Pohon 4x4 u osobních aut

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.01  11:33

    « Re: EVO 7 je tu ...

    Jo EVO 7... nějaký obrázky jsou na [odkaz] ... jinak Petr Opočenský říkal, že zadní diferák má 40% svornost jako základ a zbytek jak jsem říkal (viskospojky jako uzávěrky).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.01  18:05

    « EVO 7 je tu ...

    Cokes> Máš naprostou pravdu. Evo VI Torsen nemá a nikdy ho žádné EVO nemělo. Tady: [odkaz] je ke stažení v Acrobatu 32 stránkový manuál k EVO VII. Stojí to za přečtení, myslím, že se dneska nic lepšího nevyrábí. (Pokud pominu pár aut zkonstruovaných jenom pro suchý asfalt:))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.01  14:35

    « Re: Ford Sierra 4x4

    ford sierra ma pohon systemu "Fergusson", tocivy moment 34:66 (predni:zadni). Nehledej protiproklus, uzaverky ani nic podobneho... Je to ale dost dobre auto..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  17:30

    « Re: obrázek

    Jak říkám, Mitsubishi nemá ani jeden Torsen (jako uzávěrku používá viskospojky "active control locking system").

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.02.01  13:31

    « Re: obrázek

    Já si taky myslím, že má Lancer uprostřed Torsena, vzadu volný diff+visko a vepředu nějakou mechanickou uzávěru. ad Cokes> Co na to Gloom?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.02.01  11:52

    « Re: obrázek

    Nechci se hadat, nevim to jistojiste, ale mam pocit, za Lancer to ma presne opacne nez Delta: uprostred Torsen, vzadu Viskoza. Ale netvrdim, ze nemuzes mit pravdu. Na me je to auto moc drahy, takze jsem ho moc nezkoumal. Nemam k tomu totiz zadny seriozni materialy (servisak) a pujceny jsem to mel jen par dni. Mas-li ale neco seriozniho, rad bych se dozvedel vic. Ale proboha, neodkazuj me na www.rallycars. com. Je tam o Lancii tolik blabolu, ze tomu neverim ani pismenko. Dik.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.01  12:29

    « Ford Sierra 4x4

    Ahoj vsichni. Mam nabidku na koupi vozu Ford Sierra 4x4 a chtel bych se vas zeptat, jak u tohoto vozu vlastne to 4x4 funguje, pokozde jsem slysel neco jineho. Predem dekuji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  17:52

    « Re: obrázek

    to magic > víš něco víc o použitých systémech v 33 (mám AR 33 4x4 sport)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.01.01  15:58

    « Re: obrázek

    magic: Lancer Evo nemá podobný systém jako Audi 80 Quattro: Přední,prostřední a zadní diferenciál mají viskospojky, které fungují jako automatické uzávěrky, nemá žádný Torsen uprostřed..., což znamená, že jsou v záběru vždy minimálně dvě kola, která mají lepší trakci, než ostatní (na rozdíl od Integrale, nebo Imprezy GT).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.01  09:31

    « Re: obrázek

    Tu Alfu nema spatne, jenom bylo tech systemu nekolik. Byla 4WD, 4x4, Permanent 4 a Viscomatic. Kazda k jinemu ucelu. Ale myslim si, ze zde unika vzdy SMYSL toho pohonu vsech kol. Jiz jsem jednou psal, ze smyslem Viscomaticu u AR nebo Lancii nebo obdobnych systemu u Imprezy ci Lancera Evo je uplne jine chovani, nez u Haldexu nebo treba 4-Maticu. Ackoliv Lancia a Mitsubishi pouzivaji ponekud odlisnou konstrukci (Lanceru je podobny system Audi 80 Quattro z tech schemat), chovaji se vlastne velmi podobne. Naopak vsechny systemy Syncro, Haldex, 4-Matic maji uplne jiny smysl. Zatimco 155 Q4, Delta Integrale, Impreza GT nebo Lancer Evo se snazi o maximalni "jedovatost", ktera umoznuje vysoke najezdove a vyjezdove rychlosti ze zatacek, Syncro, Haldex, a 4-Motion jsou konstruovany pro pravy opak - pro co nejklidnejsi chovani auta a pri tom jeste zachovani dobreho prenosu kroutaku. Pro sportovni styl jizdy jsou systemy Haldex, 4-Motion nebo Syncro naprosto k nicemu, nebot nijak neeliminuji setrvacnost (neochotu vozu menit smer jizdy - nekdy spis naopak), s Lancii nebo Lancerem Evo se zase na rovne dalnici z vysoke rychlosti brzdi (a vlastne i jede) dost spatne (hlavne mene zkusenym ridicum), zvlaste pokud jsou v ni vyjete koleje....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.01  23:43

    « Re: obrázek

    sorry, že to šlo dvakrát...
    ale ještě doplním: technicky možné dvě spojky za sebou samozřejmě jsou, ale je to zbytečné (takhle jsem to chtěl říct :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.01  23:28

    « Re: obrázek

    To technicky nejde mít visko spojku a mechanickou na jedné hřídeli. Buď tam má jen tu uzavírací (ruční nebo elektrickou) nebo visko (tedy automatickou). Dohromady můžeš mít akorát diferenciál a nějaký druh spojky, která pak funguje jako uzávěrka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.01  23:27

    « Re: obrázek

    To technicky nejde mít visko spojku a mechanickou na jedné hřídeli. Buď tam má jen tu uzavírací (ruční nebo elektrickou) nebo visko (tedy automatickou).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.01  12:28

    « Re: obrázek

    tu alfu má špatně (nevím který model) ty posledí měli za uzav. spojkou ještě visco.Nové měli spojku elektronickou a ty starší 1989 a méně měli ruční přiřadení pákou.(tam asi visco nebyla), ahoj.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.01  02:26

    « Bez nadpisu

    No to jen ty "obyčejné" automaty. SVX a teď Outback H6 mají taky mechanický mezinápravový diff
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.01  22:13

    « obrázek

    Občas to chce k těm vysvětlením, i když jsou velmi dlouhá nějaký ten obrázek, tak jsem dal na pss.fbi.cz/4x4.htm nějaký ten krátký přehled. Když by měl někdo zájem se dozvědět o pohonech atp. trochu více, tak je takový docela dobrý přehled v knížce od jednoho kantora z brněnského VUT a to: Převodová ústrojí motorových vozidel (akorát stojí cca 440 Kč) - z té pochází taky ten obrázek. Jinak ten má taky webovou stránku: www.brn.inecnet/profvlk
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.01  11:16

    « Re: pohon 4x4 od VW

    ano, byl to automat. Ahoj LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.01  08:06

    « Re: pohon 4x4 od VW

    2novak: ale to musel byt automat. U manualu ide polovica tocaku dozadu default.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.01  07:41

    « Re: pohon 4x4 od VW

    Viděl jsem Subaru Legacy jak tahala caravan a taky to nebylo okamžitě. Čau LN
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.01  07:21

    « Re: pohon 4x4 od VW

    Ak si to videl, uz to nie je okamzite ;)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…