Pohon 4x4 u osobních aut
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.02.01 11:52
« Re: obrázek
Nechci se hadat, nevim to jistojiste, ale mam pocit, za Lancer to ma presne opacne nez Delta: uprostred Torsen, vzadu Viskoza. Ale netvrdim, ze nemuzes mit pravdu. Na me je to auto moc drahy, takze jsem ho moc nezkoumal. Nemam k tomu totiz zadny seriozni materialy (servisak) a pujceny jsem to mel jen par dni. Mas-li ale neco seriozniho, rad bych se dozvedel vic. Ale proboha, neodkazuj me na www.rallycars. com. Je tam o Lancii tolik blabolu, ze tomu neverim ani pismenko. Dik. -
« Re: obrázek
magic: Lancer Evo nemá podobný systém jako Audi 80 Quattro: Přední,prostřední a zadní diferenciál mají viskospojky, které fungují jako automatické uzávěrky, nemá žádný Torsen uprostřed..., což znamená, že jsou v záběru vždy minimálně dvě kola, která mají lepší trakci, než ostatní (na rozdíl od Integrale, nebo Imprezy GT). -
"-- skrytý --" 29.01.01 09:31
« Re: obrázek
Tu Alfu nema spatne, jenom bylo tech systemu nekolik. Byla 4WD, 4x4, Permanent 4 a Viscomatic. Kazda k jinemu ucelu. Ale myslim si, ze zde unika vzdy SMYSL toho pohonu vsech kol. Jiz jsem jednou psal, ze smyslem Viscomaticu u AR nebo Lancii nebo obdobnych systemu u Imprezy ci Lancera Evo je uplne jine chovani, nez u Haldexu nebo treba 4-Maticu. Ackoliv Lancia a Mitsubishi pouzivaji ponekud odlisnou konstrukci (Lanceru je podobny system Audi 80 Quattro z tech schemat), chovaji se vlastne velmi podobne. Naopak vsechny systemy Syncro, Haldex, 4-Matic maji uplne jiny smysl. Zatimco 155 Q4, Delta Integrale, Impreza GT nebo Lancer Evo se snazi o maximalni "jedovatost", ktera umoznuje vysoke najezdove a vyjezdove rychlosti ze zatacek, Syncro, Haldex, a 4-Motion jsou konstruovany pro pravy opak - pro co nejklidnejsi chovani auta a pri tom jeste zachovani dobreho prenosu kroutaku. Pro sportovni styl jizdy jsou systemy Haldex, 4-Motion nebo Syncro naprosto k nicemu, nebot nijak neeliminuji setrvacnost (neochotu vozu menit smer jizdy - nekdy spis naopak), s Lancii nebo Lancerem Evo se zase na rovne dalnici z vysoke rychlosti brzdi (a vlastne i jede) dost spatne (hlavne mene zkusenym ridicum), zvlaste pokud jsou v ni vyjete koleje.... -
"-- skrytý --" 28.01.01 23:28
« Re: obrázek
To technicky nejde mít visko spojku a mechanickou na jedné hřídeli. Buď tam má jen tu uzavírací (ruční nebo elektrickou) nebo visko (tedy automatickou). Dohromady můžeš mít akorát diferenciál a nějaký druh spojky, která pak funguje jako uzávěrka. -
"-- skrytý --" 27.01.01 22:13
« obrázek
Občas to chce k těm vysvětlením, i když jsou velmi dlouhá nějaký ten obrázek, tak jsem dal na pss.fbi.cz/4x4.htm nějaký ten krátký přehled. Když by měl někdo zájem se dozvědět o pohonech atp. trochu více, tak je takový docela dobrý přehled v knížce od jednoho kantora z brněnského VUT a to: Převodová ústrojí motorových vozidel (akorát stojí cca 440 Kč) - z té pochází taky ten obrázek. Jinak ten má taky webovou stránku: www.brn.inecnet/profvlk







