marketingové varinty pro naznačení stejné funkce různých svorných diferenciálů) JE diferenciálem svorným. A i když máš "silnější" viskospojky, tak víc než 25% (při hodně velkém štěstí možná i 26% ;o) ) svornost nedosáhneš, zatímco ten planetový šnek od quaife vypadá podle konstrukce tak, že víc než 30% svornost nebude velký problém. -
"-- skrytý --" 14.02.03 15:22
« to asimov
U AR 75 prezije samosvor a motor. Spolu s volantem ti zbydou do dalsich let. Nechces jednoho TS na dily za nejaky 3 litry? K prodelave: vezmi auto na kostky, otoc kola do plnyho rejdu, vytoc to na 4.500 a pust rychle spojku. Ten samosvor zabere driv, nez se stacis leknout. Jde tam o pomer sil a TS je precijen slabsi na spodku. Treba u trilitru to klouznuti jednoho kola temer nepoznas. Nechces jednoho trilitra s ceskejma dokladama na Konikach, s brzdama OMP, limcovejma elektronama a celkem solidni kastli? Za 25, prevodovka je v haji (za 5 litru bude jako nova) a predni dil vyfukovyho potrubi taky (stejne je lepsi dat samostatny svody). Pokud ano, 604 700 764. -
« Re: diff
No já už od několika lidí slyšel, že jim samosvor po 100000km nefunguje, ale jeden alfista mi zase tvrdil, že samosvor na mojí 75ce přežije to auto několikrát. Rád bych věděl kde je pravda....
Jak rychle ten tvůj samosvor zabere? Mně se při rozjezdu rovně asi sekundu točí jen jedno kolo a pak zabere to druhý. -
« Re: diff
Petr: Už to koukej zabalit. Ani mně, ani nikomu dalšímu už neodpovídej, nikdo o to nestojí. Běž si stěžovat na nádraží a nevracej se stěžovat za partou starších kluků, kteří Tě už stokrát zkopali a nestojí o Tebe.
to asimov: Já mám samosvor s přepustnou nádržkou na diferáku, myslím, že je to taky po ZF. Najeto 182 tkm a funkce perfektní. Zrovna před chvilkou dělal tááááákhle dlouhé čáry, malinko jsem potřeboval zdrcnout jednoho vymachrovaného padesátníka, chytajícího druhou mízu, v kupátku od Nissanu z osmdesátých let, taková krabice se zadními světly zvícími okénka do sklepních prostorů :o))) Onehdá jsi říkal, že to nemůže fungovat, já o to nemám strach :o)